Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2014 om 15:45 #18095017
Van het weekend heb ik bij m’n corsa de lagers in de versnellingsbak vervangen. (Helaas geen foto’s gemaakt in de hitte van de strijd)
Eigenlijk was er maar 1 lager stuk, die thv de 6e versnelling, ik heb ze wel allemaal vervangen het een set besteld bij Courtney, voor een goeie prijs..
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/bearings/bearing-kit-complete-m32-gearbox/prod_1189.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heel veel onderdelen…
http://onestopgearboxshop.com/catalogsearch/result/?q=m32″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Tevens is er hier nog veel info te vinden over de m32…
http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?201076-M32-Gear-box-is-there-a-mod” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 ding is zeker, het probleem zal terug komen, je vervangt conische lagers voor de zelfde lagers…
De nieuwe 2014 6 versnellingsbak zou uitgevoerd zijn met rollagers om dit probleem op te lossen…
Ben je een beetje handig dan is dit zeker zelf te doen het is mij heel erg meegevallen, hij schakelt weer messcherp en is echt stil geworden na de reparatie.
23 september 2014 om 18:32 #18095018De bak van onze Meriva B wordt op dit moment gereviseerd .
56.000km :???:23 september 2014 om 20:17 #18095019Is dat niet op 1 dag rond dan?
23 september 2014 om 20:43 #18095020Ik had overlaatst op 2dehands.be een zoekertje gezien van een revisie bedrijf die de m32 bakken
reviseert voor 650 euro ofzo met versterkte lagers.
Als ik het terug vind zal ik het hier bij posten.
grts24 september 2014 om 05:07 #1809502124 september 2014 om 19:25 #18095022Vandaag de Meriva weer opgehaald en alles is helemaal prima in orde !
Geen bijgeluiden meer …
Er zijn twee lagers vervangen en ook is de olietoevoer naar de lagers verbeterd , iets wat veel revisatie bedrijven vergeten vertelde men bij mijn garage.
25 september 2014 om 08:15 #18095023Dus dan zou de oorzaak liggen niet bij de gebruikte lagers maar bij te weinig olietoevoer ?
25 september 2014 om 08:17 #18095024Helaas is mijn versnellingsbak nu toch ook naar zijn grootje (ironisch… heb hier tijdje terug nog geschreven hoe blij ik was met mijn bak met 200k op de teller).
Anyhow; Ik heb Van Loon een mailtje gestuurd, maar die geven maar 6 maanden garantie. Dat vind ik wat weinig, omdat andere bedrijven 12 of zelfs 24 maanden garantie geven. Toch lees ik overal hele goede reviews over het bedrijf. Ook zijn ze RUIM het goedkoopst van wat ik zo kon vinden.
Kan ik het gewoon bij van Loon doen? Of toch maar wat meer geld betalen voor wat meer garantie?
25 september 2014 om 20:26 #18095025Zijn er nog mensen wiens M32 moet vervangen of gereviseerd worden, dan kunnen we ineens een groepsaankoop doen? :shock:
27 september 2014 om 09:36 #18095026Ik heb wellicht ook nog een adresje. Zal ze eens mailen voor de kosten en garantievoorwaarden. Mijn vorige astra baklagers had ik gekocht op ebay en laten repareren voor 250-300 euro. Was 550 euro oid kwijt. Zal nu wel moeilijk gaan.
Die van me huidige maken al wat geluiden in 5-6 en schakelt wat stroef voor mijn gevoel. 186.000 gelopen ermee. Geen speling te vinden. Indien er genoeg animo is, moeten we is een aparte rubriek oprichten voor groupbuys van onderhoudservices.
3 oktober 2014 om 21:13 #18095027Ik lees verschillende dingen ivm de “nieuwe” of gereviewde M32 versnellingsbak die vanaf dit jaar op de markt is
– Een aantal mensen spreken van een beter type lagers dat Opel nu gebruikt (rollagers ipv conische lagers) en dus zou de oorzaak van het probleem de lagering zijn
– Een aantal anderen spreken over verbeterde olietoevoer / boring van extra oliekanalen omdat het een warmteprobleem zou zijn
– Volgens mijn garage is er van de constructeur uit niets voorzien en wordt een gereviseerde M32 met hetzelfde type lagers uitgerust als oorspronkelijk, en dreigt dus het probleem later terug te komen.Is er iemand die toegang heeft tot Opel documentatie of TIS, of een beschrijvende fiche of instructie heeft, zodat we met zekerheid weten wat er nu officieel juist gewijzigd moet worden aan de M32 bak zodat deze niet meer defect gaat?
Dan kan ik met dit document naar mijn garage stappen om te vragen om deze wijziging mee uit te voeren, want volgens hen is er niets voorzien.Alvast bedankt!
4 oktober 2014 om 04:47 #18095028Er zijn revisiebedrijven welke wel degelijk een verbeterde bak afleveren. Enkel moet je dan niet bij de dealer zijn.
