Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2012 om 06:35 #17851734
Heb me calibrake op winterslaap gezet onder de carport
Uploaded with ImageShack.us
Blijft er nou lekker staan tot april/mei of de mooie dagen moesten
vroeger komen ;)
3 december 2012 om 16:06 #17851735Mooi plekje :thumb geen autohoes erover?
4 december 2012 om 07:10 #17851736@Maurice89 wrote:
Mooi plekje :thumb geen autohoes erover?
haha ben nog op zoek naar een degelijke passende autohoes wat geen krassen maakt,
heb jij mss een idee waar ik ze eventueel zou kunnen vinden ?
4 december 2012 om 15:52 #17851737Ik heb de mijne bij een automaterialen zaak gekocht. Heuts in Helmond maar dat is voor jou te ver weg.
Zo’n autohoes heb je voor rond de 30euro wel :thumb Zal binnen kort is foto van de mijne maken.4 december 2012 om 15:53 #17851738Auto hoezen beperken ook de ventilatie..denk er aan.
Wat een mooie carport…. :thumb5 december 2012 om 13:05 #17851739@Maurice89 wrote:
Ik heb de mijne bij een automaterialen zaak gekocht. Heuts in Helmond maar dat is voor jou te ver weg.
Zo’n autohoes heb je voor rond de 30euro wel :thumb Zal binnen kort is foto van de mijne maken.hoi, mooiso ;) hadden mij verteld dat je voor een goede passende autohoes 70 tot 100 euro kwijt was, vond ik best wel veel vind 30 euro aannemelijker, tuurlijk moet ze bij hevige wind mooi blijven zitten en zeker geen schurende krassen maken want dan word ik helemaal gek :jerry
@81supporter: tuurlijk de ventilatie is ook wel belangrijk maar waar hij staat is hij altijd wel wat nat door de wind wat de regen mee de carport insleurt, dus denk een autohoes in combinatie met een carport waar de wind goed doorkan moet toch goed zijn…hoop ik toch :hmmz5 december 2012 om 19:03 #17851740In een plastic zak rijden en vacuum trekken is nog het beste.
Of een geventileerde tent met clima installatie.
Volgens mij heeft Michael Jackson nog zon ding in de schuur liggen .
Hij doet er niets meer mee schijnt het.5 december 2012 om 21:31 #17851741Zo’n autohoes ventileert ook, en er zit een elastiek in :thumb zodat die onderin mooi vast komt. En als die er straks op zit controleer ik de auto wel eens of het echt geen kwaad kan. Nog nooit eentje gebruikt.
6 december 2012 om 15:41 #17851742@ Maurice89.
Het is net een condoom,gewoon strak over de kop trekken…..
Ik weet niet op welk soort auto ze die hoezen pas maken , maar die van mij past heel slecht.
En het was een behoorlijk dure hoes , maar niet eens waterdicht.
Ventileren doet ie dus wel.6 december 2012 om 15:57 #17851743Ze zijn volgens mij idd niet 100% waterdicht. Want ze zeide tegen me gebruik je het bij een dagelijkse auto want als het straks vriest of iets dergelijks plakt het aan heel auto auto vast
6 december 2012 om 18:47 #17851744oww…mss beter hem toch maar zonder hoes laten winterslapen dan :jerry
6 december 2012 om 20:21 #17851745Dekentje op het dak en een nieuw bouw zeiltje er overheen spannen.
Goedkoop , waterdicht en doet t zelfde werk.
Je auto staat immers al beschut.12 december 2012 om 20:48 #17851746Vandaag eens even met een maat in een lekkere warme werkplaats de oliedruk sensor vervangen voor eentje die het olie druk klokje aanstuurt. ( werkt verdomme nog steeds niet )
En gelijk de 70A Dynamo vervangen voor een nieuwe 100A dynamo. 69,- euro en 3 jaar garantie.
http://www.ebay.de/itm/170892044006?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Merk het verschil nu al in de auto….
De spanning is een jaar lang beneden peil geweest en dat gaf rare toestanden.13 december 2012 om 16:10 #17851747@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…Wat voor merk/type demper s dat?
13 december 2012 om 16:19 #17851748effe over zo een autohoes: heb men kadett e gsi is 2 maanden onder zo een ding gestoken, ook stond deze onder de carport, haal die hoes eraf en ja hoor, roestwrat op het dak en één op het voorscherm…
Dus als je het mij vraagt, best gewoon zo laten staan, staat best wel geschut tegen weer en wind, alleen natuurlijk zien dat je genoeg antivries enzo erin hebt.
