Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › wat is dat toch met die VAG rijders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2013 om 23:06 #18098650
Aangezien ik in cuijk woon en elke dag over de snelweg naar mijn werk rijd verbaas ik mij een beetje dat Ewoud hier zo veel mensen 160-170 ziet rijden. :???: Ik kan meestal gewoon in het rijtje met 130 op de teller aansluiten, dat er iemand harder rijdt is echt uitzonderlijk. Ik heb er nauwelijks last van in ieder geval.
En van ‘kleurlingen met petjes op in voornamelijk golfjes’ hebben wij hier volgens mij ook geen overmatige last hoor.. :hmmz
Plak gewoon je spiegels af als je er er zo aan irriteert… Mensen gaan liggen fucken door expres 100 te gaan rijden heb je niks aan, levert je hoogstens een keer een portie klappen op als je de verkeerde treft. De rest van de mensen die er achter rijden heb je er meer mee doordat je de boel vertraagt en zelfs de kans op een ongeluk toe laat nemen. Hou de eer dan gewoon aan jezelf, tel tot tien en ga bij de volgende gelegenheid even naar rechts om zo’n eikel te laten passeren. Het is het gewoon niet waard om je over op te naaien. :(
24 juli 2013 om 05:44 #18098651Guiliettaevo, ik kom er toch veel tegen vooral als je de brug over bent richting Nijmegen en naar de duitse snelweg.
Overigens ga ik wel aan de kant als de situatie het toe laat hoor maar meestal gebeurt dit als je vrachtwagens aan het inhalen bent of zoiets dergelijks.
Inderdaad dwaalt een beetje af, zullen maar weer on topic gaan :jerry
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
29 juli 2013 om 07:20 #18098652Als je jezelf laat opnaaien door andere verkeersgebruikers, en vervolgens gaat lopen etteren ben je imo geen haar beter.
Denk om je hart…Mbt de VAG rijders, sja ik heb zelf ook jaren VW/audi gereden, ik behoorde gelukkig tot de club die de wagen zelf heeft betaald en je merkt idd veel verschil tussen de leasebak en de prive auto..
Maargoed de prius, insignia, bmw, merc, vw, audi, skoda, renault, citroen enz enz kunnen er allemaal wat van.
Het ligt niet aan het merk, meer aan de boterletter die achter het stuur zit..8 augustus 2013 om 20:46 #18098653Enfin, niet alle VAG rijders zijn aso’s!
Mochten jullie mij in deze Bora spotten:
Ik rijd vlot, maar niet asociaal :thumb
9 augustus 2013 om 06:39 #18098654Hij ligt anders wel asociaal laag!
(Dikke wielen man!)
9 augustus 2013 om 19:18 #18098655Kunt ook niet snel rijden met een vw die zijn allemaal hartstikke traag :jerry
9 augustus 2013 om 19:25 #18098656@Emiel-Manta wrote:
Enfin, niet alle VAG rijders zijn aso’s!
Mochten jullie mij in deze Bora spotten:
Ik rijd vlot, maar niet asociaal :thumb
leuke jetta :D
9 augustus 2013 om 20:52 #18098657@gsipiloot wrote:
Kunt ook niet snel rijden met een vw die zijn allemaal hartstikke traag :jerry
Hahaha, ik hap niet :wub
Staat op air, rijhoogte is dus iets hoger.
9 augustus 2013 om 21:29 #18098658@soepkiepe wrote:
zal er denk ik ook wel mee te maken hebben dat hun een “grote” auto onder hun reet hebben.
heb zelf een schijthekel aan zulke mensen.
ik mag dan ook graag terug irriteren ;)laatst haalde ik volgens een bumperklever niet snel genoeg in, en maar drukken en maar drukken.
best joh, voet gaat wat losser op het gas staan, rijd wat langer door voor dat ik weer in voeg, en het invoegen gaat ineens ook niet zo snel meer.
kunnen ze niet waarderen hahamwa valt wel mee denk ik hoor qua groote van de auto.
ik rijd na men astra G een vectra B en daar kleven ze allemaal graag achter., nu rijd ik nissan primera estate station,. en nu gebeurd het een stuk minder.
heb het idee dat de kleine auto’tjes altijd in de weg rijden
en bij mijn ervaringen vind ik de audi’s en de vw’s toch veruit het asociaalst.
