Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2013 om 23:04 #18094942
zlefs al rijdt je heel netjes volgens het nieuwe rijden boekje, gaan deze bakken kapot!!!! en dan al met 100.000km.
Dan heb je als voordeel dat een 1.7CDTi helemaal NIKS doet onder de 2000 toeren, moet je wel terug schakelen, en heb je dus ook niet veel resonantie in de bak bij lage toerentallen.
willem
16 januari 2013 om 23:05 #18094943Ja precies wat je zegt, volgens het nieuwe rijden, te laag in toeren dus. Het maakt eigenlijk niet eens uit of je nu 120 of 200pk hebt of 280nm of 430nm, zo lijken de ervaringen te zijn. op een engels forum is een uitgebreid opsom topic waarin wordt vermeldt wat voor vermogen iemand heeft en wat voor problemen met de bak, er is niet echt een patroon te vinden tussen wel of geen veel vermogen.
16 januari 2013 om 23:17 #18094944Nieuwe rijden, wat is dat? :mrgreen: mijn achterkant is meestal blackkkk, dat zegt veel over dat ik niks met milieu te maken heb :evil:
Tja, het nieuwe rijden maakt meet kapot dan je lief is zeg ik dan maar.
Galaxy Nexus Tapatalk
15 november 2013 om 19:49 #18094945even een oud topic bovenin zetten
ik ben ook stiekem aan het kijken naar een astra diesel met deze 6 bak , maar mijn vraag is eigenlijk hoe het de bakken vergaat na een revisie?
daar heb ik nog weinig over gevonden
dat ze stuk gaan is me al duidelijk
ik ben benieuwd!groeten,
Marcel
15 november 2013 om 20:01 #18094946‘in een topic over deze bakken kun je lezen dat ze slecht tegen lage toeren in hoge versnellingen kunnen.
dus je diesel kan het wel aan als je in 6 1500 toeren draait maar als je gaat versnellen kun je beter een verzetje terug gaan.verder is daar te lezen dat de smering van de lagers niet overhoudt.
en dat sommige revisie boeren de gaatjes licht opboren waardoor er meer smering komt.15 november 2013 om 20:03 #18094947Ik weet alleen dat er andere lagers in gaan, die beter en sterker zijn.
De mijne moet 25 November :DGroeten Jurgen,
15 november 2013 om 21:27 #18094948momenteel rijdt ik een 147 JTD (gechipt) , zelfde motor andere bak en ik ben fan van die motor
alleen ik ben dus een luie rijder, deze combi geeft geen kik
zelfs na bijna 4 ton met dezelfde koppeling en vliegwiel is alles nog heel
af en toe eens doortrekken, maar doorgaans schakelen rond de 1800/2000 toeren
in Duitsland 160 plus zo af en toe, maar dan houdt het wel op
dus ik houd mijn hart vast voor een astra
belangrijk is dus om te weten of de bak al gedaan is, of dat mijn volgende auto ingeruild is vanwege dat euvel met die M32 bak…..16 november 2013 om 19:38 #18094949mijn m32 bak net laten reviseren in duitsland rijd weer als nieuw lagers synchromesse, tandwiele hele mikmak vervangen schakelt weer als nieuw en 24 maanden garantie !
16 november 2013 om 19:42 #18094950En dat binnen één dag ? en in en uitbouwen ?
16 november 2013 om 19:54 #18094951hI Stefan moet nog even een review schrijven maar was gewoon bizar wat ik daar zag !! er staan een stuk of 20 opels met allemaal bak problemen er was ook iemand uit zwitserland met GTC opc deze gasten zijn binnen 5 uurtjes klaar met inbouw uitbouwen revisie je auto staat gewoon klaar aan het eind van de dag ze werken in koppels van 2 en doen dus 2 auto s op een dag lopende band werk.
ik heb alle onderdelen die vervangen zijn meegekregen ik zal daar even wat foto s van maken
16 november 2013 om 20:21 #18094952En de kosten :vertag , als ik vragen mag?
Groeten Jurgen,
16 november 2013 om 20:30 #18094953standaard zijn de kosten 1250 euro daar zit in in /uit bouw en revisie dit houd in vervangen alle lagers en een nieuwe dichtring (even vertaald uit het duits ) maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr er komt altijd wel wat uit meestal zijn er nog meer dingen versleten of aan vervanging toe wat ook bij het geval was paar tandwielen sychromesse etc etc dus er kwam nog 500 euro bij maar je hebt dan wel 24 maanden volledige garantie op de bak en dan doen maar weinig revisie bedrijven of misschien wel geen, tevens stellen ze de voorspanning anders en vergroten ze de olie toevoer. ik zal een foto maken als ik tijd heb van de onderdelen die ik heb meegehad. het blijft wel prijzig maar met dit soort gedoe kan je het beter goed laten doen.
