wat is dat toch met die VAG rijders

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer wat is dat toch met die VAG rijders

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 151)
  • Auteur
    soepkiepe
    Deelnemer

ja daar hebben de fietsers voorrang ;)
      de hele discussie hier gaat over rotondes waar fietsers GEEN voorrang hebben.
      en waar sommige bestuurders op de rotonde stil gaan staan om voetgangersfietsers voor laten gaan.
      en dan heb ik het ook over de gewone meest voor komende rotonde in woon wijken, die jij nu laat zien is ten 1e al 5x zo groot als waar ik het over heb haha.

ik heb het over zo 1.

Oenatje
      Deelnemer

onee hoor, kom je ook wel eens buiten hoogeveen?

5keer zo groot? dan is het geen rotonde meer. maar een verkeersplein. daar had ik het niet over, afijn.

soepkiepe
        Deelnemer

uhh, dat 5x zo groot was bedoeld voor astratd zijn rotonde….

Oenatje
          Deelnemer

ho, die post had ik niet gezien

smileyspeedster
            Deelnemer

@turbosix wrote:

Als je benzine wil verbranden moet je trackday’s bezoeken.
              Ik was vroeger ook niet de aller liefste in het verkeer maar dure Audi en BMW rijders zijn nu wel oud en wijs genoeg dacht ik.

Trackdagbezoek is noet toegestaan volgens het leaecontract.
              Met onnodig linksrijden breng je het verkeer eerder in gevaar dan wat harder rijden.
              De prijs van de auto is volgens mij ook niet gelinkt aan verstand hoor.

turbosix
              Deelnemer

Onnodig links rijden gevaarlijk? Veel te hard rijden niet?
                Als je met 160+ op een vrije linker baan rijd, daar rekenen de meeste weggebruikers niet op en wisselen zo van baan met inhalen voorganger, dan moet je flink in de ankers.
                een hardrijder kan beter anticiperen op een onnodige linksrijder (waar ik me ook aan kan storen hoor)

Wat ik bedoel met oud en wijs, de dikke Audi en BMW rijders hier zijn vaak wat ouderen, succesvolle slimme mensen zou je zeggen en verstand komt met de jaren, maar blijkbaar niet.

kimmiej666
                Deelnemer

@turbosix wrote:

Onnodig links rijden gevaarlijk? Veel te hard rijden niet?
                  Als je met 160+ op een vrije linker baan rijd, daar rekenen de meeste weggebruikers niet op en wisselen zo van baan met inhalen voorganger, dan moet je flink in de ankers.
                  een hardrijder kan beter anticiperen op een onnodige linksrijder (waar ik me ook aan kan storen hoor)

Wat ik bedoel met oud en wijs, de dikke Audi en BMW rijders hier zijn vaak wat ouderen, succesvolle slimme mensen zou je zeggen en verstand komt met de jaren, maar blijkbaar niet.

Dat verstand slijt bij die gasten net zo snel als de auto :jerry

Overigens had ik vanmorgen bijna een k renault achter op me nieuwe kontje :argue
                  Weer zo’n leaserijder die denkt dat je de 70 weg richting rotonde makkelijk 100 kan rijden en met de gladheid nog dezelfde remweg hebt als droog weer om weer op 0 te komen..

Krijg het benauwd zat, zag alle lampen incl knippers aanvliegen bij em..
                  Maar goed dat het net kiele kiele was anders had ik echt niet voor rede vatbaar geweest, want m’n corsa stond ook nog voor me met mannetje erin.

