Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2012 om 11:57 #17851412
@spurm24 wrote:
@2slow wrote:
@81supporter wrote:
Vandaag de stereo aangesloten.
Hebben alle Calibra’s trouwens een klein scheurtje midden in het dashboard ?
Als je de strip achter de vooruit bedoelt? De meeste waarschijnlijk wel (mijne niet :angel ).
toen ik de mijne kocht zat er ook nog niks in, nu precies int midden het eerste scheurtje :swear
Denk dat ik mijn strip in Carbon ga klonen.
Het origineel heb ik dus een fluitje van een cent.22 april 2012 om 12:03 #17851413@HardcoreHell wrote:
@Vannos wrote:
@81supporter wrote:
HardcoreHell.
Grof geweld en forceren is nooit goed tijdens het sleutelen.
Dat heeft 30 jaar sleutelen me wel geleerd.
Nu heb je de schroefdraad vern**kt en moet je opnieuw draad gaan snijden / tappen.Ik heb het al geleerd in 4 jaar,,, wat een ellende kan je hebben als je het draait verne+kt
@ hardcorehell.ik zou opassen met rijden, weet niet hoever je ze er in gedraaid hebt, maar veilig is het niet.. zeker niet als je draad weg in.
De bouten zitten er zover mogelijk in.
Ik denk dat ze op de goede manier nog een paar mm’s verder erin zouden kunnen.
Weet iemand waar ik die bouten nieuw kan kopen?
Ik weet dat het M14x15x110 bouten zijn.
Zo zal ik dus ook een draadtap moeten hebben in M14x1,5.
Of zou er een helicoil in kunnen?Aankomende week moet ik iig toch de remschoenen vervangen, dan draai ik voor de zekerheid die bouten nog eens aan.
Het is niet voor niks M14.
Dat betekent dat er heel veel krachten op in werken.
Ik adviseer je om een M14 tap te regelen en nieuwe bouten.
Gewoon de boel weer loshalen , hoe lullig dit ook klinkt en alles opnieuw nalopen.
Ik zou niet graag lezen dat je verongelukt bent door zoiets simpels als dit.Maar ff opnieuw tappen en je weet wat de toestand is.
22 april 2012 om 15:26 #17851414Ik moet dan wel nieuwe bouten hebben van M14x1,5 van 110 lang.
En ik weet niet waar ik die kan krijgen.
Daarnaast moet ik dus ook de draad onder de auto opnieuw tappen met M14x1,5.22 april 2012 om 15:59 #17851415Desnoods een los stuk draadeind kopen, hier een moer half op draaien en vast lassen. Heb op de zaak al zo vaak op een dergelijke manier iets moeten fixen waar ik nooit een vervolgreparatie op hoefde te plegen.
22 april 2012 om 16:31 #17851416Draadeinden zijn vaak van een andere soort metaal dan bouten.
Kijk eens gewoon bij de Opel dealer.
Heb je een machinefabriek in de buurt ?
M14 x 1.5 is gewoon een gangbare maat.
Anders Google gewoon ff wat rond…moet raar lopen als je niks vind.PS. Je kan aan de oude bout wel zien hoe erg de schade is.
23 april 2012 om 18:34 #17851417Heb nog niks gedaan, alleen zaterdag de calibra turbo van Orang Pinda gekocht! Zijn aardig wat dingen dat nog moet gebeuren maar de meeste zijn gelukkig kleinigheidjes ;)
23 april 2012 om 18:47 #17851418Te gek man gefeliciteerd! Hoe voelt dat nou om zo’n beest te hebben :D
Je weet wel dat het nu verplicht is om foto’s te posten he en om een topic te openen in het verbouwingen gedeelte :vertag23 april 2012 om 18:56 #17851419Het voelt goed, al moet hij sneller ;) Heb een Tigra met c20xe en die is net zo snel, dus :p
Fotoo’s komen eraan :D
23 april 2012 om 19:14 #17851420
23 april 2012 om 21:38 #17851421ah die turbo veel veilige km’s ermee mooie wagen :thumb
24 april 2012 om 05:58 #17851422Gisteravond achterste draagarmrubber van de linker draagarm vervangen :thumb
Voor het eerst dat ik dit deed :agent , en het ging goed!
Vandaag afspraak maken voor herkeuring, en dan eindelijk na nu ruim 2,5 jaar, wellicht echt weer de weg op met de Calibra :jerry
Nadeel, moet maximaal 5 werkdagen wachten na afmelding schorsing voor de nieuwe papieren :sleepingGr.
Pastra24 april 2012 om 07:49 #17851423Duurt dat zolang? En foto’sssss :kewlpics
24 april 2012 om 10:19 #17851424Dinsdag ga ik, waarschijnlijk met kater, rond 09:00 uur naar de dealer in Harderwijk voor de herkeuring king:
Hopelijk zal mijn kater snel opgelost zijn doordat de Calibra goedgekeurd is, en kan ik met een :D weer terug met de Calibra naar de loods!
Dan de auto detailen, strips er op, en dan foto’s maken :kewlpics24 april 2012 om 15:55 #17851425Snap er niets van dat het zo langzaam gaat, als je naar een postloket gaat kun je toch ook per direct een nieuw kentekendeel krijgen?
24 april 2012 om 21:07 #17851426Vandaag de koets door de ijzerboer op laten halen, hopelijk kan ik snel gaan beginne aan me eige auto zodat me auto weer gekeurd kan worden enzo.
Morge post ik wel een foto :thumb
25 april 2012 om 04:20 #17851427Gisterenavond de handrem gemaakt.
Langzaam maar zeker worden de apk punten weggewerkt.Vanavond een set banden halen in 225/35-17.
25 april 2012 om 17:00 #17851428Hier de foto’s :jerry
25 april 2012 om 17:28 #17851429Aangrijpende foto’s Maurice89……dit gaat me aan t hart.
25 april 2012 om 17:30 #17851430Ik kan het geloven. Maar ik doe dit alleen maar om me eige auto te redden :thumb
26 april 2012 om 09:33 #17851431Gister nieuwe bandjes binnen (Kuhmo Solus 195-50-16), en een paar weken terug m’n bbs rx’jes terug van het opknappen. Binnenkort maar eens kijken hoe ze onder de auto staan.
26 april 2012 om 10:47 #17851432@Maurice89 wrote:
Hier de foto’s :jerry
:cry :cry :cry
@Lucas-
Kan je verzekeren, dat gaat wel goed staan!! :thumbup :thumb :wub
26 april 2012 om 14:22 #17851433Ff gepoetst van binnen!
26 april 2012 om 15:30 #17851434Zijn dat originele vloermatten en ben je er erg aan gehecht :wub Ziet er goed uit van binnen man!
26 april 2012 om 16:18 #17851435Ik ga uit van originele al mis ik wel de bestuurders vloermat :hmmz
En ja ik ben gehecht aan de calibra, of bedoelde je aan de vloermatten? :agent
26 april 2012 om 16:54 #17851436Vloermatten uiteraard een zelfde Calibra turbo heb ik al :-P Ben op zoek naar een complete set originele matten nieuw of zo goed als nieuw.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.