Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?

Forumindex Forums Modellen Astra Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 225)
  • Auteur
    Berichten
  • #18094967
    stefanDTI
      Lid sinds:
      10 May 2007
      #18094968
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @iquick wrote:

        Nee is echt max 320Nm.

        The maximum input torque for the M32-6 manual transmission is 320 Nm. Bron: http://www.diagnostics.org.uk/common-faults/m32-6-speed-manual-transmission-1-9-cdti-vxr/” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Waardes zijn nooit in nm opgegeven bij de bakken. Zoals mayhem en haasje al aangaven. Lb-ft.

        En ook daarop zit nog zat tolerantie.

        #18094969
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          @corsaboy wrote:

          @iquick wrote:

          Nee is echt max 320Nm.

          The maximum input torque for the M32-6 manual transmission is 320 Nm. Bron: http://www.diagnostics.org.uk/common-faults/m32-6-speed-manual-transmission-1-9-cdti-vxr/” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Waardes zijn nooit in nm opgegeven bij de bakken. Zoals mayhem en haasje al aangaven. Lb-ft.

          En ook daarop zit nog zat tolerantie.

          Dus jij zegt dat de M32 bak nu 320lb-ft is en als ik dat omzet naar Nm kan de bak dus 430Nm aan?

          #18094970
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            Klopt.

            #18094971
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Yup met daarin nog een tolerantie.

              #18094972
              LaurensJ
                Lid sinds:
                14 December 2013

                Ik heb dit onderwerp gevonden doordat mijn Astra J met 55,000 op de teller dus ook al reviseert moet worden. Aankomende maandag moet ik de auto brengen en ben ik hem een week kwijt. Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.

                Mijn vraag, is het probleem dan ook werkelijk verholpen? Of zit er eigenlijk een versnellingsbak in die niet geschikt is voor de auto? Daarnaast vroeg ik me ook af of het normaal is dat je 150e eigen bijdrage moet betalen, voor een ontwerp/productiefout?

                #18094973
                mayhem
                  Lid sinds:
                  13 June 2006

                  Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.

                  Laat dat sowieso op papier zetten, nu zijn ze coulant , met een ton op de klok vrees ik van niet.

                  #18094974
                  fisherman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 August 2012

                    @LaurensJ wrote:

                    Ik heb dit onderwerp gevonden doordat mijn Astra J met 55,000 op de teller dus ook al reviseert moet worden. Aankomende maandag moet ik de auto brengen en ben ik hem een week kwijt. Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.

                    Mijn vraag, is het probleem dan ook werkelijk verholpen? Of zit er eigenlijk een versnellingsbak in die niet geschikt is voor de auto? Daarnaast vroeg ik me ook af of het normaal is dat je 150e eigen bijdrage moet betalen, voor een ontwerp/productiefout?

                    Die van mij is ook gereviseerd, al na 27000 kilometers, was toen een jaar oud.
                    Ik hoop dat ze er toen ook betere lagers ingezet hebben. In ieder geval heb ik toen 24 maanden garantie gekregen op de revisie.
                    Wat ik wel na de revisie heb, is dat er een lichte tik uit de bak komt als ik het gas loslaat in hogere versnellingen. Om deze reden is hij daarna nog een keer open geweest en heb ik dus die brief met 24 maanden garantie gekregen. De tik is wel gebleven, maar ze zeiden dat deze geen kwaad kan. Als er echt betere lagers ingezet zijn kan ik daar wel mee leven. Liever dit dan een hele nieuwe bak met slechte lagers die weer kapot gaat.

                    #18094975
                    Baas J.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2008

                      Ik rij nu al 2 jaar met 465nm en een z20leh type M32…. bak is 40k oud. No problems.

                      #18094976
                      stefanDTI
                        Lid sinds:
                        10 May 2007

                        Bij onze M32 beweegd de pook in de 2e …4e …6e versnelling licht heen en weer als je het gas los laat of gas geeft.

                        Ik vrees voor de lager van de hoofdas .
                        Maar voorals nog geen bijgeluiden.

                        Wat kan ik het beste doen ? Nu al terug gaan en eisen dat ze de lagers vervangen voordat het “te laat” is ?

                        Auto zit nog 6 mnd in de garantie , 44.000 km op de klok.

                        #18094977
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Optijd teruggaan vervangen ze hem onder de coulance regeling anders niet.

                          #18094978
                          stefanDTI
                            Lid sinds:
                            10 May 2007

                            Ik hoop dat ze klacht serieus nemen en de bak eraf draaien….

                            We zullen zien binnenkort.

                            #18094979
                            Spacejam
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 November 2006

                              @iquick, is de speling bij jou in de 3e versnelling nu helemaal weg, sommige zeggen namelijk dat het in de derde altijd af en toe voorkomt. Die van mij doet dat ook een heel klein beetje als ik de pook zo ver mogelijk in de derde druk en hem dan bot op laat komen, dan verspringt hij een paar mm (onder de halve cm zeker). Had gelezen dat dit normaal gedrag was.

