wat is dat toch met die VAG rijders

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer wat is dat toch met die VAG rijders

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 151)
  • Auteur
    Berichten
  • #18098576
    bluedevil
      Lid sinds:
      6 August 2004

      soepkiepe, ergens heb je gelijk en ongelijk in dit soort situatie’s bij rotonde zelf met of zonder zonder haaietanden hebben de “zwakkere weggebruiker” lichamelijk voorrang rijdt jij ze aan en ze hebben een letsel voor de rest van hun dagen dan draai jij der lekker voor op.
      Voorrang of niet je moet ten alle tijde kunnen stoppen voor elk opstakel op de weg.
      Wat niet onmiddelijk wil zeggen dat je in fout bent maar jij draait er voor op omdat zij “zwakkere weggebruikers zijn” dus bij rotonde en zebrapaden rem ik altijd anderen kunnen zich eraan storen maar ik wil geen “sukkelaar ” worden die opdraait omdat hij zijn recht nam.
      En je kan procederen in dit soort kwestie’s zolang je wilt je word verantwoordelijk gesteld voor lichamelijke letsels van zwakere weggebruikers NIET voor de blikschade.

      Is helemaal anders bij wagens zelf daar heb je gelijk als je stopt om een wagen voorrang te verlenen terwijl deze dit niet heeft daar krijg ik het ook van, bij zwakkere weggebruikers moet je iets verder durven denken hoe jou verzekering zal opdraaien voor lichamelijke schade.
      Al was je nog in je recht bij een zwakkere weggebruiker, blikschade word niet vergoed omdat je in je recht was ,lichamelijk word je wel als verantwoordelijk gesteld gezien je moet kunnen stoppen voor elk opstakel.

      greets blue

      #18098577
      bluedevil
        Lid sinds:
        6 August 2004

        Wat betreft de vag rijders heb ik eerder de indruk goe kleiner de wagen en hoe zwaarder de motor hoe potsierlijker ze soms worden.
        Die gaan nog het rapst bumperkleven om even te laten weten dat ze net iets lichter zijn en meer pk hebben.
        Ikzelf heb niet veel pk onder de wielen en hoef ik ook niet zolang de wagen maar doet wat die moet doen deftig rijden (dat laatste licht meestal aan de bestuurder).
        Ben ook geen poeslieve rijder op de baan kan me ook nerveren bij sommige bumperklevers maar dit staat bij mij gelijk aan maximale snelheid rijden geen km meer en heeeeel traag invoegen is ook niet altijd mooi van me maar op die momenten kan ik ook nog kinderstreken hebben :-) .

        greets blue

        #18098578
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          ik vind de bumpersklevers wel leuk achter me: hoe dichter bij mijn bumper (ohnee: trekhaak) hoe langzamer ik wordt, al is het een hummer dat achter me kleeft. hoewel ik soms wel netjes op tijd aan de kant ga, ligt er aan wat voor bui ik heb king:

          #18098579
          NoFear1696
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2012

            ik heb alleen last van voorbumperklevers. :angel

            #18098580
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              dat heb ik soms ook, maar die kleven dan net niet king:
              want mocht het echt mis gaan dan is mijn auto zijn voorkant kwijt…

              #18098581
              Jack-omegax3.0xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 September 2007

                Ik heb ook een hekel aan die bumperklevers voor mij. :jerry

                Het opgefokte wordt steeds erger op de weg. Maak daar zelf ook wel eens deel van uit, vooral als er van die personen zijn die menen dat ze alleen voor de linkerbaan wegen belasting betalen. Of nog erger op de a2 tussen urmond en maasbracht waar nu dik een jaar een spitstrook ligt en ze menen dat ze niet over de doorgetrokken streep mogen. Die lui ga ik potsierlijk en flink toeterend rechts voorbij.

                Voor wat betrefd de vag rijders heb ik vaker het idee dat zij kunnen kiezen voor het optie pakket “asso gedrag” vooral bij audi merk ik dat. Is altijd wel leuk om daar een beetje mee te stoeien. Kunnen ze niet waarderen. :D

                #18098582
                nielss
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Nee hoor bij Audi is het geen optie! :grin:

                  Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk

                  #18098583
                  turbosix
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2010

                    Pas op Soepkiepe,
                    Geen voorrang verlenen aan een voetganger op een zebrapad is geen verkeersovertreding maar een MISDRIJF!
                    Ik kan me vaag herinneren dat het word gezien als een poging tot doodslag!!

