Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2011 om 14:16 #17851171
Heb vandaag de calibra maar eens lekker gesopt, was hard nodig.
na al 2 keer de plannen in duigen te hebben gegooid, nu echt gaan beginnen aan nieuwe remschijven-remblokken (voorzijde)
nieuwe distributie-riem en rolllen, en nieuwe multiriem.
verder moet hij een grote beurt hebben..en mag nog op zoek naar een kleine koelvloeistof lekkage..:hmmz:hmmz loopt vloeistof weg als die stilstaat.. maar zie hem nergens lekken. heel vreemd.
ohw ja..en schorsing ervanaf gehaald :)
1 mei 2011 om 15:20 #17851173Niet vandaag, maar van de week…..
Me cruise-control compleet gemaakt…. stekker en een lange kabel van een sintra
2 kleppendeksels van een vectra X25XE :afro :afro :afro
Motorkap verlichting…….
En een hogedruksproeierpomp voor de koplampsproeiers……
Dus weer genoeg tedoen aan de calibra……
1 mei 2011 om 16:28 #17851174Vandaag geconstateerd dat mn accu leeg is….
2 mei 2011 om 13:22 #17851175ook niet vandaag maar nieuw setje veren/dempers opgehaald.
had eerder gezegt dat ik hem niet zou verlagen maar kon wel heel erg hard over drempels heen :P :P
hopelijk verdwijnd hierdoor ook mijn trilling.zijn sachs sportdempers geworden met h&r 4cm verlagingsveren.
aankomend weekend de boel monteren samen met nieuwe draagarmen,aandrijfassen,carterpakking en ander stuurhuis. gaat druk weekend worden dus.
ook meteen de v6 eindelijk s naar de ijzerboer brengen zaterdag (tenzij iemand nog een harde body wil hebben?)3 mei 2011 om 12:40 #17851176vandaag me dtm wisser binnengekregen,dus die gaan we vandaag ff monteren:D
3 mei 2011 om 17:32 #17851177Vandaag is mijn calibra voor de apk geweest. :P
En hij is er met vlag en wimpel door heen gekomen, kreeg zelfs nog complimentjes dat ie er nog zo onwijs goed uit zag.
Ik mag in ieder geval weer tot 2-7-2012 weer de weg op!!!
3 mei 2011 om 17:37 #17851178@gertwert wrote:
Vandaag is mijn calibra voor de apk geweest. :P
En hij is er met vlag en wimpel door heen gekomen, kreeg zelfs nog complimentjes dat ie er nog zo onwijs goed uit zag.
Ik mag in ieder geval weer tot 2-7-2012 weer de weg op!!!
dat is mooi :D :D mijne ook op handrem afstellen na –
die daarvoor was ook in 1 keer OK :)weer jaartje toeren
3 mei 2011 om 22:04 #17851179dtm ruitenwisser nog niet gedaan
wel me cali schoongemaakt,was echt nodig
en ff wat bougies gehaald….14 stuks :mrgreen: dus ken weer ff vooruit haha
verwacht morgen ook me greenfilter binnen te hebben :D
4 mei 2011 om 14:42 #17851119vandaag even geen opel; maar wel de nieuwe auto gehaald. (voor mijn meisje)
een fiat 500 sport met gewone 4 pitter ipv de standaard 2cill
4 mei 2011 om 21:46 #178511808 mei 2011 om 16:53 #17851183gisteren de nieuwe dempers/veren en draagarmen erop gezet en de assen uitgewisseld . auto is ongeveer 4/5 cm gezakt maar de wegligging is fenomenaal. kan gewoon met 80 over rotondes zonder dat hij overheld of wegloopt :wors
enigste nadeel; hij trild nogsteeds :cry.. ben nu ook door de iedeeen heen waardoor het kan komen. hou alleen nog het stuurhuis over en anders gaat de versn bak uit elkaar.
verder de v6 naar de sloop gebracht. arm ding :cry
10 mei 2011 om 19:30 #17851184ben aan het proberen om me voorbumper weer in redelijke staat te maken.
dus ben ff lekker aan het klote met poly en zotwijfel alleen nog of ik deze bumper hou,of die lumma bumper of gewoon me standaard bumper met riegerlip
wat denken jullie?10 mei 2011 om 20:18 #17851185ivm met die breedbouw zou ik vast het rieger setje pasmaken. zonde om dubbel werk te gaan doen.
