Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2013 om 19:53 #18094967
Het is in Winterbergen
27 november 2013 om 20:48 #18094968@iquick wrote:
Nee is echt max 320Nm.
The maximum input torque for the M32-6 manual transmission is 320 Nm. Bron: http://www.diagnostics.org.uk/common-faults/m32-6-speed-manual-transmission-1-9-cdti-vxr/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Waardes zijn nooit in nm opgegeven bij de bakken. Zoals mayhem en haasje al aangaven. Lb-ft.
En ook daarop zit nog zat tolerantie.
5 december 2013 om 14:20 #18094969@corsaboy wrote:
@iquick wrote:
Nee is echt max 320Nm.
The maximum input torque for the M32-6 manual transmission is 320 Nm. Bron: http://www.diagnostics.org.uk/common-faults/m32-6-speed-manual-transmission-1-9-cdti-vxr/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Waardes zijn nooit in nm opgegeven bij de bakken. Zoals mayhem en haasje al aangaven. Lb-ft.
En ook daarop zit nog zat tolerantie.
Dus jij zegt dat de M32 bak nu 320lb-ft is en als ik dat omzet naar Nm kan de bak dus 430Nm aan?
5 december 2013 om 19:17 #18094970Klopt.
5 december 2013 om 20:15 #18094971Yup met daarin nog een tolerantie.
14 december 2013 om 12:41 #18094972Ik heb dit onderwerp gevonden doordat mijn Astra J met 55,000 op de teller dus ook al reviseert moet worden. Aankomende maandag moet ik de auto brengen en ben ik hem een week kwijt. Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.
Mijn vraag, is het probleem dan ook werkelijk verholpen? Of zit er eigenlijk een versnellingsbak in die niet geschikt is voor de auto? Daarnaast vroeg ik me ook af of het normaal is dat je 150e eigen bijdrage moet betalen, voor een ontwerp/productiefout?
14 december 2013 om 18:09 #18094973Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.
Laat dat sowieso op papier zetten, nu zijn ze coulant , met een ton op de klok vrees ik van niet.
12 februari 2014 om 20:47 #18094974@LaurensJ wrote:
Ik heb dit onderwerp gevonden doordat mijn Astra J met 55,000 op de teller dus ook al reviseert moet worden. Aankomende maandag moet ik de auto brengen en ben ik hem een week kwijt. Ik heb gevraagd of het probleem hierna is verholpen of dat je bij de 100,000 nogmaals bij de garage staat. De dealer gaf aan dat er sterkere lagers inkomen en dat het probleem verholpen is.
Mijn vraag, is het probleem dan ook werkelijk verholpen? Of zit er eigenlijk een versnellingsbak in die niet geschikt is voor de auto? Daarnaast vroeg ik me ook af of het normaal is dat je 150e eigen bijdrage moet betalen, voor een ontwerp/productiefout?
Die van mij is ook gereviseerd, al na 27000 kilometers, was toen een jaar oud.
Ik hoop dat ze er toen ook betere lagers ingezet hebben. In ieder geval heb ik toen 24 maanden garantie gekregen op de revisie.
Wat ik wel na de revisie heb, is dat er een lichte tik uit de bak komt als ik het gas loslaat in hogere versnellingen. Om deze reden is hij daarna nog een keer open geweest en heb ik dus die brief met 24 maanden garantie gekregen. De tik is wel gebleven, maar ze zeiden dat deze geen kwaad kan. Als er echt betere lagers ingezet zijn kan ik daar wel mee leven. Liever dit dan een hele nieuwe bak met slechte lagers die weer kapot gaat.12 februari 2014 om 21:12 #18094975Ik rij nu al 2 jaar met 465nm en een z20leh type M32…. bak is 40k oud. No problems.
12 februari 2014 om 21:35 #18094976Bij onze M32 beweegd de pook in de 2e …4e …6e versnelling licht heen en weer als je het gas los laat of gas geeft.
Ik vrees voor de lager van de hoofdas .
Maar voorals nog geen bijgeluiden.Wat kan ik het beste doen ? Nu al terug gaan en eisen dat ze de lagers vervangen voordat het “te laat” is ?
Auto zit nog 6 mnd in de garantie , 44.000 km op de klok.
13 februari 2014 om 10:14 #18094977Optijd teruggaan vervangen ze hem onder de coulance regeling anders niet.
13 februari 2014 om 17:32 #18094978Ik hoop dat ze klacht serieus nemen en de bak eraf draaien….
We zullen zien binnenkort.