14 augustus 2013 om 17:25 #18098659audi en vw zijn er ook het meest ;) en dan in de zakelijke markt, gehaast en vrij jonge bestuurders. (rond de 30/35)
dusja.. zo makkelijk kan het zijn. 1+1= ..
1 september 2013 om 10:24 #18098660tja stelletje moraal ridders.
altijd zeiken dat het altijd de vw rijders zijn die opel afkraken en nu scheren jullie zelf alle vag rijders over 1 kam.mensen die mij willen voorschrijven hoe hard ik rij zijn geen haar beter.
We hebben in Nederland een recht systeem welke mij bij het overschrijden van de max snelheid een boete zou kunnen uitschrijven als ze mij betrappen.
Daar kies ik zelf voor en daar hoeven jullie geen eigen rechter voor te gaan spelen. Ik kies er zelf voor om 150 of 160 te rijden en je zult mij niet horen als ik een boete krijg hiervoor.Wanneer je onnodig op de linkerbaan zit krijg je idd van mij een groot licht, of ik nu met de corsa op pad ben, met de skoda of met de astra. Zelfs met een classic mini zal ik gaan seinen als je naar rechts kunt om je er even op te attenderen dat het rechts vrij is. Soms ben je met je gedachten voor je bezig dus dan is het grote licht echt geen boze reactie maar puur ff om je aandacht te trekken.
Als je 45.000 tot 60.000 km per jaar in NL op de weg zit dan zie je gewoon veel mensen weinig spiegelen. Dus dan moet je wel ff iemand waarschuwen.
Verder wanneer ik harder rij, en iemand schiet van rechts naar links om die vrachtwagen nog te kunnen inhalen met 100 krijg je idd van mij een groot licht showtje.
Wanneer je gaat inhalen is dit een manouvre waarbij je een ander niet in gevaar mag brengen. Wanneer je geen snelheden kunt inschatten moet je je rijbewijs inleveren en hoor je niet op de weg. Wanneer jouw mening is dat je hem ervoor mag gooien omdat de ander te hard rijdt had je bij de politie moeten gaan. Jij als burger mag nog steeds niet voor eigen rechter spelen. Door jouw eigen rechter actie breng je een ander in gevaar terwijl je aangezien je toch de moraal ridder bent en altijd de rust zelfde ook even je gaspedaal had kunnen loslaten, vervolgens netjes spiegelen, je knipperlicht aan kunnen doen en je inhaal actie voort zetten.Dan had je de ideale win win situatie gehad.
De persoon die hard rijdt zegt, die persoon op de rechterbaan handelde netjes en blijft kalm.
Jij hebt geen last gehad van een groot licht show en zit niet volledig in de stress etc je weg te vervolgen.
En er gebeuren een stuk minder ongelukken wat weer beter is voor onze verzekeringspremies.Iedereen blij en happy.
Mensen die een ander het leven zuur maken door het gos los te laten op de linker baan zijn geen haar beter en zelfs nog erger dan de hard rijders.
Gun elkaar verdorie eens het licht in de ogen.
wees een gentlemen en ga niet voor eigen rechter spelen.Verder vind ik het een beetje een sneu topic want jullie scheren zoals gezegd alle lease en vag rijders over 1 kam.
Erg jammer, maar er zijn heel veel lease rijders die wel erg gek zijn met hun auto. En als je niet weet wat de bijtelling je netto in de maand kost hou je dan stil..Ik ken trouwens geen enkele werkgever die alle verkeersboetes van zijn werknemer betaald.