4 oktober 2014 om 18:49 #18095029@Haasje17 wrote:
Er zijn revisiebedrijven welke wel degelijk een verbeterde bak afleveren. Enkel moet je dan niet bij de dealer zijn.
Heb tot hiertoe nog geen (betrouwbaar) revisiebedrijf in België / Antwerpen gevonden, waar ik m’n auto niet te lang kwijt ben (liefst 1 dag alles), en garantie krijg. Bij Opel is er nog steeds 2 jaar garantie.
27 oktober 2014 om 20:44 #18095030Ik heb toevallig dit tegengekomen op het net:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/k__clutch_and_transmission/technical_service_bulletins/noise_vibration_rattle/m32_transmission_rattling_noise_and_vibrations_gearshift_lever_3rd_gear/” onclick=”window.open(this.href);return false;Complaint: Rattling noise and vibrations gearshift lever 3rd gear.
Cause: Tumbling of shift sleeve inside transmission causes vibration of internal shift system. This vibration is transmitted to the shift cable.
Production: Introduction of damped shift cables with 3 crimped steel sleeves in production to reduce vibrations with the following VIN´s: For Astra-H: – Plant Bochum with VIN W0L0AHL4872238037 (11.07.07); – Plant Ellesmereport with VIN W0L0AHL4878117587 (11.07.07); – Plant Antwerp with VIN W0L0AHL0875215657 (17.08.07). For Zafira-B: – Plant Bochum with VIN W0L0AHM7582142073 (10.03.08); – Plant Gleiwitz with VIN W0L0AHM758G129336 (10.03.08). For Vectra-C, Signum: – Plant Rüsselsheim with VIN W0L0ZCF6881053097 (21.01.08).Hier spreekt men niet over revisie versnellingsbak?
28 oktober 2014 om 10:47 #18095031–
28 oktober 2014 om 13:56 #18095032Vibraties heb ik hier ook al bijna een ton, zelfs na revisie van de bak, niks mis mee zolang die niet uit de versnelling schiet.
14 november 2014 om 11:18 #18095033En weer eentje mijn j krijgt in januari ook een revisie van de bak slechts 65000 gelopen geweldige kwaliteit zeg
14 november 2014 om 19:50 #18095034Ligt aan de lagers in de bak !
15 november 2014 om 06:19 #18095035ja dat zal wel zo zijn,maar het feit blijft dat het treurig is dat iets na zo’n korte periode massaal kapot gaat.
Ben er gelukkig vroeg bij dus combineer het begin volgend jaar maar met een onderhoudsbeurt.
Zolang het geluid niet erger word kan ik er volgens hun mee door rijden.21 november 2014 om 21:48 #18095036Ik ga maandag binnen bij revisiebedrijf Van Loon met mijn Astra H.
Er wordt tijdens de revisie van de versnellingsbak een gemodificeerde lagerset gemonteerd met een nieuw tandwiel en extra lager die de axiaal speling voorkomt.21 november 2014 om 23:39 #18095037Weet niet of dit al gepost is maar deze Duitse website heeft een grote lijst met exact wat voor type M32 bak er in heel veel verschillende Opels zitten. Ook met krachten die de bak per versnelling aankan. Grofweg twee typen 1e versnelling en verschillende 6e versnellingen in de bakken:
23 november 2014 om 20:11 #18095038Mijn bak is al 15dkm aan het sterven. Gewoon een versleten lager die een woooooshh geluid maakt bij het uit laten lopen. Ik heb mischien nog geen halve cm speling en hij schakelt heel soms na de 5 moeilijk. Ik ben van plan om nog minstens 50dkm mee door te rijden voordat ik er mee bezig ga. Is dit verstandig of zou ik er eerder mee bezig gaan? Gr
23 november 2014 om 23:09 #18095039Als het een 1.9 is, ga ik er van uit dat je die 50dkm niet gaat maken, en al helemaal niet als die moeilijk in z’n 5 gaat, die lagers zullen gegarandeerd in stukken breken, of je moet een leven lijden met veel geluk. Ik had het niet gedaan, het is een keuze die je moet maken en dit is geen verstandige keus in mijn oog.
24 november 2014 om 00:40 #18095040@iquick wrote:
Als het een 1.9 is, ga ik er van uit dat je die 50dkm niet gaat maken, en al helemaal niet als die moeilijk in z’n 5 gaat, die lagers zullen gegarandeerd in stukken breken, of je moet een leven lijden met veel geluk. Ik had het niet gedaan, het is een keuze die je moet maken en dit is geen verstandige keus in mijn oog.
het is een 1.3, en de ene keer dat hij naar de 5 moeilijk schakelt is als ik lang in de 4 heb gereden. hij maakt verder geen geluid of trilling, het voelt dan meer alsof hij er net ietjes naast zit.
24 november 2014 om 11:35 #18095041Dan zou het wel eens de kabel kunnen zijn. Soms willen de kabels ook stuk gaan of uitstrekken. Dit las ik ergens op de engels forum kan het zo even niet vinden. Dit is wat ik mij nog goed kan herinneren.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.