Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
5 mei 2012 om 10:56 #17851463
Heb het toen ook met naald en draad gedaan. Ten eerste om dat ik al geen sterke nieter heb. Maarja dan was het dus gelukt..
5 mei 2012 om 11:10 #17851464@ Drakos.
Ik zou er geen motorkap meer op leggen !
Zo strak ziet het er al uit man !
Complimenten hoor.
:wors8 mei 2012 om 10:46 #17851465Gister een interieur swop gehouden met @BigMike…
Heb nu weer een net setje erin zitten….8 mei 2012 om 11:10 #17851466Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?
8 mei 2012 om 12:12 #17851467@ KiLLaHeRTz .
Heeft een Cali aparte versnellingsbak olie dan ?
Ik dacht dat er maar 1 soort in het blok zat….Over je carterdeksel.
Ik heb dit beestje er tussen zitten.
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/carterpanpakking-oe-ref-652274.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Perfect dingetje.8 mei 2012 om 12:24 #17851468Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?
8 mei 2012 om 12:30 #17851469@KiLLaHeRTz wrote:
Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?
Toepassing: Astra-F / Calibra / Kadett-E / Omega-A / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B C18NZ / C18XE / X18XE / 20XE / C20XE / C20NE / X20XEV / 18E / 18SE / 18S / 20SE / 20SEH
Ze zijn er volgens mij voor alle Opel soorten die voorheen een 3 delige pakking hadden.
OK.
Een Calibra heeft dus aparte transmissie olie.
Dat wist ik niet.
Soms is er bijvoorbeeld de 5W30 voor motor en transmissie.8 mei 2012 om 16:07 #17851470@KiLLaHeRTz wrote:
Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?
Weet je zeker dat het van de carterpan komt en niet van de oliekoeler (spreek uit ervaring namelijk)?
8 mei 2012 om 17:58 #17851471@InjectTheVenom wrote:
@KiLLaHeRTz wrote:
Gisteren de versnellingsbak olie, kleppendeksel en benzine filter vervangen. Kwa er wel achter dat de cartenpan heel erg zweet. Klopt het dat de 8v c20ne carterpanpakking past op een c20let carterpan? Dit ivm rubber ipv karton/kurk?
Weet je zeker dat het van de carterpan komt en niet van de oliekoeler (spreek uit ervaring namelijk)?
Hmmz, waar zit de oliekoeler? Er zit gewoon olie rondom de carterpan dus neem aan gewoon zweten? :)
8 mei 2012 om 18:02 #17851472Nouja mijn oliekoeler bleek dus lek te zijn en omdat die vóór het motorblok zit woei alle olie tegen de carterpan aan vandaar, kan goed zijn dat het bij jou alleen zweten is maar liever zeker dan een dikke zwarte plek onder de auto.
Hij zit achter de voorbumper in de rechter ventilator uitsparing, kijk goed uit bij het los draaien van de aansluitmoeren op de koeler want ze staan er berucht om dat ze vrij snel dol draaien.8 mei 2012 om 20:30 #17851473Eigenlijk beter het blok ff schoon te spuiten en dan nog eens kijken waar het weg komt.
8 mei 2012 om 20:50 #17851474Vandaag de calibra na een andere loods gebracht :thumb Aankomende dagen kapotte blok uitbouwen en dan snel genoeg andere blok erin. Ik kan niet wachtennnnnnn :angel
8 mei 2012 om 21:01 #17851475gister met tcat een interieur swap gehad,en tevens een deel van mn lederen interieur ingebouwd…
vandaag xenos besteld..hopelijk heb ik het snel binnen
8 mei 2012 om 21:10 #17851476vorig weekend de zij speakers vervangen,. de orginele zaten er nog in maar deden het niet meer. knap dat zo,n boxje het 18 jaar volhoud :D
9 mei 2012 om 07:37 #17851477@bigmike wrote:
gister met tcat een interieur swap gehad,en tevens een deel van mn lederen interieur ingebouwd…
vandaag xenos besteld..hopelijk heb ik het snel binnen
Heel de Xenos besteld?? :jerry :jerry
Of toch gewoon Xenon lampen :afro9 mei 2012 om 08:29 #17851478@HardcoreHell wrote:
@bigmike wrote:
gister met tcat een interieur swap gehad,en tevens een deel van mn lederen interieur ingebouwd…
vandaag xenos besteld..hopelijk heb ik het snel binnen
Heel de Xenos besteld?? :jerry :jerry
Of toch gewoon Xenon lampen :afroJeej, nu kun je sparen met 1 van je 2000 spaarpotten, drinken uit 1 van de 800 glazen, jezelf zien in de 45 spiegels, wel 300 cakes met fondant maken, 200 buren uitnodigen om te komen eten :jerry
9 mei 2012 om 17:06 #17851479heb heel de xenos ja:P,nee xenos verlichting…zo goed haha
9 mei 2012 om 17:17 #17851480@bigmike wrote:
heb heel de xenos ja:P,nee xenos verlichting…zo goed haha
Ik zou toch eens wat aan die car illusions website doen.
