Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › wat is dat toch met die VAG rijders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2013 om 00:06 #18098551
Jup, wat me ook vaak opvalt, in ik wil zeker niet generaliseren, maar veelal als ik s’avonds (s’nachts) op de A12 van de duitse grens (Babberich) naar huis rijdt (Den Haag).
en ik zie in mijn speigels een Vlotte rijder (houd rekening met minimaal 150km/u) is dat meestal een VW, liefst golf 4 5 of 6 (liefst uitgerust met TDi motor), of een DKW A3 of A4 van de jongere generatie (hier ook de TDi als voorkeur (veelal met LED opsmuk), zijn dit toch licht getinte mensen met een kort krullekoppie… het valt me gewoon op hoor..
Ik rijdt daar nogal vaak, en zie dit tafereel regelmatig, die gasten halen je ook gewoon in over een gesloten spitsstrook als het moet..
Ook de blouse / stropdas doet het goed, zowel bij de Vag groep, als de Electrische Jappen, en de Dikke Duitsers (MB en BMW) (audi is een B-merk en valt daar niet onder = mening)
Ik kan me ook wel een rede bedenken voor dit gedrag, zo’n Vag product staat nu bijna 2jaar nummer 1 in meeste peggevallen, als je nu hard rijdt, kun je verder uitrollen, en haal je net de pomp, of de VW dealer nog :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Willem
23 januari 2013 om 08:09 #18098552Om even op Wim te reageren.
Ik vind zowiezo dat er veel jongeren al in een Golf 5 of 6 rondrijden.
Waarvaan ik denk dat ze die niet uit eigen zak hebben betaald, of met zuiver verdiend geld.
Maar dit is mijn mening, wat voor iedereen geld tot +/- 22jaar met een “nieuwere” auto.Daarnaast zie ik ook veel ongelukken met de genoemde VAG auto’s.
Wat iedereen hierboven al genoemd heeft, ze rijden vaak te hard en onbezonnen.Ik vind ook dat de huidige technische snufjes daar niet in meehelpen.
De meeste leaseauto’s hebben bijna alle electrische, veiligheidsopties die te krijgen zijn.
ABS, EBC, TC, ABC en ga zo maar door.
Ik denk dus, dat de mensen die hiermee rijden, ook daadwerkelijk denken dat hun dan niks meer overkomt.
Dat de auto zelf wel nadenkt en op tijd remt en binnen de lijnen blijft.Ik rij regelmatig op de A67, A2 en A50 in de regio Eindhoven -> Den Bosch.
En het valt op dat diegene die dan langs komen vliegen, meestal duitse auto’s zijn.
Vooral VW, BMW en Mercedes.
De laatste tijd rijd ik in de Twingo van mijn vriendin.
En dat blijkt ook een voorbumper magneet te zijn.
Probeer jij maar eens met een auto van het formaat Twingo een vrachtwagen in te halen.
Je krijgt A de kans niet om ergens tussen te voegen.
En B, als je al op de linker baan zit, komt er meteen een dikke duitser lekker kort op zitten.
Als het dan te kort erop is, of ze beginnen te seinen.
Dan ga ik mijn snelheid gewoon aanpassen aan de vrachtwagen, en laat ik het gas los tot de 90km/h.Hetzelfde eigenlijk als je met een formaat Twingo op een 2 baans weg op de linker baan rijd.
Ik rij meestal te hard, op een 80 weg rijd ik tussen de 90 en 95.
Op een 2 baans weg, zit ik dus veel op de linkerbaan.
Als ik dan een dikke bak voorbij wil gaan, is de kans 90% dat zij gas bijgeven om jou niet ervoor te laten.
Wat ook regelmatig gebeurd op een 2 baans rotonde.
Rijden ze eerst de hele tijd 80 op de teller.
Maar wil je er op zo’n rotonde voorbij, gaan ze absurd veel gas bij geven om voor te blijven.Vandaar ook mijn idee/droom om een keer een dik blok in een kleine auto te leggen.
Zoals een c20xe in een Corsa A, of een williams blok in de Twingo (droom blijft een Yamaha R1 blok in de Twingo).
