Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2015 om 18:54 #18095092
X type = Ford Mondeo
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 juli 2015 om 18:59 #18095093ja voor 20%
weet dat de motor een ford duratec is, al is de 2.0 speciaal door jaguar aangepast en eigenlijk is het een 2.2 en die heeft de mondeo niet, de bak is van een mondeo.
wielophanging is van jaguar zelf, Remmen ook. En de koets helemaal super mooi design.
zijn die motoren en de bak van een ford beter dan die opel m32 en 2.2 2.6 3.2 troep?
31 juli 2015 om 19:37 #18095094weet ik wim, nog met trommels achter, de rekord was al iets te zwaar maar de Ascona kon op de handrem de bocht om.
Zouden ook wel getrag bakken achter gezeten hebben.
heeft de 2.0 turbo in de zafira ook zo,n m32 drama bak?
31 juli 2015 om 20:38 #18095095ZF of GM eigen bakken
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 juli 2015 om 20:39 #18095096De Zafira-A OPC heeft een F23SRT bak erop hangen.
De Zafira-B heeft de M32 bak erop hangen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 juli 2015 om 21:43 #18095097@remutr wrote:
ja voor 20%
weet dat de motor een ford duratec is, al is de 2.0 speciaal door jaguar aangepast en eigenlijk is het een 2.2 en die heeft de mondeo niet, de bak is van een mondeo.
wielophanging is van jaguar zelf, Remmen ook. En de koets helemaal super mooi design.
zijn die motoren en de bak van een ford beter dan die opel m32 en 2.2 2.6 3.2 troep?
De 2,0 v6 is van Mazda.
Die komt uit de xedos6/Mazda 626.
Wat weer een opgeboorde 1,8 is van de mx3.
Gebeurt eigenlijk vrij weinig mee.Edit is wel een Ford motor. Ben in de war met de 2,5 v6.
Maar alle dingen wat jaguar zelf veranderd heeft gaat geld kosten.
S-type loop je leeg op ophang delen. Die slijten boven gemiddeld. Ook elektronica ABS pompen enz.
1 augustus 2015 om 06:15 #18095098Jaguar / Ford delen.
Motoren, bodenplaat, grote delen van het onderstel, die niet al te beste ford bakken, stuurhendels, waardeloze contact en deursloten, groten delen electronica en nog veel meer.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 augustus 2015 om 06:41 #18095099Tot wanneer is de zafia a gemaakt heren?
Die b laten we lekker staan.
2.5en 3.0 jaguar staat op wikipedia dat het ford duratec motoren zijn, zou wel zo zijn dat die jappen dat weer gejat hebben van ford.
s type is qua onderhoud net een Omega dus, 1 keer alle draagarm bussen vervangen en jarenlang door rijden.
deursloten net als de vectra dus, die heeft alleen het portierslot nog de rest is ook al uitgevallen.
hoe meer elektronica hoe meer storingen, maar dat is met de 3.2 v6 vectra ook. en slechter dan de m32 van opel kan niet, die heeft zo ie zo 1 versnelling teveel.hoe betrouwbaar is de turbo van de zafira? en als die de geest geeft, wat kost zo,n ding om te vervangen?
Als hij me bootje moet trekken, gaat dat een beetje met een mini motor van de zafira met turbo en rwd?
is dat beter dan de vectra b, waar je als het een iets steilere helling is op de motorkap moet gaan zitten, dat gaat bij zo,n bussie namelijk niet.
9 augustus 2015 om 14:38 #18095050ik vraag me af of mijn zafira 1.8 easytronic ook zon m32 bak heeft.
en hebben de nieuwe benzine 1.4t -1.6t automaten ook zon m32 bak of kan je die met een gerust hart kopen ?16 oktober 2015 om 15:40 #18095100Nou, het heeft even geduurd, maar inmiddels is de bak gereviseerd. In twee dagen, zonder kosten onder garantie. Weg geluid. Prima geholpen bij Orange Motors dus.
16 oktober 2015 om 16:31 #18095101@davidb69 wrote:
Nou, het heeft even geduurd, maar inmiddels is de bak gereviseerd. In twee dagen, zonder kosten onder garantie. Weg geluid. Prima geholpen bij Orange Motors dus.
