Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2014 om 23:49 #18094992
De 1.6 CDTI is ook met een M32 geleverd.
31 mei 2014 om 07:00 #18094993De Nieuwe M32 bak is herzien…
En mijn M32 bak halen ze er niet af op voorhand , (Moest eerst maar kapot lopen werdt er even bij de dealer gezegd ) ….
18 juni 2014 om 16:38 #18094994Vandaag ook binnengegaan in de garage omdat het ‘fluitend geluid’ vanonder mijn motorkap er maar niet beter op wordt. Ik ben bij een kennis langsgeweest die een garage heeft ipv de Opel dealer. Hij kwam tot de constatatie dat de bak dus vervangen moet worden. Mijn wagen is een Astra H 1.7CDTI met 125pk (6-bak) en heb nu 67XXX km op de teller staan. Hij wist me te zeggen dat hij de herstelling kan uitvoeren voor 3500 euro excl. BTW (vliegwiel, koppeling en versnellingsbak). De kans is groot dat ze alle 3 vervangen moeten worden. Ik schrok me even toen ik het bedrag hoorde… Is dit een realistische prijs of ga ik toch maar beter even langs bij de Opel dealer?
18 juni 2014 om 18:16 #18094995Absolut niet realistisch !!
Er zit ten eerste coulance op de versnellingsbak vanuit opel.En hieronder een tweetal opties voor als je het zelf wil doen:
Voor 800€ in nederland
http://vanloon.c-me.biz/nieuws/41-versnellingsbak-revisie.html
Of voor 1500€ bij een zeer specialistisch bedrijf in duitsland die heel veel M32 bakken doen.
http://www.has-antriebstechnik.de/shop/search2.jsp?field=fulltext&Search=GetriebeJe hebt trouwens voor ca500€ al een volledige lagerset bij FSRS opel parts.
18 juni 2014 om 19:19 #18094996Zelf doen is geen optie. Heeft er iemand ervaring met Belgische bedrijven die ook revisies doen van versnellingsbakken?
18 juni 2014 om 19:43 #18094997Daar bedoel ik mee buiten de opel dealer om…
18 juni 2014 om 22:28 #18094998Van Loon zit in het zuiden van nederland, maar het kost wel drie dagen daar…
19 juni 2014 om 07:28 #18094999Mijn M32 bak schakelt ook nog steeds goed en strak, alleen als hij in een versnelling staat kan ik de pook best wat naar links en rechts bewegen.
Is daar iets tegen te doen, want ik irriteer me er wel aan.
19 juni 2014 om 07:42 #18095000Die speling is een Combinatie van speling op de pook, kabelmechaniek, en ruimte op de schakeltoren op de versnellingsbak.
Dan moet je alles nieuw plaatsen.
Ben je weer €800,- kwijt.Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.19 juni 2014 om 08:10 #18095001Ik heb een bedrijf gevonden die enkel en alleen maar versnellingsbakken reviseert. Zij kunnen het doen voor 1250 euro, wat toch al een stuk minder is. Zij doen enkel de bak, dus geen vliegwiel of koppeling. En stel nu dat die toch schade vertonen dan had ik misschien toch alles in 1 keer laten vervangen door de garage… De garage zei me dat ze pas kunnen zien als de koppeling en vliegwiel versleten zijn als alles gedemonteerd is. Moeilijke keuze…
19 juni 2014 om 17:43 #18095002Gewoon elke 2 jaar/30K KM versnellingsbakolie verversen met een goede 75w80 olie.
Niet teveel in de lage toeren rijden (mechanische trillingen)
Fatsoenlijk schakelenMeer dan dit kan je niet doen en de bak zal bij velen lang heel blijven.
Na 2 jaar is blanke olie al zwart in de M32, vele M32 bakken rijden nog rond met de fabrieks rode olie (niet bevordelijk voor de levensduur)
https://z22se.co.uk/threads/m32-gearbox-info.19502/” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 augustus 2014 om 07:52 #18095003Heb een Astra H Z13DTH, 220.000 op de teller en versnellingsbak is nog prima!
Versnellingspook verschuift iets (+/-0.5 cm?) in zijn 1 bij het optrekken.Blijkbaar heb ik mazzel gehad? Fingers crossed…
8 augustus 2014 om 08:59 #18095004Voor zover ik het weet van de engelse forums betekent een speling van een halve cm of meer dat de bak aan het einde is van zijn levensduur maar dan bij een 1.9. Het kan ook aan de kabels liggen. Zolang die niet uit de versnelling schiet is er niks aan de hand. Hou dat gewoon in de gaten. Als de pook hevig schud en trilt dan is je bak gewoon kapot.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
8 augustus 2014 om 09:25 #18095005Gewoon uit interesse, maar welk forum is dat?
