Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vraagje over aansluitingen c25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2016 om 09:55 #18319480
Past een dynamo van een vectra b / vectra c / signum gewoon?
Kan die dynamo dan ook gekoeld worden?
Heb begrepen dat als je hem niet koelt je dynamo’s kan blijven vervangen.28 juni 2016 om 10:03 #18319481C25xe x25xe hebben veel gemeen qua montage.. De dynamo is uitwisselbaar.. Die zit achter aan de motor.. En is stand alone.. Dus geen koeling vereist…
28 juni 2016 om 11:15 #18319482Of die past hangt vooral af van de ruimte die er is tussen de langsligger en het motorblok. Volgens mij heeft een Vectra B dynamo (en wellicht Vectra C ook) een zgn. ‘snorkel’ die naar de zijkant gericht is, en zo lucht aanzuigt voor koeling.
28 juni 2016 om 18:32 #18319483Accu geladen, nog niet starten.
Nu heb ik mijn bekabeling nagekeken.
Ik kwam er achter dat er op de dikke rode kabel bij het brandstofrelais geen spanning staat.
Dit heeft mijn relais van mijn c20ne die in nog in de corsa hangt wel.Ook kwam ik onderstaande stekker tegen.
Als ik hem doormeet zou dit de 12+ moeten zijn voor de ECU.
Iemand die weet of dit klopt?28 juni 2016 om 19:00 #18319484@Jerremy wrote:
Of die past hangt vooral af van de ruimte die er is tussen de langsligger en het motorblok. Volgens mij heeft een Vectra B dynamo (en wellicht Vectra C ook) een zgn. ‘snorkel’ die naar de zijkant gericht is, en zo lucht aanzuigt voor koeling.
Dit klopt :thumb Bij een calibra heb ik hem een klein beetje moeten aanpassen maar functie blijft het zelfde.
28 juni 2016 om 20:17 #18319485Dan had ik het toch goed.
Ik heb alleen geen spanning op de 12+ (dikke rode kabel) die naar het brandstofrelais loopt.
Waar wordt deze op aangesloten.30 juni 2016 om 19:47 #18319486De motor is weer tot leven gekomen. :D
Had de dikke rode + aangesloten op de massa.
Zat een geribbelde mantel omheen, had niet gezien dat het de rode + kabel was.26 augustus 2016 om 19:54 #18319487Waar kan ik bij de C25XE sensoren plaatsen voor de oliedruk en olietemperatuur?
Had deze sensoren bij de C20NE er ook in zitten, vind het wel plezierig om alles in de gaten te kunnen houden.27 augustus 2016 om 04:23 #18319488Oliedruksensor zit soms affabriek al bij de C25XE gemonteerd, naast de krukaspoelie (in plaats van de oliedrukschakelaar). Met een adapterplaatje kan je daar wellicht ook je temperatuursensor monteren.
28 augustus 2016 om 19:54 #18319489Was mij al bekend dat die sensor daar zit. Deze is toch voor het lampje op het dashboard?
Ik heb 2 extra meters in mijn auto zitten.
1 voor de olietemperatuur en 1 die de oliedruk aangeeft.
Deze wil ik weer aansluiten.
Als ik deze plaats bij de andere sensor kom ik volgens mij in de wielkuip uit, lijkt me niet zo’n goed idee.28 augustus 2016 om 19:57 #18319490Oliedruksensor zit daar bij mij wel, is sensor voor de meter en schakelaar voor lampje ineen.
28 augustus 2016 om 21:33 #1831949129 augustus 2016 om 18:09 #18319492Ja, dat kan. Is dan een tweepolige sensor. 1 draadje naar oliedruklampje, 1 draadje naar oliedrukmeter.
5 september 2016 om 22:21 #18319493Blok hangt in de corsa, loopt intussen ook.
Alleen de uitlaat is nog niet helemaal dicht, van de week even laten lassen.
Ik heb echter geen signaal van de koelvloeistoftemperatuur op mijn dashboard.
Deze blijft gewoon uit.
Toen ik de c20ne in de corsa had hangen deed hij het wel gewoon.
Ik neem aan dat er op eenv6 toch ook een sensor zit voor de koelvloeistoftemperatuur.
Waar zit hij?6 september 2016 om 11:02 #18319494Die sensor zit op je koelwaterbrug tussen de cilinderkoppen, is op je eerste foto in dit topic te zien.
Draad komt als ik mij goed herinner uit op 1 van die stekkers die je op de motorafdekkap hebt liggen op de 7de foto van dit topic. Is een blauwe draad. Kan een beetje vergrijsd zijn in de loop der jaren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.