Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2011 om 16:45 #17851284
Ff gewassen…. En daarna ff een winterplan erop bij de plaatselijke dealert….
Geen enkele aanwijzing en of opmerkingen.. :sleeping :sleeping
21 november 2011 om 17:29 #17851116Zaterdagmiddag een band lek gereden.
Vanmiddag 4 winterbandjes laten monteren.21 november 2011 om 20:55 #17851115de calilaten schorsen ivm verbouwingen en zo king:
21 november 2011 om 21:53 #17851114Goed bezig Jan ;)
21 november 2011 om 22:51 #17851112mijn calli is inmiddels ook geschorst :cry ( rij nu in een corsa :jerry )
maar vandaag de draadboom van het v6 blok afgemaakt.
het weekend gaat het blok eindelijk trouwen met de versnellingsbak/verdeelbak e.d. en zal dan op de korte termijn de calli ingetakeld worden om vervolgens te worden vorzien van de turbo :D28 november 2011 om 08:33 #17851286Tank vol gegooit en banden op druk gezet. Om de komende maanden niet meer te gaan rijden met de Calibra. tijd voor winterdutje.
5 december 2011 om 13:59 #17851287De Calibra Winterklaar gemaakt(koelvloeistof, thermostaat, temp sensor, kleppendekselpakking) Stalenvelgen met winterbanden monteren.
10 december 2011 om 09:06 #17851288Gisterenavond onderweg naar Tiel om iets op te pikken, wat ik via marktplaats zou kopen.
Rij op de A15 net voor afslag Tiel-West.
Raar geluid uit het vooronder, maar de meters bleven normaal.
Toch zsm gestopt, en kijken/luisteren (was rond 19.45) wat er aan de hand was.
1e diagnose op basis van geluid, spanrol van de multiriem geeft de geest.
Omdat de auto nog liep, geprobeerd om verder te rijden en van de snelweg af te kunnen.
Bij afslag Tiel-West hield de auto ermee op.
Uit kunnen rollen tot bovenaan de afrit, waar ik stil stond net voor het stoplicht.Conclusie: multiriem geknapt, die is tussen de d-riem gekomen welke een paar tanden had overgeslagen.
ANWB gebeld, bijna een uur gewacht tot hij er was.
Ondertussen wel de deal rond gemaakt wat betreft de koop van het product van marktplaats, en meteen mijn subwoofer verkocht aan diezelfde persoon.
Ondertussen was de ANWB gearriveerd.
De beste man heeft gekeken, en kwam al snel tot de conclusie zoals hierboven.
Hij belde een collega, en daarna werd mij verteld dat ze het daar ter plekke gingen maken.
Ben eerst nog naar de plaatselijke McDonalds gesleept en daar gewacht op zijn collega die met onderdelen zou komen.
Rond 23.00 waren de heren klaar, na een paar uur sleutelen in de regen en kou.
Vervangen: Distributieriem, multiriem, spanrol van de multiriem.
Kosten: €140,-10 december 2011 om 11:48 #17851289Zo dat valt me 100% mee.. Wees blij dat je een 8v hebt. Bij deze raken de zuigers de kleppen niet heb ik me laten vertellen. Bij een 16v ligt dat even anders. Weet niet of een paar tanden dan direct al een probleem geven maar toch.
10 december 2011 om 12:44 #17851290Bij een 8v raken de zuigers de kleppen idd niet.
De man van de ANWB was ook blij dat het een “C” motor was :)11 december 2011 om 20:24 #17851291De alu velgen van de Rieger Calibra er af geschroefd om ze te laten stralen en in mat-glans zwart powdercoaten.
Nieuw rubber leggen op de velgen voor. (225-40-18-w92)
Merk Infinity,betaalbaar en goed.
Dit is stap 1 in een reeks van een heel stel snode plannen.24 december 2011 om 17:53 #17851292vandaag nieuwe radio er in gezet
deze heeft echt heel veel optie, meer dan me vorige pioneer :D
daardoor klinkt het een stuk beter
26 december 2011 om 15:49 #17851293Nieuwe bougies er in gezet en luchtfilterslang gemaakt.
