wat is dat toch met die VAG rijders

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer wat is dat toch met die VAG rijders

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 151)
  • Auteur
    Berichten
  • #18098650
    giuliettaevo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2006

      Aangezien ik in cuijk woon en elke dag over de snelweg naar mijn werk rijd verbaas ik mij een beetje dat Ewoud hier zo veel mensen 160-170 ziet rijden. :???: Ik kan meestal gewoon in het rijtje met 130 op de teller aansluiten, dat er iemand harder rijdt is echt uitzonderlijk. Ik heb er nauwelijks last van in ieder geval.

      En van ‘kleurlingen met petjes op in voornamelijk golfjes’ hebben wij hier volgens mij ook geen overmatige last hoor.. :hmmz

      Plak gewoon je spiegels af als je er er zo aan irriteert… Mensen gaan liggen fucken door expres 100 te gaan rijden heb je niks aan, levert je hoogstens een keer een portie klappen op als je de verkeerde treft. De rest van de mensen die er achter rijden heb je er meer mee doordat je de boel vertraagt en zelfs de kans op een ongeluk toe laat nemen. Hou de eer dan gewoon aan jezelf, tel tot tien en ga bij de volgende gelegenheid even naar rechts om zo’n eikel te laten passeren. Het is het gewoon niet waard om je over op te naaien. :(

      #18098651
      Ewoud94
        Lid sinds:
        11 April 2013

        Guiliettaevo, ik kom er toch veel tegen vooral als je de brug over bent richting Nijmegen en naar de duitse snelweg.

        Overigens ga ik wel aan de kant als de situatie het toe laat hoor maar meestal gebeurt dit als je vrachtwagens aan het inhalen bent of zoiets dergelijks.

        Inderdaad dwaalt een beetje af, zullen maar weer on topic gaan :jerry

        Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta

        #18098652
        B44
          Lid sinds:
          4 April 2012

          Als je jezelf laat opnaaien door andere verkeersgebruikers, en vervolgens gaat lopen etteren ben je imo geen haar beter.
          Denk om je hart…

          Mbt de VAG rijders, sja ik heb zelf ook jaren VW/audi gereden, ik behoorde gelukkig tot de club die de wagen zelf heeft betaald en je merkt idd veel verschil tussen de leasebak en de prive auto..

          Maargoed de prius, insignia, bmw, merc, vw, audi, skoda, renault, citroen enz enz kunnen er allemaal wat van.
          Het ligt niet aan het merk, meer aan de boterletter die achter het stuur zit..

          #18098653
          Emiel-Manta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2007

            Enfin, niet alle VAG rijders zijn aso’s!

            Mochten jullie mij in deze Bora spotten:

            Ik rijd vlot, maar niet asociaal :thumb

            #18098654
            turbosix
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 November 2010

              Hij ligt anders wel asociaal laag! :-)

              (Dikke wielen man!)

              #18098655
              gsipiloot
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2009

                Kunt ook niet snel rijden met een vw die zijn allemaal hartstikke traag :jerry

                #18098656
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  @Emiel-Manta wrote:

                  Enfin, niet alle VAG rijders zijn aso’s!

                  Mochten jullie mij in deze Bora spotten:

                  Ik rijd vlot, maar niet asociaal :thumb

                  leuke jetta :D

                  #18098657
                  Emiel-Manta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 January 2007

                    @gsipiloot wrote:

                    Kunt ook niet snel rijden met een vw die zijn allemaal hartstikke traag :jerry

                    Hahaha, ik hap niet :wub

                    Staat op air, rijhoogte is dus iets hoger.

                    #18098658
                    black vec
                      Lid sinds:
                      5 August 2013

                      @soepkiepe wrote:

                      zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat hun een “grote” auto onder hun reet hebben.
                      heb zelf een schijthekel aan zulke mensen.
                      ik mag dan ook graag terug irriteren ;)

                      laatst haalde ik volgens een bumperklever niet snel genoeg in, en maar drukken en maar drukken.
                      best joh, voet gaat wat losser op het gas staan, rijd wat langer door voor dat ik weer in voeg, en het invoegen gaat ineens ook niet zo snel meer.
                      kunnen ze niet waarderen haha

                      mwa valt wel mee denk ik hoor qua groote van de auto.

                      ik rijd na men astra G een vectra B en daar kleven ze allemaal graag achter., nu rijd ik nissan primera estate station,. en nu gebeurd het een stuk minder.

                      heb het idee dat de kleine auto’tjes altijd in de weg rijden

                      en bij mijn ervaringen vind ik de audi’s en de vw’s toch veruit het asociaalst.