Auto schiet niet uit de versnelling. Maar ga het wel in de gaten houden natuurlijk. Zal in elk geval de olie eens laten verversen (geen idee of dat uberhaupt ooit al gebeurd is). En zodra ik iets opmerk, gelijk revisie doen. Maar so far so good… dus misschien gaat hij nog wel 200.00 mee ;)
8 augustus 2014 om 10:37 #18095006Astra Owners Network is er een en de andere weet ik niet meer, zal vast tussen mijn favorieten staan op pc. Ben lid van die AON en had destijds ook mijn vraag gesteld over problemen met de M32 toen ik de auto net had. Mijne was goed, na vervangen lager 6, had er geen problemen mee, maar omdat de DMF kapot was heb ik deze uit voorzorg ook gereviseerd, totale kosten was toen 2200 euro. Zolang je geen volle vermogen gaat vragen in lage toeren kan de bak lang mee.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
28 augustus 2014 om 20:20 #18095007Ik heb ook een snelheidsafhankelijk (roulementen)geluid, dat weg is bij ontkoppelen. Motor: Z17DTH bouwjaar 2008.
Vermoedelijk ook m’n M32 bak?
Soms is het moeilijk in 1e versnelling te schakelen, en in eerste vitesse schakelen doet de auto soms een schok geven.
In 3e, 4e en 5e versnelling is een roulementengeluid te horen.
Vroeger was het geluid in 5e harder dan het nu is.
Op de geluiden heb ik nooit bewust gelet tot ik dit topic las, maar zijn al wel aanwezig sinds 2j, toen stond er 50k km op de auto.
De 6e versnelling heb ik nooit gebruikt omdat m’n auto dan zo’n 0,7 l/100 km meer gebruikt bij 120 à 130 km/u.De pook zelf trilt niet echt, er is wel een paar cm speling van voor naar achter in de versnelling, maar niet zijdelings.
De pook beweegt ook niet bij gas geven.
wat denken jullie hiervan? Ideeën over de levensduur van deze M32 bak?
Nu staan er 90k km op. Dus toch al 40k km met lagergeluiden ondertussen.2 september 2014 om 20:32 #18095008Moest er nog iemand zijn met gelijkaardige problemen, of feedback ivm m’n vraag, laat maar horen.
Ik veronderstel verder, dat bij de Opel dealer nog steeds de originele versnellingsbak M32 erin gaat, of zijn deze intussen verbeterd?3 september 2014 om 05:15 #18095009De lager zijn wel degelijk aan z’n einde in de bak van uw astra.
Die van ons gaat na veel onderhandelen hopelijk 22 Sept a.s onder garantie gemaakt worden..
De 6 bak van opel is pas in modeljaar 2014 verbeterd!
3 september 2014 om 07:24 #18095010Ik zou er ook niet mee wachten. M32 bak is al niet zo sterk, je moet wel heel veel geluk hebben gehad dat je met dat geluid 40k heb gemaakt. Als je dat met een Z19DTH zou hebben, was er gegarandeerd een van de lagers gebroken.
3 september 2014 om 08:17 #18095011Onze M32 bak heeft nog maar 56.000km achter de rug .
De laatste 2.000km maakt de bak steeds meer geluid in de 6e versnelling.
En op de 2,3,4,6 zit er speling op de Pook tijdens het optrekken en gas geven.Ik hoop dat het allemaal goed hersteld wordt anders is dit mijn laatste opel met een 6bak erin !
3 september 2014 om 08:43 #18095012Die speling heb ik na revisie nog steeds. Vooral in versnellingen 2, 3, 6, dit zijn ook de versnellingen die je het meest gebruikt, 2 en 3 stad en 6 snelweg. Bij 2 en 6 heb ik een mm speling bij de 3 heb ik een halve cm. Zolang die er niet uitschiet kan het geen kwaad. Achja wil je een opel rijden moet je er een hebben met een F40 bak. Die zijn sterk genoeg king:
3 september 2014 om 09:13 #18095013toch is die speling niet goed…
3 september 2014 om 11:05 #18095014Die speling kan van alles zijn, van een losse kabel tot de versnellingsbak zelf. De M32 word vanaf de versnellingspook aangedreven met kabels. Mijn auto heeft al bijna 2 ton gereden. Helemaal niks aan de hand.
12 september 2014 om 09:55 #18095015Vandaag naar mijn garage geweest voor proefrit + offerte van herstel van de M32 bak.
De technieker bevestigde dat de lagers slecht zijn (of aan het worden zijn) van de bak adhv het gezing in 3e en 4e versnelling. Qua speling was alles wel in orde.
De garage doet sinds dit jaar ook – toevallig? – revisie van de M32 versnellingsbak.
Incl de- en montage van de versnellingsbak, kost de revisie 1140 €, met 2 jaar garantie, wat volgens hen een zeer scherpe prijs is.Waar ik echter mee zit, is dat dit volgens hen opnieuw de originele partnrs / lagers zijn die in de gereviseerde bak gaan, en geen versterkte, zoals bij andere revisiebedrijven (Van Loon, Has-Antriebstechnik…)?
M.a.w. kan ik mogelijk binnen 50.000 km dan opnieuw de lagergeluiden verwachten en terug zulke kosten…
Nochtans las ik hier elders in dit topic, dat er wel een wijziging van Opel voor is voor de M32-bak?De Opel partnr van de lagers die de grage aanbiedt is 1607023 (en de transmissie olie 75W90 is 1940182).
14 september 2014 om 19:52 #18095016Op dit moment staat voor onze meriva de afspraak gepland voor 22 sept om de bak te reviseren.
Ik ga zeker ook even navragen welk type lager ze erin gaan doen…
Klik op de link voor het fimpje voor het geluid de M32 bak in onze Meriva B op dit moment maakt.
Goed luisteren naar het achtergrond geluid.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.