Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?
- Dit onderwerp bevat 224 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 augustus 2023om 18:51 door markfreddy.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2013 om 13:19 #17254415
Aangezien ik hier veel problemen zie met de M32 bakken , en ik er ook een in me Astra heb zitten .
Vroeg ik me af wat de symptomen zijn van als de bak het gaat begeven ?
Geluiden , slecht schakelen , enz.
En wat is er tegen te doen om problemen te voorkomen ?
Mijn Astra is van 2008 , en weet niet of er verschillen zijn tussen de bouwjaren.
Alvast bedankt voor de reacties.
Gr.,
Danny
13 januari 2013 om 13:31 #18094918je krijgt een geluid dat snelheids afhankelijk is
13 januari 2013 om 14:36 #18094919Kenmerken:
– Geluid vanaf de vierde versnelling, snelheids afhankelijk
– Speling in de versnellingen meer dan een centimeter
– Slecht schakelen, moeilijk in de versnellingHet maakt niet uit welke bouwjaar je rijd, elke M32 heeft het. Je kan het probleem niet voorkomen. M32 smelt net als chocola.
Galaxy Nexus Tapatalk
13 januari 2013 om 15:19 #18094920Zit een M32 vak ook in een Astra Sports Tourer met A17DTJ motor?? (zit een 6 bak in :) )
13 januari 2013 om 15:26 #18094921Alle 1.3 diesels een F17
Alle 1.7 diesels een M32
Alle 2.0 diesels een F40Dit zijn wel de Astra J modellen
Galaxy Nexus Tapatalk
13 januari 2013 om 15:37 #18094922Dan gaat de mijne dus terug binnen! Ik klaag al van in het begin dat de versnellingsbak in 4e bij een bepaald toerental vibreert. De pook voel je dan hevig schudden. De garage zei dat het lag aan de lage toeren van de motor. Maar 2000tr vind ik niet extreem laag. Garantie vervalt in februari, dus ik zal er eens werk van maken
13 januari 2013 om 16:58 #18094923Ik heb dat in mijn derde versnelling, heb er al 40k mee gereden nog niks aan de hand. Als ik de auto doortrek tot 4000tpm en laat uitlopen naar 2500tpm dan voel ik trillingen. Toen ik de auto naar de garage bracht vertelde de monteur mij dat het de homokineet wel kon zijn. Daar moet bij mij nog naar gekeken worden.
Galaxy Nexus Tapatalk
13 januari 2013 om 17:32 #18094924Ik heb er ook al 66.000km opstaan en het wordt niet erger of beter. Maar je gaat zien dat een dag na de garantie de versnellingsbak in de soep draait :D
13 januari 2013 om 17:35 #18094925Trillen pook bij accelereren
13 januari 2013 om 17:49 #18094926bij het rijden bij een constante snelheid vibreert hij. En als je optrekt moet hij ook even door dat vibrerende punt. Enkel in 4e bij ongeveer 1800 a 2000rpm
13 januari 2013 om 18:04 #18094927Meestal gaan die dingen tussen de 50k a 150k kapot. Dan zijn de lagers slecht of kapot. Gewoon terug gaan en een melding maken. Meestal sluiten ze de zaak met een smoes terwijl het probleem met de M32 bakken bekend is.
Galaxy Nexus Tapatalk
13 januari 2013 om 19:32 #18094928Die van mij schakelt nog soepel en heeft nagenoeg geen speling als hij in de versnelling zit.
Wel heb ik af en toe een geluid in ze vijfde versnelling.(is niet altijd :-/ )
Maar er is dus niks tegen te doen ?
13 januari 2013 om 20:47 #18094929kennis van mij had een zafira B opc en na 5dkm fase 1 gechipt. bij 16dkm bak naar de klote. is overigens wel Gratis vervangen door de dealer :thumb
13 januari 2013 om 21:04 #18094930Wat bedoelen jullie eigenlijk met de speling in de versnelling?
13 januari 2013 om 21:25 #18094931@blastra wrote:
Die van mij schakelt nog soepel en heeft nagenoeg geen speling als hij in de versnelling zit.
Wel heb ik af en toe een geluid in ze vijfde versnelling.(is niet altijd :-/ )
Maar er is dus niks tegen te doen ?