                      #18098659
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        audi en vw zijn er ook het meest ;) en dan in de zakelijke markt, gehaast en vrij jonge bestuurders. (rond de 30/35)

                        dusja.. zo makkelijk kan het zijn. 1+1= ..

                        #18098660
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          tja stelletje moraal ridders.
                          altijd zeiken dat het altijd de vw rijders zijn die opel afkraken en nu scheren jullie zelf alle vag rijders over 1 kam.

                          mensen die mij willen voorschrijven hoe hard ik rij zijn geen haar beter.
                          We hebben in Nederland een recht systeem welke mij bij het overschrijden van de max snelheid een boete zou kunnen uitschrijven als ze mij betrappen.
                          Daar kies ik zelf voor en daar hoeven jullie geen eigen rechter voor te gaan spelen. Ik kies er zelf voor om 150 of 160 te rijden en je zult mij niet horen als ik een boete krijg hiervoor.

                          Wanneer je onnodig op de linkerbaan zit krijg je idd van mij een groot licht, of ik nu met de corsa op pad ben, met de skoda of met de astra. Zelfs met een classic mini zal ik gaan seinen als je naar rechts kunt om je er even op te attenderen dat het rechts vrij is. Soms ben je met je gedachten voor je bezig dus dan is het grote licht echt geen boze reactie maar puur ff om je aandacht te trekken.

                          Als je 45.000 tot 60.000 km per jaar in NL op de weg zit dan zie je gewoon veel mensen weinig spiegelen. Dus dan moet je wel ff iemand waarschuwen.

                          Verder wanneer ik harder rij, en iemand schiet van rechts naar links om die vrachtwagen nog te kunnen inhalen met 100 krijg je idd van mij een groot licht showtje.
                          Wanneer je gaat inhalen is dit een manouvre waarbij je een ander niet in gevaar mag brengen. Wanneer je geen snelheden kunt inschatten moet je je rijbewijs inleveren en hoor je niet op de weg. Wanneer jouw mening is dat je hem ervoor mag gooien omdat de ander te hard rijdt had je bij de politie moeten gaan. Jij als burger mag nog steeds niet voor eigen rechter spelen. Door jouw eigen rechter actie breng je een ander in gevaar terwijl je aangezien je toch de moraal ridder bent en altijd de rust zelfde ook even je gaspedaal had kunnen loslaten, vervolgens netjes spiegelen, je knipperlicht aan kunnen doen en je inhaal actie voort zetten.

                          Dan had je de ideale win win situatie gehad.

                          De persoon die hard rijdt zegt, die persoon op de rechterbaan handelde netjes en blijft kalm.
                          Jij hebt geen last gehad van een groot licht show en zit niet volledig in de stress etc je weg te vervolgen.
                          En er gebeuren een stuk minder ongelukken wat weer beter is voor onze verzekeringspremies.

                          Iedereen blij en happy.

                          Mensen die een ander het leven zuur maken door het gos los te laten op de linker baan zijn geen haar beter en zelfs nog erger dan de hard rijders.

                          Gun elkaar verdorie eens het licht in de ogen.
                          wees een gentlemen en ga niet voor eigen rechter spelen.

                          Verder vind ik het een beetje een sneu topic want jullie scheren zoals gezegd alle lease en vag rijders over 1 kam.
                          Erg jammer, maar er zijn heel veel lease rijders die wel erg gek zijn met hun auto. En als je niet weet wat de bijtelling je netto in de maand kost hou je dan stil..

                          Ik ken trouwens geen enkele werkgever die alle verkeersboetes van zijn werknemer betaald.