1 september 2013 om 10:33 #18098661Als VAG-rijder kan ik corsaboy geen ongelijk geven :smile:
1 september 2013 om 11:24 #18098662@corsaboy wrote:
tja stelletje moraal ridders.
altijd zeiken dat het altijd de vw rijders zijn die opel afkraken en nu scheren jullie zelf alle vag rijders over 1 kam.mensen die mij willen voorschrijven hoe hard ik rij zijn geen haar beter.
We hebben in Nederland een recht systeem welke mij bij het overschrijden van de max snelheid een boete zou kunnen uitschrijven als ze mij betrappen.
Daar kies ik zelf voor en daar hoeven jullie geen eigen rechter voor te gaan spelen. Ik kies er zelf voor om 150 of 160 te rijden en je zult mij niet horen als ik een boete krijg hiervoor.Wanneer je onnodig op de linkerbaan zit krijg je idd van mij een groot licht, of ik nu met de corsa op pad ben, met de skoda of met de astra. Zelfs met een classic mini zal ik gaan seinen als je naar rechts kunt om je er even op te attenderen dat het rechts vrij is. Soms ben je met je gedachten voor je bezig dus dan is het grote licht echt geen boze reactie maar puur ff om je aandacht te trekken.
Als je 45.000 tot 60.000 km per jaar in NL op de weg zit dan zie je gewoon veel mensen weinig spiegelen. Dus dan moet je wel ff iemand waarschuwen.
Verder wanneer ik harder rij, en iemand schiet van rechts naar links om die vrachtwagen nog te kunnen inhalen met 100 krijg je idd van mij een groot licht showtje.
Wanneer je gaat inhalen is dit een manouvre waarbij je een ander niet in gevaar mag brengen. Wanneer je geen snelheden kunt inschatten moet je je rijbewijs inleveren en hoor je niet op de weg. Wanneer jouw mening is dat je hem ervoor mag gooien omdat de ander te hard rijdt had je bij de politie moeten gaan. Jij als burger mag nog steeds niet voor eigen rechter spelen. Door jouw eigen rechter actie breng je een ander in gevaar terwijl je aangezien je toch de moraal ridder bent en altijd de rust zelfde ook even je gaspedaal had kunnen loslaten, vervolgens netjes spiegelen, je knipperlicht aan kunnen doen en je inhaal actie voort zetten.Dan had je de ideale win win situatie gehad.
De persoon die hard rijdt zegt, die persoon op de rechterbaan handelde netjes en blijft kalm.
Jij hebt geen last gehad van een groot licht show en zit niet volledig in de stress etc je weg te vervolgen.
En er gebeuren een stuk minder ongelukken wat weer beter is voor onze verzekeringspremies.Iedereen blij en happy.
Mensen die een ander het leven zuur maken door het gos los te laten op de linker baan zijn geen haar beter en zelfs nog erger dan de hard rijders.
Gun elkaar verdorie eens het licht in de ogen.
wees een gentlemen en ga niet voor eigen rechter spelen.Verder vind ik het een beetje een sneu topic want jullie scheren zoals gezegd alle lease en vag rijders over 1 kam.
Erg jammer, maar er zijn heel veel lease rijders die wel erg gek zijn met hun auto. En als je niet weet wat de bijtelling je netto in de maand kost hou je dan stil..Ik ken trouwens geen enkele werkgever die alle verkeersboetes van zijn werknemer betaald.
+1
1 september 2013 om 18:21 #18098663ik ben het ook 100% eens met Corsaboy.
alhoewel ik rechts ga rijden als daar ruimte is. en als iemand dan nog links blijft rijden, en ik rij sneller, ga ik er weer achter hangen, en dan nogmaals naar rechts. in de hoop dat ze dan meegaan, zodat ik ze “netjes” kan inhalen.
heb wel een hekel aan groot licht gebruiken… zien velen toch niet, of werkt toch hinderlijk.
wat u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet… :thumb
1 september 2013 om 19:37 #18098664Zat vandaag achter een Nissan Qasqai of hoe je het schrijft, deze reed zeker een kilometer of 12 voor me vooraleer deze zijn buitenspiegels uitklapte.