Grtz
13 december 2012 om 17:02 #17851749Wintersloffen eronder gelegd! Alleen bandjes haha.
En een nieuwe pookhoes. Bijna 60 euro, maar dat is t waard.En blauwe ledjes besteld voor t dashboard, ruitenwissers en van die woodec bestickering voor het dashboard!
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
14 december 2012 om 08:06 #17851750@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…Wat voor merk/type demper s dat?
Bedoel je de uitlaat dempers of de ophanging?
Ophanging is Bilstein B6 met Vogtland -30mm veren.
Uitlaat is RVS vanaf het blok. Lexmaul spaghetti spruitstuk, custom made 63,5mm kat-pijp met een Magnaflow 200CPSI sportkatalysator en een 63,5mm Catback systeem van Supersport (van de kat naar achter)14 december 2012 om 10:18 #17851751@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…Wat voor merk/type demper s dat?
Bedoel je de uitlaat dempers of de ophanging?
Ophanging is Bilstein B6 met Vogtland -30mm veren.
Uitlaat is RVS vanaf het blok. Lexmaul spaghetti spruitstuk, custom made 63,5mm kat-pijp met een Magnaflow 200CPSI sportkatalysator en een 63,5mm Catback systeem van Supersport (van de kat naar achter)Ziet er strak uit die calibra van je!!
Mijn dank voor de goede uitleg, ik bedoelde eigenlijk de einddemper van de uitlaat. Maar dat is nu dus duidelijk. Heb je helaas nog nooit zien rijden. Zag dat je uit zwolle komt namelijk, en ikzwlf uit wijhe en ik vaak in zwolle ben. Merk je veel van een compleet ander uitlaat systeem of zeg je van eigenlijk de moeite niet echt waard voor het geld?14 december 2012 om 17:40 #17851752Ik heb zelf met wat geduld en hulp van Ebay een 100% RVS systeem voor nog geen 750,- Euro.
Geen idee wat een origineel systeem kost van voor naar achter,maar hier hoef je nooit meer bij.
En 2e hands blijft het geld waard.
Dus wat is duur ?
Haast is duur .Ik heb in een andere post van mij wel foto’s en een prijsopgaaf gedaan van alles.
Ik heb alleen de 200 cellen sportcat van magnaflow aan moeten passen. ( flenzen + stukje pijp ).
Echt PKs win je er niet merkbaar mee.
Wel een mooie sound.14 december 2012 om 17:57 #17851753@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
@CalibraOverijsel wrote:
@McKaamos wrote:
Ff de ophangrubbertjes van de benzinepomp+filter vervangen.
Waren bij mij alle 3 afgebroken en de pomp+filter assembly hing alleen nog aan het T-haakje en een paar tiewraps…Wat voor merk/type demper s dat?
Bedoel je de uitlaat dempers of de ophanging?
Ophanging is Bilstein B6 met Vogtland -30mm veren.
Uitlaat is RVS vanaf het blok. Lexmaul spaghetti spruitstuk, custom made 63,5mm kat-pijp met een Magnaflow 200CPSI sportkatalysator en een 63,5mm Catback systeem van Supersport (van de kat naar achter)Ziet er strak uit die calibra van je!!
Mijn dank voor de goede uitleg, ik bedoelde eigenlijk de einddemper van de uitlaat. Maar dat is nu dus duidelijk. Heb je helaas nog nooit zien rijden. Zag dat je uit zwolle komt namelijk, en ikzwlf uit wijhe en ik vaak in zwolle ben. Merk je veel van een compleet ander uitlaat systeem of zeg je van eigenlijk de moeite niet echt waard voor het geld?Dankje :)
Of de uitlaat de moeite waard is… sja, dat hangt nogal van jezelf af natuurlijk.
Ik vindt van wel iig. Kost een lieve duit, maar wat ik er vooral van merk is dat de koppelkromme nog iets eerder start en gladder opbouwt. De C20NE is van zichzelf al aardig gladjes, maar dit is echt uber relaxed rijden. En het geluid is ook goddelijk. Niet heel hard, maar erg ingetogen en diep/donker. Om het volle geluid te horen, moet je echt wel het raam open doen. In de auto is het totaal niet hinderlijk, en ik kan nog midden in de nacht door een woonwijk rijden zonder alle slapende kleuters wakker te maken.De Sebring eindpot die ik er voor had maakte meer lawaai dan dit.
