Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2014 om 20:17 #18095042
Vandaag is m’n M32 versnellingsbak gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw gemonteerd + uitgelijnd bij Van Loon.
Er waren een 3-tal lagers beschadigd, maar nog niet dramatisch slecht (had erger verwacht na 42k km met geluiden).
Er zat ook speling op de as, wat zou moeten opgelost zijn door toevoeging van een klein lager, waarbij het hoofdtandwiel zeer lichtjes wordt ingefreesd.
Na de revisie: geen bijgeluiden meer, en het schakelen gaat messcherp, eindelijk!
Wel 1x vlak na het vertrek bij “plankgas” een moment gehad waarbij de koppeling precies even niet meewilde (hoger toerental en minder tractie, vlak daarna gevolgd door 500 toeren minder en volledige tractie). Dit echter niet meer voorgehad.25 november 2014 om 10:11 #18095043mooi man die van mij gaat in januari bij Dealer van Mill in Dordrecht, ook ik heb hele lichte bijgeluiden maar kon volgens hun nog gewoon rijden en het laten doen icm onderhoudsbeurt begin volgend jaar
25 november 2014 om 11:56 #18095044@BlackbirdA wrote:
Vandaag is m’n M32 versnellingsbak gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw gemonteerd + uitgelijnd bij Van Loon.
Er waren een 3-tal lagers beschadigd, maar nog niet dramatisch slecht (had erger verwacht na 42k km met geluiden).
Er zat ook speling op de as, wat zou moeten opgelost zijn door toevoeging van een klein lager, waarbij het hoofdtandwiel zeer lichtjes wordt ingefreesd.
Na de revisie: geen bijgeluiden meer, en het schakelen gaat messcherp, eindelijk!mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor de revisie ?
25 november 2014 om 13:04 #18095045@mauricee93 wrote:
@BlackbirdA wrote:
Vandaag is m’n M32 versnellingsbak gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw gemonteerd + uitgelijnd bij Van Loon.
Er waren een 3-tal lagers beschadigd, maar nog niet dramatisch slecht (had erger verwacht na 42k km met geluiden).
Er zat ook speling op de as, wat zou moeten opgelost zijn door toevoeging van een klein lager, waarbij het hoofdtandwiel zeer lichtjes wordt ingefreesd.
Na de revisie: geen bijgeluiden meer, en het schakelen gaat messcherp, eindelijk!mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor de revisie ?
1025 €: bestaand uit
– de- en hermontage versnellingsbak
– volledige revisie versnellingsbak met olie
– volledige uitlijning 4 wielen (bleek noodzakelijk na hermontage bak)
– huurauto voor 1 dag; ‘s morgens binnen en ‘s avonds halen (ze rekenen 2 dagen, als het meezit kan het op 1 dag)25 november 2014 om 13:19 #18095046pff dat is niet mis hoop het met mijn z19dth waarscchijnlijk ook de m32 bak niet mee te maken.
nu 233000 op de teller maar geen bijgeluiden de auto schakelt gelukkig nog perfect.25 november 2014 om 15:21 #18095047jaja de kwaliteit viert hoogtij de laatste tijd pfffffffffffffffffffffffff
25 november 2014 om 19:11 #18095048Afgelopen week ook de M32 bak van mij Astra J laten reviseren bij Opel zelf. Auto is nu 3 jaar en 1 maand oud en heeft 60.000 km gelopen.
Ik had vanaf 45 a 50 km/h een irritant zingend geluid van onder de motorkap dat steeds erger werd. Met name goed te horen als je in de 6e versnelling op de snelweg reed.
Opel heeft een coulance regeling tot 4 jaar oud en 100.000 km max.
Ik was uiteindelijk alleen voor de revisie €375 kwijt na aftrek coulance.
Het geluid is weer helemaal weg! Nu pas merk je hoe irritant dat eigenlijk was nu het weg is.
15 januari 2015 om 11:19 #18095049Dan had Dirk Jan t een keer over jullie denk ik. Mijn vorige Astra had ik daar aangeschaft, topzaakje!
Dat weet ik niet haha. Ik weet wel dat ik er interesse in heb. Ik zou voorstellen om of een aparte topic of in ieder geval iets te ondernemen, om dit te achtehalen!
