Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
13 maart 2015 om 11:51 #18095067
Maar worden bij alle reparaties modificaties gedaan zodat het in de toekomst ook niet meer terug komt? Anders sta je misschien over 100.000km weer misschien?
Welke adressen doen dit wel en welke niet?
Opel dealer? van loon? die in winterbergen?13 maart 2015 om 12:01 #18095068@Maartuh wrote:
Maar worden bij alle reparaties modificaties gedaan zodat het in de toekomst ook niet meer terug komt? Anders sta je misschien over 100.000km weer misschien?
Welke adressen doen dit wel en welke niet?
Opel dealer? van loon? die in winterbergen?Bij Van Loon wel, maar dat is in Nederhemert..
13 maart 2015 om 12:02 #18095069@vandenakker wrote:
@turbosix wrote:
Hallo vandenakker,
U bent net 2 uren lid van het forum en plaatst direct 4 berichten over van Loon, klinkt bijna of u zelf van Loon heet
2 uur lid en wel via het forum het bedrijf gevonden terwijl ik er nog nooit van gehoord had.
Excuses als ik er naast zit, en we vinden het wel prettig als mensen zich voorstellen.Hallo hallo,
Haha, dat klinkt inderdaad wel een beetje vreemd. Ik ben vorige week bij het bedrijf geweest, en ik ben hier wel vaker geweest maar dan zonder account.
Maar ik ben daar gewoon goed geholpen ook dankzij reacties op dit forum daar terecht gekomen. Ik ben ook blij met de tip en misschien kan ik ook weer andere mensen daarmee helpen.
Maar ik zal me even voorstellen: Mijn naam is Mark van den Akker, ik kom uit Amsterdam en ik rijd een Opel Astra J Sports Tourer uit 2011.
Dus mijn excuses als het allemaal zo overdreven klinkt, maar de bedoelingen zijn goed hoor :):thumbup welkom Mark.
7 april 2015 om 19:58 #18095070Goedenavond allen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Bastiaan de Vlaming en binnenkort (a.s vrijdag) de trotse eigenaar van een Opel Astra Sports Tourer (automaat) uit 2011.
Ik heb dit topic even door zitten lezen en vroeg mij af of er met de automaat variant ook dergelijke problemen zijn.
Ik weet niet zeker welk type bak hieronder zit maar dacht dat het een 6T40 was.Kan iemand me aan een antwoord helpen?
Alvast bedankt
8 april 2015 om 14:51 #18095071Welkom en 6T40 klopt….
Verder weet ik niet van problemen met de automatische bakken. :D
8 april 2015 om 15:10 #18095072Dat os in ieder geval goed nieuws :D bedankt!
29 juli 2015 om 11:49 #18095073Gegroet allemaal,
Een vraag voor de M32 probleemexperts hier
Ik kocht onlangs bij een Opel dealer een Astra J ST uit 2012 met 84k op de teller. Nu hoor ik vanaf de 3e versnelling een zacht fluitend/zoemend geluid. In 1 en 2 is dat dus niet te horen. Intrappen van de koppeling maakt geen enkel verschil. Ik hoor het ook bij het uitrollen. Er zit geen speling of beweging in de pook en schakelen gaat gewoon soepel en precies. Ik ga er binnenkort naar laten kijken, maar denken jullie dat dit ook een teken is van versleten lagers in de M32 bak?
Bedankt en groeten!
29 juli 2015 om 16:28 #18095074Ik hoop het niet voor je, maar lijkt verdacht veel op mijn klachten
succes
29 juli 2015 om 18:18 #18095075Die is echt wel defect !
En laat je niet van de wijs brengen door de dealer..! Die komen er maar wat graag onderuit..Was bij onze Meriva ook in de 3e versnelling en in 6.
Ik heb destijds een aangetekende brief moeten schijven om het voor elkaar te krijgen dat ze onze M32 onder garantie lieten maken….
29 juli 2015 om 20:25 #18095076Bij mij was het ook niet makkelijk
30 juli 2015 om 04:52 #18095077Nou, dan gaan we maar eens een afspraak maken. Ik heb de auto 4 weken geleden gekocht met een jaar garantie, dus hopelijk wordt het geen al te lange strijd. Bedankt voor de reacties, ik hou jullie op de hoogte.
30 juli 2015 om 06:21 #18095078Ok Succes !
30 juli 2015 om 12:30 #18095079En inderdaad; diagnose na een testritje met een techneut van Orange Motors in Capelle: het bekende probleem met de lagers van de M32 puddingbak. Volgens de techneut ben ik er in het vroegste stadium bij. De bak gaat zoals het er nu naar uit ziet binnen de garantie gereviseerd worden.
30 juli 2015 om 13:05 #18095080Dat is service!
Zie je niet vaak meer, wel vreselijk vervelend dat Opel die bak echt in elk model geleverd heb. hadden ze de oude Getrag Omega bak maar gehouden, die zijn tenminste sterk
30 juli 2015 om 16:24 #18095081Er zijn wel meer ”sterke” Opel bakken als de R25/R28 remutr.
Denk aan de Getrag F23 of F35.
Of de aloude ZF F10 F13 en F16 bakken waar het allemaal mee begon, met voorwielen aandrijven.
Ook deden de Eerste FWD automaatbakken het heel goed, en gingen lang mee. (de THM125 dus).