13 februari 2014 om 22:24 #18094979@iquick, is de speling bij jou in de 3e versnelling nu helemaal weg, sommige zeggen namelijk dat het in de derde altijd af en toe voorkomt. Die van mij doet dat ook een heel klein beetje als ik de pook zo ver mogelijk in de derde druk en hem dan bot op laat komen, dan verspringt hij een paar mm (onder de halve cm zeker). Had gelezen dat dit normaal gedrag was.
23 maart 2014 om 16:16 #18094980@Spacejam wrote:
@iquick, is de speling bij jou in de 3e versnelling nu helemaal weg, sommige zeggen namelijk dat het in de derde altijd af en toe voorkomt. Die van mij doet dat ook een heel klein beetje als ik de pook zo ver mogelijk in de derde druk en hem dan bot op laat komen, dan verspringt hij een paar mm (onder de halve cm zeker). Had gelezen dat dit normaal gedrag was.
De speling is er nog steeds, der staat bijna 2 ton op dus heb zo al een ton mee gereden sinds aanschaf. Zolang hij er niet uitschiet is er niks aan de hand. Schijnt normaal te zijn.
31 maart 2014 om 22:04 #18094981Ik vrees dat ik ook last ga krijgen van de M32 bak. In de 5e versnelling maakt de bak erg veel herrie, in de 6 wel iets, maar een beetje. In 5 blijft de pook wel op zijn plek, maar in 6 schuift hij een centimeter naar binnen. Doorrijden tot hij het opgeeft, of laten verhelpen?
1 april 2014 om 19:43 #18094982Gewoon verhelpen, met doorrijden heb je kans op grotere schade.
1 april 2014 om 19:59 #18094983@ Dave440
Laat het meteen verhelpen want door rijden voorziet de bak van totaal schade.
Kijk maar eens op youtube onder M32 dan zie je wel wat er kan gebeuren ….Laat even weten wat het gekost heeft .
27 april 2014 om 12:43 #18094984Als gevraagd, bij deze een update over de bakperikelen.
Ik ben gaan zoeken via MP en wat adressen in de buurt. Men rekent zomaar 1200 Euro voor een revisie, waarbij men geen volledige garantie durft te geven. Ik kreeg aanbiedingen van 600 Euro tot 1300 Euro…
Uiteindelijk ben ik bij een Bosch servicecentrum geweest. Men heeft daar al enkele jaren ervaring met de revisie van met name de M32 bak. Ze hadden namelijk een grote klant die regelmatig met astra’s en zafira’s kwam met M32 problemen, en in eerste instantie werd er telkens een sloperij bak onder gezet, met natuurlijk wisselend succes.
Enige tijd geleden hebben ze gewoon de stoute schoenen aangetrokken en zelf een oude M32 bak gereviseerd. Zij hebben zich de techniek zelf eigen gemaakt, zelf hulpgereedschappen ontwikkeld, en weten precies waar ze het over hebben. Ik mocht gewoon ook de werkplaats (schoon!) in (ze waren bezig met een andere M32 bak). De monteur was gewoon goed bezig met die bak. Hij liet mij de oude lagers zien, en wat er allemaal vervangen werd. (veel lagers, een tandwiel en een naaldlager werd erbij geplaatst)
Dit in combinatie met een redelijk scherpe prijs (875 Euro incl. uit- en inbouw) deed mij besluiten om bij van Loon in Nederhemert de reparatie te laten uitvoeren.
Dit is vorige week gebeurd, en de bak schakelt nu prima. Het is natuurlijk even afwachten, maar ik heb in deze revisie wel alle vertrouwen. Er ontstond nadat ik was weggereden een klein probleempje met schakelen, maar dat bleek eenvoudig te herstellen zijn. Iets met een borgringetje…
http://vanloon.c-me.biz/nieuws/41-versnellingsbak-revisie.html7 mei 2014 om 10:27 #18094985Hier ook het zelfde probleem, ik rij met een Insignia 1800 Nafte
Ik rij met een Opel Insignia van iets meer dan 4jr oud en slechts 45.000km op de teller.
Recent hebben we de versnellingsbak Type M32 moeten laten herstellen, layers moesten vervangen worden.
In Garage Vanneste te Harelbeke vertelden ze ons dat we niet de enige waren met dit probleem, de layers
worden te nauw gemonteerd waardoor ze niet genoeg plaats meer hebben als ze warm hebben.