28 januari 2015 om 12:16 #18094917afgelopen weekend weer de auto opgehaald ze hebben de gehele versnellingsbak moeten vervangen, is nu weer lekker stil in de auto
2 februari 2015 om 14:29 #18095051Dag Leden,
Ik heb heel dit topic al doorgelezen, en hoop dat ik door hierop te reageren wat bekender wordt met dit spelende probleem.
Ik zit dus met het volgende:
Vorige week naar de garage geweest voor het weghalen van de accukap of iets dergelijks (heb hier een bericht van ontvangen) bij mijn Astra J 1.4T 2010.Nu nam de monteur mijn auto mee en gaf aan dat mijn versnellingspook in de 1ste versnelling slaat, (dus bij het op laten komen van de koppeling en bij het loslaten weer terug schiet) dit speelt overigens alleen in de eerste versnelling, de vrouw gaf aan dat dit te maken heeft met de lagen in je versnellingsbak en dat die vervangen/gereviseerd moeten worden, een duur geintje kwam ik achter.
ze vertelde me dit heel rustig en niet op een manier dat dit met spoed gedaan moest worden, het probleem wat sommige hier hebben (het fluiten of gezoem in de 6de versnelling heb ik niet, en ook een trillende versnellingspook in een bepaald toerental ontbreekt bij mij ook)
Ook las ik dat na het reviseren sommige astra’s nog die slaande beweging maken, ik heb ook meerdere Astra J modellen gereden bij een leasemaatschappij waar ik werkte, en kan me herinneren dat ik dit vaker heb gemerkt.
Had ook wat kleine problemen (toetsen die soms niet reageren/telefoon wordt niet ondersteunt terwijl die het wel altijd heeft gedaan) met het CD500 systeem dat in mijn auto zat, en daar gaf ze heel makkelijk als oplossing voor dat het systeem vervangen moet worden, dus volgens mij was de instelling meer om zo veel mogelijk te vervangen wat weer geld oplevert.
Dit is mijn eerste auto en heb hem nu ongeveer 5maanden in mijn bezit, aangeschaft bij ongeveer 104.000 op de teller er staat inmiddels 110.000 op, zou ik me hier dus zorgen over moeten maken of is dit normaal bij dit model?
Alvast bedankt.
23 februari 2015 om 22:34 #18095052Als die speling in de bak meer dan een cm is dan kan het je lager zijn, maar, het kan ook de kabel zijn. Zolang die geen geluid maakt is je bak gewoon in orde. Ik heb het vermoeden dat de dealer waar jij langs bent geweest jou kaal wilt plukken. Ga voor een second opinion naar een ander dealer.
24 februari 2015 om 12:09 #18095053Mijn pook slaat ook in de 1e versnelling. Verder komen er geen gekke geluiden onder de motorkap vandaan.
Schakelen gaat ook nog zeer soepel. Mijn Astra J is uit 2010 en heeft nu 68k op de teller staan.
Lees inderdaad de gekste verhalen hier op het forum over de M32 bak. Ik kijk het gewoon aan. Als hij echt heel gek gaat doen dan laat ik hem wel reviseren. Maar zeker niet bij de Opel dealer. Ik ga ze niet lopen sponsoren. Moeten ze maar kwaliteit leveren. Of een redelijke oplossing (tegemoetkoming) aanbieden.24 februari 2015 om 12:49 #18095054@gtcz19dth wrote:
pff dat is niet mis hoop het met mijn z19dth waarscchijnlijk ook de m32 bak niet mee te maken.
nu 233000 op de teller maar geen bijgeluiden de auto schakelt gelukkig nog perfect.inderdaad ook een M32WR, maar tot nu toe lees je de verhalen alleen van de M32WR in een Astra J
24 februari 2015 om 19:26 #18095055Hier ook met de Meriva B 1.4Turbo 140Pk..
Bij 54.000Km gereviseerd
Tevens modificatie toe laten passen voor betere smering van de lagers ! (Trucje van mijn dealer)26 februari 2015 om 22:08 #18095056Mijn astra is van juni 2014 met de nieuwe 1.6cdti (136pk)
Hij schakelende in het begin als een scherp mes door boter. Echter is er steeds meer fractie voelbaar bij schakelen. Is er wel degelijk iets veranderd?
Hij gaat komende maand voor zijn eerste 30k beurt dus ga het even aankaarten. Of zal het gewoon een kwestie zijn van wd40 in het mechanische spuiten?
