Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › wat heb je vandaag aan je calibra gedaan
- Dit onderwerp bevat 1,027 reacties, 91 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 juni 2017om 21:50 door 2slow.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2012 om 18:02 #17851387
Wag ff,
Zonder turbo naar RDW en daarna turbo erop? Is dat logisch… Of puur voor snellere goedkeur..?
:wtf
10 april 2012 om 12:48 #17851388@2slow wrote:
Wag ff,
Zonder turbo naar RDW en daarna turbo erop? Is dat logisch… Of puur voor snellere goedkeur..?
zonder de turbo wordt hij zonder problemen goedgekeurd; met willen ze nog wel s gaan zoeken naar afkeur ;)
nu ben ik niet bang voor zo’n pietluttige inspectie (alles is nieuw en nergens gerommeld)
maar belangrijker; zogauw hij gekeurd is met de v6 mag hij de weg gewoon op :D .dit geeft wat meer speelruimte met inbouwen en testen en kan hij gewoon over de weg (en al ingereden) naar de “chip”tuner toe ;)
10 april 2012 om 17:33 #17851389De andere helft van het restauratiebedrag betaald, hopelijk gaat het laatste restje wat sneller nu :D
11 april 2012 om 09:57 #17851390Ik heb dit niet zo zeer alleen gedaan maar samen met de calibra. Ik heb een bmw 325i het leven ff flink zuur gemaakt, hij wilde racen en ik won (A)
11 april 2012 om 12:19 #17851391Hahaha geniaal!
11 april 2012 om 17:24 #17851392Gister avond het blokje eruit gehaald :afro
Ook gelijk de versnellingsbak los gehaald ;)
Nu de bezinetank en kachelregelaar en nog wat rotzooi van de wagen demonteren 8-) En dan kan ik eindelijk gaan beginnen aan mijn auto :angel12 april 2012 om 18:59 #17851393Morgen de sluitpin en windhaak delen naar de verchromer brengen en de CD 300 D naar een audio shop die zegt dat ze hem mogelijk kunnen fixen.
13 april 2012 om 17:43 #1785139413 april 2012 om 17:51 #17851395Op de A1 de politie een beetje geplaagd.
De watjes reden in uniform in een burger Volkswagen. :puke
En toch vallen ze gewoon op door expres zachtjes te rijden of om net op de grens van te hard rijden te gaan zitten.
Door deze val uit te zetten hopen ze dus verkeershufters te vangen.
10 minuten links rijden deed ze niets.
Daarna hebben ze nog 5 minuten achter me gereden en me nagetrokken denk ik.
Kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze iets gedaan hebben.14 april 2012 om 04:43 #17851396Zometeen naar een collega om daar wat apk-punten weg te werken….
16 april 2012 om 11:05 #17851397Nog niets, behalve dat ik er een heb gekocht :angel
Mijn eerste Cali king:16 april 2012 om 16:51 #1785139816 april 2012 om 17:48 #17851399@tcat wrote:
Nog niets, behalve dat ik er een heb gekocht :angel
Mijn eerste Cali king:Gefeliciteerd! :) Weer een Calibra rijder erbij :)
Maar ff een plaatje van mijn groene koets erbij.
Pas gewassen, gekleid en gewaxt :) Lookin sharp, als je het mij vraagt.
Al een paar voorbijgangers gehad die niet konden geloven dat m’n slee bijna 18 jaar oud is king:Maargoed, inmiddels hebben een stel van die misselijke kutvogels al weer m’n wagen gebombardeerd… Maar ff snel wegwerken.
17 april 2012 om 10:42 #17851400Moet er nog pics van maken..
De enige foto’s die ik heb zijn die van MP (en dan nog op papier ook)…Och ja, Het is niet voor niets de opvolger van de Manta :mrgreen:
18 april 2012 om 04:01 #17851401Gisteren de goede achterasrubbers opgehaald.
Weer een stap dichter bij de nieuwe apk.Moet alleen nog een mistlichtje vervangen, remschoenen achter vervangen, 2 nieuwe achterbanden in 225-35-17.
En de uitlaat lekdicht maken.
Of deze uitlaat eronder
18 april 2012 om 13:27 #17851402OPCOM pakketje in ontvangst genomen, nu nog kijken wanneer ik het een keer uit kan proberen. Als het werk lekker snel door gaat wacht ik er nog even mee :)
18 april 2012 om 15:50 #17851403@HardcoreHell Ik heb precies dezelfde sebring onder mijn calibra, geeft een prachtig geluid :D en ziet er ook goed uit.
18 april 2012 om 19:13 #17851404Zojuist maar even een Kuda Telekonsole en een Brodit houder besteld. Kan eindelijk die lelijke zuignap van m’n raam af en komt m’n telefoon netjes naast m’n bluetooth stereo te hangen.