ALs ze dan gas bij willen geven, dat ik ze dan voorbij vlieg met een desbetreffende kleine auto.Trouwens, er zijn ook weggebruikers met de tegenovergestelde manier van rijden.
Ik kan me mateloos irriteren aan de bestuurders van bijvoorbeeld een Scenic.
Deze bestuurders rijden vaak onder tot ver onder de snelheidslimiet.
Op een 80 weg net de 60 aantikken enzovoort.
Maar daar zullen we dan een ander topic voor moeten openen:)23 januari 2013 om 08:27 #18098553@wim-v6 wrote:
zo’n Vag product staat nu bijna 2jaar nummer 1 in meeste peggevallen, als je nu hard rijdt, kun je verder uitrollen, en haal je net de pomp, of de VW dealer nog :jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Willem
Is dat totaal aantal of procentueel, het zijn namelijk tevens vrij talrijke auto’s…
@HardcoreHell wrote:
Als ik dan een dikke bak voorbij wil gaan, is de kans 90% dat zij gas bijgeven om jou niet ervoor te laten.
Wat ook regelmatig gebeurd op een 2 baans rotonde.
Rijden ze eerst de hele tijd 80 op de teller.
Maar wil je er op zo’n rotonde voorbij, gaan ze absurd veel gas bij geven om voor te blijven.Vandaar ook mijn idee/droom om een keer een dik blok in een kleine auto te leggen.
Zoals een c20xe in een Corsa A, of een williams blok in de Twingo (droom blijft een Yamaha R1 blok in de Twingo).
ALs ze dan gas bij willen geven, dat ik ze dan voorbij vlieg met een desbetreffende kleine auto.Vandaar dat ik zo veel lol beleef in mijn dof rode Kadett C20XE, laatst nog zo’n poenbak van BMW die me dat wou flikken, heb ik even een poepie laten ruiken. Wil eigenlijk ook nog een olie injector in mijn uitlaat maken om ze ook nog op een lekker pluimpje te trakteren!
23 januari 2013 om 08:27 #18098554@soepkiepe wrote:
mensen over laten is zeker geen probleem.
maar je hebt ook van die staatsmongolen die wanneer ze de rotonde willen VERLATEN eerst ff stoppen om de voetganger over te laten gaan.
daarbij vergeten ze ten 1e in de spiegel te kijken waardoor er al bijna een ongeluk is.
ook vergeten ze dat de mensen die aan de andere kant van de rotonde op komen dit niet zien en dus niet verwachten dat er zo in eens een stuk of 3 auto’s vlak voor hun neus stil staan.
op die mensen kan ik mij dan wel weer echt kwaad maken.
die denken niet na bij wat ze doen!
zelfde als dat plotseling afremmen voor een zebra pad maar niet ff in je binnenspiegel kijken als er ook een auto achter je zit.
de bestuurder moet al plots remmen omdat hij ineens bedenkt dat het zebrapad voorrang heeft.
kun je na gaan hoe de reactie word van de daar op volgende auto :)Ik ben ook zo’n staatsmongool die voetgangers voor laat gaan bij rotondes(als dat verplicht is), of over laat steken bij zebra-paden hoor.
Dat jij me dan bijvoorbeeld bijna m’n kont eraf jaagt is jouw fout kerel! Jij zit er dan te dicht op, ook al moet ik plotseling remmen. En plotseling remmen voor een zebrapad moet kunnen toch? Wat heb je liever, doorrijden omdat er iemand achter je zit en de kans op een persoon omver rijden of wat blikschade? Voetgangers steken nu eenmaal plots over, ook op zebrapaden.
Jij bent zeker ook zo’n persoon die lekker vlot achter mij aan de rotonde oprijdt en strak aansluit, waardoor ik het gevoel krijg dat je m’n kont eraf jaagt. Ja, dan ga ik dus even op de rem staan en zit jij er dus echt bijna bovenop. Hopelijk leer je dan daar wat van en laat je de volgende keer wat ruimte. :jerry Als ik namelijk echt een noodstop moet maken op dat moment zit je er vol in.Ontopic:
Rij eens de A31 af in Duitsland, moet je kijken hoe hard er gereden wordt door VAG rijders.
