Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2012 om 22:25 #17851759
Naja, mee dat ik mijn contact aan zet en hij alles test is dat lampje bij mij nog oranje… Vreemd dat dat bij jou wel blauw is dan!
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
17 december 2012 om 07:09 #17851760Wou gisteren ff me schakelwegverkorting monteren, dacht is zo klaar, maar toen ik me
kap opende was mijn zin al meteen weg, kan je gewoon niet bij heb hem maar meteen
weer opgeborgen in de kast :jerry zal voor warmere tijden zijn als ik wat meer zin heb :D19 december 2012 om 01:06 #17851761@81supporter wrote:
Ik heb zelf met wat geduld en hulp van Ebay een 100% RVS systeem voor nog geen 750,- Euro.
Geen idee wat een origineel systeem kost van voor naar achter,maar hier hoef je nooit meer bij.
En 2e hands blijft het geld waard.
Dus wat is duur ?
Haast is duur .Ik heb in een andere post van mij wel foto’s en een prijsopgaaf gedaan van alles.
Ik heb alleen de 200 cellen sportcat van magnaflow aan moeten passen. ( flenzen + stukje pijp ).
Echt PKs win je er niet merkbaar mee.
Wel een mooie sound.Dikke sound is altijd goed. Ik heb al even rondgekeken maar dit word mij net even te duur. Ik heb er een aardig nieuwe pijp onder van voor tot achter met tussendemper vervanger. En als je er niet veel van merkt vind ik het zonde geld. Mischien iets voor de toekomst wie weet…. Ik krijg vrijdag eerst eens een standaard einddemper er weer onder. Hierna maar eens verder kijken of ik een leuk dempertje tegenkom
19 december 2012 om 01:20 #17851762@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…Wat voor merk/type demper s dat?
Bedoel je de uitlaat dempers of de ophanging?
Ophanging is Bilstein B6 met Vogtland -30mm veren.
Uitlaat is RVS vanaf het blok. Lexmaul spaghetti spruitstuk, custom made 63,5mm kat-pijp met een Magnaflow 200CPSI sportkatalysator en een 63,5mm Catback systeem van Supersport (van de kat naar achter)Ziet er strak uit die calibra van je!!
Mijn dank voor de goede uitleg, ik bedoelde eigenlijk de einddemper van de uitlaat. Maar dat is nu dus duidelijk. Heb je helaas nog nooit zien rijden. Zag dat je uit zwolle komt namelijk, en ikzwlf uit wijhe en ik vaak in zwolle ben. Merk je veel van een compleet ander uitlaat systeem of zeg je van eigenlijk de moeite niet echt waard voor het geld?Dankje :)
Of de uitlaat de moeite waard is… sja, dat hangt nogal van jezelf af natuurlijk.
Ik vindt van wel iig. Kost een lieve duit, maar wat ik er vooral van merk is dat de koppelkromme nog iets eerder start en gladder opbouwt. De C20NE is van zichzelf al aardig gladjes, maar dit is echt uber relaxed rijden. En het geluid is ook goddelijk. Niet heel hard, maar erg ingetogen en diep/donker. Om het volle geluid te horen, moet je echt wel het raam open doen. In de auto is het totaal niet hinderlijk, en ik kan nog midden in de nacht door een woonwijk rijden zonder alle slapende kleuters wakker te maken.De Sebring eindpot die ik er voor had maakte meer lawaai dan dit.
Die pot is ook de reden dat ik nu dit heb. De pijp naar de eindpot was namelijk doorgeroest op de verbinding met de eindpot. Dat was een soort van gewaarwording die ik niet meer mee wilde maken. Dus vandaar dat alles RVS is.Voor het vermogen hoef je het niet te doen, daar ga je niet merkbaar op vooruit. Dan zou je echt moeten combineren met nog meer echte die-hard onderdelen zoals een Lexmaul RAM Induction inlaat, snelle nokken-assen of meteen vette overkill gaan en een turbo er aan schroeven.
Freek_Corsa heeft zo’n zelfde blok voorzien van een turbo (TD04 meen ik) en kon 0,6 a 0,7 bar boost draaien op de standaard ECU. Dat resulteerde in 160 a 170PK met het standaard binnenwerk. Uiteraard even een slag om de arm, het kan zijn dat ik het niet 100% goed onthouden heb. Voor exacte details zou je hem even moeten berichten.Maargoed, als ik je een advies mag geven: laat de kat voor wat het is, monteer wel een spagehtti spruitstuk en verwissel Supersport voor iets goedkopers, zoals Novus Automotive.
Ik kon destijds voor een geschikte prijs dit Catback systeempje overnemen van Cabriobully. Nieuw was hij 500+ euro, ik had em voor ongeveer 300 en nog ongebruikt in de verpakking.
