Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore
- Dit onderwerp bevat 95 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 mei 2017om 22:41 door voederbiet.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2012 om 20:00 #17984990
hahaha ik zet ze er morgen avond even op.
ziet er wel leuk uit ja haha17 augustus 2012 om 16:46 #17984991bij deze de foto’s
ziet er toch wel goed uit he mensen? :jerry26 oktober 2012 om 18:59 #17984965aangezien me vader het niet doet doe ik het maar. :jerry
de gele voyage is afgekeurt omdat die geen krik steunen had.
ook lekt die bij de vulpijp van de tank(vandaar dat die zo onzuinig loopt).
misschien is het sommige van jullie al opgevallen dat de voyage met manta neus op marktplaats heeft gestaan.
voor meer informatie daar over mogen jullie stekeltje een pm’tje sturen.
verder is er ook dus nog nix gebeurd i.v.m. drukte28 oktober 2012 om 05:53 #17984964Aha, Wageningen!! Ik heb hem wel eens zien staan ja…. Als je een zwart B Corsaatje hoort tuteren, ben ik het….
19 september 2014 om 11:42 #17984992zoals de titel al zegt is er een c kadett sedan bij gekomen.
een misschien wel bekende: de oude van jan gosen.
foto’s zeggen meer dan woorden:
2 september (op me verjaardag) ochtends:
toen wat kleine dingetjes gedaan zoals hem gewassen.
beginnende roestpuntjes weg werken.(vandaar ook de witte vlekken op de auto)
stickers eraf getrokken.
de stoot strip aan de bijrijders kant eraf gehaald (sorry een beetje symetrie stoornis misschien)
de eerste rit naar me vader liep ook soepel.
beetje tape op de koplampen voor een stoerdere look.
daar nog een sr stuur en tellerset gekregen (stuur zit er nu ook al in). :wors
maar zondag op de terug weg sloeg het noodlot toe.
een duitse golf zat achter mij te drukken… toen er een vrachtwagen de weg op kwam draaien wou hij der voorbij. waardoor die mij in de berm drukten, met een stapel hout naast de weg is dat geen goed vooruit zicht, helaas heb ik hem niet op de weg kunnen krijgen toen me rechter voorwiel tegen een stuk boom aankwam…
ik ben er zelf uitgekomen was die avond ook al wel weer thuis.
maar ja die kadett: ik ben maandag avond terug gegaan naar de plek van het ongeluk.
waar ik me knipperlicht bestuurders kant terug vond… daar moesten we dan maar een nieuwe voor gaan regelen.
verder wist ik niet wat de schade was…
toen ik dinsdag de auto terug kreeg.
leek het me mee te vallen:
gebroken langsdrager (waarschijnlijk door de berger)
zoals hier te zien inderdaad me knipperlicht bijrijders kant kapot waars door de bumper die de golf ook geraakt heeft.
gellukig was een kameraad van mij die dinsdag (09-09) vrij die zich gefixeert heeft op het kontje van de kadett.
wat al wel weer redelijk snel ze orginele vorm terug kreeg:
voor de mensen die de kleur herkennen het is deels rio verde groen van tigra’s en corsa’s
terwijl ik me bezig hield met het neusje en hem vrijdag 12 september klaar hoopte te hebben dacht ik: ik kan de spatborden en A stijlen enzo ook wel even opnieuw tectyleren
(de zak onder de auto was voor de koelvloeistof lekkege, dat deed die ook een beetje)
toen zaterdag de 13de (zegt alweer genoeg he) stond de auto er zo bij:
kont was klaar en de neus was ook “rijdbaar”
en dan kom je erachter: je hebt een 1600 vooras…
opzich niet erg maar dat kan met 13 inch wel is lastig zijn,
nou vanavond gsi wielen ophalen in bornerbroek.
en dan kunnen we weer rijden.
en gaan we langzaam kijken of we hem “strak” of eigenlijk langzaam bij beetje strakker kunnen maken.29 november 2014 om 19:05 #17984993zo de winter is aangebroken hier :thumbup
interieur uit de kadett gehaald.
helaas nog een extra las punt gevonden waar gewoon een plaatje in gekit is jammer genoeg.
anders gelast punt even knap maken.
binnenkort bij de m&m de onderdelen beurs (13 decemeber) maar is het 1 en andere scoren voor we beginnen met lassen en slijpen :thumbup1 december 2014 om 17:48 #17984994heeft iemand een elektrisch schema liggen van een c kadett 1.2 SR ? :jerry
2 december 2014 om 00:59 #17984995bestaat dat dan ?
ik heb ze van een E36 bmw er in gebouwd5 december 2014 om 16:34 #17984996ik bedoel niet elektrische ramen joe…
ik bedoel echt een draden schema op papier.
vandaag de kadett afgesteld en nog blijft die niet uit zichzelf lopen alleen op choke maar zodra je die uit drukt valt die weg.