27 februari 2015 om 09:46 #18095057Zo is mijn M32 dagelijks, ik ga wel binnenkort de olie van mijn bak verversen, ook al zeggen ze dat de M32 onderhoudsvrij is, nieuwe olie is altijd goed. Zolang die van jou geen bijgeluiden vertoont is er niks aan de hand. Die van jou is van 2014 met de herziene lagers.
27 februari 2015 om 16:10 #18095058@iquick wrote:
Als die speling in de bak meer dan een cm is dan kan het je lager zijn, maar, het kan ook de kabel zijn. Zolang die geen geluid maakt is je bak gewoon in orde. Ik heb het vermoeden dat de dealer waar jij langs bent geweest jou kaal wilt plukken. Ga voor een second opinion naar een ander dealer.
Aah duidelijk, bedankt.
Ik ga der gewoon op letten deze periode.
27 februari 2015 om 16:11 #18095059@Maus010 wrote:
Mijn pook slaat ook in de 1e versnelling. Verder komen er geen gekke geluiden onder de motorkap vandaan.
Schakelen gaat ook nog zeer soepel. Mijn Astra J is uit 2010 en heeft nu 68k op de teller staan.
Lees inderdaad de gekste verhalen hier op het forum over de M32 bak. Ik kijk het gewoon aan. Als hij echt heel gek gaat doen dan laat ik hem wel reviseren. Maar zeker niet bij de Opel dealer. Ik ga ze niet lopen sponsoren. Moeten ze maar kwaliteit leveren. Of een redelijke oplossing (tegemoetkoming) aanbieden.Zo denk ik er precies over. thanks.
27 februari 2015 om 16:16 #18095060@iquick wrote:
Die van jou is van 2014 met de herziene lagers.
Omdat zeker te weten is het wel handig om effe via het VIN nummer de productie datum te achter halen.
Vooral als het een voorraad auto was kunnen productie datum en kenteken datum flink uit elkaar liggen.27 februari 2015 om 19:08 #18095061Dat is het handigste i.d.d. een 2014 model wil nog niks zeggen. Misschien is het in 2013 geproduceerd met de slechte lagers.
2 maart 2015 om 12:54 #18095062Klopt vanaf modeljaar 2014 zijn er pas herziende lagers gemonteerd.
13 maart 2015 om 10:06 #18095063Ik ben ook bij Van Loon geweest voor de revisie van mijn versnellingsbak dankzij dit Forum. Eén van de goedkoopste opties die ik kon vinden, en het geluid is nu ook helemaal weg. Ben erg tevreden over het bedrijf. Dus bedankt voor de tip :)
13 maart 2015 om 10:13 #18095064@Dave440 wrote:
Van Loon zit in het zuiden van nederland, maar het kost wel drie dagen daar…
Ze proberen het in 1 dag, met eventuele uitloop op 2 dagen. Dat was bij mij tenminste wel het geval. Je krijgt dan ook een leenauto mee of ze halen en brengen je op het station.
13 maart 2015 om 11:30 #18095065Hallo vandenakker,
U bent net 2 uren lid van het forum en plaatst direct 4 berichten over van Loon, klinkt bijna of u zelf van Loon heet
2 uur lid en wel via het forum het bedrijf gevonden terwijl ik er nog nooit van gehoord had.
Excuses als ik er naast zit, en we vinden het wel prettig als mensen zich voorstellen.13 maart 2015 om 11:40 #18095066@turbosix wrote:
Hallo vandenakker,
U bent net 2 uren lid van het forum en plaatst direct 4 berichten over van Loon, klinkt bijna of u zelf van Loon heet
2 uur lid en wel via het forum het bedrijf gevonden terwijl ik er nog nooit van gehoord had.
Excuses als ik er naast zit, en we vinden het wel prettig als mensen zich voorstellen.Hallo hallo,
Haha, dat klinkt inderdaad wel een beetje vreemd. Ik ben vorige week bij het bedrijf geweest, en ik ben hier wel vaker geweest maar dan zonder account.
Maar ik ben daar gewoon goed geholpen ook dankzij reacties op dit forum daar terecht gekomen. Ik ben ook blij met de tip en misschien kan ik ook weer andere mensen daarmee helpen.
Maar ik zal me even voorstellen: Mijn naam is Mark van den Akker, ik kom uit Amsterdam en ik rijd een Opel Astra J Sports Tourer uit 2011.
Dus mijn excuses als het allemaal zo overdreven klinkt, maar de bedoelingen zijn goed hoor :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.