                    On topic,
                    De golf rijders hier gedragen zich redelijk, ik merk het hier vooral bij audi’s en BMW’s die zich misdragen.

                    #18098584
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      boete voor geen voorrang verlenen aan voetganger op zebrapad: 360!!!! euro

                      #18098585
                      soepkiepe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 August 2010

                        haha in dat geval laat ik toch liever me bumper maar van de auto rijden.

                        wat is door rood rijden inmiddels?
                        was dat ook al niet iets van 240 euro?
                        ze zijn niet goed joh!!
                        tuurlijk, je moet er wel van leren, maar vind de boetes wel erg duur worden.

                        maar ja, back on topic ;)

                        #18098586
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          Gewoon remmen, en als diegene achter jou op je bumper klapt, pak je een kopje koffie met een schadeformulier. Achterkant boeit mij niet. Daar heeft Nederland een leuk regeltje voor. Klappen ze erop, invullen die handel. Ipv 360 euro boete te betalen, krijg ik 1000 euro (bijvoorbeeld) voor een nieuwe bumper.

                          Galaxy Nexus Tapatalk

                          #18098587
                          arjontje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 March 2006

                            @turbosix wrote:

                            Pas op Soepkiepe,
                            Geen voorrang verlenen aan een voetganger op een zebrapad is geen verkeersovertreding maar een MISDRIJF!
                            Ik kan me vaag herinneren dat het word gezien als een poging tot doodslag!!

                            On topic,
                            De golf rijders hier gedragen zich redelijk, ik merk het hier vooral bij audi’s en BMW’s die zich misdragen.

                            Nop is alleen een Overtreding.

                            In Duitsland zijn ze strenger bij zebrapaden je zult zien een Duitser stopt altijd voor een zebrapad.

                            Was in mijn vorige post nog wat vergeten. Het kan nog erger Duitsers in een VAG product in nederland.
                            Blijven links hangen. Probeer je er rechts voor bij te gaan gaan ze gas geven.

                            #18098588
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              @iquick wrote:

                              Gewoon remmen, en als diegene achter jou op je bumper klapt, pak je een kopje koffie met een schadeformulier. Achterkant boeit mij niet. Daar heeft Nederland een leuk regeltje voor. Klappen ze erop, invullen die handel. Ipv 360 euro boete te betalen, krijg ik 1000 euro (bijvoorbeeld) voor een nieuwe bumper.

                              Galaxy Nexus Tapatalk

                              ja, maar dan gaan we nu ff uit van mijn astra van 94 ;)

                              iemand knalt bij mij van achter er op.
                              ik heb een trekhaak, kan voordeel zijn, maar kan ook zijn dat door de klap op mijn trekhaal mijn bodem opgedrukt word aangezien daar de trekhaak aan vast zit.
                              de bumper dan, dan nog de kofferklep die hoogstwaarschijnlijk kapot is, nja je kan zelf wel bedenken wat nog niet meer;)
                              dagwaarde van mijn astra staat op 400 euro.
                              dus die van mij word gelijk total loss verklaard ;)
                              nja, dan krijg ik eebn keer 400 van de verzekering en heb geen auto meer, wat ben ik er dan mee op geschoten?
                              van die 400 koop ik toch geen gelijkwaardige auto weer.
                              een auto waarvan de apk verlopen kost inmiddels al bijna meer haha

                              #18098589
                              iquick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2011

                                Daar heb je een punt mee, alleen als we uitgaan van mijn auto is dat mooi meegenomen. Anderzijds met een 94 model heb je idd geen kans en dan is het zonde. Zit je zonder auto en met 400 euro. Ik herinner me goed dat mijn pa een Audi A4 had van 96 op lpg dus geen g3. Daar knalde dus een Volvo nieuw model met 80kmh bovenop. Terwijl mij pa stilstond. Je zag er niks aan, zeiden ze kan gerepareerd worden. Twee dagen later totallos verklaard. Kreeg er toch nog 7000 euro voor. Hij was blij dat hij ervan af was. Het heeft dus voor en nadelen.

