Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2011 om 15:20 #17851224
eindelijk is mijn calli trillingsvrij :D
de grootste orzaak was het stuurhuis, vervolgens opnieuw laten balanceren en nieuwe pasringen in mn velgen en kan nu 170 rijden zonder trilling
maandag naar duitsland om te kijken of hij de 250 red :angelook meteen de kofferbak afgemaakt en onder de kap alles netjes weggewerkt en schoongemaakt
25 juni 2011 om 17:57 #17851225:kewlpics :kewlpics :kewlpics
26 juni 2011 om 18:32 #17851226Vandaag m’n kleppendekselpakking vervangen. Weer een mooi stukje kurk er tussen.
Oude was kneiterhard geworden en was aan het lekken.
Meteen even de carterontluchting schoongemaakt en de ontluchtingsfilter even geweekt in terpentine.Daarna even de hemelverlichting en de kentekenverlichting vervangen voor LED verlichting.
Toen nog even de bekleding van de kofferklep (de cover over de ruitenwissermotor enzo) schoongemaakt en terug gemonteerd.1 juli 2011 om 15:43 #17851227net terug van weekje vakantie.
calli heeft het redelijk overleefd, heb alleen wat problemen met mijn achterremmen ( komen niet direct terug naar vrij )
maar voor een auto die net uit de revisie komt valt het niet tegentopsnelheid heb ik niet kunnen proberen omdat bij de 225 (210 tomtom kilometers) het motorlampje elke keer aanging. achteraf was dit een weigerende lambda maar wou het risico niet lopen
denk dat ik met de huidige korte bak ( 3.72 ) er nog 20/30 bij had kunnen zetten voordat hij zn toerenbegrenzer in zou schieten maar dat zullen we nooit weten omdat er binnenkort een ander blok in komt met de zelf gefabriceerde lange bak (3.42) hiermee ga ik hem ( theoretisch gezien ) ver over de 250 trekken :angel1 juli 2011 om 16:47 #17851228Je mag tog maar 120 hier :jerry
1 juli 2011 om 18:09 #17851229Hij is op vakantie geweest ;) Misschien was hij wel op de autobahn in duitsland ;)
1 juli 2011 om 18:50 #17851230net ff een nieuwe voorband geplaatst,en ff 2 koppen gehaald met nieuwe kleppen:D voor mijn x30xe:D:D
2 juli 2011 om 14:14 #17851231Vandaag begonnen met het super groot onderhoud…
– Distributieriem
– Waterpomp
– Bijde kleppendeksels vervangen voor de versie van een vectra (Tenminste niet die plastic ellende)
– Koppakkingen vervangen van bijde koppen.
– Tevens de Cilinderkoppen reinigen en testen.
– Grote beurt.
– Vervangen van het stuurhuis ivm lekkage (kan er nu wat beter bij ;) ;) )
– Vervangen achterremmen. (roest op de schijven)
– Inbouwen van een Cruise Control.
Dus voorlopig zijn we wel weer een paar zaterdagen lekker bezig. :jerry :jerryZal binnenkort enige :kewlpics :kewlpics plaatsen ;)
3 juli 2011 om 09:21 #17851182Gisteren heeft mijn dynamo de geest gegeven.
Spanningsregelaar kapot :(
De waardes gemeten op de accu:
-Contact, 12,4 Volt
-Stationair, 13,5 Volt
-4000 Toeren, 18 VoltDus haastig op zoek naar een andere dynamo, omdat we met de Calibra over 3 weken naar Oostenrijk rijden.
Verder vandeweek wel de xenon en de uitlaat binnen gekregen.