die je nu heb gewoon globaal oplappen voor het zicht voorlopig (heb ik ook, van een afstand is het strak maar van dichtbij…. moet nodig gespoten worden :-P )
10 mei 2011 om 21:58 #17851186@drakos wrote:
ivm met die breedbouw zou ik vast het rieger setje pasmaken. zonde om dubbel werk te gaan doen.
die je nu heb gewoon globaal oplappen voor het zicht voorlopig (heb ik ook, van een afstand is het strak maar van dichtbij…. moet nodig gespoten worden :-P )
ja ik ga denk ik ook wel voor die rieger set…vind het alleen wel jammer van de bumper die er nu onderzit.
ik vond deze juist wel sportief.
die rieger vind ik strak,maar minder sportief…als je begrijp wat iik bedoel11 mei 2011 om 09:22 #17851188@drakos wrote:
gisteren de nieuwe dempers/veren en draagarmen erop gezet en de assen uitgewisseld . auto is ongeveer 4/5 cm gezakt maar de wegligging is fenomenaal. kan gewoon met 80 over rotondes zonder dat hij overheld of wegloopt :wors
enigste nadeel; hij trild nogsteeds :cry.. ben nu ook door de iedeeen heen waardoor het kan komen. hou alleen nog het stuurhuis over en anders gaat de versn bak uit elkaar.
Haha, ja goede verlaging doet wonderen ;)
Ik kan ook met een moordtempo over rotondes. Niet dat ik dat vaak doe, maar het kan ;)
Heb een set Bilstein B6 Sport dempers met Vogtland -30mm veren.Op het moment zit ik nog even met aanloop problemen op de voorwielen. Drempeltje iets te hard pakken en dan schaaft de band tegen het binnenste randje van het spatbord.
Heb daar dus nu allemaal gerafeld plastic zitten :P Probeer het wel te beperken door rustig over drempels te rijden enzo, maar ideaal is het niet.
Ik heb al wel nieuwe banden besteld (en inmiddels binnen) in een maatje smaller. Die komen dan ietsjes getrokken te staan, maar dan houd ik wel ruimte over zodat ik tenminste fatsoenlijk over drempels kan.Oude banden zijn ook al zo goed als verkocht. Heb er sowieso nog geen 1000km op gereden (eerder 500 ofzo), dus dat scheelt ook weer :)
11 mei 2011 om 13:12 #17851189zou de randen gewoon uitkloppen aan de voorkant. meestal als je ze netjes met een plaathamertje naar binnen slaat heb je al genoeg ruimte en geen plaatschade.
ga dit zelf het weekend ook doen i.v.m. spoorverbreders
vandaag nieuwe versnellingsbak gehaald voor mijn v6 projectje
en waarschijnlijk een kadett c sedan gekocht :wub
hierover het weekend meer als ik ben wezen kijken :wink:11 mei 2011 om 13:24 #17851190Mjah das een optie, maar dat doe ik liever niet omdat je dan de lak kan breken.
Hoeft niet zichtbaar te zijn, maar er kan dan vocht bij komen en dan roest het onder de lak. Liever een setje smallere banden.
Mijn wagen is dan ook nog eens een 1994-er, dus geen zinklaag, wat het risico nog hoger maakt.Heb pas ook al een gaatje ontdekt in de wielkast rechts achter. Bij de vorige eigenaar heeft er een spoorbiels langsheen gezeten aan de buitenkant. Op wat krasjes na geen schade zichtbaar, maar er achter is blijkbaar toch iets wat een opdoffer heeft gehad en nu zit er dus toch nog een gaatje.
Moet het binnenkort maar eens laten lassen.12 mei 2011 om 13:50 #17851109gister even linkse veerpoot vervangen, schokdemper kwam door de toplager uit :shock:
en andere ontsteking gezet want kreeg motorstoring. helaas heb ik het nu nog steeds. strax nog maar eens een andere proberen.14 mei 2011 om 20:32 #17851191nou me oude bumper is gemaakt,en ziet er weer redelijk uit.
alleen heb ik vandaag is gekeken en me verbredingsset gaat daar zeker niet op passen dus ben toch maar weer begonnen aan orginele voorbumper met rieger onderlip.ben begonnen met het weg werken van de naden met poly matten.