                                Galaxy Nexus Tapatalk

                                #18098590
                                astraTD
                                  Lid sinds:
                                  9 March 2009

                                  @soepkiepe wrote:

                                  @iquick wrote:

                                  Gewoon remmen, en als diegene achter jou op je bumper klapt, pak je een kopje koffie met een schadeformulier. Achterkant boeit mij niet. Daar heeft Nederland een leuk regeltje voor. Klappen ze erop, invullen die handel. Ipv 360 euro boete te betalen, krijg ik 1000 euro (bijvoorbeeld) voor een nieuwe bumper.

                                  Galaxy Nexus Tapatalk

                                  ja, maar dan gaan we nu ff uit van mijn astra van 94 ;)

                                  iemand knalt bij mij van achter er op.
                                  ik heb een trekhaak, kan voordeel zijn, maar kan ook zijn dat door de klap op mijn trekhaal mijn bodem opgedrukt word aangezien daar de trekhaak aan vast zit.
                                  de bumper dan, dan nog de kofferklep die hoogstwaarschijnlijk kapot is, nja je kan zelf wel bedenken wat nog niet meer;)
                                  dagwaarde van mijn astra staat op 400 euro.
                                  dus die van mij word gelijk total loss verklaard ;)
                                  nja, dan krijg ik eebn keer 400 van de verzekering en heb geen auto meer, wat ben ik er dan mee op geschoten?
                                  van die 400 koop ik toch geen gelijkwaardige auto weer.
                                  een auto waarvan de apk verlopen kost inmiddels al bijna meer haha

                                  Ex kadett van Pa.. 1x mercedes achterop geklapt.. dagwaarde 1500 gulden in zakje gestopt.. touw aan trekhaak en flinke boom opzoeken.
                                  2x flink gassen en achterkant is zelf uit gedeukt.
                                  Naar dat is nog eens een bmw achterop geklapt.. toen 800 gulden.
                                  Kadett heeft hij eigenlijk gratis gereden :lol:
                                  Bumper was zelfs niet eens kapot :agent

                                  #18098591
                                  turbosix
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 November 2010

                                    @arjontje wrote:

                                    @turbosix wrote:

                                    Pas op Soepkiepe,
                                    Geen voorrang verlenen aan een voetganger op een zebrapad is geen verkeersovertreding maar een MISDRIJF!
                                    Ik kan me vaag herinneren dat het word gezien als een poging tot doodslag!!

                                    On topic,
                                    De golf rijders hier gedragen zich redelijk, ik merk het hier vooral bij audi’s en BMW’s die zich misdragen.

                                    Nop is alleen een Overtreding.

                                    In Duitsland zijn ze strenger bij zebrapaden je zult zien een Duitser stopt altijd voor een zebrapad.

                                    Was in mijn vorige post nog wat vergeten. Het kan nog erger Duitsers in een VAG product in nederland.
                                    Blijven links hangen. Probeer je er rechts voor bij te gaan gaan ze gas geven.

                                    Ja, klopt,
                                    Ik dacht dat dit vroeger wel zo was.
                                    En ik las net inderdaad dat het in de guldentijd wel zo was want toen was er nog geen apart artikel voor en viel het onder een ernstig gevaarlijke situatie veroorzaken ofzoiets.

                                    #18098592
                                    smileyspeedster
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 October 2010

                                      Zo te lezen zijn opel rijders notoire linksrijders.
                                      Gewoon naar rechts gaan als iemand graag eens wat benzine wil verbranden :thumb

                                      #18098593
                                      NoFear1696
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 May 2012

                                        @smileyspeedster wrote:

                                        Zo te lezen zijn opel rijders notoire linksrijders.
                                        Gewoon naar rechts gaan als iemand graag eens wat benzine wil verbranden :thumb

                                        :thumb :jerry :jerry :jerry

                                        #18098594
                                        iquick
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2011

                                          [youtube:3tiuuj0i]http://www.youtube.com/watch?v=EI7ViJK4m5U[/youtube:3tiuuj0i]

                                          Nu we het toch over VAG hebben, ik vind alleen de comercial leuk :jerry

                                          #18098595
                                          turbosix
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 November 2010

                                            @smileyspeedster wrote:

                                            Zo te lezen zijn opel rijders notoire linksrijders.
                                            Gewoon naar rechts gaan als iemand graag eens wat benzine wil verbranden :thumb

                                            Als je benzine wil verbranden moet je trackday’s bezoeken.
                                            Ik was vroeger ook niet de aller liefste in het verkeer maar dure Audi en BMW rijders zijn nu wel oud en wijs genoeg dacht ik.

