Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › wat is dat toch met die VAG rijders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2013 om 21:17 #18098625
Smileyspeedster +10
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
17 juli 2013 om 13:12 #18098626dat komt omdat lease rijders het veel te makkelijk wordt gemaakt voor 200 euro in de maand heb je een auto van maximaal 5 jaar oud onder de kont en geen benul van kosten voor verzekering, wegenbelasting, onderhoud, verzekering, brandstof want dat zit in die 200 euro per maand. En rij je hem plat, dan komt de berger, die neemt vervangend vervoer voor je mee. je auto gaat naar de schade herstel. Daar wordt die getaxeerd en afhankelijk van de schade gemaakt of je mag een andere gaan uitzoeken. Kosten een eigen risico van pak hem beet 500 euro. Als bezitter van een auto ben je gewoon veel voorzichtiger want brokken betekend een aanslag op de spaarrekening of men nu schuldig is of niet er wordt altijd bij ingeschoten.
17 juli 2013 om 19:29 #18098627Nou,vandaag een flinke rit gemaakt (280 km heen en weer) en moet toch zeggen dat 80% van de asfalttokkies in een VAG product reden,hoevaak ik vandaag in mn binnenspiegel al van heeeeel dichtbij een VW logo of audi ringen heb gezien………. en dan had ik in de 120 km/u ruim 140 op de teller en haalde ik hele ritsen auto’s in dus naar rechts ging niet.Valt ook op de de meesten geen richtingaanwijzers hadden,grootlicht daarentegen doet het prima.
EN ik wil zeker niet belerend overkomen maar als ze met een teringgang aankomen en op een halve km afstand al beginnen te seinen kunnen ze van mij verkolen en laat ik het inhalen allemaal wat langer duren,opzouten,de weg is niet alleen van hun.
Overigens ben ik het er mee eens dat de renault megane goede runner up is in de rangorde van verkeersetters.17 juli 2013 om 20:34 #18098628@asconahobbyist wrote:
Valt ook op de de meesten geen richtingaanwijzers hadden,grootlicht daarentegen doet het prima.
Dat heb ik zelf verdomd weinig (en ik zit ook gemiddeld 20km boven de toegestane), ongeveer 1 op de 70 tot 100 keer dat ik ingehaald wordt.
Misschien worden de leaserijders inderdaad verdrietig op voorhand als ze een opel logo zien.
Of je roept het toch een beetje op jezelf af. :hmmzWie zal het weten.
edit: Nu ik zo eens nadenk kijk ik relatief vaak in de achteruitkijkspiegel, en zie de laagvliegers vaak al van ver aankomen.
Daar ga ik proactief mee om door soepel naar rechts te gaan als er een gat is, of een dotje gas bij te geven als het gat bij de auto rechts voor me ligt.
Ikzelf voel dat niet als opgejaagd worden, maar omgaan met het verkeer.
Kan me goed voorstellen dat als je de boel wat rekt, het ook vaker in lichtsignalen eindigd.18 juli 2013 om 08:47 #18098629Wat ben ik blij dat ze bij ons niet zo opdringerig zijn, richting cuijck (klein Marokko) komen veel kleurlingen met petjes op in voornamelijk golfjes. die denken er door heen te kunnen of eroverheen.
Moet je vooral bij mij doen want dan ga ik jou gewoon lopen fucken. Lekker 100 rijden en als ie dan helemaal gek wordt erlangs laten en hem dan is flink lostrekken en zwaaien :fy
18 juli 2013 om 09:02 #18098630@Ewoud94 wrote:
Wat ben ik blij dat ze bij ons niet zo opdringerig zijn, richting cuijck (klein Marokko) komen veel kleurlingen met petjes op in voornamelijk golfjes. die denken er door heen te kunnen of eroverheen.
Moet je vooral bij mij doen want dan ga ik jou gewoon lopen fucken. Lekker 100 rijden en als ie dan helemaal gek wordt erlangs laten en hem dan is flink lostrekken en zwaaien :fy
Juist, lekker voor eigen rechter gaan spelen en daarbij iedereen hinderen… :thumbdown
Gewoon zorgen dat je met genoeg snelheidsverschil iemand inhaalt en dan normaal naar rechts. Heb zelden last van achterliggers die met lichten knipperen of claxoneren.Wat wel leuk is als ik op de motor naast ‘petjes’ in een Golfje sta…die vragen altijd op wheelies enzo.