16 november 2013 om 20:40 #18094954Ik zal het laten doen door Ronald Morien, die gaf ook 24 maanden garantie(1845 euro).
Maar ik laat het nu doen bij de Opel dealer voor 1200 euro ex uitlijnen en huur auto.
Sam111 bedankt voor de info. :thumbGroeten Jurgen,
16 november 2013 om 21:15 #18094955ok no problem hoezo opel dealer 1200 euro ?
16 november 2013 om 21:47 #18094956Ik kijk uit naar de review!
Als het even kan vermeld dan ook nog even het bedrijf in duitsland aub of stuur me ff een PBtje.Mijn Meriva B 1,4T heeft ook een M32 en nog maar 40.000km we wachten af hoelang het duurt.
17 november 2013 om 14:24 #18094957Maar als ik alles zo eens lees, gaat iedereen ervanuit dat ze rap kapot gaan?
Ik heb nu een ton op mijn bak erbij gezet in de laatste 2 jaar, en die geeft geen krimp. staat nu 160.000 op.Ben ik nou zo nuchter dat ik t allemaal wel geloof, of zijn jullie ietwat paniekerig (no offence)
18 november 2013 om 13:46 #18094958Had die mijn M32 ook laten reviseren via een collega van m’n vader, 2200 euro, inclusief DMF vliegwiel etc, alle lager vervangen. Had er ook geen problemen mee maar we hebben het preventief laten doen.
18 november 2013 om 14:02 #18094959@mayhem wrote:
Maar als ik alles zo eens lees, gaat iedereen ervanuit dat ze rap kapot gaan?
Ik heb nu een ton op mijn bak erbij gezet in de laatste 2 jaar, en die geeft geen krimp. staat nu 160.000 op.Ben ik nou zo nuchter dat ik t allemaal wel geloof, of zijn jullie ietwat paniekerig (no offence)
Er zijn er ook die gewoon goed zijn hoor, pas laten reviseren gewoon als ze stuk zijn. Meeste gaan stuk in de 4 en 5 door in lage toeren te rijden in deze versnellingen.
Optrekken in zn 1 en doortrekken dat ze daar van stuk gaan is volgensmij een fabeltje. Denk ook dat de smering ook echt wel prima is mits bakolie op peil.Ik denk dat een sportief rijder eigenlijk de minste kans heeft op problemen met deze bakken.
18 november 2013 om 14:40 #18094960Precies, maar toch de bak kan max 320nm aan. Dus gechipt zal deze meer NM moeten verwerken en verdragen dus extra pijn lijden met extra snelle slijtage van dien, 1 en 2 skip ik altijd, 3 en 4 trek ik em altijd door.
18 november 2013 om 15:37 #18094961De bak kan 321lb ft aan en dat is om en nabij de 433 nm
EDIT:
Eerste versnelling is 260lb ft om en nabij de 350 nm
Tweede versnelling is 290lb ft om en nabij de 390 nm18 november 2013 om 15:59 #18094962De 32 staat toch voor MAX 320Nm als ik mij niet vergis, zoiezo de eerste en tweede versnellingen sla ik over, maar dacht dat deze bakken 320Nm maximaal aan konden.
18 november 2013 om 16:14 #18094963Bij Fiat en Alfa staat die voor 321 lb ft. Dus denk bij opel toch ook.
18 november 2013 om 16:22 #18094964Nee is echt max 320Nm.
The maximum input torque for the M32-6 manual transmission is 320 Nm. Bron: http://www.diagnostics.org.uk/common-faults/m32-6-speed-manual-transmission-1-9-cdti-vxr/” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 november 2013 om 17:58 #18094965Het is altijd nog lbft geweest, bij f26 , f20 en al die bakken..
Koppel spec van een Z9dth is na 2005 al 320 nm..
Drehmoment (Nm bei min-1): 315 / 2000, ab MJ05 320 / 2000 – 2750
27 november 2013 om 14:23 #18094966@Sam111 wrote:
standaard zijn de kosten 1250 euro daar zit in in /uit bouw en revisie dit houd in vervangen alle lagers en een nieuwe dichtring (even vertaald uit het duits ) maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr er komt altijd wel wat uit meestal zijn er nog meer dingen versleten of aan vervanging toe wat ook bij het geval was paar tandwielen sychromesse etc etc dus er kwam nog 500 euro bij maar je hebt dan wel 24 maanden volledige garantie op de bak en dan doen maar weinig revisie bedrijven of misschien wel geen, tevens stellen ze de voorspanning anders en vergroten ze de olie toevoer. ik zal een foto maken als ik tijd heb van de onderdelen die ik heb meegehad. het blijft wel prijzig maar met dit soort gedoe kan je het beter goed laten doen.
Hey Sam,
Heb je het adres / website van die revisie in Duitsland ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.