SiggieTigra
                  Deelnemer

Het is gisteren weer bewezen dat die VAG rijders toch wel de gevaren op de weg zijn hoor. :hmmz
                    Moest met meisje naar Oldenburg en het was zulk lekker weer, dus maar lekker kalm aan. Wie vliegt je voorbij? Juist de passat-rijder. Wie ligt er zo’n 30km verderop op z’n kant in de berm? Juist, de passat…. :jerry
                    Achterlijke imbecielen… :fy1 Sneeuw, storm,hagel en -2 graden en gewoon 140km/h doorkachelen…

arjontje
                    Deelnemer

@SiggieTigra wrote:

Het is gisteren weer bewezen dat die VAG rijders toch wel de gevaren op de weg zijn hoor. :hmmz
                      Moest met meisje naar Oldenburg en het was zulk lekker weer, dus maar lekker kalm aan. Wie vliegt je voorbij? Juist de passat-rijder. Wie ligt er zo’n 30km verderop op z’n kant in de berm? Juist, de passat…. :jerry
                      Achterlijke imbecielen… :fy1 Sneeuw, storm,hagel en -2 graden en gewoon 140km/h doorkachelen…

Ja joh kan toch ik heb toch winterbanden ABS ESP BAS TC en de rest van het alfabet aan elkaar.
                      En later komen ze er letterlijk achter dat ze ook airbags hebben.

Vanochtend ook weer zo’n vag rijder achter me te douwen.
                      Nou sorry, maar als er ijsplaten op het wegdek liggen ga ik echt niet harder rijden dan 30.
                      Ook al heb ik winterbanden.

wim-v6
                      Deelnemer

@iquick wrote:

Op de A31 kreeg ik ruzie met een opgefokte golf gti rijder, waarschijnlijk omdat ik telkens achter hem zat, niet op de bumper natuurlijk, hij trapte zo hard op de rem met 150 dat ik er bijna vol in zat, nou toen kreeg die de middelvinger van mij want ik was zo boos dat ik hem wel in elkaar kon trappen met zijn boze hand gebaren :x

Galaxy Nexus Tapatalk

Dat soort situaties heb ik ook gehad met een DKW met ledverlichting op de autobahn A31 van Leer naar Oberhausen

Ik rijdt op een rsutg moment laat in de avond op mijn gemakkie voluitrijdt al een audi die me aardig bij kan benen op een grote afstand, totdat ik moet remmen voor verkeer (van het weinige verkeer laat op de avond), die gast er bovenop hangen bij mij, ik toen ik de auto’s voorbij was die klaar waren met elkaar inhalen, gas erop en weer naar rechts, de audi blijft links in mijn flank hangen, maar komt er met geen mogenlijkheid voorbij (rijden samen een goede 245 a 250km/u), ik zie heel in de verte 2 roden lichten, denk moet toch naar links maakte een gebaar dat die gast in zijn Audi eens gas moest geven, haha, je had m moeten zien, ging HELEMAAL door het lint.

hij heeft gelukkig toen ik iets gas gelost heb geen rare acties uitgehaald, heb m overigens wel weer ingehaald, toen is ie weer achter me gaan hangen om in mijn zuiging te gaan hangen, om me dus bij te benen..

Dit was overigens nog met de Vectra-B1 sedan uit jan 1996 met de originele 2.5 V6 motor welke fabriekswege 170pk heeft, en een top van 230km/u.

De Audi was een A4 2.0 TFSi met 200 pk en een opgegeven top van 241km/u

Die persoon zal er goed ziek van geweest zijn…

Willem

dion87

het mooiste vind ik nog hoe sommige mensen denken veilig te zitten in een wagen, alsof ze in een bunker zitten. maar als je uitstapt, naar ze toe loopt, doen ze toch maar snel de deur op slot.. tevens was dit ook een audi rijder

iquick
                          Deelnemer

Hahaha geweldig, gas geven terwijl je niet verder kan :jerry tja als het een A3 was had je geen schijn van kans, die zijn lichter als de A4. Richting leiden had ik het zelfde verhaal met een 2 liter TFSI A3 alleen bijbenen meer niet kreeg alleen een duim. We zaten met z’n drieën hun met z’n tweeën. Hij moest constant terug schakelen naar 5 ik doorkarren in z’n zes.

Galaxy Nexus Tapatalk

wim-v6
                            Deelnemer

@ izuick: Effe gechecked, de A4 doet qua acceleratie vrijwel niks onder van de A3 (scheelt 0,2 seconden in het voordeel van de A3) met zelfde 2.0TFSi motor, en ligt de topsnelheid van de A4 flink, (scheelt bijna 10km in het voordeel van de A4) hoger!!