Mijn antwoord is dan meestal: oké, maar dan jij eerst. Die gezichten dan :jerry
Of nog leuker als ze staan te revven om ze in 1e versnelling bij te houden, dan te zwaaien en dan pas echt gas geven. :agent18 juli 2013 om 09:13 #18098631Nodig ik je uit om hier te komen rijden als je het dan zo goed weet ;)
Iemand die zo erg bumper kleeft dat ik hem niet eens meer in mijn spiegels zie terwijl ik vrachtwagens aan het inhalen ben moet is achter zijn oren krabben of een keer een flinke boom tegenkomen :swear
Ik rij ALTIJD door ik rij zelden 120, 9 van de 10 keer rij ik 130 a 135 als er dan z’n opgeschoten rotjong met een eilandje op z’n kop met 170 aan komt rijden terwijl hij ziet dat ie er toch niet voorbij komt met groot licht knipperen en richtingaanwijzer naar rechts aan wacht maar lekker op zijn beurt.
Zelfde verhaal vanmorgen 6 vrachtwagens achter elkaar, ik rij 130 der komt er een aan waar ik bang van werd 160 á 170 groot licht knipperen, 20 meter van te voren en met zijn richtingaanwijzer naar rechts en handgebaren terwijl ik godverdomme de 1e vrachtwagen nog niet voorbij was.
En dan zal ik erna heel vriendelijk aan de kant gaan voor meneer? denk het toch even niet hea :wtf
18 juli 2013 om 09:33 #18098632Als je dan de boel gaat lopen ophouden door 100 te gaan rijden, erger ik me meer aan personen zoals jij dan aan gasten die er per sé voorbij moeten.
En denk maar zo: gasten die zo rijden hebben een klein herenworstje en hun vrouw doet het met de postbode. Dus trek je er niets van aan en gun ze gewoon de ruimte, ze hebben al problemen genoeg ;)
18 juli 2013 om 09:39 #18098633Ik ben vanmorgen ook gewoon aan de kant gegaan moest er toch af die afslag :jerry
18 juli 2013 om 10:22 #18098634ga ook niemand zomaar hinderen ofzo ,maar als er vantevoren al geseind wordt ben ik dr gewoon klaar mee,dan zoeken ze het maar fijn uit.
En als ik idd met 95 een paar vrachtwagens inhaal waar je 120 mag dan zou ik er geen moeite mee hebben als ze me een beetje opduwen,maar als ik al zeker 10 boven de max zit (130 echt) en inderdaad een stoet van 7 of 8 vrachtwagens en wat caravans inhaal dan kan een opgewonden zakenettertje in zn leasehok gewoon even op zn beurt wachten,vindt het allemaal best.
ga echt niet uit alle macht gas geven zodat zo’n brok ruitjesoverhemd er zo snel mogelijk langs kan.18 juli 2013 om 13:04 #18098635jeutje, 160/170. :wtf
Waar rijden dat soort types in godsnaam. Ik kom ze niet tegen tijdens de spits.18 juli 2013 om 13:11 #18098636bij ons rijden er denk ik 3 op de 10 150 a 160
18 juli 2013 om 13:22 #18098637Wijkt je teller niet gewoon enorm af? ;)
18 juli 2013 om 13:27 #18098638nee, scheelt zelf maar 5km met GPS, en bij ons rijden ze vrij hard over de snelweg bijna nooit controles of iets.
Je wilt zeggen dat mijn kilometerteller 30km afwijkt? :jerry18 juli 2013 om 17:25 #18098639@Ewoud94 wrote:
bij ons rijden er denk ik 3 op de 10 150 a 160
Kinkt als…..
[youtube:1361ko9o]http://www.youtube.com/watch?v=Qc2qgFLhRGs[/youtube:1361ko9o]
18 juli 2013 om 18:10 #18098640Haha nee woon niet in Hengelo sorry xd
22 juli 2013 om 11:32 #18098641Daar zal ik dan vast wel eens tussen zitten met de Bora.
Maar zo rijdt ik ook alleen wanneer het overige verkeer het toe laat.22 juli 2013 om 15:05 #18098642Ik hoop maar dat jullie nooit in Duitsland gaan rijden dan..
Vind het wel altijd knap dat ik er geen last van heb, bumperklevers zijn er altijd, een groot deel heeft t zelf geeneens door.ik heb 80K KM weggereden in 17 maanden, dus ik zit best wat op de weg.