Nu alleen nog andere koplampen ophalen, velgen en een distributieset bestellen.3 juli 2011 om 10:13 #17851232@Maurice89 wrote:
Je mag tog maar 120 hier :jerry
was inderdaad in duitsland, vandaar dat we het nooit zullen weten wat deze motor precies kan, hier in nl neem ik de gok niet en gouda ligt niet echt tegen de grens aan ;) gaat het niet worden om ff heen en weer te rijden voor een test.
in duitsland werdt ik aan alle kanten nog voorbij gereden terwijl ik over de 200 ging , erg vreemde ervaring :-P
7 juli 2011 om 00:17 #17851233@drakos wrote:
@Maurice89 wrote:
Je mag tog maar 120 hier :jerry
was inderdaad in duitsland, vandaar dat we het nooit zullen weten wat deze motor precies kan, hier in nl neem ik de gok niet en gouda ligt niet echt tegen de grens aan ;) gaat het niet worden om ff heen en weer te rijden voor een test.
in duitsland werdt ik aan alle kanten nog voorbij gereden terwijl ik over de 200 ging , erg vreemde ervaring :-P
Ik zal je er even warm voor maken, 250 haal ik makkelijk met mijn setup. :wub ( op teller ).
7 juli 2011 om 00:30 #17851234Vandaag, nah, afgelopen 2 wkn
Nieuwe remblokken
Andere 3.0 gehaald in Duitsland met weinig km ( moet er nog in)
Polyester dak hemel gespoten en gemonteerd.
Uitlaat goed gehangen.
Leer achterbank laten maken, was los op de naad.
vandaag nieuwe velgen en banden binnen.
Vandaag calibra naar de spuiter voor de expert van de verzekering, er is een muts tegenaan gereden. :swear ( PS ze leeft nog)En ik zal best nog wel wat zijn vergeten.
7 juli 2011 om 08:23 #17851235poly dakhemel???
nog nooit van gehoort man,heb je dr niet toevallig een foto van :kewlpics7 juli 2011 om 14:09 #17851236kan na vandaag gewoon weer remmen:Dthanks 2 drakos:D
teminste of ik kan remmen weet ik nog niet:P maar mn nieuwe remmen zitter er eindelijk op:D :jerry
7 juli 2011 om 15:33 #17851237en vast dat de remmen zaten :swear .. gelukkig wel opgelost, alleen nog even ontvetten en dan kan je de weg weer op.
p.s. had op de terugweg nog flinke file trouwens; heb anderhalf uur gedaan om van alexandrium naar afslag gouda te komen (15 km) :swear maar gelukkig wou mn collega wel overwerken in ruil voor een avondje mijn auto :-P
nu dus in de zenuwen of hij in orde terugkomt (mijn auto bedoel ik :-P )7 juli 2011 om 18:05 #17851238Vandaag een dynamo gevonden :):)
Morgenavond naar Strijen om 17″ MAM mt1 velgen op te halen.
Zaterdag de dynamo monteren en dan weer rijden met de Calibra :)Oh ja, vandaag is de distributieset binnen gekomen :)
7 juli 2011 om 18:34 #17851239@drakos wrote:
en vast dat de remmen zaten :swear .. gelukkig wel opgelost, alleen nog even ontvetten en dan kan je de weg weer op.
p.s. had op de terugweg nog flinke file trouwens; heb anderhalf uur gedaan om van alexandrium naar afslag gouda te komen (15 km) :swear maar gelukkig wou mn collega wel overwerken in ruil voor een avondje mijn auto :-P
nu dus in de zenuwen of hij in orde terugkomt (mijn auto bedoel ik :-P )ik moest net richting gouda,en ik stond ook vast :wtf er bleek een N weg richting utrecht afgesloten door calamiteiten of zo..
maar sorry man,dat wist ik ook niet dat het zo druk zou zijn…
zaterdag ff remmeneiniger halen en dan ff schoonmaken..
zaterdag als het mee zit ook me metale luchthapper(f50)ophalen:D
het gaat eindelijk allemaal een beetje opschieten:D
7 juli 2011 om 23:39 #17851240@bigmike wrote:
poly dakhemel???