De A4 is slechts 40kg zwaarder!! de A3 2.0TFSi weegt gewoon 42kg zwaarder als mijn Vectra!!!

Willem

iquick
                              Deelnemer

Tussen de Quattro en de voorwiel aangedreven versie scheelt toch 110kilo. Gewicht speelt een belangrijk rol. De Hatchback is lichter dan de sportback. Maar toch blijft de Vectra lichter dan de Audi. Maar gezien de A3 lichter is dan de A4 zou je toch een ander situatie krijgen, zou idd niet veel schelen maar het zou zomaar kunnen dat het de voorloper is, de opgegeven opgave zegt ook niet altijd iets. Ik heb A3’s gezien die de 260 makkelijk hebben geklokt. Met de GTI 5 klokte een maat de 270 op gps, teller liet 280 zien. Op papier is de GTI 6 sneller dan de Astra van mij, maar in praktijk kan die auto mij alleen bijbenen met handgeschakeld. Hierdoor kreeg ik nou een conflict met die GTI rijder. Als het een DSG was toen, had ik ook geen kans. De gewicht van de Astra is gelijk aan de handgeschakeld GTI 6 en hebben bijna dezelfde top, gechipt dan, maar ik heb meer Nm.

Galaxy Nexus Tapatalk

imported_Gsifreak
                                Deelnemer

Ook welles vag rijders in me spiegels gehad of in de spiegels van me broer
                                  Het stipje werd dan steeds kleiner :thumb

Astra F Vaassen
                                  Deelnemer

Toch heb ik een paar slechte ervaringen met opel rijders, van de week nog, reed op de snelweg met ongeveer 140 en een busje voor mij was aan het inhalen dus ik neem rustig afstand en wacht tot die weer naar rechts gaat. Komt er achter mij met een bloedgang een astra h station aanrijden, ik dacht even die rijd vol tegen mijn bumper aan zo hard kwam die aan. Vervolgens drukt die me zowat van de weg af terwijl we 140 reden, dan ben je toch niet goed bij je hoofd ofwel? Ik kon geen kant op vanwege het busje en dan ga je zo idioot achter me drukken :???: En een keer klemgereden door een zeer agressieve jongeman in een tigra, nog nooit zoiets raars meegemaakt, ik haal hem in omdat hij stond te wachten op tegemoetkomend verkeer om naar links af te slaan, rijd er dus netjes langs niks raars en oppeens geeft die volgas en gaat die naast me rijden, we nemen dus de hele weg in beslag, snijd me af en trapt vol op de rem, bumper tegen bumper. Hij was het niet eens met wat ik deed?? Echt te raar, heb meneer gekalmeerd en toen was er niks meer aan de hand gelukkig :???:

RISL
                                    Moderator

Lekker generaliserend topic…
                                      Alsof een Insignia-leaser wezelijk verschilt van een Passat-leaser.

En zodra je eens iemand hoort over Opel en roest, begint iedereen gelijk te protesteren
                                      :jerry

Natuurlijk trekken bepaalde automerken een bepaald soort mensen aan, maar iedereen weet dat niet iedereen die een bepaalde auto rijdt niet per sé het kararikatuur is wat bij die auto hoort.

Emiel-Manta
                                      Deelnemer

9 van de 10 keer zijn het lease-rijders.
                                        Ik kan het ook niet helpen dat juist deze merken aantrekkelijke aanbiedingen hebben betreft een lease-contract.

De bestuurder heeft verder toch geen omkijken naar de auto, dus who cares?
                                        Slechte zaak in mijn ogen, maar zo loopt het nu eenmaal.

Al moet ik wel zeggen dat de Renault Megane rijders me zo onderhand ook de strot uit komen. Constant links hangen, kleven en maar gassen.

RISL
                                        Moderator

@Emiel-Manta wrote:

9 van de 10 keer zijn het lease-rijders.
                                          Ik kan het ook niet helpen dat juist deze merken aantrekkelijke aanbiedingen hebben betreft een lease-contract.