wat een klote plak spul is dat zeg..maar ja het gaat er allemaal leuk en strak uitzien,morgen weer verder
hier ff wat pics:
en ja ik weet dat het kapje van me sleepoog ding vast zit :swear daar kwam ik te laat achter
maar dat komt goed :D15 mei 2011 om 17:07 #17851192gister weer geen calli maar een nieuwe wagen gekocht als project zogauw de calli klaar is. (teminste een vrachtwagen vol onderdelen en een rollende body)
een kadett c2 sedan met orginele 1.2. motor. naar zeggen helemaal compleet en het belangrijkste; bijna helemaal hard en nooit aan gelast. (geloofde het zelf ook niet maar heb me wezenloos lopen prikken met mn sleutel :-P )
helaas wel met roller geverft :-P
hoort dus eigenlijk niet hier maar wou hem tog even wou showen ;)15 mei 2011 om 20:24 #17851187grappig ding man :D
zie je niet heel vaak…een oudere opel ZONDER roest haha
ps me mail gehad?
16 mei 2011 om 16:07 #17851193vandaag me oranje bumper weer terug geplaats..hopenlijk letten mensen nu beter op als ze achteruit rijden met parkeren
helaas is de kleur iets lichter maar vind zelf dat het niet echt opvalt
de pics:
en ook ff nog snel mn orgi bumper gepast,dit gaat een probleem worden met die klote heuvels hier
hij komt nogal laag te hangen..en ook ff be binnekant schoongemaakt en alls weer vast gezet
Thats it 4 now
morgen weer verder met de rest17 mei 2011 om 15:32 #17851195@bigmike wrote:
vandaag me oranje bumper weer terug geplaats..hopenlijk letten mensen nu beter op als ze achteruit rijden met parkeren
helaas is de kleur iets lichter maar vind zelf dat het niet echt opvalt
de pics:
en ook ff nog snel mn orgi bumper gepast,dit gaat een probleem worden met die klote heuvels hier
hij komt nogal laag te hangen..en ook ff be binnekant schoongemaakt en alls weer vast gezet
Thats it 4 now
morgen weer verder met de restJe cali ziet er zeer nice van binnen uit. (Y)
Vraagje hoe heb je dat met dat stuur gedaan? Kan je de oude met airbag gewoon verwijderen ? Of moet je dan ook nog iets in het systeem uitschakelen?
Van de mijne vind ik het stuur niet helemaal netjes meer dus zoek off een originele of een snap off stuurtje17 mei 2011 om 16:18 #17851194@josipbros wrote:
@bigmike wrote:
vandaag me oranje bumper weer terug geplaats..hopenlijk letten mensen nu beter op als ze achteruit rijden met parkeren
helaas is de kleur iets lichter maar vind zelf dat het niet echt opvalt
de pics:
en ook ff nog snel mn orgi bumper gepast,dit gaat een probleem worden met die klote heuvels hier
hij komt nogal laag te hangen..en ook ff be binnekant schoongemaakt en alls weer vast gezet
Thats it 4 now
morgen weer verder met de restJe cali ziet er zeer nice van binnen uit. (Y)
Vraagje hoe heb je dat met dat stuur gedaan? Kan je de oude met airbag gewoon verwijderen ? Of moet je dan ook nog iets in het systeem uitschakelen?
Van de mijne vind ik het stuur niet helemaal netjes meer dus zoek off een originele of een snap off stuurtjeik heb mijn oude met airbag verwijder,dit omdat me airbag kapot was.
en dan gewoon een rip off naaf met sportstuur gemonteerd
je moet alleen wel bij auto style zon stekkertje halen om je airbag lampje uit te schakelle,ze kunnen hier wel is lastig om doen bij de apk.en het is ff klote met je claxon,de mijne werkt nu nog niet omdat er geen kabels in mn sportstuur zitten
maar als ik jou was zou ik goed na denken wat je wil,een sport stuur die je leuk kan showen op meetings,of een veilig stuur wat maybe ooit je leven kan redden :D
ik heb ooit gelezen op calibraclub dat er ook sportsturen zijn met airbag,maar denk dat ie wel behoorlijk duur zijn
succes met je keus :D
17 mei 2011 om 16:20 #17851196o ja,mocht je je stuur met airbag verwijdere,haal dan eerst je accu los :D :D :D ahah
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.