wat vinden jullie van waterstof?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer wat vinden jullie van waterstof?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247257
    usbstick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 February 2012

      ik kwam een HHO dry cell tegen, die maakt heel eenvoudig waterstof aan en gaat met een slangetje naar je lichtfilter,er staat ook bij dat je 25% benzine bespaart zodra je dit gemonteerd heb.

      nu heb ik hier totaal geen ervaring mee maar het klinkt wel interressant… maar hoe zit het dan met alle waardes en is je motor ertegen bestand?..

      gr. arjan

      #18001959
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        :hmmz stond in de wehkamp zeker :angel -offtopic
        Geen idee wist niet eens dat dit bestond :???:
        Waterstof is wel intresant het is wel 100% schoon en wat bij volledige waterstof motoren dan komt er waterdamp uit de uitlaat

        #18001960
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          werkt niet, is al eens getest

          #18001961
          usbstick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2012

            voor iets wat niet werkt vragen ze wel veel geld dan haha

            #18001962
            usbstick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2012

              @Helmer opelfan wrote:

              :hmmz stond in de wehkamp zeker :angel -offtopic
              Geen idee wist niet eens dat dit bestond :???:
              Waterstof is wel intresant het is wel 100% schoon en wat bij volledige waterstof motoren dan komt er waterdamp uit de uitlaat

              je komt wat tegen in die wehkamp he haha

              #18001963
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Ja idd. Dat is met zoveel dingen men belooft gouden bergen, je betaald er zeer veel geld voor. En als je het dan heb aangeschaft kom er ervaak dan pas achter dat het niks is :vertag

                #18001964
                usbstick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 February 2012

                  ik geloof wel dat er een manier is die wl werkt.. maar niet met een of ander kastje die het allemaal wel ff regeld..

                  #18001965
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    heb je een link naar de site ben wel benieuwd wat dit precies is

                    #18001966
                    usbstick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 February 2012

                      http://www.atiana.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      dit is de link..

                      #18001967
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Dit doet mij een beetje denken aan de Tell sell commercial van jaren geleden met van die komische NL stemmen. Ze smeerden toen een klein flesje motor-up hete dat aan. En als je de tekst op de site leest lijkt het wel aardig veel op de commercial van toen. Veel zuiniger stillere motor langere levensduur. En als die besparing die zijn zeggen te halen van 30% zal ik met mijn auto 1:25 halen :hmmz Ik ben er niet echt van overtuigd. En de prijs van mij nog enigszins nog mee

                        #18001968
                        usbstick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 February 2012

                          ja precies,, het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn.. zullen er tests van zijn want kan er maar weinig van vinden

                          #18001969
                          mallemalle
                            Lid sinds:
                            8 June 2010

                            pesies wat je zegt, het klinkt interessant…

                            en thats it

                            #18001970
                            usbstick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2012

                              ja klinkt wel idd.. maar is het ook zo.. das de vraag..

                              #18001971
                              RickR91
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 April 2011

                                Aceton werkt iig wel. Heb dit zelf gedaan in mijn Peugeot Speedfight, en Opel Astra,
                                Heb zelf wel kleine verbetering gemerkt.
                                Waterstof lijkt me pas te gaan werken als je de rest erop aanpast.

                                #18001972
                                usbstick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 February 2012

                                  er blijkt een kastje bij te zitten die zorgt dat je benzine toevoer verminderd zodra het gas naar binnen gaat, anders zouden de waardes niet meer kloppen en krijg je fout meldingen…

                                  #18001973
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Staat er ook bij hoeveel zwaarder de dynamo gaat draaien tijdens het maken van waterstof? Daar verlies je meer mee dan het opbrengt. Ik vind het hele waterstof gedoe zowiezo achterlijk. Ten eerste wordt het (tot nu toe) gemaakt van aardgas/lpg, dus daarmee wordt het fossiele brandstof probleem zowiezo niet opgelost. Ten tweede kost het zoveel energie om het te maken dat er van schone brandstof helemaal geen sprake meer is.
                                    Is hetzelfde als de prius, het maken van de accus is ook zeer milieu belastend, en ze zijn na 10 jaar afgeschreven…..en dan?