Als ik het weer moet doen, dan wordt het wel weer een Lexmaul spruitstuk, blijft de originele kat (was nogal wat gedoe met pas laten maken naar 63,5mm) en wordt de catback set van Novus of b.v. Sportex. Dat scheelt enkele honderden euro’s.
Wil je echt de kat ook vervangen, dan zou ik een Schultz sportkat kopen en een katvervanger pijp van Novus. Scheelt ook weer wat in de kosten (80 euro voor Schultz tegen 120 voor Magnaflow, beide bij German Autobahn op Ebay) en een katvervanger pijp (kant en klaar passend) van Novus doorzagen om de kat daar in te lassen.Ik heb trouwens verder niks te klagen over die Magnaflow kat. Emissie waardes zijn van Euro1 norm naar Euro2 gegaan en ik krijg complimenten op de nette uitstoot bij de dealer. Dus in dat opzicht issie best wel leuk :)
Come to think of it, ik heb die alternatieve route ook al gedaan voor m’n Corsa :P
Novus Catback, Novus katvervanger met Schultz 400cpsi sportkat en een merkloos spaghetti spruitstukje. Moet het alleen nog monteren, maar voordat ik dat doe moet er nog wat meer gebeuren.Oh en als je mij wil zien rijden, dan zou je me het meeste kunnen zien aan de oostkant van de stad of op het industrieterrein (bij m’n werk). Je kan er desgewenst even langskomen. Doe maar even een priveberichtje als je dat leuk lijkt. Zorg ik dat de koffie warm staat.
Zie mijn vorige bericht. Word mij te duur maar bedankt voor je goede uitleg erover. Mischien iets voor in de toekomst. Of alleen een spaghetti spruitstuk wie weet, merkloos kosten deze ook nog niet de kop.. Of ik moet zoals jij dan tegen een 2e hands setje aanlopen Welke me aanstaat. Ik heb je tekst en uitleg in ieder geval even in een documentje gezet mocht ik over een tijd zoiets hebben van ik doe het toch dan heb ik jou handige tips bij de hand. Thanks for that!!
Inderdaad nog wel nette uitstoot dan moet ik zeggen :thumbup .
Maar je bent dus bezig aan 2 auto’s tegelijk zo te horen? Doe je dan wel netjes! Mag ook wel wat kosten zo te horen :angel .
Lijkt me wel een keer leuk ja om je calibra in het echt te bewonderen.
Zal je even prive bericht doen eerdaags20 december 2012 om 22:25 #17851763@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…–knip–
–verhaal–
–verhaal–
–lang verhaal–
Zie mijn vorige bericht. Word mij te duur maar bedankt voor je goede uitleg erover. Mischien iets voor in de toekomst. Of alleen een spaghetti spruitstuk wie weet, merkloos kosten deze ook nog niet de kop.. Of ik moet zoals jij dan tegen een 2e hands setje aanlopen Welke me aanstaat. Ik heb je tekst en uitleg in ieder geval even in een documentje gezet mocht ik over een tijd zoiets hebben van ik doe het toch dan heb ik jou handige tips bij de hand. Thanks for that!!
Inderdaad nog wel nette uitstoot dan moet ik zeggen :thumbup .
Maar je bent dus bezig aan 2 auto’s tegelijk zo te horen? Doe je dan wel netjes! Mag ook wel wat kosten zo te horen :angel .
Lijkt me wel een keer leuk ja om je calibra in het echt te bewonderen.
Zal je even prive bericht doen eerdaagsDe Calibra gebeurt weinig aan eigenlijk. Die is al zo ongeveer zoals hij moet zijn. Misschien ooit nog eens andere wielen, maar het is verrekte lastig om iets écht leuks te vinden wat ook nog met goed fatsoen wil passen.
M’n voorbanden zijn al wat smaller als achter omdat ze anders bij elk hobbeltje aanlopen, en hij is maar 30mm verlaagd.De Corsa is het echte project op het moment, maar eigenlijk ligt alles stil vanwege het jaargetijde. Even beetje bijsparen en onderdelen sprokkelen. Hopelijk komend jaar flink knallen met alles wat ik daar aan wil doen.
Blij dat je wat aan de tips hebt :)
En ik hoor het wel. Kan ik meteen die oliedruk meter even doormeten voor je.17 januari 2013 om 20:47 #17851764Voor me cali iets betere intrieur gekocht :angel klein tikje lucht in 1 deur paneel helaas :cry En 1 stoel het meganisme werkt maar 90% mist net een klein slagje dit nog even bekijken hoe dat kan.