Toen ik regelmatig met de Signum naar Oldenburg reed werd ik eigenlijk alleen maar ingehaald door VAG en BMW. Ik was juist meestal de Opel die aan het inhalen was.23 januari 2013 om 08:44 #18098555Op de A31 kreeg ik ruzie met een opgefokte golf gti rijder, waarschijnlijk omdat ik telkens achter hem zat, niet op de bumper natuurlijk, hij trapte zo hard op de rem met 150 dat ik er bijna vol in zat, nou toen kreeg die de middelvinger van mij want ik was zo boos dat ik hem wel in elkaar kon trappen met zijn boze hand gebaren :x
Galaxy Nexus Tapatalk
23 januari 2013 om 08:49 #18098556@iquick wrote:
Op de A31 kreeg ik ruzie met een opgefokte golf gti rijder, waarschijnlijk omdat ik telkens achter hem zat, niet op de bumper natuurlijk, hij trapte zo hard op de rem met 150 dat ik er bijna vol in zat, nou toen kreeg die de middelvinger van mij want ik was zo boos dat ik hem wel in elkaar kon trappen met zijn boze hand gebaren :x
Gouden tip: even 5 minuten 120km/h op de cruise en je ziet ze niet weer.
Heerlijk stuk weg trouwens, tot aan Leer dan. 5 februari weer naar Oldenburg, kijken hoe de Vivaro bevalt op een echt lang stuk.23 januari 2013 om 09:02 #18098557Het probleem is, als ik op de autobahn zit wil ik alleen maar door karren. Dat weg is zo heerlijk om snelheid te maken, waarom gaan zij niet even 10 min op de cruise rijden :jerry
Galaxy Nexus Tapatalk
23 januari 2013 om 09:09 #18098558@SiggieTigra wrote:
@soepkiepe wrote:
maar je hebt ook van die staatsmongolen die wanneer ze de rotonde willen VERLATEN eerst ff stoppen om de voetganger over te laten gaan.
daarbij vergeten ze ten 1e in de spiegel te kijken waardoor er al bijna een ongeluk is.
ook vergeten ze dat de mensen die aan de andere kant van de rotonde op komen dit niet zien en dus niet verwachten dat er zo in eens een stuk of 3 auto’s vlak voor hun neus stil staan.
zelfde als dat plotseling afremmen voor een zebra pad maar niet ff in je binnenspiegel kijken als er ook een auto achter je zit.
de bestuurder moet al plots remmen omdat hij ineens bedenkt dat het zebrapad voorrang heeft.
kun je na gaan hoe de reactie word van de daar op volgende auto :)Ik ben ook zo’n staatsmongool die voetgangers voor laat gaan bij rotondes(als dat verplicht is), of over laat steken bij zebra-paden hoor.
Dat jij me dan bijvoorbeeld bijna m’n kont eraf jaagt is jouw fout kerel! Jij zit er dan te dicht op, ook al moet ik plotseling remmen. En plotseling remmen voor een zebrapad moet kunnen toch? Wat heb je liever, doorrijden omdat er iemand achter je zit en de kans op een persoon omver rijden of wat blikschade? Voetgangers steken nu eenmaal plots over, ook op zebrapaden.