                                    #18001974
                                    speaker
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 March 2007

                                      Het werkt wel degelijk. Ben er op het moment zelf mee bezig en bouw de dry-cell zelf.
                                      Het gas opwekken kost niet veel stroom en met een benzine auto valt een voordeel van 30-50% te behalen. Bij een diesel nog geen 20% ivm het efficient draaien van een dieselmotor.

                                      Er zijn zat filmpjes op you-tube ( te vinden op ” HHO ” ) met voorbeelden.

                                      Een kennis van me heeft me een paar maanden geleden verteld dat dit kon en heeft het in zijn golfje van ’86 gebouwd. Hij rijdt volgens eigen zegge meer dan 40% goedkoper dan voorheen.
                                      Het enige punt waar ik nog mee zit: mag je het zo maar inbouwen ? Ik heb de RDW al een mail gestuurd , maar tot op heden nog niks gehoord.

                                      #18001975
                                      TedMechanic
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2007

                                        @speaker wrote:

                                        Een kennis van me heeft me een paar maanden geleden verteld dat dit kon en heeft het in zijn golfje van ’86 gebouwd. Hij rijdt volgens eigen zegge meer dan 40% goedkoper dan voorheen.

                                        Dat is altijd zo, met alles wat je inbouwt. Het zit allemaal tussen de oren, zolang je maar gelooft dat het werkt.

                                        Als ik jou kan overtuigen dat een oranje bolletje aan je antenne de luchtweerstand van je auto vermindert en daardoor zuiger kan rijden, dan ga je ook zuiniger rijden.

                                        Er is niks meer verantwoordelijk voor het verbruik van je auto, dan jouw eigen rijstijl. Als jij denkt dat je iets hebt waardoor je zuiniger rijdt, dan ben je op dat moment ineens heel erg bezig met het verbruik van je auto. Onbewust ga je daardoor je eigen rijstijl veranderen, waardoor je dus inderdaad zuiniger rijdt.

                                        Je gaat zelfs al zuiniger rijden door simpelweg je verbruik bij te houden, iedere keer als je gaat tanken, omdat je er dan onbewust een sport van maakt om zo zuinig mogelijk te rijden.

                                        #18001976
                                        usbstick
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          10 February 2012

                                          Dat van die dynamo dat is natuurlijk zo opgelost als het zo zou zijn, een ander dynamo met een hoger rendement en klaar ben je,dan hoeft je motor ook niet meer belast te worden om bij te laden, zelfde als je aardig wat versterkers in je auto heb liggen..en daarnaast kan je een prius niet vergelijken met een auto op waterstof, de mensen worden afgeschermt door de grote olie maatschapijen want als er echt aan het licht komt dat dit soort dingen in je auto kan bouwen dan wordt er gelijk een stuk minder verdient bij de oliemaatschapijen..

                                          #18001977
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            @usbstick wrote:

                                            Dat van die dynamo dat is natuurlijk zo opgelost als het zo zou zijn, een ander dynamo met een hoger rendement en klaar ben je,dan hoeft je motor ook niet meer belast te worden om bij te laden, zelfde als je aardig wat versterkers in je auto heb liggen..en daarnaast kan je een prius niet vergelijken met een auto op waterstof, de mensen worden afgeschermt door de grote olie maatschapijen want als er echt aan het licht komt dat dit soort dingen in je auto kan bouwen dan wordt er gelijk een stuk minder verdient bij de oliemaatschapijen..

