wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

Forumindex Forums Modellen Calibra wat heb je vandaag aan je calibra gedaan

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,028)
  • Auteur
    Berichten
  • #17851146

    Vannos
    Participant
    • Topics 23
    • Reacties 2101
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 November 2010

    nieuwe puupe

    OUD

    Nieuw

    Calibra 3.0V6 Iceland

    #17851147

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    even een andere achterklep rubber geplaatst,en me lampen aangesloten:D

    morgen weer verder

    #17851148

    HardcoreHell
    • Topics 182
    • Reacties 1374
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 March 2005

    [rquote=1913544&tid=145993&author=Vannos]nieuwe puupe

    OUD

    Nieuw

    [/rquote]

    Die staat em veeel beter.

    #17851149

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    vandaag andere wielen geprobeerd, nogsteeds trilling in het stuur :( (zie remmen/wielen en onderstel)
    volgende week hele voortrein er dus maar onderuit voor inspectie :cry

    en rondje over de sloop gehuppeld.

    set zwarte angel eyes erbij (bij mijn eigen was het glas niet 100% meer en heb geen zin om te polijsten)
    dempers voor de motorkap (eindelijk die stok weg)
    extra boardcomputer (ga nieuwe stickers ervoor maken dus heb er nu 1 met beschadigde sticker, verkoop ik mijn nette)
    stoelverwarmingsknoppen (nog geen functie)

    voor de liefhebbers, staat bij lopik bij de sloop een rode calli met een brute dubbelle uitlaat eronder.
    tevens nog 1 met sebring demper
    ook hebben ze allebij leder interieur, stoelen hiervan zijn niet netjes meer maar overige panelen wel

    #17851150

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    vandaag even mn lampen afgemaakt,en mn trunk releas gemonteerd…werkt prima:D

    ook even bezig geweest met mn instalatie,klinkt geweldig als zeg ik het zelf

    ook even bezig geweest met men gel accu,ook die werkt

    morgen weer verder met mn neon onder me ride:D

    #17851151

    Pastra
    Participant
    • Topics 57
    • Reacties 1373
    • Offline
    • Lid sinds:
      10 February 2007

    vrijdag de calibra teruggebracht naar spuiter:
    deze gaat wat stofjes uit de frisse lak halen, de reigerbumpers voorzien van gaas en monteren.
    Ook wordt de arm van de net aangeschafte bonrath dtm-wisser in kleur van de auto gespoten als hij er tijd voor heeft.

    Moet na de apk van 26 april weer terug komen voor de montage van de turbospoiler en dakspoiler met 3de remlicht.

    Dus werk weer iets uitbesteed:p

    #17851152

    Calibra Boerke
    • Topics 14
    • Reacties 58
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 October 2009

    @ drakos, hoe heb je die dempers voor je motorkap gemonteerd. heb die ook nog liggen maar kom er niet uit hoe ik deze vast moet maken.?

    oh en net mijn calibra gewassen.

    #17851153

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    zal morge even foto’s erop zetten, en de lengte van de demper meten

    maar zit op de bovenste/voorste bout van het scharnier op de kap zelf.
    en ipv de plaatschroef van het zijscherm naast de veerschotel.

    kap staat hierdoor even ver open als met stok.

    #17851154

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    vandaag even me dynamo/startmotor koeler aangesloten…als dat ding zo heet:P

    hoort deze btw continu te draaien,of slaat ie op een bepaalt moment vanzelf aan????

    en even me neon deels aangesloten..

    morgen weer verder

    #17851155

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    hoort bij bepaalde temp aan te slaan,welke weet ik niet precies.. maar ben al meerdere keren tegen gekomen dat zo op geschakelde + van de motor gezet zijn (gaat dus draaien zogauw de motor loopt)

    #17851156

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    [rquote=1918716&tid=145993&author=drakos]hoort bij bepaalde temp aan te slaan,welke weet ik niet precies.. maar ben al meerdere keren tegen gekomen dat zo op geschakelde + van de motor gezet zijn (gaat dus draaien zogauw de motor loopt)[/rquote]

    a joh,als ie het gewoon doet is het niet nodig toch?of wel:P

    #17851157

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    hier de foto’s van de motorkapdempers

    en een sneak peak van mijn project.

    dit is puur voor de pasvorm, blok gaat nu verder uit elkaar en wordt gestraald en gespoten.
    de turbo gaat opzij en komt rechtstreeks boven de versnelingsbak te hangen. bobine e.d worden verplaatst en de koelbuis vervalt omdat er geen uitlaat meer langs de dynamo loopt.
    wordt een erg clean blok dus.