                          #18098661
                          Astra-H
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 February 2013

                            Als VAG-rijder kan ik corsaboy geen ongelijk geven :smile:

                            #18098662
                            jeroenk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 February 2012

                              @corsaboy wrote:

                              tja stelletje moraal ridders.
                              altijd zeiken dat het altijd de vw rijders zijn die opel afkraken en nu scheren jullie zelf alle vag rijders over 1 kam.

                              mensen die mij willen voorschrijven hoe hard ik rij zijn geen haar beter.
                              We hebben in Nederland een recht systeem welke mij bij het overschrijden van de max snelheid een boete zou kunnen uitschrijven als ze mij betrappen.
                              Daar kies ik zelf voor en daar hoeven jullie geen eigen rechter voor te gaan spelen. Ik kies er zelf voor om 150 of 160 te rijden en je zult mij niet horen als ik een boete krijg hiervoor.

                              Wanneer je onnodig op de linkerbaan zit krijg je idd van mij een groot licht, of ik nu met de corsa op pad ben, met de skoda of met de astra. Zelfs met een classic mini zal ik gaan seinen als je naar rechts kunt om je er even op te attenderen dat het rechts vrij is. Soms ben je met je gedachten voor je bezig dus dan is het grote licht echt geen boze reactie maar puur ff om je aandacht te trekken.

                              Als je 45.000 tot 60.000 km per jaar in NL op de weg zit dan zie je gewoon veel mensen weinig spiegelen. Dus dan moet je wel ff iemand waarschuwen.

                              Verder wanneer ik harder rij, en iemand schiet van rechts naar links om die vrachtwagen nog te kunnen inhalen met 100 krijg je idd van mij een groot licht showtje.
                              Wanneer je gaat inhalen is dit een manouvre waarbij je een ander niet in gevaar mag brengen. Wanneer je geen snelheden kunt inschatten moet je je rijbewijs inleveren en hoor je niet op de weg. Wanneer jouw mening is dat je hem ervoor mag gooien omdat de ander te hard rijdt had je bij de politie moeten gaan. Jij als burger mag nog steeds niet voor eigen rechter spelen. Door jouw eigen rechter actie breng je een ander in gevaar terwijl je aangezien je toch de moraal ridder bent en altijd de rust zelfde ook even je gaspedaal had kunnen loslaten, vervolgens netjes spiegelen, je knipperlicht aan kunnen doen en je inhaal actie voort zetten.

                              Dan had je de ideale win win situatie gehad.

                              De persoon die hard rijdt zegt, die persoon op de rechterbaan handelde netjes en blijft kalm.
                              Jij hebt geen last gehad van een groot licht show en zit niet volledig in de stress etc je weg te vervolgen.
                              En er gebeuren een stuk minder ongelukken wat weer beter is voor onze verzekeringspremies.

                              Iedereen blij en happy.

                              Mensen die een ander het leven zuur maken door het gos los te laten op de linker baan zijn geen haar beter en zelfs nog erger dan de hard rijders.

                              Gun elkaar verdorie eens het licht in de ogen.
                              wees een gentlemen en ga niet voor eigen rechter spelen.

                              Verder vind ik het een beetje een sneu topic want jullie scheren zoals gezegd alle lease en vag rijders over 1 kam.
                              Erg jammer, maar er zijn heel veel lease rijders die wel erg gek zijn met hun auto. En als je niet weet wat de bijtelling je netto in de maand kost hou je dan stil..

                              Ik ken trouwens geen enkele werkgever die alle verkeersboetes van zijn werknemer betaald.

                              +1

                              #18098663
                              FnF_racer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 October 2004

                                ik ben het ook 100% eens met Corsaboy.

                                alhoewel ik rechts ga rijden als daar ruimte is. en als iemand dan nog links blijft rijden, en ik rij sneller, ga ik er weer achter hangen, en dan nogmaals naar rechts. in de hoop dat ze dan meegaan, zodat ik ze “netjes” kan inhalen.

                                heb wel een hekel aan groot licht gebruiken… zien velen toch niet, of werkt toch hinderlijk.

                                wat u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet… :thumb

                                #18098664
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Zat vandaag achter een Nissan Qasqai of hoe je het schrijft, deze reed zeker een kilometer of 12 voor me vooraleer deze zijn buitenspiegels uitklapte.