De bestuurder heeft verder toch geen omkijken naar de auto, dus who cares?
                                          Slechte zaak in mijn ogen, maar zo loopt het nu eenmaal.

Al moet ik wel zeggen dat de Renault Megane rijders me zo onderhand ook de strot uit komen. Constant links hangen, kleven en maar gassen.

Allemaal de Mégane GT-line (net onder de RS), met het zuinigste 14%-bijtellingsdieseltje…

Ligt niet aan het merk, maar aan het fatsoen van de gemiddelde leaserijder.

Vannos
                                          Deelnemer

inderdaad heb zeker stuk of 5 megane blauwe gt line,s achter me gehad die met een bloedgang aankomen zetten en dan proberen je weg te douwen

RISL
                                            Moderator

Tja, ach, net nog een Volvo V40 die dacht dat hij voorrang zou krijgen als hij z’n knipperlicht aan had staan. Kreeg hij niet, gelijk een hoop gezwaai uit de auto….schud ik m’n hoofd zo van: ‘ja, jij bent de knuppel in dit verhaal’ en toen kreeg ik middelvingers….stoere jongen.

Nu is het wel zo dat VAG behoorlijk goed vertegenwoordigd is bij de leaserijders, maar volgens mij kun de titel van dit topic beter veranderen in ‘wat is het toch met die leaserijders’.

dion87

ben het wel met je eens RISL.. het zijn vrijwel altijd lease rijders.

soepkiepe
                                                Deelnemer

@RISL wrote:

Nu is het wel zo dat VAG behoorlijk goed vertegenwoordigd is bij de leaserijders, maar volgens mij kun de titel van dit topic beter veranderen in ‘wat is het toch met die leaserijders’.

ook niet helemaal waar ;)
                                                  ik weet niet als peugeot ook tot vag hoort, maar dankzij hem had ik de kadett bijna in elkaar.
                                                  kijk als je hard wil rijden moet je zelf weten, ik mag ook graag door rijden, maar anticiperen is dan wel belangrijk.
                                                  als ik hard door een bocht wil gaan kijk ik eerst zo ver als ik kan als er wat aan komt.
                                                  de persoon die ik tegen kwam was dat blijkbaar vergeten, die zat namelijk (in voor hem een bocht naar rechts ) op mijn weghelft.
                                                  ik zag hem al aankomen (ik kijk namelijk WEL wat er ruim voor me gebeurd ;))
                                                  ik denk die remt wel ff of zo, maar dat was dus fout gedacht, meneer bleef lekker in de buitenbocht waardoor ik dus met een leuke slinger ff de berm in kon duiken.
                                                  ff een flinke uitwijk moeten maken dus.
                                                  godzijdank stond of lag er niks in de berm.

maa zijn wel momenten dar je ff na kunt denken dat ondanks hoe goed je zelf oplet het door een klein foutje van een ander al mis kan gaan ;)
                                                  als ik de berm niet in was gegaan was het een rare klapper geworden denk ik.

RISL
                                                  Moderator

Nee, Peugeot hoort bij de PSA groep, waar Citroën ook onder valt.

Dus vandaar, beter ‘wat is het toch met die leaserijders’.

smileyspeedster
                                                    Deelnemer

De helft van alle nieuw verkochte auto’s is lease, dus de kans dat je er een op weg tegenkomt is groot.
                                                      Lekker belangrijk dat ze graag sneller rijden. Ze pakken daarme automatisch een grote kans op meer en grotere boete’s, dus het probleem is al opgelost.
                                                      Als je dan zo nodig rechtertje wilt spelen op de linkerbaan, ben je gewoon verkeer bezig.
                                                      Als er geen plek is om naar rechts te gaan, is de duwer uiteraard het licht in zijn ogen niet waard.
                                                      Ik rijd graag links, en ga met liefde naar rechts als iemand het nog bonter maakt dan ik.
                                                      Is er rechts geen plek, dan zal ie moeten wachten. Met grote vaart aan komen kakken is voor mij geen vrijbrief, maar ik ga daarna niet betuttelend langzamer rijden of remmen of weet ik veel wat.
                                                      Dit landje is al zo klein.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 151)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.