Stukken steviger, netter en handiger :) Hopelijk gaat het snel en heb ik de spullen nog voor Opel-Treffen in huis :PMorgen in ieder geval een nieuwe set matten en nog wat poets spulletjes zodat ik de puntjes op de i kan zetten en helemaal in stijl kan arriveren.
18 april 2012 om 21:35 #17851405voorbumper vervangen,bumperbalk vervangen,angels er weer in sportstuur gemonteerd en km teller met plasma platen gemonteerd samen met drakos…o ja en me dtm wisser(rot klus bij een v6)
21 april 2012 om 21:02 #17851406Vanmorgen geprobeerd wat apk punten weg te werken.
De 2 rubbers van de achterbrug vervangen, tenminste, een poging tot.
Te snel aan het werk gegaan en beide rubbers tegelijk eruit gehaald.
Kreeg toen de nieuwe niet meer goed op zijn plaats, waardoor de bouten niet meer lekker pasten.
Met een luchtmachine beide bouten wat erin proberen te draaien, toen begonnen de problemen.
Met de hand erin draaien lukte niet, omdat ik tegelijk aan de as moest trekken om de gaten tegenover elkaar te krijgen.
Met de machine wat erin gedraait.
Aan de ene kant is de bout er scheef in gegaan :(
Aan de andere kant was de draad van de bout kapot gegaan.
Uiteindelijk toch beide bouten erin gekregen, en het zit vast.
Maar de rubbers horen nog verder in de achterbrug te zitten, en dus moeten de bouten er eigelijk nog verder in.
Dus dat word afwachten, of ie daarmee goed gekeurd word.Daarna de einddemper vervangen voor een Sebring demper met groot ovaal eindstuk.
Blijft wel nog wat lekken aan de bovenkant van het verbindingsstuk, waar de klem zit.Aankomende week de remschoenen vervangen en een set banden halen.
Hopelijk dan goed gekeurd….
21 april 2012 om 23:44 #17851407HardcoreHell.
Grof geweld en forceren is nooit goed tijdens het sleutelen.
Dat heeft 30 jaar sleutelen me wel geleerd.
Nu heb je de schroefdraad vern**kt en moet je opnieuw draad gaan snijden / tappen.22 april 2012 om 07:23 #17851408@2slow wrote:
@81supporter wrote:
Vandaag de stereo aangesloten.
Hebben alle Calibra’s trouwens een klein scheurtje midden in het dashboard ?
Als je de strip achter de vooruit bedoelt? De meeste waarschijnlijk wel (mijne niet :angel ).
toen ik de mijne kocht zat er ook nog niks in, nu precies int midden het eerste scheurtje :swear
22 april 2012 om 07:27 #17851409@81supporter wrote:
HardcoreHell.
Grof geweld en forceren is nooit goed tijdens het sleutelen.
Dat heeft 30 jaar sleutelen me wel geleerd.
Nu heb je de schroefdraad vern**kt en moet je opnieuw draad gaan snijden / tappen.Ik heb het al geleerd in 4 jaar,,, wat een ellende kan je hebben als je het draait verne+kt
@ hardcorehell.ik zou opassen met rijden, weet niet hoever je ze er in gedraaid hebt, maar veilig is het niet.. zeker niet als je draad weg in.
22 april 2012 om 08:32 #17851410Ben vanaf gistermiddag weer druk aan het typen voor het restauratieverslag, nu bezig met hoofdstuk 3 van een geplande 10 :shock:
22 april 2012 om 11:43 #17851411@Vannos wrote:
@81supporter wrote:
HardcoreHell.
Grof geweld en forceren is nooit goed tijdens het sleutelen.
Dat heeft 30 jaar sleutelen me wel geleerd.
Nu heb je de schroefdraad vern**kt en moet je opnieuw draad gaan snijden / tappen.Ik heb het al geleerd in 4 jaar,,, wat een ellende kan je hebben als je het draait verne+kt
@ hardcorehell.ik zou opassen met rijden, weet niet hoever je ze er in gedraaid hebt, maar veilig is het niet.. zeker niet als je draad weg in.
De bouten zitten er zover mogelijk in.
Ik denk dat ze op de goede manier nog een paar mm’s verder erin zouden kunnen.
Weet iemand waar ik die bouten nieuw kan kopen?
Ik weet dat het M14x15x110 bouten zijn.
Zo zal ik dus ook een draadtap moeten hebben in M14x1,5.
Of zou er een helicoil in kunnen?Aankomende week moet ik iig toch de remschoenen vervangen, dan draai ik voor de zekerheid die bouten nog eens aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.