                                  Willem

                                  #18098665
                                  asconahobbyist
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2008

                                    Ach,ik kan een eind met corsaboy meekomen,maar het is gewoon zo dat je als in je spiegels kijkt je er GEEN rekening mee zou moeten houden dat die naderende auto wel een 160/170 zou kunnen rijden.
                                    Iedereen rijdt wel eens te hard (ook ik) maar als je 160 rijdt en dus 40 km harder rijdt ben JIJ degene die rekening moet houden met het overige verkeer en NIET je medeweggebruikers,immers JIJ kiest ervoor om veel harder te rijden,das JOUW keuze,maar je mag er NIET van uitgaan dat anderen daar zonder meer van uitgaan.
                                    En tsja,over het begin van het topic,het is gewoon een feit dat een groot deel van de asfalttokkies in een VAG product rijdt (er zijn er ook zat die wel netjes rijden,en ook zat andere merken die knap aso rijden).

                                    #18098666
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Tja eindeloze discussie maar het blijft een feit dat je niet zomaar van rijstrook mag wisselen.
                                      Wanneer er verkeer op de linker rijstrook nadert moet je ff wachten. Dat is je geleerd tijdens je rijlessen.

                                      En 160 is in het overgrote deel van onze snelwegen maar 30 te hard.
                                      Valt nog steeds onder de weg van mulder.

                                      Het overgrote deel van de nieuwe auto’s in NL is gewoon een VAG product.

                                      Reden is dat als je de hele dagen op de weg zit je meer auto krijgt bij VAG dan bij andere merken voor hetzelfde maand bedrag.

                                      #18098667
                                      giuliettaevo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2006

                                        En 130 scheelt meer als 30 km met bv vrachtwagens…

                                        Als mensen gewoon eens wat beter uitkijken zou het al een hoop schelen. En een opfriscursusje elke 10 jaar dat je je rijbewijs bezit kan ook geen kwaad. Al is het maar om de nieuwe dingen in het verkeer te leren kennen. Mijn moeder weet echt niet wat die gekleurde middenbanen betekenen bijvoorbeeld. ;)

                                        Het zou ook we fijn zijn als men op een meerbaans weg ook gewoon naar rechts zou gaan ipc op de middelste banen (of nog erger; geheel links) te blijven hangen. A2 is zo’n fijne weg daarvoor. kom je netjes op de 2e baan van rechts aangereden rijdt er iemand helemaal alleen nog 2 banen verder naar links. Kun jij vervolgens 3 banen opschuiven om die joef in te halen, anders haal je immers rechts in.. :puke

                                        #18098668
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Idd krijg je een bekeuring omdat je netjes naar rechts gaat waardoor je zonder bijbedoeling rechts inhaalt.

                                          En onnodig links rijden wordt een stuk minder zwaar bestraft. Hou krom wil je het hebben. Hihihi.

                                          #18098669
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            Heel eerlijk. Als er een bord staat dat je 130 mag. En jij rijd 160 voor mij rijd iedereen 130 en jij komt aanrijden en gaat dan aan mijn bumper hangen. Ben je bij mij toch ook aan het verkeerde adres. Dan ga ik 120 rijden of 80 net voor een vrachtwagen zodat jij erlangs rijd.

                                            Omdat je als bestuurder rekening moet houden met dat andere mensen bijvoorbeeld aan het inhalen zijn en niet harder dan 130 rijden als zij een vrachtwagen inhalen. Als jij dan komt met een snelheid van 160 en zij zijn nog aan het inhalen hoeven ze niet terug tussen de vrachtwagens. Dan laat ze gewoon even todat ze de rits die ze voorbij willen voorbij en ga daarna weer lekker 160 rijden.

                                            Maar iemand vooruit duwen is gewoonweg asso en iritant. Zeker als de voorganger zelfs niet naar voren kan dan ga ik gewoon 80 naast de vrachtwagen rijden. Todat er afstand komt en dan ga ik weer netje 130 of harder rijden.

                                            #18098670
                                            corsaboy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Ho ho, ik heb het over die figuren die niet in de spiegel kijken en of voor eigen rechter spelen in dit topic. Tuurlijk moet je als hard rijder anti ciperen op het overige verkeer.