    #17851158

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    [rquote=1919010&tid=145993&author=drakos]hier de foto’s van de motorkapdempers

    en een sneak peak van mijn project.

    dit is puur voor de pasvorm, blok gaat nu verder uit elkaar en wordt gestraald en gespoten.
    de turbo gaat opzij en komt rechtstreeks boven de versnelingsbak te hangen. bobine e.d worden verplaatst en de koelbuis vervalt omdat er geen uitlaat meer langs de dynamo loopt.
    wordt een erg clean blok dus.[/rquote]

    horen die dempers niet andersom te zitten??

    thanks btw voor de foto:Dkan ik ze straks ook ff monteren:D
    een ook ff updates dr op blijven gooi evan je 3 liter he:Dben dr namelijk zelf ook mee bezig dus is wel handig:kewlpics

    #17851159

    Vannos
    Participant
    • Topics 23
    • Reacties 2101
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 November 2010

    vandaag lkr vrij :D

    had nog speakers voor in de zijkanten liggen.

    Calibra 3.0V6 Iceland

    #17851160

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    geen idee hoe om de dempers horen :P, denk niet dat het veel uitmaakt, von ze zo wel leuk zitten.

    voor de 3 liter zullen voorlopig weinig updates komen, volgende week gaat alles uit elkaar en naar de zandstraler, vervolgens eerst alles spuiten en weer opbouwen voordat ik met de turbo e.d. kan gaan spelen.

    wordt trouwens een t4 of t5 turbo (ja is diesel maar wil kracht onderin, topvermogen is niet interessant bij een blok wat strax 240+ aan vermogen leverd)

    #17851161

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    ik heb ze net ook gemonteerd,alleen andersom:P:P

    @ drakos..ik heb ook dat 3 liter blokkie he

    wat moet ik nou veranderen als ik er ook een turbo op wil gooien:wors..

    #17851162

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    hangt ervanaf wat voor turbo.

    de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
    vervolgens custom chip erin en gaan..

    mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
    ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
    voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat.

    #17851163

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    [rquote=1919444&tid=145993&author=drakos]hangt ervanaf wat voor turbo.

    de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
    vervolgens custom chip erin en gaan..

    mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
    ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
    voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat. [/rquote]

    als ik dus zon turbo van een saab dr op zou monteren hoef ik verder niks te verandere in het blok zelf zeg maar?

    en wat zou het me opleveren qua winst vemogen op een 3 liter blok?

    #17851164

    Dietrich Concept
    Participant
    • Topics 73
    • Reacties 1037
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 December 2004

    [rquote=1919452&tid=145993&author=bigmike][rquote=1919444&tid=145993&author=drakos]hangt ervanaf wat voor turbo.

    de simpelste manier is een saab turbo ( of ieder geval dat princiepe ) erop te gooien. die komt gewoon aan de voorkant te hangen. zal je alleen je radiator naar voren moeten gooien waarschijnlijk omdat het anders erg krap wordt.
    vervolgens custom chip erin en gaan..

    mijn oplossing is wat meer aanpassing voor nodig aangezien de hele uitlaatlijn veranderd word en daarmee ook de motorruimte (accu,watertank weg e.d.)
    ook ga ik met een intercooler en externe oliekoeler werken.
    voordeel van mijn oplossing is dat de turbo door alle cillinders word aangedreven en daarmee sneller op gang zal komen en dus kleiner turbogat. [/rquote]

    als ik dus zon turbo van een saab dr op zou monteren hoef ik verder niks te verandere in het blok zelf zeg maar?

    en wat zou het me opleveren qua winst vemogen op een 3 liter blok?[/rquote]

    Brengt niets!!
    Turbo is veel te klein!
    Als je een enkele turbo hebt krijg je tegendruk op de andere kop plaats je een grotere turbo teveel tegendruk dus alles gaat kapot binnen no time!!

    een 2.5 met saab aanbouwdelen en grotere turbo en dta systeem afgesteld en al 243 pk, heeft wel maar 4 weken gereden!

    wil je het goed doen moet je twee turbo’s pakken en dta systeem!

    #17851165

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    kan dat dan??2 turbo’s dr op knallen??:o

    zou iemand een lijst kunnen maken van wat ik dan nodig heb:D
    dan kan ik een beetje rond gaan snuffellen:D

    #17851166

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    een saab turbo moet je ook niet monteren om vermogen erbij te krijgen, is alleen om hem makkelijker en sneller op te laten pakken. aangezien je niet op meer dan 0,5 druk kan rijden doet het geen wonderen

    zoiezo werkt saab zonder wastegate volgens mij. turbo zelf moet dus vervangen worden voor een kleine normale met waste

    voor een zwaarder systeem in 3 liter
    begin maar met c20let zuigers (of dikkere koppakking, compressie moet omlaag)
    verder alle lagers e.d. vervangen,koppen reviseren en e.v. flowen (blok moet naar nieuwstaat)
    en 1 of 2 redelijke turbo’s bv c20let
    custom uitlaatspruitstuk
    flinke intercooler
    externe oliekoeler
    inderdaad een dta systeem of een paar runs bij een goede chiptuner.