Die pot is ook de reden dat ik nu dit heb. De pijp naar de eindpot was namelijk doorgeroest op de verbinding met de eindpot. Dat was een soort van gewaarwording die ik niet meer mee wilde maken. Dus vandaar dat alles RVS is.Voor het vermogen hoef je het niet te doen, daar ga je niet merkbaar op vooruit. Dan zou je echt moeten combineren met nog meer echte die-hard onderdelen zoals een Lexmaul RAM Induction inlaat, snelle nokken-assen of meteen vette overkill gaan en een turbo er aan schroeven.
Freek_Corsa heeft zo’n zelfde blok voorzien van een turbo (TD04 meen ik) en kon 0,6 a 0,7 bar boost draaien op de standaard ECU. Dat resulteerde in 160 a 170PK met het standaard binnenwerk. Uiteraard even een slag om de arm, het kan zijn dat ik het niet 100% goed onthouden heb. Voor exacte details zou je hem even moeten berichten.Maargoed, als ik je een advies mag geven: laat de kat voor wat het is, monteer wel een spagehtti spruitstuk en verwissel Supersport voor iets goedkopers, zoals Novus Automotive.
Ik kon destijds voor een geschikte prijs dit Catback systeempje overnemen van Cabriobully. Nieuw was hij 500+ euro, ik had em voor ongeveer 300 en nog ongebruikt in de verpakking.
Als ik het weer moet doen, dan wordt het wel weer een Lexmaul spruitstuk, blijft de originele kat (was nogal wat gedoe met pas laten maken naar 63,5mm) en wordt de catback set van Novus of b.v. Sportex. Dat scheelt enkele honderden euro’s.
Wil je echt de kat ook vervangen, dan zou ik een Schultz sportkat kopen en een katvervanger pijp van Novus. Scheelt ook weer wat in de kosten (80 euro voor Schultz tegen 120 voor Magnaflow, beide bij German Autobahn op Ebay) en een katvervanger pijp (kant en klaar passend) van Novus doorzagen om de kat daar in te lassen.Ik heb trouwens verder niks te klagen over die Magnaflow kat. Emissie waardes zijn van Euro1 norm naar Euro2 gegaan en ik krijg complimenten op de nette uitstoot bij de dealer. Dus in dat opzicht issie best wel leuk :)
Come to think of it, ik heb die alternatieve route ook al gedaan voor m’n Corsa :P
Novus Catback, Novus katvervanger met Schultz 400cpsi sportkat en een merkloos spaghetti spruitstukje. Moet het alleen nog monteren, maar voordat ik dat doe moet er nog wat meer gebeuren.Oh en als je mij wil zien rijden, dan zou je me het meeste kunnen zien aan de oostkant van de stad of op het industrieterrein (bij m’n werk). Je kan er desgewenst even langskomen. Doe maar even een priveberichtje als je dat leuk lijkt. Zorg ik dat de koffie warm staat.
14 december 2012 om 19:07 #17851754@TijnGsi16v wrote:
effe over zo een autohoes: heb men kadett e gsi is 2 maanden onder zo een ding gestoken, ook stond deze onder de carport, haal die hoes eraf en ja hoor, roestwrat op het dak en één op het voorscherm…
Dus als je het mij vraagt, best gewoon zo laten staan, staat best wel geschut tegen weer en wind, alleen natuurlijk zien dat je genoeg antivries enzo erin hebt.
Grtz
Ja idd ga hem zo laten staan, denk is het beste voor de lak, antivries is er wel genoeg in gelukkig met het voorbije weer :D
Ga hem maandelijks effe aanzwieren en laten warm draaien dus komt wel goed :wors16 december 2012 om 17:06 #17851755Blauwe leds in mn tellerbak gezet! Binnenkort leds voor de rest bestellen en misschien wat neon..
En eens kijken of ik iets van de nieuwere astra’s kan namaken.. leds onder de pookzak =)
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
16 december 2012 om 18:21 #17851756Wel een rood ledje achter je benzinepompje gezet ?
Blauw op blauw valt niet echt op.
Kwam ik gisteren achter…..toen ik op benzine damp reed.16 december 2012 om 19:17 #17851757Hoe bedoel je? Ik heb gewoon de 4 achtergrond verlichting zeg maar vervangen voor blauwe.. de rest is orgineel
Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk
16 december 2012 om 22:02 #17851758ik heb ook blauwe leds achter mijn klokjes….maar dan is ook echt alles blauw..ook het lampje als je in de reserve gaat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.