Jij bent zeker ook zo’n persoon die lekker vlot achter mij aan de rotonde oprijdt en strak aansluit, waardoor ik het gevoel krijg dat je m’n kont eraf jaagt. Ja, dan ga ik dus even op de rem staan en zit jij er dus echt bijna bovenop. Hopelijk leer je dan daar wat van en laat je de volgende keer wat ruimte. :jerry Als ik namelijk echt een noodstop moet maken op dat moment zit je er vol in.Volgens mij tijd voor een topic over verkeershufters? :jerry
soepkippie is duidelijk een beginnend bestuurder. Hij kan er niks aan doen. ;)
23 januari 2013 om 09:18 #18098559@iquick wrote:
Het probleem is, als ik op de autobahn zit wil ik alleen maar door karren. Dat weg is zo heerlijk om snelheid te maken, waarom gaan zij niet even 10 min op de cruise rijden :jerry
Ze zijn geen Opeltjes in de spiegel gewend joh… :jerry
23 januari 2013 om 12:27 #18098560haha dat zal het zijn ja king:
23 januari 2013 om 13:30 #18098561@SiggieTigra wrote:
@iquick wrote:
Het probleem is, als ik op de autobahn zit wil ik alleen maar door karren. Dat weg is zo heerlijk om snelheid te maken, waarom gaan zij niet even 10 min op de cruise rijden :jerry
En als je ze voorblijft zijn ze helemaal pissed
vaak zat, denk je leuk met iemand op te rijden die ook een vlot (vag) bakkie heeft
laat ik ze voor om het weer wat rustiger aan te gaan doen
gaan ze zich als een randdebiel gedragen voor me :sweargelukkig krijg ik nog steeds het duimpje van ons opel volk
en hun van mij, al ben ik soms langzamer :cry :jerry23 januari 2013 om 14:10 #18098562@Kano wrote:
@SiggieTigra wrote:
@soepkiepe wrote:
Jij bent zeker ook zo’n persoon die lekker vlot achter mij aan de rotonde oprijdt en strak aansluit, waardoor ik het gevoel krijg dat je m’n kont eraf jaagt. Ja, dan ga ik dus even op de rem staan en zit jij er dus echt bijna bovenop. Hopelijk leer je dan daar wat van en laat je de volgende keer wat ruimte. :jerry Als ik namelijk echt een noodstop moet maken op dat moment zit je er vol in.Volgens mij tijd voor een topic over verkeershufters? :jerry
soepkippie is duidelijk een beginnend bestuurder. Hij kan er niks aan doen. ;)
tsja, mag je vinden, maar een rotonde is een openbare weg.
indien anders aangegeven hoef je de voetgangers en fietsers daar geen voorrang te verlenen.
wanneer je dit wel doet, kijk dan eerst in de spiegel.
als een voetganger/fietser geen voorrang heeft heeft het niks met bumperkleven te maken.
een ieder op de rotonde gaat er vanuit dat je door rijd, en niet dat je gaat remmen voor bestuurders/voetgangers die geen voorrang hebben.ff over dat zebrapad verhaal terug te komen.
9 van de 10 voetgangers weten zelf al dat ze uit moeten kijken omdat de meeste auto’s toch door rijden.
wanneer ik bijvoorbeeld op het laatste moment zie dat er iemand bij een zebra pad wacht kijk k eerst in de spiegel.
zit er iemand achter mij, dan kan ik beter door rijden dan in 1 keer op de rem trappen als een onwijze.
veiligheid voorop toch?
en zelf stop k dus ook zeker wel voor een zebrapad.die rotonde, tsja dat je da doet moet je zelf weten, ik vind het echt niet slim om mensen voor te laten gaan die geen voorrang hebben, vooral niet als je OP de rotonde rijd.
en wat noem je beginnend bestuurder? ik heb mijn rijbewijs 5 jaar en nog niet 1 krasje schade, dus denk dat dat allemaal ook we een beetje mee valt :)23 januari 2013 om 14:54 #18098563Je kunt er een draai aan geven die je wilt, maar SiggieTigra heeft wel gelijk. Als jij niet tijdig kunt remmen reed je te dicht op iemands bumper.
Het argument dat voetgangers toch wel oppassen met oversteken bij een zebrapad is natuurlijk onzin. Jij MOET voorrang verlenen. Met jouw argument kun je ook door rood rijden als je weet dat mensen uitkijken…
Ook hier geldt weer dat, als jij niet op tijd kunt remmen omdat jouw voorganger een voetganger wil voorlaten, jij te dicht op iemands bumper zit.Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Een noodstop maken voor een zebra is onzin… dan moet je verder voor je kijken zodat je mensen op tijd ziet oversteken. Natuurlijk zijn er plaatsen waar je mensen slecht ziet, uitzonderingen etc etc.
Als we allemaal een beetje relaxter doen komt het allemaal wel goed. :thumb
23 januari 2013 om 15:21 #18098564Precies wat Kano zegt…
Ik heb er trouwens persoonlijk een gruwelijke hekel aan als mensen dicht op me zitten. Ik heb namelijk een nekbeschadiging opgelopen toen ik 14 was, maar ik kan nog lopen! Als mij er eentje achterop knalt, heb ik zo kans dat m’n nekwervel er wel tussenuit schiet en dan kan ik een rolstoel bedienen met een rietje.