In geval van de moderne Opels moet je het anders zien:
heb je een M32 Dan is je auto of gekozen motor niet serieus genoeg.Echte Opels hebben de F40-6 versnellingsbak welke wel heel blijft.
30 juli 2015 om 16:48 #18095082@wim-v6 wrote:
In geval van de moderne Opels moet je het anders zien:
heb je een M32 Dan is je auto of gekozen motor niet serieus genoeg.Echte Opels hebben de F40-6 versnellingsbak welke wel heel blijft.
Niet serieus genoeg? Oké, het is dus heel normaal dat versnellingsbakken van auto’s rond de € 25.000 het massaal laten afweten. Wat een onzin
30 juli 2015 om 18:38 #18095083Conclusie opel is na de R25 / R28 gestopt met een serieus goede auto te bouwen.
Opel is eigenwijs, bij ford rijden ze nog met 5 bakken bij jaguar ook, maar ja opel moet weer een laag toeren motor maken, dus hup nog een versnelling erbij.
In de b ascona zat een 2.0 met 4 bak, reed 1000 keer lekkerder dan die 5 en 6 bakken van nu. Maar ja dat mag niet meer.
30 juli 2015 om 19:03 #18095084het lijkt net of men wat binnenbochten is gaan rijden na computer design.
waar men vroeger de sterkte berekende en daar vervolgens een veiligheidsmarge bij op gooide en dat maakte men dan.en men nu bouwt wat er uit het cad design komt maakt en misschien ook wel delen meer inkoopt op prijs als op kwaliteit.
voor mijn gevoel duurt het ook lang voor men een update heeft uitgebracht in productie.neem bijvoorbeeld een bedrijf als vege die krijgt veel kapotte motoren binnen de delen die stukgaan worden vervangen door verbeterde versies.
ik weet niet of een opel dealer ook verbeterde lagers in een m32 zet.30 juli 2015 om 19:06 #18095085Nee dat snappen de dealers niet, die kunnen alleen op een computer scherm kijken en weer dezelfde rommel bestellen als dat er uit kwam.
30 juli 2015 om 19:36 #18095086@davidb69 wrote:
@wim-v6 wrote:
In geval van de moderne Opels moet je het anders zien:
heb je een M32 Dan is je auto of gekozen motor niet serieus genoeg.Echte Opels hebben de F40-6 versnellingsbak welke wel heel blijft.
Niet serieus genoeg? Oké, het is dus heel normaal dat versnellingsbakken van auto’s rond de € 25.000 het massaal laten afweten. Wat een onzin
Was ook niet serieus bedoeld hoor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 juli 2015 om 19:37 #18095087@remutr wrote:
Conclusie opel is na de R25 / R28 gestopt met een serieus goede auto te bouwen.
Opel is eigenwijs, bij ford rijden ze nog met 5 bakken bij jaguar ook, maar ja opel moet weer een laag toeren motor maken, dus hup nog een versnelling erbij.
In de b ascona zat een 2.0 met 4 bak, reed 1000 keer lekkerder dan die 5 en 6 bakken van nu. Maar ja dat mag niet meer.
Na de F23 / F35 bedoel je.
De R25/28 gaat vaker stuk dan de bovengenoemde.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 juli 2015 om 05:38 #18095088Wim, ik weet niet welke F er in een Ascona en Rekord 2.0 sr of 2.0 E zaten, die bakken waren wel sterk.
de 2.5 v6 had ook een betere bak dan de 2.6 v6 nu, en de vec f17? blijft ook heel, die moderne rommel is net als een japaner gebouwd voor 100.000 km en dan is het kapot, en als ik hier boven leest haalt een Opel bak zelfs dat niet eens.
Hoop ook voor me pa dat er in een 2.0 opc zafira geen 6 bak zit, een 3.2 vectra heb ik hem al uit zijn hoofd gepraat namelijk. Ligt het aan mij gaat hij Jaguar rijden, mooie dan de Vectra maar ja dat wil hij niet. Die hebben motor en bak van ford die zijn gewoon met een 5 bak uitgerust.
31 juli 2015 om 14:18 #18095089Maar bij een Jag loop je weer leeg op andere dingen.
Maar het is niet alleen bij Opel raak met versnellingsbakken.Volkswagen heeft ook problemen met de lagers.
Al komt dat eerder omdat de keringen van de assen slecht zijn. Bak loopt langzaam leeg en loopt dan droog.
En dit gebeurt tussen een beurt door.Ag zo heeft elk merk wel wat. Het is alleen te hopen dat de dealer/importeur er een beetje coulant mee om gaat.
31 juli 2015 om 17:26 #18095090arjon, wat zijn de zwakke punten van een x type 2.0 v6 zo ie zo geen 4*4 daar kan de tussenbak geld gaan kosten. maar bijvoorbeeld een s type 3.0 v6 handgeschakeld?
31 juli 2015 om 18:53 #18095091Remutr
De Record en Ascona A en B zijn ook achter aandrijvers.En de bakken onder de Vectra-B2 2.5 & 2.6 zijn exact gelijk. F23SR 3,82 Code SK
De Getrag F25bak in de Vectra-A Calibra en Vectra-B1 waren niet opperbest.
F bakken Voorwielaandrijver (Front)
R bakken achterwielaandrijver (Rear)AF Automaat voorwielaandrijver
AR Automaat achterwielaandrijver.De oudere bakken hebben andere codes.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.