                                              Wanneer er 10 auto’s een 3 tal vrachtwagens aan het inhalen zijn moet je niet op een ander zijn bumper gaan zitten. Dat is nergens voor nodig. En in de spits wanneer het druk is moet je ook nog willen planken en of gaan drukken. Is nergens voor nodig want niemand kan doorrijden.

                                              Maar als er vervolgens een paar honderd meter de rechterstrook vrij is kun je wel aan de kant gaan om een ander die er zelf voor kiest om eventueel een bekeuring te krijgen voor zijn snelheids overtreding erlangs te laten.

                                              Wat ik gewoon meemaak is dat mensen geen richting aangeven, van rij strook wisselen terwijl ze je wel gezien hebben omdat ze vinden dat je niet te hard moet rijden. Dus de eigen rechters die vervolgens ook nog eens gaan remmen als je dan een keer seint van dat is niet zo netjes van je.

                                              #18098671
                                              Haasje17
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2009

                                                Oke ik snap wat je bedoeld, maar de meeste die ik zie altijd zijn van die mensen die volgensmij denken ik heb zon dure auto dat richtingaangeven en gasgeven gaat vanzelf. En dan rijd je daarachter en dan zie ik ze zitten te bellen of scheren of wat dan ook.

                                                En blijven ze vrolijk linksrijden omdat ze nog niet klaar zijn met bellen of scheren.

                                                En dan kijk ik in mn spiegels en zit er eentje zo ongeveer 30 cm van mn bumper af. daar kan ik dus echt niet tegen. Dan ga ik zoiezo meer afstand dan nodig zodat die achter mij niet in mijn auto parkeert als ik op de rem moet voor wat dan ook.

                                                En vaak zijn het toch vrij veel vag rijders of eerder gezegt van die mensen in pak en stropdas die asociaal rijden.
                                                Ze hebben vaak of tijd genoeg of tijd tekort (eerder vertrekken soms verstandig denk ik dan)

                                                #18098672
                                                arjontje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  31 March 2006

                                                  @asconahobbyist wrote:

                                                  Ach,ik kan een eind met corsaboy meekomen,maar het is gewoon zo dat je als in je spiegels kijkt je er GEEN rekening mee zou moeten houden dat die naderende auto wel een 160/170 zou kunnen rijden.
                                                  Iedereen rijdt wel eens te hard (ook ik) maar als je 160 rijdt en dus 40 km harder rijdt ben JIJ degene die rekening moet houden met het overige verkeer en NIET je medeweggebruikers,immers JIJ kiest ervoor om veel harder te rijden,das JOUW keuze,maar je mag er NIET van uitgaan dat anderen daar zonder meer van uitgaan.
                                                  En tsja,over het begin van het topic,het is gewoon een feit dat een groot deel van de asfalttokkies in een VAG product rijdt (er zijn er ook zat die wel netjes rijden,en ook zat andere merken die knap aso rijden).

                                                  Mij is altijd geleerd om vaak te spiegelen, op de snelweg, zelfs wanneer ik op de rechter baan zit.
                                                  Hier door spiegel ik altijd 2 keer voor dat ik van baan wissel. En kan je heel makkelijk de snelheid van een ander inschatten.
                                                  Dan heb je nooit last dat je jou auto voor die van een ander gooit.

                                                  En weet ik ten alle tijde wat er achter mij zit.

                                                  #18098673
                                                  suurtje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 September 2010

                                                    Ik heb deze week een VW erbij gekocht een Golf 1 Cabrio 1.8 uit 1988 maar mij zul je er niet hard mee zien rijden want daar is ie niet voor haha

                                                    #18098674
                                                    Family man
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 August 2012

                                                      Heb zo veel jaren VAG gereden (alles behalve Seat, wel tijdelijk Ibiza als vervangend vervoer), maar ik ben er altijd super tevreden over geweest.
                                                      Je moet niet iedereen over 1 kam scheren vind ik, net hetzelfde als alleen maar negatieve berichten over Opel.
                                                      Voor hetzelfde geld word Opel vergeleken met Deewoe of die Koreaanse Chevy rijders..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 151)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.