Maar inderdaad, wat relaxter rijden, meer afstand nemen en je zult zien dat je jezelf niet meer ergert aan de zogenaamde “staatsmongolen”
23 januari 2013 om 15:40 #18098565Als ik een boete krijg zou ik hem toch egt zelf moeten betalen hoor hehe
@RISL wrote:
VAG is ook het meest populair onder leaserijders.
Wie weet heeft dat er mee te maken? Het is toch niet hun eigen auto, boetes, schades, onderhoud en afschrijving zijn voor de baas, dus ze kijken nergens naar om.23 januari 2013 om 17:09 #18098566Precies, een beetje relaxter aan doen!!
Hou ook wel eens van een stukje lekker doorkarren, maar daar zijn genoeg kansen voor buiten de spits, in het noorden, ‘s avonds, niet in de bebouwde kom of beter nog op het circuit. Als het druk is gewoon effe dimmen! Van mij mogen ze een optie maken op auto’s van een soort seintje om mensen naar achteren te laten weten dat ze even moeten dimmen. Op een niet verlichte weg bijvoorbeeld heeft iemand die te dicht op je zit (met een dikke 4×4 bijv. die koplampen heeft zitten op een hoogte die bij de gemiddelde personen auto recht naar binnen schijnt) een vreselijk verblindend effect.
Als je kunt inhalen dan even met 2 seconden tussentijd afwachten tot het kan en dan met een dikke puist gas er op tot actie over gaan. Als het toch niet kan dan lekker afstand blijven houden, want gaan lopen drukken is dan alleen maar gevaarlijk en irritant.
Heb al vaker gedacht hoor, dat het gewoon rete onhandig is dat je alleen maar vooruit kan seinen met groot licht. En daar wordt dan ook dankbaar misbruik van gemaakt, de situaties waarbij je als asociaal weggebruiker lekker anoniem en ongestoord mensen kan sarren zonder dat ze er ook maar iets tegen kunnen doen!
Denk er echt wel eens aan om een olie injector in mijn uitlaat te zetten en dan een hele dikke pluim rook te maken voor dat soort figuren, dat ze nog maar de twee meter zicht hebben die ze afstand houden ook! :fy1
Weet je wat het is, als je altijd maar iedereen voorbij wilt raak je enorm gestrest, waardoor je je gaat irriteren en overal nog harder langs wilt en nog harder gaat schelden, met koppijn thuis komt en in je eentje onderweg honderden andere mensen hebt lopen irriteren en gestresst hebt lopen maken, werkt als een SOA, het is een soort ziekte. Raad iedereen aan eens lekker op de rechter baan te blijven cruisen op de cruise control, te ontspannen, wat mensen rustig voor te laten hier en daar en dan zul je zien dat je minder benzine verbruikt, minder stress en koppijn hebt enz…
23 januari 2013 om 17:16 #18098567@soepkiepe wrote:
indien anders aangegeven hoef je de voetgangers en fietsers daar geen voorrang te verlenen.
als een voetganger/fietser geen voorrang heeft heeft het niks met bumperkleven te maken.
een ieder op de rotonde gaat er vanuit dat je door rijd, en niet dat je gaat remmen voor bestuurders/voetgangers die geen voorrang hebben.ff over dat zebrapad verhaal terug te komen.
9 van de 10 voetgangers weten zelf al dat ze uit moeten kijken omdat de meeste auto’s toch door rijden.
wanneer ik bijvoorbeeld op het laatste moment zie dat er iemand bij een zebra pad wacht kijk k eerst in de spiegel.
zit er iemand achter mij, dan kan ik beter door rijden dan in 1 keer op de rem trappen als een onwijze.
veiligheid voorop toch?
en zelf stop k dus ook zeker wel voor een zebrapad.die rotonde, tsja dat je da doet moet je zelf weten, ik vind het echt niet slim om mensen voor te laten gaan die geen voorrang hebben, vooral niet als je OP de rotonde rijd.
