Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2014 om 21:13 #17852032
morgen Calibra op halen bij frank janssen.
verrichte werkzaamheden:
-Tussenbak gereinigd en gedemonteerd en voorzien van lockingkit (kopelingslamellen waren geheel versleten)
-Grote keerring achterzijde tussenbak vervangen ivm met verkeerde montage van keerring bij vorige wissel tussen bak.
– Hierdoor is ook de slingerring beschadigd. Gebruikte slingerring gemonteerd ivm niet meer leverbaar zijn van nieuwe slingerring.
– Diverse bouten van tussenbak bevestiging vervangen.
– Diverse bouten van homokineet van cardanas aan tussenbak vervangen ivm beschadigde boutkop.
– Hydraulisch systeem van 4×4 uitgebouwd en hydraulische slangen naar stuurbekrachtiging gewijzigd
– 4×4 stuurapparaat uitgebouwd.
– keerringen van aandrijfassen aan versnelingsbak en tussenbak vervangen.
– Nieuwe originele binnenste homokineet aan linker aandrijfas gemonteerd incl. nieuwe ashoes.
– kleppendekselpakking vervangen ivm overmatige olie lekkage.
– O- ringen van ontstekingshuis vervangen ivm overmatige olielekkage
– Fuseekogel rechtsvoor vervangen ivm overmatige speling.
– olie tussenbak vervangen.
– Olie versnellingsbak vervangen.
– Vacuumslangen naar amalvalve verlegd zodat deze netter zitten.
– Diverse kabels onder motorruimte verlegd zodat deze niet doorschuren.
– Juiste rubbers, schijven en busje aan schokdemper linksachter gemonteerd en tevens stofhoes weer juist bevestigd.
– Schokdemper rechtsachter ook voorzien van grotere schijf zodat de demper niet door de rubber drukt en de hoes losgaat.
– Achteruitrijsensor vervangen.
– Bougiekabels, verdelekap en verdelervinger vervangen.
– Motorblok/motorruimte schoongestoomd.
– APK gekeurd t/m 19 december 2015.En dan nog zijn er wat kleine aandachtspunten….
Voor de volgende keer dan!!Ben blij dat de Calibra in orde is en weer kan ophalen.
20 december 2014 om 21:30 #17852033Dat is een behoorlijk lijstje maar gelukkig is je cali nu weer mooi in orde :thumb
16 januari 2015 om 19:17 #1785203417 januari 2015 om 12:13 #17852035:thumb
17 januari 2015 om 21:28 #17852036dat is nog eens een koopje :jerry
18 januari 2015 om 13:17 #17852037Gisteren op de sloop een Calibra tegengekomen met hetzelfde beige interieur als de mijne. Rechter voorstoel, hoofdsteunen en achterbankleuning meegenomen. Wil de rechtervoorstoel gaan gebruiken om op termijn de bestuurdersstoel wat op te werken (linker zijwang van zitting en rugleuning). Ga nu op mijn gemak eens kijken of ik de hoofdsteunen in de rugleuning van de achterbank kan monteren. Met de extra achterbank leuningen hou ik de originele leuningen ook origineel. Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
18 januari 2015 om 13:23 #17852038Hopelijk nu wel met foto’s
18 januari 2015 om 13:34 #17852039Heb wel eens gezien dat de hoofdsteunen in de hoedplank vast gezet waren. Maar heeeel mooi vond ik dat niet.
18 januari 2015 om 20:28 #17852040Na maanden weer eens iets gedaan :sleeping Dashboard wat er in zat was goed maar was gescheurd en deze is niet gescheurd maar heeft ook wel her en der een plekje maar ben er tevreden mee :agent
Binnenkort weer is verder en hopelijk snel de voorkant van het interieur erin zodat de auto eigenlijk klaar is op een paar kleine punten na.
19 januari 2015 om 10:08 #17852041Nuttige zaterdag gehad! Stoffen interieur omgeruild voor een lederen interieur. Ik ben zeer tevreden over het resultaat.
19 januari 2015 om 11:23 #17852042@EddyVectra3.2V6 wrote:
Gisteren op de sloop een Calibra tegengekomen met hetzelfde beige interieur als de mijne. Rechter voorstoel, hoofdsteunen en achterbankleuning meegenomen. Wil de rechtervoorstoel gaan gebruiken om op termijn de bestuurdersstoel wat op te werken (linker zijwang van zitting en rugleuning). Ga nu op mijn gemak eens kijken of ik de hoofdsteunen in de rugleuning van de achterbank kan monteren. Met de extra achterbank leuningen hou ik de originele leuningen ook origineel. Mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik het graag.
Zal straks even wat foto’s maken van hoe het bij die van mij zit. Ze zitten bij mij in de hoedenplank.
19 januari 2015 om 13:26 #1785204322 januari 2015 om 13:00 #17852044een vraag over de laadvloer. in mijn Calibra zit geen vlakke laadvloer maar 1 met uitsparing voor de reserveband.
nu zie ik overal op internet foto’s van een vlakke laagvloer, hoe zit dit dan bij de mijne?22 januari 2015 om 18:45 #17852045Als je reserve wiel in de kuip ligt (thuisbrenger) dan kan de originele mat er overheen liggen. (die mat is vrij dik) en dan krijg je een vlakke vloer.