                                            #18098596
                                            giuliettaevo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2006

                                              @soepkiepe wrote:

                                              wat is door rood rijden inmiddels?
                                              was dat ook al niet iets van 240 euro?
                                              ze zijn niet goed joh!!
                                              tuurlijk, je moet er wel van leren, maar vind de boetes wel erg duur worden.

                                              Voor het rode licht gaat branden krijg je eerst ook nog oranje, als je dan nog niet snapt dat je moet stoppen dan ben je gewoon echt dom en verdien je die boete…

                                              Door rood licht rijden is gewoon echt gevaarlijk en dient ook zo bestrafd te worden, net als het geen voorrang verlenen aan mensen op een zebrapad. Dat dat middels steeds hogere boetes gaat vind ik ook jammer, verplichte taakstraffen vind ik een betere optie. Laat die mensen bij bv de derde overtreding maar eens een aantal uren werk gaan verrichten bij bv een revalidatiecentrum oid. Leren ze misschien meer van. En je pakt mensen met geld daar ook beter mee aan, een paar euro’s maakt geen ndruk op hen maar een paar dagen vrije tijd inleveren is pijnlijker. ;)

                                              #18098597
                                              Oenatje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                @soepkiepe wrote:

                                                vooral dat met die rotonde.
                                                bijna niemand gaat er vanuit dat er een auto OP de rotonde stil gaat staan om een voetganger voor te laten gaan.
                                                in mijn ogen breng je dan echt het overige verkeer in gevaar!
                                                daar moet ook een goeie boete op komen.
                                                en dat heeft niet zo zeer te maken met bumper kleven hoor, wat denk je van de gene die de rotonde op komt voor de afslag waar jij stilstaat?
                                                die kijk naar links, ziet dat er niks aan komt, trekt op, en dan sta jij daar in eens stil om iemand voor te laten gaan.
                                                of wil je me nu vertellen dat je op een rotonde maar naar links en rechts moet uit kijken?

                                                voetgangers komen alleen van links?

                                                tuurlijk kijk je ook naar rechts, doe je dat niet zie je niet waar je heen gaat, of rijd je met je ogen dicht?

                                                #18098598
                                                astraTD
                                                  Lid sinds:
                                                  9 March 2009

                                                  @Oenatje wrote:

                                                  @soepkiepe wrote:

                                                  vooral dat met die rotonde.
                                                  bijna niemand gaat er vanuit dat er een auto OP de rotonde stil gaat staan om een voetganger voor te laten gaan.
                                                  in mijn ogen breng je dan echt het overige verkeer in gevaar!
                                                  daar moet ook een goeie boete op komen.
                                                  en dat heeft niet zo zeer te maken met bumper kleven hoor, wat denk je van de gene die de rotonde op komt voor de afslag waar jij stilstaat?
                                                  die kijk naar links, ziet dat er niks aan komt, trekt op, en dan sta jij daar in eens stil om iemand voor te laten gaan.
                                                  of wil je me nu vertellen dat je op een rotonde maar naar links en rechts moet uit kijken?

                                                  voetgangers komen alleen van links?

                                                  tuurlijk kijk je ook naar rechts, doe je dat niet zie je niet waar je heen gaat, of rijd je met je ogen dicht?

                                                  Bijna elke rotonde hier in Maastricht heeft een zebra bij het verlaten bij een rotonde..
                                                  En als dan bups voetgangers oversteken staat half Maastricht vast… zo’n fijn klote stadje is het hier.

                                                  Als ik niet naar rechts kijk heb ik een fietser eronder liggen bij het verlaten van een rotonde… hier heeft alles voorrang behalve auto’s.

                                                  #18098599
                                                  soepkiepe
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 August 2010

                                                    oke, ik zal weer wat duidelijker zijn over het naar links kijken, dacht dat de meesten het wel zouden begrijpen.
                                                    het punt voor dat je de rotonde op rijd bedoel ik, dus den ben je het deel waar de voetgangers en fietsers voor je auto langs komen al voorbij.
                                                    dus dat je met je wielen ongeveer tegen de haaientanden van de rotonde aan staat.

                                                    #18098600
                                                    astraTD
                                                      Lid sinds:
                                                      9 March 2009

                                                      Hier is het toch anders hoor :jerry

                                                      Effe wachten in het rijtje

                                                      ojee een fietser

                                                      Beeld maar in als het druk is rond sluiting van scholen.. dan staat hier alles vast.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 151)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.