22 juli 2013 om 15:07 #18098643Mayhem jij vergelijkt appels met peren, totaal andere regels daar met betrekking tot snelheid.
23 juli 2013 om 09:21 #18098644Nee, als je je ergert aan flitsen achter je en als je inderdaad de boel gaat ophouden etc .. wens ik je succes in Duitsland.
23 juli 2013 om 09:38 #18098645hard rijden is zo erg nog niet, het is het onnodig links rijden wat levensgevaarlijk is.
iets wat je inderdaad niet hoeft te proberen op de autobahn :jerry
23 juli 2013 om 09:52 #18098646@mayhem wrote:
Nee, als je je ergert aan flitsen achter je en als je inderdaad de boel gaat ophouden etc .. wens ik je succes in Duitsland.
Zoals ik al zei daar zijn compleet andere regels, En daar pas je je op aan, als iemand knippert daar ga je gewoon aan de kant omdat er geen maximale snelheid is neem je een hele andere rijstijl aan.
hier in Nederland heb je een MAXIMALE snelheid als je daar als een idioot 170 gaat rijden dan ben je niet goed wijs en ja dan hou ik je gewoon op, ik ga niet aan de kant voor een of ander haastig type als ik het mezelf daarmee moeilijk maak dan wacht je maar lekker! Als er genoeg ruimte is ga ik met liefde aan de kant ;)Ik rij iedere week door Duitsland met een Mercedes die niet traag is en daar doe ik echt niet moeilijk als iemand me voorbij wil hoor maar in Nederland is het gewoon een compleet ander verhaal.
Overigens vindt ik dat je tijdens een inhaal actie best mag accelereren tot 140-150 mocht je daarmee de situatie makkelijker maken voor het overige verkeer. Het inhalen met 5 km verschil erger ik me zo enorm erg aan en dat is pas gevaarlijk :thumb
23 juli 2013 om 10:04 #18098647Nee geen Maximale snelheid in Duitsland maar toch extra goed opletten je bent namelijk niet meer geheel verzekerd boven de 130 :???:
“Wat veel Nederlanders niet weten, is dat je *altijd* voor minstens 50% aansprakelijk bent wanneer je betrokken bent bij een ongeval, en je sneller hebt gereden dan 130 km/u. Dit geldt dus ook voor die delen van de Autobahn waar geen snelheidsbeperking geldt!
Voorbeeld: jij rijdt 150 km/u en je haalt iemand in. Die ander wil ook naar links, en doet dat iets te vroeg – net voordat jij voorbij bent. Fouter kan die ander niet zijn, zou je denken. Maar omdat jij 150 km/u reed, ben je toch voor 50% aansprakelijk. Zou hetzelfde zijn gebeurd terwijl jij 130 km/u had gereden, dan zou die ander 100% aansprakelijk zijn geweest.
“23 juli 2013 om 11:50 #18098648@Andre_Ede wrote:
Nee geen Maximale snelheid in Duitsland maar toch extra goed opletten je bent namelijk niet meer geheel verzekerd boven de 130 :???:
“Wat veel Nederlanders niet weten, is dat je *altijd* voor minstens 50% aansprakelijk bent wanneer je betrokken bent bij een ongeval, en je sneller hebt gereden dan 130 km/u. Dit geldt dus ook voor die delen van de Autobahn waar geen snelheidsbeperking geldt!
Voorbeeld: jij rijdt 150 km/u en je haalt iemand in. Die ander wil ook naar links, en doet dat iets te vroeg – net voordat jij voorbij bent. Fouter kan die ander niet zijn, zou je denken. Maar omdat jij 150 km/u reed, ben je toch voor 50% aansprakelijk. Zou hetzelfde zijn gebeurd terwijl jij 130 km/u had gereden, dan zou die ander 100% aansprakelijk zijn geweest.
“Dat weet ik maar in nederland let je toch op ivm met boete’s, daar hoef je niet bang te zijn voor boete’s aangezien je geen regel overtreed zodra jij met 250 iemand voorbij knalt. Dat aansprakelijk is altijd naderhand.
23 juli 2013 om 20:59 #18098649Ook in Duitsland mag je niet overal onbeperkt hard rijden.
Laatste jaren zijn er toch veel trajecten terug gebracht na een maximum snelheid van 130km/u.Maar dit topic dwaalt weer lekker af zo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.