en wat noem je beginnend bestuurder? ik heb mijn rijbewijs 5 jaar en nog niet 1 krasje schade, dus denk dat dat allemaal ook we een beetje mee valt :)Poe, ik denk dat jij aan mij, en vele anderen, een hele verkeerde zou hebben in het verkeer. Niet stoppen voor een zebrapad, of je kwaad maken omdat iemand anders het in zijn hoofd haalt te stoppen voor een zebrapad??? :argue
Daarbij is het gewoon verplicht te stoppen bij een zebrapad, ongeacht hoe dicht jij achter mij zit, jammer dat er aso’s zijn die dat nog steeds niet begrijpen. Hetzelfde op rotondes, als iemand anders voorrang heb stop je gewoon. In de regen of met koud weer stop ik ook vaak voor fietsers of voetgangers die geen voorrang hebben. Als er dan iemand achter mij zou toeteren of commentaar zou hebben… :fy1Bumperkleven, de definitie hiervan ligt gewoon bij het niet tijdig kunnen remmen in een noodsituatie waardoor je de voorligger raakt. Als de voorganger midden op een openbare weg stopt en jij knalt daarop, ben jij de schuldige. Of je let niet op, of je had niet voldoende afstand. Of die gene nou stopt voor een kikker, een kat, een blote vrouw of een ufo, dat maakt niets uit.
En op dit topic zelf. Insignia’s. vectra’s en nieuwe corsa’tjes en astra’s zijn net zo erg als de vag rijders hoor. We gaan toch niet generaliseren :P
23 januari 2013 om 18:10 #18098568@trashmetal wrote:
@SiggieTigra wrote:
@iquick wrote:
En als je ze voorblijft zijn ze helemaal pissed
vaak zat, denk je leuk met iemand op te rijden die ook een vlot (vag) bakkie heeft
laat ik ze voor om het weer wat rustiger aan te gaan doen
gaan ze zich als een randdebiel gedragen voor me :sweargelukkig krijg ik nog steeds het duimpje van ons opel volk
en hun van mij, al ben ik soms langzamer :cry :jerryDat had ik dus precies, hij reed constant achter mij, ging die flashen met zijn grootlicht zo van ga aan de kant, was donker en dat is irritant ook al heb ik zefdimmende binnenspiegel. Laat ik em voorgaan kan die nog niet ver komen. Daar heb ik zo een hekel aan :fy1 Uiteindelijk voorgelaten ik achter hem, 2 km later trapt hij vol op de rem, randdebiel gedrag :argue
23 januari 2013 om 21:56 #18098569Meeste aan de stok heb ik gehad met de papa’s met trauma, ze hebben totaal geen geduld en respect op de weg. Bijvoorbeeld een zakelijke BMW X5 rijder. Ze willen vooral dat je meteen voor ze naar rechts gaat.
23 januari 2013 om 22:20 #18098570veelal lease rijders, dus niks te verliezen. Ze vinden zichzelf vaak nogal wat. Zat vandaag achter een touareg op de linker baan. Maar hij wilde echt niet naar rechts terwijl er ruimte genoeg was. Soms lijkt het wel alsof ze het expres doen. Dan maar rechts er voorbij…
23 januari 2013 om 23:13 #18098571@Vinci wrote:
Precies, zelfs prius rijders rijden reeeeete asociaal. Rij je zo’n ding die een soort van milieuvriendelijkheid moet uitstralen alsof je in een golfje als petje rijdt… Maar inderdaad de VAG boeven zijn er ook altijd uit te pikken…
[…]
vergeet de Avensis niet, ook zulke bakken met gasten in dure pakken en maar bumperkleven want ze zijn groter dan een Corsa b? ik mag dan geen ABS hebben, maar de rempedaal kan ik op zulk momenten goed gebruiken…
25 januari 2013 om 07:16 #18098572@Looney wrote:
@soepkiepe wrote:
veiligheid voorop toch?