Die is best jaren 90.9 mei 2012 om 19:40 #17851481@81supporter wrote:
@bigmike wrote:
heb heel de xenos ja:P,nee xenos verlichting…zo goed haha
Ik zou toch eens wat aan die car illusions website doen.
Die is best jaren 90.huh,daar kan je alleen op als je lid ben…en ja over de layout heb ik ook al het 1 en het ander wat ik veranderd zou willen zien,maar helaas is dit niet aan mij :(
maar goed het is wel gezellig op het forum…meld je anders ff aan en gooi wat ideeen in de groep over het forum :D
10 mei 2012 om 17:16 #17851482Mijn Calibra was rondom al 4 cm verlaagd. Vond dat echter nog te hoog, dus vandaag een setje geplaatst waardoor de auto nog wat lager komt te staan. 7 cm rondom verlaagd.
Ziet er wel dik uit, ik ben weer blij!
10 mei 2012 om 17:44 #17851483Omdat de vorige eigenaar de sensor contacten had doorverbonden hebben ik vandaag een expansievat sensor geplaatst met het nummer 90277310 .
De langer Calibra versie is niet meer nieuw te koop.
Het type zoals vermeld is bijna idem alleen is het pijlstokje met het magneetje 5 cm korter.
Dus 5cm meer vloeistof er in gooien , en dit gaat zonder problemen.Nou vraag ik me alleen af waar het oude magneetje gebleven is…..in het blok of bij de vorige eigenaar in de prullebak…..
In ieder geval werkt de indicatie weer naar behoren.
10 mei 2012 om 19:31 #17851484mn leer weer ff lekker opgepoetst..
10 mei 2012 om 20:01 #17851485Ook ik heb vandaag de versnellingspookhoes en handremhoes vervangen. Had al lederen hoezen alleen zijn ze versleten, nu ziet hetner weer top uit. Alleen wel een werkje van een uur.
Tevens had ik een knak linksvoor bij het sturen naar links en een kleinere knak als ik weer terugstuurde. Dit werd steeds erger en de oorzaak was een niet strak vastgezette toplager. Aan de bovernzijde van de veerschotel even sleutel 11 en 17 erop doen, aandraaien en alles zat weer vast en het sturen gaat weer soepel en strak. Nog meer hoeken dus met de turbo :D
Moet nog de abs sensoren nakijken, 1tje doet mijn rempedaal omhoog gooien bij het remmen onder de 30km/h. Ook nog mijn stoelverwarming nakijken, lampje gaat wel aan echter worden de stoelen niet warm. Daarna komt de airco aan de beurt…
11 mei 2012 om 21:53 #17851486@81supporter wrote:
@KiLLaHeRTz wrote:
Gewoon 75w90, hoezo? En das gewoon een 8v pakking lijkt het?
Toepassing: Astra-F / Calibra / Kadett-E / Omega-A / Omega-B / Vectra-A / Vectra-B C18NZ / C18XE / X18XE / 20XE / C20XE / C20NE / X20XEV / 18E / 18SE / 18S / 20SE / 20SEH
Ze zijn er volgens mij voor alle Opel soorten die voorheen een 3 delige pakking hadden.
OK.
Een Calibra heeft dus aparte transmissie olie.
Dat wist ik niet.
Soms is er bijvoorbeeld de 5W30 voor motor en transmissie.Voor de oudere opel motoren is 10w40 prima 5w30 is goed voor de nieuwere opel motoren en de versnellingsbak 75w80
13 mei 2012 om 17:00 #17851487Van binnen en buiten gewassen.
Ruikt van binnen weer lekker naar de cockpit spray.De vorige eigenaar heeft de Cali geloof ik met een schuursponsje gewassen, allememaggies Adriaantje :shock:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.