    verder zal je flink in de motorruimte moeten gaan spelen om alles kwijt te kunnen.

    zelf ga ik voor de tussenweg.
    blok en versn bak+tbx worden gereviseerd en geflowd e.d. (compressie blijft orgineel)
    komt 1 enkele lagedruk/middengebied turbo boven de versnellingsbak die wordt aangestuurd door bijde cillinderbanken
    flinke intercooler en oliekoeler
    turbodruk op max 0.5 (ga dus voor trekkracht)
    en een custom chip in combinatie met zelflerende turbotimer.

    in alle gevallen geld; begin er niet aan als je hier geen ervaring mee heb, je verspild een hoop geld voor iets wat niet werkt of je blaast je blok op.

    #17851167

    Dietrich Concept
    Participant
    • Topics 73
    • Reacties 1037
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 December 2004

    [rquote=1919719&tid=145993&author=drakos]een saab turbo moet je ook niet monteren om vermogen erbij te krijgen, is alleen om hem makkelijker en sneller op te laten pakken. aangezien je niet op meer dan 0,5 druk kan rijden doet het geen wonderen

    zoiezo werkt saab zonder wastegate volgens mij. turbo zelf moet dus vervangen worden voor een kleine normale met waste

    voor een zwaarder systeem in 3 liter
    begin maar met c20let zuigers (of dikkere koppakking, compressie moet omlaag)
    verder alle lagers e.d. vervangen,koppen reviseren en e.v. flowen (blok moet naar nieuwstaat)
    en 1 of 2 redelijke turbo’s bv c20let
    custom uitlaatspruitstuk
    flinke intercooler
    externe oliekoeler
    inderdaad een dta systeem of een paar runs bij een goede chiptuner.

    verder zal je flink in de motorruimte moeten gaan spelen om alles kwijt te kunnen.

    zelf ga ik voor de tussenweg.
    blok en versn bak+tbx worden gereviseerd en geflowd e.d. (compressie blijft orgineel)
    komt 1 enkele lagedruk/middengebied turbo boven de versnellingsbak die wordt aangestuurd door bijde cillinderbanken
    flinke intercooler en oliekoeler
    turbodruk op max 0.5 (ga dus voor trekkracht)
    en een custom chip in combinatie met zelflerende turbotimer.

    in alle gevallen geld; begin er niet aan als je hier geen ervaring mee heb, je verspild een hoop geld voor iets wat niet werkt of je blaast je blok op.[/rquote]

    Helemaal mee eens niet voor de doe het zelvers onder ons!
    enige ervaring gewenst :wors

    #17851168

    bigmike
    • Topics 39
    • Reacties 384
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2010

    vandaag me neon aangesloten op schakelaars,tevens ook de neon onder me dash en onder me stoelen aangesloten op mn schakelaars…

    hier even een paar pics dr van

    en hier de schade door iemand die vorige week tegen me bumper aan reed en gewoon door reed

    nou van de week gaas op me achterbumper monteren..dan ff kijken of ik me verbredingsset kan monteren,en me vleugeldeuren….

    iemand die kan lassen hierow:P in de buurt van rdam:P:P

    @ drakos…
    ik wil eigenlijk ook enkelt een turbo voor een betere optrek..
    hoef er niet persee meer vermogen uit te halen..

    #17851169

    Vannos
    Participant
    • Topics 23
    • Reacties 2101
    • Offline
    • Lid sinds:
      14 November 2010

    gister multie riem vervangen leuk werkje motor steun los :)

    Calibra 3.0V6 Iceland

    #17851170

    drakos
    Participant
    • Topics 59
    • Reacties 606
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 December 2010

    @ big mike;

    voor meer trekkracht zou ik kiezen voor lichter vliegwiel,grotere gasklep,geflowde inlaat, en een custom chip.
    gewoon zorgen dat de motor 100% kan ademen dus.

    e.v. f28 6bak erin (ben hier zelf geen fan van) en goede nokken

    de reden dat ik voor turbo ga is omdat een maat van me al jaren overal turbo’s op/in plakt en hij ook weer met mensen omgaat die het zelfs bijna dagelijks doen.
    bergen aan kennis en onderdelen dus. als je alles zelf moet regelen en laten maken kost het bakken met geld en is de kans groot dat je je motor opblaast.
    ik mag bijvoorbeeld gewoon een turbo van de plank afpakken die me leuk lijkt en hun maken tegen kostprijs de spruitstukken :D

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 1,028)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.