6 februari 2015 om 10:57 #17852046Mijn Calibra starten gister ochtend perfect in de kou, ik ga tanken en zet me motor af en daarna mooi niet meer starten….. Accu kapot! Kan gebeuren. Twee uurtje later wou die weer niks doen?! Krukas positie sensor kapot. Zo heb je nooit wat en opeens heb je een pech dag.
6 februari 2015 om 17:50 #17852047@2slow wrote:
Als je reserve wiel in de kuip ligt (thuisbrenger) dan kan de originele mat er overheen liggen. (die mat is vrij dik) en dan krijg je een vlakke vloer.
bij de Turbo en 4×4 kun je ivm. diameter geen thuisbrenger monteren en zit je vast aan een originele velg met dezelfde bandenmaat als de rest, op de andere Calibra’s kun je een thuisbrenger in de bandenbak stoppen
Is trouwens best lastig zo’n bobbel in de koffervloer, je kunt er eigenlijk niet iets vlaks in zetten6 februari 2015 om 17:52 #17852048@ruben de bruijn wrote:
Mijn Calibra starten gister ochtend perfect in de kou, ik ga tanken en zet me motor af en daarna mooi niet meer starten….. Accu kapot! Kan gebeuren. Twee uurtje later wou die weer niks doen?! Krukas positie sensor kapot. Zo heb je nooit wat en opeens heb je een pech dag.
een ongeluk komt zelden alleen, hebben ze hem niet toevallig met een snelstarter gestart?
6 februari 2015 om 17:53 #17852049@Duurt wrote:
@2slow wrote:
Als je reserve wiel in de kuip ligt (thuisbrenger) dan kan de originele mat er overheen liggen. (die mat is vrij dik) en dan krijg je een vlakke vloer.
bij de Turbo en 4×4 kun je ivm. diameter geen thuisbrenger monteren en zit je vast aan een originele velg met dezelfde bandenmaat als de rest, op de andere Calibra’s kun je een thuisbrenger in de bandenbak stoppen
Is trouwens best lastig zo’n bobbel in de koffervloer, je kunt er eigenlijk niet iets vlaks in zettenHeb wel eens overwogen een 5 de velg er bij te kopen als reserve wiel. Maar die hobbel heeft me ervan af gehouden.
6 februari 2015 om 23:41 #17852050als je bij een 4×4 de zekering ik meen nr19 er uit trekt kun je volgens mij ook gewoon een eindje met de thuisbrenger rijden
9 februari 2015 om 14:04 #17852051@Duurt Nee niet gestart met snelstart . Hij gaf al enige tijd een motorstoring op me krukaspositie sensor, dus dacht dat het probleem daar wel vandaan zou komen.Maar het bleek achteraf van me alarm af te komen. Die onderbrak me brandstof pomp. Heb hem nu maar gewoon doorverbonden! :thumb
14 februari 2015 om 14:54 #17852052Vandaag ook weer nuttig bezig geweest met de Cali.
Al een tijdje zat ik niet echt lekker in de cali,bestuurdersstoel was niet helemaal top meer,en ik heb nogal een lastige rug (vrouwlief had nergens last van),dus op Marktplaats een stoffen interieur gevonden en voor een klein prijsje opgehaald (stom toevallig bij ruben de bruijn,een paar posts hierboven heeft hij leer in zn cali gezet,ik heb nu dus zijn stoffen interieur :jerry )
Is een wel ander stofje,ik had een DTM interieur erin zitten,maar het zit voor mij een stuk beter.
Met het hele interieur eruit meteen even de puinzooi van 19 jaar opgestofzogen,dus het barrel is weer schoon en fris vanbinnen.
Tevens met de panelen naast de achterbank eruit kon ik mooi even de achterschermen van binnen bekijken,die zijn compleet roestvrij,dus erg blij dat het een Fins fabrikaat is :thumbup
Let even op de vossenstaart!!! :jerryGoed,dan is binnenkant weer netjes,en dan bedenk je je dus dat je de auto de dag van het OPN treffen in amersfoort voor het laatst gewassen hebt.
Dus tsja,binnen schoon,dan ook buiten maar even,ik was inderdaad alweer vergeten wat de echte kleur was……..14 februari 2015 om 19:27 #17852053Goed bezig, zwart is toch wel een van de betere kleuren op een cali :thumb
14 februari 2015 om 20:18 #17852054Die staat er netjes bij! :thumb Was ook wel een schitterende dag om te knutselen :thumbup
15 februari 2015 om 10:09 #17852055Thanx!!! Ja hij is nog best netjes,toch als je dichtbij staat heeft ie best wel de nodige beschadigingen.
Zwart uni is natuurlijk ook wel een kleur waar je alles op ziet.maar hij dan ook 19 jaar oud en zover ik kan zien is er aan deze auto nooit gespoten.nu moet er helaas voor de apk wel wat aan gesleuteld worden,maar dat weet je met oud spul.15 februari 2015 om 10:23 #17852056Goed bezig Patrick!
Lekker gevoel als ie dr weer lekker fris bijstaat. :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.