                              #18094980
                              iquick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2011

                                @Spacejam wrote:

                                @iquick, is de speling bij jou in de 3e versnelling nu helemaal weg, sommige zeggen namelijk dat het in de derde altijd af en toe voorkomt. Die van mij doet dat ook een heel klein beetje als ik de pook zo ver mogelijk in de derde druk en hem dan bot op laat komen, dan verspringt hij een paar mm (onder de halve cm zeker). Had gelezen dat dit normaal gedrag was.

                                De speling is er nog steeds, der staat bijna 2 ton op dus heb zo al een ton mee gereden sinds aanschaf. Zolang hij er niet uitschiet is er niks aan de hand. Schijnt normaal te zijn.

                                #18094981
                                Dave440
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 September 2013

                                  Ik vrees dat ik ook last ga krijgen van de M32 bak. In de 5e versnelling maakt de bak erg veel herrie, in de 6 wel iets, maar een beetje. In 5 blijft de pook wel op zijn plek, maar in 6 schuift hij een centimeter naar binnen. Doorrijden tot hij het opgeeft, of laten verhelpen?

                                  #18094982
                                  iquick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2011

                                    Gewoon verhelpen, met doorrijden heb je kans op grotere schade.

                                    #18094983
                                    stefanDTI
                                      Lid sinds:
                                      10 May 2007

                                      @ Dave440

                                      Laat het meteen verhelpen want door rijden voorziet de bak van totaal schade.
                                      Kijk maar eens op youtube onder M32 dan zie je wel wat er kan gebeuren ….

                                      Laat even weten wat het gekost heeft .

                                      #18094984
                                      Dave440
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 September 2013

                                        Als gevraagd, bij deze een update over de bakperikelen.

                                        Ik ben gaan zoeken via MP en wat adressen in de buurt. Men rekent zomaar 1200 Euro voor een revisie, waarbij men geen volledige garantie durft te geven. Ik kreeg aanbiedingen van 600 Euro tot 1300 Euro…

                                        Uiteindelijk ben ik bij een Bosch servicecentrum geweest. Men heeft daar al enkele jaren ervaring met de revisie van met name de M32 bak. Ze hadden namelijk een grote klant die regelmatig met astra’s en zafira’s kwam met M32 problemen, en in eerste instantie werd er telkens een sloperij bak onder gezet, met natuurlijk wisselend succes.

                                        Enige tijd geleden hebben ze gewoon de stoute schoenen aangetrokken en zelf een oude M32 bak gereviseerd. Zij hebben zich de techniek zelf eigen gemaakt, zelf hulpgereedschappen ontwikkeld, en weten precies waar ze het over hebben. Ik mocht gewoon ook de werkplaats (schoon!) in (ze waren bezig met een andere M32 bak). De monteur was gewoon goed bezig met die bak. Hij liet mij de oude lagers zien, en wat er allemaal vervangen werd. (veel lagers, een tandwiel en een naaldlager werd erbij geplaatst)

                                        Dit in combinatie met een redelijk scherpe prijs (875 Euro incl. uit- en inbouw) deed mij besluiten om bij van Loon in Nederhemert de reparatie te laten uitvoeren.

                                        Dit is vorige week gebeurd, en de bak schakelt nu prima. Het is natuurlijk even afwachten, maar ik heb in deze revisie wel alle vertrouwen. Er ontstond nadat ik was weggereden een klein probleempje met schakelen, maar dat bleek eenvoudig te herstellen zijn. Iets met een borgringetje…
                                        http://vanloon.c-me.biz/nieuws/41-versnellingsbak-revisie.html

                                        #18094985
                                        ginodem
                                          Lid sinds:
                                          7 May 2014

                                          Hier ook het zelfde probleem, ik rij met een Insignia 1800 Nafte

                                          Ik rij met een Opel Insignia van iets meer dan 4jr oud en slechts 45.000km op de teller.
                                          Recent hebben we de versnellingsbak Type M32 moeten laten herstellen, layers moesten vervangen worden.
                                          In Garage Vanneste te Harelbeke vertelden ze ons dat we niet de enige waren met dit probleem, de layers
                                          worden te nauw gemonteerd waardoor ze niet genoeg plaats meer hebben als ze warm hebben.
                                          Doordat we helaas geen kilometervreters zijn komt dit na zijn 4jaar zijnde pas aan het licht en hebben we
                                          geen garantie meer. Opel Vanneste adviseerde ons om naar de klantendienst te bellen en hebben dit dan ook
                                          gedaan. Volgens de klantendienst hebben we geen recht meer op garantie en dit omwille van het feit dat het
                                          probleem met Type 32 geen gekend probleem (nogthans hier al verschillende berichten gelezen) en omdat we voor onderhoud naar
                                          een andere opel garage zijn geweest, nml Opel Steeland te Deerlijk die volgens Opel geen erkend hersteller is.
                                          We hebben, en dat is ons zo letterlijk telefonisch medegedeeld onze ‘good-will’ niet getoond en dat mensen die
                                          een nieuwe auto kopen bij Opel Steeland en hem daar laten herstellen en/of onderhoud heeft geen recht hebben op een mogelijks tussenkomst van Opel als blijkt dat er
                                          een fout is aan de auto.
                                          Dit is echt absurd voor woorden en zijn dan ook diep teleurgesteld in de Service van Opel.