Nu oude intieur maar verkopen :wub
18 januari 2013 om 08:52 #17851765mooi setje man :thumbup :thumbup
26 januari 2013 om 11:42 #17851766De oude auto van Vannos opgehaald :thumbup Dam….. wat is die auto laag zeg moet echt opletten met spoorwegen overgangen en drempels gaten in de weg enzzzzzzzz Moet echt iets omhoog :angel
26 januari 2013 om 14:30 #17851767Hahaha mooi is dat he, hier in de buurt zijn gelukkig wegen waar je normaal kan rijden ! wel een klein beetje omrijden maar geen extreme hobbels.
Goed dat hij bij een liefhebber terecht is gekomen :D26 januari 2013 om 16:10 #17851768vandaag een cardankop vervangen
lichten geregeld
en vastgesteld dat de handremkabels moeten vervangen joepie nog kosten26 januari 2013 om 16:40 #17851769Hier hebben we her en der klinker wegen….. Kan er max 30 rijden met je auto Vannos :sleeping raak steeds de grond :thumbdown Op de snelweg hobbel je alle kante op in de stoel haha. Ben je btw een afstandsbediening kwijt?
Hier kun je al beetje zien dat het flexibel deel redelijk ver weg is heb wel respect hoor Vannos dat je zo rond kon rijden haha. Bijv bij spoorweg overgang heel sloom er over en dan zitten beetje over dreven gezegt de auto’s achter je bijna achter op je bumper
26 januari 2013 om 18:24 #17851770kijk me ouwe liefde :D :wub
ik raakte echt nauwelijks de onderkant ( alleen bij drempels af en toe ), inderdaad veel mensen zaten zo wat bij me op de achterbank.
ik heb die wagen overcompleet verkocht, incl. afstand bediening !!! oh en kijk eens voor de lol naar die achterbanden binnen kanten !
26 januari 2013 om 18:50 #17851771als die iets langer te koop had gestaan was ik hem gaan halen. :D was echt geen geld voor deze dikke cali
27 januari 2013 om 05:33 #17851772Ben ook blij dat hij bij Maurice is gekomen. Die heeft tijd, aandacht, kennis en hulp om de ex Vannos te verhogen. Was prettige verkoop. Mooie auto maar voor mij maakte liefde blind…! Succes met de aanpassingen.
27 januari 2013 om 08:24 #17851773Woow nice car ;) te laag ja…maar oooo zo mooi :thumbup
Ik heb die zwarte turbo van mij gisteren naar zijn laatste rustplaats gereden, met spijt in het hart
word deze binnenkort afgebroken.Deze is wel foto van 2009 ;)
27 januari 2013 om 11:41 #17851774Haha, ik heb meerdere foto’s van die cali op mn telefoon staan! Wist niet dat het een bekende was van dit forum!
Maurice, als je van die schroefset af moet 0=) ik hou me aanbevolen haha!
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
23 februari 2013 om 17:54 #17851775Verlaging eronder gedaan, meteen 2 wiellagers voor vervangen en een deep dish stuurtje erin geschroeft :)
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 februari 2013 om 22:38 #17851776Heb de mijne even controle gedaan (doe ik elke 5000km)
Bleek weer aardig wat werk aan te zitten, hoop volgende week vrijdag alles klaar en beginte maken aan de nieuwe nokkenas1 maart 2013 om 01:20 #17851777Heey vannos die banden waren redelijk afgesleten aan de binnenkant hahah dankzij Maurice staat je cali nou veilig bij mij en zal je hem vaak op meeting kunnen aanschouwen haha de eerste meeting waar die staat is Kinrooi denk ik gr roy
1 maart 2013 om 17:56 #17851778Vandaag een volgeladen accu in de Cali gezet. Kan ik binnen kort weer los op de weg.
1 maart 2013 om 19:17 #17851779Kachelhuis op 1 leiding na helemaal gedemonteerd, heeft er iemand nog een korte steeksleutel 32mm over?
4 maart 2013 om 17:36 #17851780Zaterdag begonnen me zwart turboke af te breken, motor, f28, 4×4 en interieur is er al uit
de rest volgt later, enkele onderdelen komen te koop, behalve motor en interieur en nog wat prulletjes.5 maart 2013 om 19:17 #17851781nieuw kabelsetje gehaald, condensator, stof en spuitlijm. morgen dus weer eventjes klussen =)
6 maart 2013 om 11:13 #17851782Eergisteren de auto gewassen en de winterwielen omgewisseld voor de zomerwielen. Gisteren even een fotoshoot gedaan, met dank aan Peter van het Opel-forum.
Foto’s
6 maart 2013 om 11:36 #17851783Leuke foto’s en die RX’jes staan er goed onder :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.