Loopt weer als een zonnetje :D3 januari 2012 om 14:58 #178512953 januari 2012 om 18:43 #17851296Victor sportstuur met een vies kitserig verchroomd gedeelte vervangen door een mooi met leer bekleed sportstuur en met zwart geanodiseerd geborsteld aluminium.
Natuurlijk moesten de boutgaten van het stuurtje weer aangepast worden. ( Victor naar TSP )
Met een boormachine en tapje 5 waren we in 30 minuten klaar.
Persoonlijk vind ik het een hele verbetering.
Het stuurtje een een TSP 350mm RJP215-06Gelijk ff de beloofde foto’s van de gepowdercoate Barracuda Starform Evolution 18 inch .
Ze waren dus eerst zilverkleurig.
GSM en erg bewolkt weer kwaliteit.
Sorry hier voor.3 januari 2012 om 18:59 #17851297Vandaag na 2 maanden weer is bij de Cali geweest,en hem ff gestart….
HIj starte in 1 keer zonder moeite…en ik moet zeggen..was weer ff lekker om bij de cali te zijn :DVandaag de binnenkant deels ingesmeer met bodysafe(voor binnen),dus binnenkort kan het interieur er weer in:D
In januari ff langs een lasser om de wagen roestvrij te krijgen,en dan rond feb/maart het 3 liter blokkie dr in met f28 bak:Dff een foto hoe die er nu bij staat(staat normaal onder een zijl)
4 januari 2012 om 10:23 #17851298:angel
4 januari 2012 om 18:56 #17851299Even wat foto’s gemaakt…..helaas is de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.
4 januari 2012 om 19:37 #17851300Mooie wagen hoor 81supporter :thumbup Nog plannen aan je cali?
4 januari 2012 om 19:47 #17851301@Maurice89 wrote:
Mooie wagen hoor 81supporter :thumbup Nog plannen aan je cali?
Zekers.
Hij gaat ( niet schrikken ) mat zwart worden .
Maar niet schoolborden zwart,meer een beetje zijdeglans.
Het moet zeker geen “Rat Car “worden , maar meer een “one of a kind bad ass “auto.
Rooie Calibra’s zijn er al genoeg toch ?4 januari 2012 om 21:34 #17851265Rood wel, maar of ze allenmaal zo netjes zijn kwa kleur geen idee.
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien :thumb
6 januari 2012 om 13:58 #17851294Zo vandaag eens even bij Jan Steverink geweest om…. ja ja de banden te laten balanceren voor de 3e keer.
Wat Euromaster 2x niet gelukt is doet JS. in één keertje goed.
Het ene wiel was 40 gram en het andere voorwiel was 55 gram uit balans !
De service en vriendelijkheid bij Euromaster Deventer is perfect,maar de kennis blijft ver achter als het om meer gaat dan een stalen velg .
Zo kreeg ik de melding dat een rubber van de draagarm niet meer tof was en dat de adapters voor de Barracuda’s geen perfecte passing hebben.
In ieder geval is het trillen voorbij.
Uitlijnen , daar wachten we even mee tot de rubbers vervangen zijn .
Voor de adapters draaien we een mooie nieuwe ring zodat de passing weer 100% is.Fijn weekend allemaal !
12 januari 2012 om 07:11 #17851303@81supporter, Typisch euromaster in Deventer.
12 januari 2012 om 11:54 #17851304gekeken of ik zelf mijn koplampen kan stellen. maar kon er niet achter komen waar ik daar ergens aan moet draaien.
Morgen de calibra uit laten lijnen en maandag apk.12 januari 2012 om 11:59 #17851305@j3113 wrote:
gekeken of ik zelf mijn koplampen kan stellen. maar kon er niet achter komen waar ik daar ergens aan moet draaien.
Morgen de calibra uit laten lijnen en maandag apk.Achter op je koplamp zit een stelknop (draaiknop) beetje aan het spatbord kant. Daar mee kan je de reflector verstellen. Als die er niet zit zit er een stelmotor (moet je een knop bij je lichtknoppen hebben) en ook die stel motor is handmatig af te stellen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.