                                          #18094986
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            @ginodem wrote:

                                            Hier ook het zelfde probleem, ik rij met een Insignia 1800 Nafte

                                            Ik rij met een Opel Insignia van iets meer dan 4jr oud en slechts 45.000km op de teller.
                                            Recent hebben we de versnellingsbak Type M32 moeten laten herstellen, layers moesten vervangen worden.
                                            In Garage Vanneste te Harelbeke vertelden ze ons dat we niet de enige waren met dit probleem, de layers
                                            worden te nauw gemonteerd waardoor ze niet genoeg plaats meer hebben als ze warm hebben.
                                            Doordat we helaas geen kilometervreters zijn komt dit na zijn 4jaar zijnde pas aan het licht en hebben we
                                            geen garantie meer. Opel Vanneste adviseerde ons om naar de klantendienst te bellen en hebben dit dan ook
                                            gedaan. Volgens de klantendienst hebben we geen recht meer op garantie en dit omwille van het feit dat het
                                            probleem met Type 32 geen gekend probleem (nogthans hier al verschillende berichten gelezen) en omdat we voor onderhoud naar
                                            een andere opel garage zijn geweest, nml Opel Steeland te Deerlijk die volgens Opel geen erkend hersteller is.
                                            We hebben, en dat is ons zo letterlijk telefonisch medegedeeld onze ‘good-will’ niet getoond en dat mensen die
                                            een nieuwe auto kopen bij Opel Steeland en hem daar laten herstellen en/of onderhoud heeft geen recht hebben op een mogelijks tussenkomst van Opel als blijkt dat er
                                            een fout is aan de auto.
                                            Dit is echt absurd voor woorden en zijn dan ook diep teleurgesteld in de Service van Opel.

                                            Toch gaat er hier wat mis,

                                            op moment dat er problemen zijn buiten garantie, dient de klant pas contact op te nemen met opel nederland waneer de dealer niets meer doet.
                                            De Dealer hoort contact op te nemen met opel nederland om een coulance regeleing te treffen niet de klant.
                                            Ook opel nederland levert geen service, de service hoort afkomstig te zijn van de dealer die dat dan weer moet verhalen bij opel nederland.

                                            Veel dealers zijn geen orgineel merkdealer meer wegens de crisis, in dat geval is het gewoonweg de dealer zijn probleem om het op te lossen en niet opel nederland.

                                            #18094987
                                            ginodem
                                              Lid sinds:
                                              7 May 2014

                                              Misschien misplaatst daar het over een geval in België gaat.

                                              In ieder geval dit is wat ik heb meegemaakt.

                                              #18094988
                                              stefanDTI
                                                Lid sinds:
                                                10 May 2007

                                                Vandaag staat onze Meriva B met Een M32 bak in de garage voor een onderhoudsbeurt en APK in de garage .

                                                Vanmorgen gelijk aan gegeven welk probleem de versnellingsbak geeft , maar wilmpelen dit bijna zo goed als af…(schijnt wel mee te vallen wordt er dan gezegd , nou wij weten wel beter)

                                                Ik moet nog gebeld worden of ze tot reparatie over gaan…. Ben benieuwd..

                                                #18094989
                                                astra jan
                                                  Lid sinds:
                                                  9 November 2013

                                                  ik heb een astra f van 1996 1.8 16v. wat heb ik er voor bak in zitten
                                                  is een vijfbak.

                                                  #18094990
                                                  gose91
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 November 2013

                                                    Geen M32 in ieder geval

                                                    #18094991
                                                    Opel_Bjorn
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      4 May 2008

                                                      Mijn Astra J ST 1.7cdti heeft momenteel 120.000km. Mijn M32 bak schakelt nog steeds zéér goed. Nog geen problemen mee gehad. Wel heeft hij van dag 1 een lichte trilling in de pook in 4e versnelling maar dat was normaal zei de dealer toen.

                                                      Ik heb momenteel een nieuwe Astra J ST 1.6cdti 110pk besteld. Weten jullie of deze voorzien is van een M32 bak? Of zit in deze motor een ander type versnellingsbak?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 225)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.