Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Vraagje over aansluitingen c25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2016 om 20:44 #17276713
Ben bezig met een c25xe.
Moet in mijn corsa komen liggen.
Heb met het blok proefgereden in de donorauto.
Ben er echter niet zelf bijgeweest met uitbouwen.
Zit nu met de aansluitingen van de koelslangen, weet niet zeker waar ze heen moeten.Onder aan het gasklephuis zit een dun slangetje waarvan ik niet weet waar hij heen moet.
Waar is deze sensor voor? Zit boven de aansluitingen van de koelslangen.
Iemand die me kan vertellen wat waarheen moet?
Alvast bedankt.
Rick
23 mei 2016 om 05:03 #18319456Bovenste buisje naast de blauwe aansluiting met naar je kachelhuis (aanvoer warm water)
1ste onderste pijpje moet naar je kachelhuis (retour).
2e onderste pijpje moet naar je koelvloeistof reservoir.Grote buis moet naar je radiateur.
Sensor is net als de blauwe een koelvloeistof temperatuur sensor volgensmij.
De dunne slang moet ook naar je koelvloeistof reservoir (Bedoeld om te ontluchten).
24 mei 2016 om 22:08 #18319457Moet de sensor voor de koelvloeistof aangesloten worden?
Waar gaat het dunne slangetje heen dat aan de achterkant onderaan het gasklephuis zit?
25 mei 2016 om 05:47 #18319458Die zou naar de brandstofdrukregelaar moeten gaan.
1 juni 2016 om 20:13 #18319459Waar gaat de rechtse aansluiting hiervan heen?
Zit vanaf de voorkant gezien rechts tegen de achterste cilinderkop.
Bij de c20ne die nu in mijn corsa ligt is deze afgedopt, kan ik dat bij deze ook doen?Heb het blok een nieuwe distributie en een beurtje gegeven, alleen de olie nog vervangen.
Tevens het blok een beetje opgefrist. Zo ziet hij er nu uit.Nu de bak er nog achter en dan wachten tot de vakantie om hem in de corsa te lepelen.
1 juni 2016 om 20:26 #18319460Dat is de ontluchtingsklep voor je tank.
De andere aansluiting hoort aan de ontluchtingsleiding van de brandstoftank.Geen idee of jou corsa die een heeft, vermoed van niet als die nu is afgedopt.
1 juni 2016 om 21:03 #18319461Bedankt voor de snelle reactie.
Die zit er inderdaad niet op.
Dan dop ik deze leiding netjes af.5 juni 2016 om 21:30 #183194625 juni 2016 om 21:57 #18319463De bedrading hoor tthuis bij de ECU bij de passagiers kant.
OP een van de connectors hoort de brandstofrelais.
De stekkers bevatten draden voor Snelheid / Toerental / brandstofpomp / abs enz.
5 juni 2016 om 22:02 #18319464Brandstofrelais zit niet op 1 van deze stekkers.
Is op de foto niet goed te zien maar die zit op een andere stekker.Wordt dus nog even puzzelen.
13 juni 2016 om 21:24 #18319465Ben al even op zoek naar een dynamo koeler en aanzuigbuis hiervoor voor mijn c25xe.
Zijn moeilijk te vinden.
Zou ik in plaats van de originele ook een andere ventilator kunnen plaatsen?13 juni 2016 om 22:49 #18319466Bij mij gaat er een dun slangtje van (de secundaire kant van) het gasklephuis naar het huis van het kleppendeksel. Volgens mij zuigt het de vuile lucht daar weg met vacuum. Maar ja…..ik heb een andere wagen…..maar het kan wel eens bij veel wagens hetzelfde zitten.
Let er trouwens goed op dat het gaatje bij het gasklephuis mooi schoon is. Het is maar 1mm diameter, en je hebt het snel verstopt zitten.
14 juni 2016 om 07:04 #18319467Ik heb op mijn 3.2 een dynamo van een signum vectra :thumb Er zit een soort van mondje op:|
http://www.uitlaatdiscounter.nl/product/dynamo-6-ribben-alt4819-2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze is een klein beetje aangepast met een dremel want die kap pasten niet 100% Dus nu ook geen dynamo koeling meer zoals het orgineel was omdat ik een rvs uitlaat systeem heb.14 juni 2016 om 07:10 #18319468Heb je wel compressie gemeten gehad van dat blok?