Da’s mooi, netjes opgelost zo. :thumbup
Kijk dit soort artikelen nauw, want mischien heeft mijn volgende auto ook een M32 bak.
Ben je er nu helemaal vanaf? Dat ze betere onderdelen/modificaties hebben gedaan? Of is het van hetzelfde en kan je over x aantal kilometer weer met hetzelfde zitten?
25 november 2015 om 21:56 #18095102Zit er ook een m32 bak in een astra J uit 2010 140pk benzine??
Mvg25 november 2015 om 22:07 #1809510328 november 2015 om 15:00 #18095104ik heb gelezen dat vanaf 2014 de bakken een betere lagers hebben.
Is dit ook voor de 1.7td 2014 astra ?28 november 2015 om 17:06 #18095105In theorie wel, je zou eens op het type plaatje/sticker op de bak kunnen kijken wat de productie datum is, is dat vanaf 2014 moeten er betere lagers inzitten.
18 april 2016 om 11:40 #18095106Omdat ik sinds een aantal weken ook een m32 heb was ik voordat ik de auto kocht al op de hoogte van de problemen.
Nu merk ik wel dat vooral als hij in zijn 1 staat in de pook handmatig wel een kleine cm kan wiebelen (links/rechts). als ik ga rijden zie je de pook in geen enkele versnelling bewegen.
Is dat wiebelen ook een kenmerk?18 april 2016 om 11:43 #1809510718 april 2016 om 23:13 #18095108@Opel_Bjorn wrote:
Daar heb ik geen last van, ik kan hem alleen met de hand wat wiebelen naar links en rechts. Niet naar voor en achter zoals op het filmpje.
Zou het dan misschien het mechanisme zijn en niet de bak. Of misschien ben ik te zeikerig en hoort het gewoon :D21 april 2016 om 09:43 #18095109@Haasje17 wrote:
De bak kan 321lb ft aan en dat is om en nabij de 433 nm
EDIT:
Eerste versnelling is 260lb ft om en nabij de 350 nm
Tweede versnelling is 290lb ft om en nabij de 390 nmeen late reactie, maar daar dat is dus verkeerd:
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
max. übertragbares Drehmoment 320 NmDe M32 kan dus echt maar 320Nm aan. Dus als je bijvb een diesel gaat chippen en ver boven de 320 uitkomt, dan moet je niet verwonderd zijn dat er brokken van komen ….
21 april 2016 om 21:20 #18095110Hoe zit dit met de 1.6cdti 136. Heeft standaard al 320nm en een m32wr bak.
Kan deze meer aan? Of is deze helemaal niet te chippen met gevaar voor het materiaal?
23 april 2016 om 19:04 #18095111er zal altijd wel wat tolerantie op zitten. Opel zegt dat de M32 max 320Nm aankan. Maar zij zullen dus wel op safe spelen. Je kan er dus vanuitgaan dat de bak wel iets meer aan kan. Hoeveel meer? Ik zou het niet weten …
16 mei 2016 om 18:19 #18095112Hebben de Corsa’s uit 2008 en jonger ook een m32 bak?
16 mei 2016 om 18:57 #18095113Ja vanaf 2006 op de 1,7CDTI… En op de OPC 1,6.
17 mei 2016 om 15:44 #18095114Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel
Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!
Groet,
John
17 mei 2016 om 21:24 #18095115@C130hercules wrote:
Twee weken geleden mijn versnellingsbak laten reviseren bij van Loon…werd helemaal simpel van dat gefluit als ik boven de 50 km/h reed…. Uiteindelijk bleken mijn lagers nog niet bijzonder slecht. Tevens gelijk maar m’n koppelingsplaten vervangen omdat de bak er toch uit was. Wat een rust nu weer in de auto. :angel
Service was prima. Binnen twee dagen was de auto weer klaar. Johan heeft nog even alles laten zien wat vervangen was, helemaal top!
Groet,
John
Wat heeft dit je ong gekost als ik vragen mag? En worden er dan onderdelen gebruikt die niet meer zo makkelijk slijten als de originele?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.