                                            Een groter rendement? En waar scoor je die dan? Want ik kan me voorstellen dat jij een andere dynamo er op zet die meer leverd, maar dat staat los van het rendement. Met een berg versterkers is het plaatsen van een andere dynamo verstandig, maar dat doen ze alleen omdat er meer laadstroom benodigd is, en het rendement (verhouding wat er aan energie in en uit gaat) is helemaal niet interessant .Er zullen wel (speciale) dynamo’s zijn die een hoger rendement geven, maar die zijn erg duur, en hoort volgens mij ook niet in dit verhaal thuis.
                                            Wat ik wel weet is dat het vééééél energie kost om waterstof los te krijgen van water, en dat zal de dynamo moeten leveren, daardoor gaat ie zwaarder lopen, en de auto automatisch duurder lopen.

                                            #18001978
                                            dion87
                                              Lid sinds:
                                              22 August 2011

                                              et schijnt dat gas lassen er wel een stuk makkelijker mee gaat :hmmz

                                              #18001979
                                              usbstick
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 February 2012

                                                ik bedoel dus ook meer leveren ipv rendement..vergeet niet dat het een aanvulling is en geen vervanger is van je brandstof,en als ik de informatie op internet bekijk kost het niet zoveel energie,alle zelfbouwers doen het gewoon met 12 volt en ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat waterstof van aardgas gemaakt wordt maar waterstof is geen fosile brandstof,waterstof moet gemaakt worden van elektristeit zodat het brandbaar wordt, dus het kost geen ruk alleen er is wel een probleem.. het is moeilijk op te slaan omdat het een lage dichtheid heeft.

                                                #18001980
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  @usbstick wrote:

                                                  ik bedoel dus ook meer leveren ipv rendement..vergeet niet dat het een aanvulling is en geen vervanger is van je brandstof,en als ik de informatie op internet bekijk kost het niet zoveel energie,alle zelfbouwers doen het gewoon met 12 volt en ik weet niet waar het verhaal vandaan komt dat waterstof van aardgas gemaakt wordt maar waterstof is geen fosile brandstof,waterstof moet gemaakt worden van elektristeit zodat het brandbaar wordt, dus het kost geen ruk alleen er is wel een probleem.. het is moeilijk op te slaan omdat het een lage dichtheid heeft.

                                                  Als een dynamo meer levert, dan werkt hij ook zwaarder, en is het verbruik ook hoger. En momenteel wordt bijna alle waterstof uit aardgas gehaald omdat dat minder energie kost dan door middel van elektrolyse. Electrolytisch waterstof winnen leverd bijna niks op omdat de benodigde hoeveelheid energie die erin moet bijna niet in verhouding staat met de energie die het op leverd. Waterstof is altijd (zeer) brandbaar, staat los van electriciteit. Het kost geen ruk?……..zie hierboven

                                                  Maar laat maar, heb ernstig het gevoel dat we het hier niet over eens worden. Google is your friend

                                                  #18001981
                                                  speaker
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 March 2007

                                                    Je hoeft het niet op te slaan , want met deze constructie maak je het ter plekke en gebruik je het meteen.
                                                    Waterstof maken kan je al met een fles water en een metalen plaat er in. De plus van de accu op de plaat en de min in het water. daardoor maak je knalgas ( waterstof /HHO )
                                                    En als er knalgas in je cilinder komt ( gemengd met benzine ) dan ontbrand dat ook. En waar dat knalgas zit , past geen benzine …. dus vandaar dat je zuiniger gaat rijden.

                                                    Het maakt mij niet uit wat sommige er van denken en of je het wel gelooft of niet….. Ik ga het binnenkort proberen en als die auto ipv 1:10 met benzine , daarna 1:15 rijdt dan zal dat niet aan de rijstijl liggen lijkt me. :hmmz

                                                    We zullen het in de toekomst wel zien ! :sleeping

                                                    #18001982
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      @dion87 wrote:

                                                      et schijnt dat gas lassen er wel een stuk makkelijker mee gaat :hmmz

                                                      Wij gebruiken het veel als (be)schermgas, maar of dat ook voor lassen geld….geen idee, lijkt me wat gevaarlijk?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.