14 juni 2016 om 19:27 #18319469Bij de c25xe zit geen opening op de dynamo.
Er hoort een aparte koelmotor/ventilator op te zitten.
Deze blaast de lucht dan via een geleiding naar de startmotor en dynamo.Ik heb nog geen compressie gemeten.
Wel heb ik met het blok gereden toen hij nog in de calibra lag waar hij uit komt.
Liep toen stationair erg netjes. Ook tijdens het rijden liep hij goed.27 juni 2016 om 19:18 #18319470Ik wil mijn blok laten lopen voordat ik hem in ga bouwen.
Wat moet ik allemaal aansluiten om het blok buiten de auto te laten lopen?27 juni 2016 om 19:21 #18319471een externe benzine pomp met een slangetje eraan om in een jerrycan te hangen
de ecu voor de injectie
een accu voor starten, ontsteking benzine pomp en ECU
voor een paar seconden te laten lopen is koeling geen must.. wil je de motor op bedrijfs temperatuur laten komen dan is koeling wel noodzakelijk27 juni 2016 om 19:26 #18319472Bedankt voor de snelle reactie.
Dat heb ik allemaal aangesloten.
Blok wil niet aanslaan.
Misschien de brandstofleiding verkeerd om aangesloten.
Wat is de aanvoer en wat de retour?
Ik dacht dat in de retourleiding de brandstofdrukregelaar zit, klopt dat?27 juni 2016 om 19:32 #18319473als het goed is zijn de brandstofleidingen aan de brandstofrail 2 verschillende maten..
de grote maat is de toevoer en de kleine maat de afvoer waar idd je brandstofdrukregelaar op zit
maar normaal lopen er 3 leidingen naar je benzine tank.. de aanvoer de retour en de ventilatie vanaf het actief koolstoffilter ( even gezien vanaf een x25xe van een vectra b)27 juni 2016 om 20:40 #18319474Heb nu een c20ne in de corsa liggen.
Volgens mij heb ik toen een + naar de ecu moeten trekken om deze van stroom te voorzien.
Moet dat bij de ecu van een c25xe ook?27 juni 2016 om 20:48 #18319475volgens mij wel.. ( ik neem aan dat zonder een 12v een ECU niet werkt..)
maar ik weet zo niet welke pin dat is.. maar misschien dat deze link je op weg helpt..
http://www.vauxhallcavalier.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=12945″ onclick=”window.open(this.href);return false;27 juni 2016 om 21:14 #18319476Bedankt voor de link, is inderdaad handig.
Was er intussen zelf ook al achter waar de 12 volt op moest maar ik had niet zo’n uitgebreid schema gevonden. Morgen eerst de accu maar eens opladen en dan opnieuw proberen.27 juni 2016 om 22:42 #18319477@rick1972 wrote:
Bij de c25xe zit geen opening op de dynamo.
Er hoort een aparte koelmotor/ventilator op te zitten.
Deze blaast de lucht dan via een geleiding naar de startmotor en dynamo.Ik heb nog geen compressie gemeten.
Wel heb ik met het blok gereden toen hij nog in de calibra lag waar hij uit komt.
Liep toen stationair erg netjes. Ook tijdens het rijden liep hij goed.Orgineel heb je inderdaad een apparte koelmotor die lucht aan zuigt voor de dynamo, vandaar dat ik deze rommel er af gegooid heb en een vectra b / vectra c / signum Dynamo geplaatst heb ;)
28 juni 2016 om 06:29 #18319478@rick1972 wrote:
Ik wil mijn blok laten lopen voordat ik hem in ga bouwen.
Wat moet ik allemaal aansluiten om het blok buiten de auto te laten lopen?Denk ook aan eventuele startonderbreking. Weet niet of de donorauto dit had?
28 juni 2016 om 09:53 #18319479De donorauto had geen startonderbreking.
Vandaag de accu laden, aansluitingen nalopen en dan proberen we het nog een keer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.