Doordat we helaas geen kilometervreters zijn komt dit na zijn 4jaar zijnde pas aan het licht en hebben we
geen garantie meer. Opel Vanneste adviseerde ons om naar de klantendienst te bellen en hebben dit dan ook
gedaan. Volgens de klantendienst hebben we geen recht meer op garantie en dit omwille van het feit dat het
probleem met Type 32 geen gekend probleem (nogthans hier al verschillende berichten gelezen) en omdat we voor onderhoud naar
een andere opel garage zijn geweest, nml Opel Steeland te Deerlijk die volgens Opel geen erkend hersteller is.
We hebben, en dat is ons zo letterlijk telefonisch medegedeeld onze ‘good-will’ niet getoond en dat mensen die
een nieuwe auto kopen bij Opel Steeland en hem daar laten herstellen en/of onderhoud heeft geen recht hebben op een mogelijks tussenkomst van Opel als blijkt dat er
een fout is aan de auto.
Dit is echt absurd voor woorden en zijn dan ook diep teleurgesteld in de Service van Opel.7 mei 2014 om 10:36 #18094986@ginodem wrote:
Hier ook het zelfde probleem, ik rij met een Insignia 1800 Nafte
Ik rij met een Opel Insignia van iets meer dan 4jr oud en slechts 45.000km op de teller.
Recent hebben we de versnellingsbak Type M32 moeten laten herstellen, layers moesten vervangen worden.
In Garage Vanneste te Harelbeke vertelden ze ons dat we niet de enige waren met dit probleem, de layers
worden te nauw gemonteerd waardoor ze niet genoeg plaats meer hebben als ze warm hebben.
Doordat we helaas geen kilometervreters zijn komt dit na zijn 4jaar zijnde pas aan het licht en hebben we
geen garantie meer. Opel Vanneste adviseerde ons om naar de klantendienst te bellen en hebben dit dan ook
gedaan. Volgens de klantendienst hebben we geen recht meer op garantie en dit omwille van het feit dat het
probleem met Type 32 geen gekend probleem (nogthans hier al verschillende berichten gelezen) en omdat we voor onderhoud naar
een andere opel garage zijn geweest, nml Opel Steeland te Deerlijk die volgens Opel geen erkend hersteller is.
We hebben, en dat is ons zo letterlijk telefonisch medegedeeld onze ‘good-will’ niet getoond en dat mensen die
een nieuwe auto kopen bij Opel Steeland en hem daar laten herstellen en/of onderhoud heeft geen recht hebben op een mogelijks tussenkomst van Opel als blijkt dat er
een fout is aan de auto.
Dit is echt absurd voor woorden en zijn dan ook diep teleurgesteld in de Service van Opel.Toch gaat er hier wat mis,
op moment dat er problemen zijn buiten garantie, dient de klant pas contact op te nemen met opel nederland waneer de dealer niets meer doet.
De Dealer hoort contact op te nemen met opel nederland om een coulance regeleing te treffen niet de klant.
Ook opel nederland levert geen service, de service hoort afkomstig te zijn van de dealer die dat dan weer moet verhalen bij opel nederland.Veel dealers zijn geen orgineel merkdealer meer wegens de crisis, in dat geval is het gewoonweg de dealer zijn probleem om het op te lossen en niet opel nederland.
7 mei 2014 om 10:49 #18094987Misschien misplaatst daar het over een geval in België gaat.
In ieder geval dit is wat ik heb meegemaakt.
30 mei 2014 om 13:39 #18094988Vandaag staat onze Meriva B met Een M32 bak in de garage voor een onderhoudsbeurt en APK in de garage .
Vanmorgen gelijk aan gegeven welk probleem de versnellingsbak geeft , maar wilmpelen dit bijna zo goed als af…(schijnt wel mee te vallen wordt er dan gezegd , nou wij weten wel beter)
Ik moet nog gebeld worden of ze tot reparatie over gaan…. Ben benieuwd..
30 mei 2014 om 15:04 #18094989ik heb een astra f van 1996 1.8 16v. wat heb ik er voor bak in zitten
is een vijfbak.30 mei 2014 om 19:10 #18094990Geen M32 in ieder geval
30 mei 2014 om 19:25 #18094991Mijn Astra J ST 1.7cdti heeft momenteel 120.000km. Mijn M32 bak schakelt nog steeds zéér goed. Nog geen problemen mee gehad. Wel heeft hij van dag 1 een lichte trilling in de pook in 4e versnelling maar dat was normaal zei de dealer toen.
Ik heb momenteel een nieuwe Astra J ST 1.6cdti 110pk besteld. Weten jullie of deze voorzien is van een M32 bak? Of zit in deze motor een ander type versnellingsbak?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.