en wat noem je beginnend bestuurder? ik heb mijn rijbewijs 5 jaar en nog niet 1 krasje schade, dus denk dat dat allemaal ook we een beetje mee valt :)Poe, ik denk dat jij aan mij, en vele anderen, een hele verkeerde zou hebben in het verkeer. Niet stoppen voor een zebrapad, of je kwaad maken omdat iemand anders het in zijn hoofd haalt te stoppen voor een zebrapad??? :argue
Daarbij is het gewoon verplicht te stoppen bij een zebrapad, ongeacht hoe dicht jij achter mij zit, jammer dat er aso’s zijn die dat nog steeds niet begrijpen. Hetzelfde op rotondes, als iemand anders voorrang heb stop je gewoon. In de regen of met koud weer stop ik ook vaak voor fietsers of voetgangers die geen voorrang hebben. Als er dan iemand achter mij zou toeteren of commentaar zou hebben… :fy1Bumperkleven, de definitie hiervan ligt gewoon bij het niet tijdig kunnen remmen in een noodsituatie waardoor je de voorligger raakt. Als de voorganger midden op een openbare weg stopt en jij knalt daarop, ben jij de schuldige. Of je let niet op, of je had niet voldoende afstand. Of die gene nou stopt voor een kikker, een kat, een blote vrouw of een ufo, dat maakt niets uit.
En op dit topic zelf. Insignia’s. vectra’s en nieuwe corsa’tjes en astra’s zijn net zo erg als de vag rijders hoor. We gaan toch niet generaliseren :P
oke oke ik begrijp het al.
jullie brengen liever het overige verkeer in gevaar dan iemand ff te moeten laten wachten bij een zebrapad.ja, jullie hebben gelijk wat betreft dat zebrapad.
als er dan iemand achterop klapt houd die persoon te weinig afstand.
daar wil ik ook helemaal niet om heen draaien of wat dan ook.
het enige wat ik vind (blijkbaar ben ik de enige met die mening) houd met sommige acties eens rekening met het overige verkeer.
ik laat liever een voetganger ff staan wachten dan dat ik mijn auto in elkaar laat rijden.
en dat is wat ik bedoel met rekening met elkaar houden ;)vooral dat met die rotonde.
bijna niemand gaat er vanuit dat er een auto OP de rotonde stil gaat staan om een voetganger voor te laten gaan.
in mijn ogen breng je dan echt het overige verkeer in gevaar!
daar moet ook een goeie boete op komen.
en dat heeft niet zo zeer te maken met bumper kleven hoor, wat denk je van de gene die de rotonde op komt voor de afslag waar jij stilstaat?
die kijk naar links, ziet dat er niks aan komt, trekt op, en dan sta jij daar in eens stil om iemand voor te laten gaan.
of wil je me nu vertellen dat je op een rotonde maar naar links en rechts moet uit kijken?maakt ook niet uit, jullie hebben zo jullie mening er over, ik de mijne.
dus laten we er lekker over op houden verder ;)25 januari 2013 om 16:03 #18098573Ja hier in het dorp moet je voetgangers en fietsers voor laten gaan.
En ja ik stop dan ook. Ook al is dat midden op de rotonde.Ik heb op zich niet heel erg last van bumperklevers.
Ik heb juist last van mensen die de optie buiten spiegel vergeten zijn aan te vinken.
En de auto er zo voor gooien. Om dan met 100 te gaan inhalen ipv 120 (of 130 na 19:00 uur)
En die dan expres dus niet naar rechts gaan. :argue25 januari 2013 om 16:10 #18098574oke misschien dat ik het niet helemaal duidelijk gezegd heb dan ;)
ik bedoel dus op de rotondes waar voetgangers/fietsers GEEN voorrang hebben.als ze voorrang hebben dan hebben ze gewoon voorrang, dan staat dat ook aangeven, vaak door haaientanden, dus is iedereen er op “voorbereid” dat er een auto op de rotonde kan stil staan.
wanneer de voetgangers/fietsers GEEN voorrang hebben denk ik dat er maar weinig mensen die op de rotonde rijden rekening houden dat er zo ineens een auto stil kan staan op de rotonde.
mijn vorige bericht staat dat niet heel duidelijk in zie ik, maar volgens mij gaf ik het in de andere berichten wel aan.ik heb het hier dus over de situatie dat een auto voorrang gaat verlenen terwijl dit NIET nodig is ;)
zoals ik al zei, als je voorrang hebt dan heb je voorrang, daar valt ook niet over te discuseren verder ;)25 januari 2013 om 16:34 #18098575Heb zelf LED verlichting in mijn mistlampen voor, absoluut niet verblindend maar wel het leuke effect.
Gevolg is dan ook dat NIEMAND naar mij seint….. !! Nog nooit voor aangehouden…!!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.