Willem
2 september 2013 om 19:15 #18098665Ach,ik kan een eind met corsaboy meekomen,maar het is gewoon zo dat je als in je spiegels kijkt je er GEEN rekening mee zou moeten houden dat die naderende auto wel een 160/170 zou kunnen rijden.
Iedereen rijdt wel eens te hard (ook ik) maar als je 160 rijdt en dus 40 km harder rijdt ben JIJ degene die rekening moet houden met het overige verkeer en NIET je medeweggebruikers,immers JIJ kiest ervoor om veel harder te rijden,das JOUW keuze,maar je mag er NIET van uitgaan dat anderen daar zonder meer van uitgaan.
En tsja,over het begin van het topic,het is gewoon een feit dat een groot deel van de asfalttokkies in een VAG product rijdt (er zijn er ook zat die wel netjes rijden,en ook zat andere merken die knap aso rijden).2 september 2013 om 19:25 #18098666Tja eindeloze discussie maar het blijft een feit dat je niet zomaar van rijstrook mag wisselen.
Wanneer er verkeer op de linker rijstrook nadert moet je ff wachten. Dat is je geleerd tijdens je rijlessen.En 160 is in het overgrote deel van onze snelwegen maar 30 te hard.
Valt nog steeds onder de weg van mulder.Het overgrote deel van de nieuwe auto’s in NL is gewoon een VAG product.
Reden is dat als je de hele dagen op de weg zit je meer auto krijgt bij VAG dan bij andere merken voor hetzelfde maand bedrag.
2 september 2013 om 20:10 #18098667En 130 scheelt meer als 30 km met bv vrachtwagens…
Als mensen gewoon eens wat beter uitkijken zou het al een hoop schelen. En een opfriscursusje elke 10 jaar dat je je rijbewijs bezit kan ook geen kwaad. Al is het maar om de nieuwe dingen in het verkeer te leren kennen. Mijn moeder weet echt niet wat die gekleurde middenbanen betekenen bijvoorbeeld. ;)
Het zou ook we fijn zijn als men op een meerbaans weg ook gewoon naar rechts zou gaan ipc op de middelste banen (of nog erger; geheel links) te blijven hangen. A2 is zo’n fijne weg daarvoor. kom je netjes op de 2e baan van rechts aangereden rijdt er iemand helemaal alleen nog 2 banen verder naar links. Kun jij vervolgens 3 banen opschuiven om die joef in te halen, anders haal je immers rechts in.. :puke
2 september 2013 om 20:18 #18098668Idd krijg je een bekeuring omdat je netjes naar rechts gaat waardoor je zonder bijbedoeling rechts inhaalt.
En onnodig links rijden wordt een stuk minder zwaar bestraft. Hou krom wil je het hebben. Hihihi.
2 september 2013 om 20:21 #18098669Heel eerlijk. Als er een bord staat dat je 130 mag. En jij rijd 160 voor mij rijd iedereen 130 en jij komt aanrijden en gaat dan aan mijn bumper hangen. Ben je bij mij toch ook aan het verkeerde adres. Dan ga ik 120 rijden of 80 net voor een vrachtwagen zodat jij erlangs rijd.
Omdat je als bestuurder rekening moet houden met dat andere mensen bijvoorbeeld aan het inhalen zijn en niet harder dan 130 rijden als zij een vrachtwagen inhalen. Als jij dan komt met een snelheid van 160 en zij zijn nog aan het inhalen hoeven ze niet terug tussen de vrachtwagens. Dan laat ze gewoon even todat ze de rits die ze voorbij willen voorbij en ga daarna weer lekker 160 rijden.
Maar iemand vooruit duwen is gewoonweg asso en iritant. Zeker als de voorganger zelfs niet naar voren kan dan ga ik gewoon 80 naast de vrachtwagen rijden. Todat er afstand komt en dan ga ik weer netje 130 of harder rijden.