Er is niet veel aan te doen, als je op tijd bent kan je de lagers nog laten vervangen. Dan moet de bak echt geluid maken snelheidsafhankelijk.
@NoFear1696 wrote:
kennis van mij had een zafira B opc en na 5dkm fase 1 gechipt. bij 16dkm bak naar de klote. is overigens wel Gratis vervangen door de dealer :thumb
Dan heeft die wel erg veel door getrokken? Dat die dan na 11k kapot is gegaan. Is wel leuk zo een chip op een OPC. Bij 5k heb je wel een vrij nieuwe auto. Wel zonde :(
@Spacejam wrote:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met de speling in de versnelling?
Als je optrekt heb je toch een paar mm speling, als je meer dan een cm speling hebt betekent dat dus dat de bak gereviseerd moet worden.
Edit: dan bedoel ik dus dit
http://i132.photobucket.com/albums/q8/Lutons/VID00000-20110308-1022.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is gewoon duidelijk een kapotte M32
Galaxy Nexus Tapatalk
14 januari 2013 om 13:57 #18094932Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
14 januari 2013 om 16:12 #18094933Hoe weet je welke versnellingsbak je hebt?
14 januari 2013 om 16:17 #18094934@Spacejam wrote:
Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Tja F40 is sterk kan de M32 niet zo snel tegen op, M32 smelt gewoon
@No Name wrote:
Hoe weet je welke versnellingsbak je hebt?
http://www.opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Moet je even hier kijken a.d.h. je motor type
Galaxy Nexus Tapatalk
14 januari 2013 om 17:44 #18094935@iquick wrote:
@Spacejam wrote:
Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Tja F40 is sterk kan de M32 niet zo snel tegen op, M32 smelt gewoon
Ik heb ook gewoon een M32 en rij inmiddels ook alweer 60k km gechipt rond. Maarja, misschien komt het nog. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit onder de 2000rpm rijdt.
14 januari 2013 om 17:51 #18094936F40 is alleen geleverd op de insignia en Vectra-C
Willem
14 januari 2013 om 17:56 #18094937en in de astra j ook volgens mij, en in de insignia kan je ook weer een m32 hebben dacht ik.
14 januari 2013 om 18:06 #18094938@Spacejam wrote:
@iquick wrote:
@Spacejam wrote:
Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Tja F40 is sterk kan de M32 niet zo snel tegen op, M32 smelt gewoon
Ik heb ook gewoon een M32 en rij inmiddels ook alweer 60k km gechipt rond. Maarja, misschien komt het nog. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit onder de 2000rpm rijdt.
Klopt is waar ook, haalde twee dingen door elkaar sorry :grin: Ik hou em nu ook niet meer onder de 2000 toeren maar heb nog altijd speling in de derde, minder dan een halve centimeter of zo iets. Maar het is irritant als je die pook ziet spelen na het schakelen. Verder zie je er niks van.
@wim-v6 wrote:
F40 is alleen geleverd op de insignia en Vectra-C
Willem
Ook in de Astra J en dan wel bij de volgende motoren:
2.0 A20DTH ook de AF40
2.0 A20DTRAlle 1.7 modellen zijn uitgerust met de M32. Waarom, dat zou Adam weten ik niet.
Galaxy Nexus Tapatalk
16 januari 2013 om 21:50 #18094939Okeej, Beter, beginnen ze het dan toch te snappen bij opel..
De 1.7diesels hebben niet heel veel power, en zijn vrij hoog toerig.
met de Combinatie 1.7CDTi / 2massavliegwiel / m32bak zijn vrijwel nooit problemen..
Willem
16 januari 2013 om 21:57 #18094940Volgens mij ligt het puur aan de rijstijl. Lage toeren waardoor resonatie ontstaat is dodelijk voor je aandrijflijn.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
16 januari 2013 om 22:17 #18094941Resonatie in 4,5,6 en doortrekken in 1,2 is dodelijk. M32 bak moet je dan ook niet onder de 2000 toeren houden. Als je de bak afracht, ja dan gaan ze kapot helaas. Rijstijl speelt een rol
Galaxy Nexus Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.