nog nooit van gehoort man,heb je dr niet toevallig een foto van :kewlpicsLenk tuning in duitsland heeft dat spul allemaal, ik heb nog geen foto maar dit is er een bv
http://www.carbon-car.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; ze hebben veel dingen ter vervanging die veel kapot gaan, dakhemel, strip onder de voorraam enz.8 juli 2011 om 12:28 #17851241vandaag als eerst maar even de auto haarvrij gemaakt en het gereviseerde deurpaneel weer gemonteerd (begon te bollen).
is leuk een week met hond op vakantie maar ben een uur bezig geweest met tape om alle haren overal vandaan te krijgen :-Pverder vast een beetje met de bodykit aan het spelen geweest. pasvorm voor is perfect; achter een drama
let niet op de kleur, heb ze na het passen meteen geschuurd en zet ze morge vast in een laag grondlak ;)
ook is de turbo aangekomen, iets anders dan ik in de planning had (zwaarder vooral :angel )
is een t26 turbo van een 3 liter supra die zowel op lage druk als hoge druk op 0,4 0,5 draaid, dit betekend een minimaal turbogat :worsen hier de aangepaste/gemaakte lange 4×4 f20 bak met 3.42 verhouding net in de lak. (ja hevel wordt nog gespoten ;) )
verder gaat de rest van het 3 literblok vandeweek logeren voor een reinigingsbeurd en diverse straalwerkzaamheden
8 juli 2011 om 13:13 #17851242Goed bezig man!
8 juli 2011 om 18:07 #17851243Vandaag m’n velg rechts voor beschadigd :fy1 :cry :cry :cry
Weg was afgezet, dus ik afslaan een woonwijk in. Veel verkeer daar, en smalle straatjes.
En toen pakte ik een stoeprandje mee :cry 75% van de rand dwars door de poedercoat heen geschaafd :cryDat wordt binnenkort maar even m’n winterset aan de voorkant er onder mikken en m’n velg naar de poedercoater brengen.
9 juli 2011 om 01:12 #17851244Vanavond een retoutje Strijen (Z-H) gehad.
Maar heb nu wel 17″ velgen in da house.
MAM MT1
Bandenmaten: Voor 215/40 17, achter 245/35 17 :wtf
ET 30
Morgen gaan we passen.Alvast een voorproefje
9 juli 2011 om 09:03 #17851245@ erwin v..thanks voor de site,staan paar leuke dingen bij haha
@ hardcore hell… zien dr goed uit man die velgen
net ff busje remmenreiniger gehaald,en als het weer het toelaat ga ik ff me schijven schoonspuiten
10 juli 2011 om 10:35 #17851247Nou gisteren weer een productieve dag gehad met de cali…
– Stuurhuis gewisseld..
– Achterste cilinderkop gereviseerd en gemonteerd..Dus al met al lekker bezig geweest volgende week gaan we weer verder zal dan ff foto’s maken.
10 juli 2011 om 16:29 #17851248vandaag en gister weer flink aan het rommellen geweest;
heb om te beginnen de lambda uitgeschakeld waardoor hij weer goed stationair loop en sneller oppakt en niet meer haperd als hij koud is.
stekker van de ecu lostrekken, draadje erbij naar de massa en probleem opgelost :worsverder met de achterkant bezig geweest omdat ik na de vakantie een piepend wiel had, het probleem was duidelijk toen de schijf eraf ging. complete handrem was losgeslagen en lag te rammellen en te piepen.
heb voor nu alles er maar uitgetrokken en heb een baksteen naast me liggen die als parkeerrem funtioneerd :-P
ook had ik een kleine bolling in de lak zitten, probleem was beetje erger dan ik dacht; alles kaal gemaakt wat verdacht was en met roestvreter behandeld en vervolgens wat plamuur en grondlak eroverheen. gelukkig moet die kant nog gespoten worden.
en het belangrijkste, auto verwent met een polijstbeurt,waxbeurd en vervolgens een uitgebreid wasprogramma om de resten en kieren weer netjes en waxvrij te krijgen. het resultaat mag er wezen vin ik zelf.
hij is weer diep rood en kan weer paar maandjes mee tot zijn respray.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.