2 september 2013 om 20:33 #18098670Ho ho, ik heb het over die figuren die niet in de spiegel kijken en of voor eigen rechter spelen in dit topic. Tuurlijk moet je als hard rijder anti ciperen op het overige verkeer.
Wanneer er 10 auto’s een 3 tal vrachtwagens aan het inhalen zijn moet je niet op een ander zijn bumper gaan zitten. Dat is nergens voor nodig. En in de spits wanneer het druk is moet je ook nog willen planken en of gaan drukken. Is nergens voor nodig want niemand kan doorrijden.
Maar als er vervolgens een paar honderd meter de rechterstrook vrij is kun je wel aan de kant gaan om een ander die er zelf voor kiest om eventueel een bekeuring te krijgen voor zijn snelheids overtreding erlangs te laten.
Wat ik gewoon meemaak is dat mensen geen richting aangeven, van rij strook wisselen terwijl ze je wel gezien hebben omdat ze vinden dat je niet te hard moet rijden. Dus de eigen rechters die vervolgens ook nog eens gaan remmen als je dan een keer seint van dat is niet zo netjes van je.
2 september 2013 om 20:45 #18098671Oke ik snap wat je bedoeld, maar de meeste die ik zie altijd zijn van die mensen die volgensmij denken ik heb zon dure auto dat richtingaangeven en gasgeven gaat vanzelf. En dan rijd je daarachter en dan zie ik ze zitten te bellen of scheren of wat dan ook.
En blijven ze vrolijk linksrijden omdat ze nog niet klaar zijn met bellen of scheren.
En dan kijk ik in mn spiegels en zit er eentje zo ongeveer 30 cm van mn bumper af. daar kan ik dus echt niet tegen. Dan ga ik zoiezo meer afstand dan nodig zodat die achter mij niet in mijn auto parkeert als ik op de rem moet voor wat dan ook.
En vaak zijn het toch vrij veel vag rijders of eerder gezegt van die mensen in pak en stropdas die asociaal rijden.
Ze hebben vaak of tijd genoeg of tijd tekort (eerder vertrekken soms verstandig denk ik dan)3 september 2013 om 06:18 #18098672@asconahobbyist wrote:
Ach,ik kan een eind met corsaboy meekomen,maar het is gewoon zo dat je als in je spiegels kijkt je er GEEN rekening mee zou moeten houden dat die naderende auto wel een 160/170 zou kunnen rijden.
Iedereen rijdt wel eens te hard (ook ik) maar als je 160 rijdt en dus 40 km harder rijdt ben JIJ degene die rekening moet houden met het overige verkeer en NIET je medeweggebruikers,immers JIJ kiest ervoor om veel harder te rijden,das JOUW keuze,maar je mag er NIET van uitgaan dat anderen daar zonder meer van uitgaan.
En tsja,over het begin van het topic,het is gewoon een feit dat een groot deel van de asfalttokkies in een VAG product rijdt (er zijn er ook zat die wel netjes rijden,en ook zat andere merken die knap aso rijden).Mij is altijd geleerd om vaak te spiegelen, op de snelweg, zelfs wanneer ik op de rechter baan zit.
Hier door spiegel ik altijd 2 keer voor dat ik van baan wissel. En kan je heel makkelijk de snelheid van een ander inschatten.
Dan heb je nooit last dat je jou auto voor die van een ander gooit.En weet ik ten alle tijde wat er achter mij zit.
3 september 2013 om 20:59 #18098673Ik heb deze week een VW erbij gekocht een Golf 1 Cabrio 1.8 uit 1988 maar mij zul je er niet hard mee zien rijden want daar is ie niet voor haha
4 september 2013 om 05:37 #18098674Heb zo veel jaren VAG gereden (alles behalve Seat, wel tijdelijk Ibiza als vervangend vervoer), maar ik ben er altijd super tevreden over geweest.
Je moet niet iedereen over 1 kam scheren vind ik, net hetzelfde als alleen maar negatieve berichten over Opel.
Voor hetzelfde geld word Opel vergeleken met Deewoe of die Koreaanse Chevy rijders.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.