alles is nagekeken vanaf de tank tot aan de cilinder en van accu tot bougie alles wat maar iets slechte was is vervangen.
iemand suggesties?5 december 2014 om 21:23 #17984997ben dyslectische lees nog wel is dinge te snel en verkeerd haha
die elektrische sproeier nog goed ? op de carburateur
had die van mijn toen ook, liep ook alleen nog maar op de choke6 december 2014 om 16:46 #17984998maakt niet uit overkomt mij ook nog wel is..
dat is een nieuwe die is goed….vandaag nog even verder gezocht maar weer NIX kunnen vinden.6 januari 2015 om 13:34 #17984999kleine update:
de stabilisator steunen aangepast de oude waren krom en kwam door de verlaging wel is in de knoei dus die maar iets korter gemaakt :thumbup
de bodem toen de auto eenmaal leeg was was ik best tevreden over alleen over deze kit zooi niet:
ook maar het andere puntje roest laten zien maar daar ging ik niet doorheen dus dan maar schuren en verf eroverheen:
en zo word je kadettje toch wel langzaam erg leeg:
toen ik eenmaal in de kit zooi begon te slijpen ging het roken als een gek dus daar ben ik wel een paar uur mee bezig geweest.
maar toen ook dat er eenmaal uit was kwam ik toch alweer wat meer tegen (sorry voor de onduidelijke foto)
toen eenmaal begonnen met slijpen en alles netjes pas gemaakt te hebben:
zei het las apparaat: ja maar nu kap ik ermee…
dan vond ik dit open liggend nog niet het ergste… maar dit wel:
:fy1 aangezien die zaterdag ook uit de officiele werkplaats moest even naar de andere kant van de schuur gedrukt zonder stroom dus staat nu helaas ook weer stil… en heb hem met pijn in me hart zo achter gelate:
dat was het weer even ik hoop in de voorjaars vakantie te kunnen lassen het liefst nog eerder maarja waar? en met welk apparaat :swear13 februari 2015 om 19:12 #17985000vandaag even het andere lasapparaat uitgetest op wat kleine dingen wat gelast moest worden thuis wel voor de auto natuurlijk.
vandaag ook een nieuwe motorkap en voorbumper gescoord voor een prikkie ander was het oud ijzer geworden.
heb ook een paar bussen verf op kleur erbij gekocht, alleen is die niet helemaal de kleur die mij ooit werd verteld.
maarja beetje kleur verschil he? hij is ook 36 :jerry
er komt dus weer beweging in de zaak, heb er ook weer echt zin in.
in de voorjaarsvakantie rijklaar maken en dan hoop ik langzaam een rijden project ervan de maken.2 maart 2015 om 21:25 #17985001de afgelopen week vakantie gehad en dus weer bezig met de kadett geweest
de paravan er weer netjes in gelast, klein beetje plamuur voor de perfectie gebruikt maarja daar kwam ik niet onderuit.
ook de rotte a stijlen eruit geslepen (zit er ook al weer netjes in maar helaas geen foto van gemaakt
een vriend van mij sloopte ze golf 1 en wat wil ik dan wel hebben: :vertag
inderdaad de koplampen :wub
staan wat ver naar achter maar daar hebben we ook nog plannen mee dus alles op zijn tijd.
eerste x alles testfitten en dat ging nog niet helemaal lekker dus moest der even aan de auto getrokken worden.
helaas geen foto’s van maar een paar dagen later was die weer terug en na een dagje werk zaterdag hebben we hem zo achter gelaten.
nu de verder plannen zijn om hem woensdag toch wel weer thuis te hebben maar dat ligt eraan of alles mee werkt en ik de besteld onderdelen morgen eindelijk krijg.
ik had veel meer foto’s van alles maar die kan ik helaas niet meer vinden :swear
maar dit is voor deze keer ook wel even genoeg denk ik?… :hmmz12 maart 2015 om 19:31 #17985002
de auto is ondertussen weer thuis.
met nog een hoop werk, maar we geven niet op… eerste weer even sparen voor nieuw lasdraad, dan kunnen we weer verder daarmee :swear13 maart 2015 om 05:38 #17985003ziet er al weer redelijk strak uit weer !
4 augustus 2015 om 19:18 #17985004Laat de foto’s maar komen! :kewlpics
17 augustus 2015 om 11:34 #17985005hahaha die corsa A 12.s 87′ laag+breed mag je weghalen corsaagsi,
aangezien die niet meer van jou is king:
maarja inderdaad er is nu een corsa a bij.
had hem al is zien staan maar dacht: voorwiel aandrijving :fy1 mooi niet.
maar toch, een corsa a aangezien die toch wel bij me in me gedachten bleef hangen.
en ik moet zeggen ik heb er nog geen spijt van :thumbup .
toen ik hem kocht zat er een dakrek op, die was er de volgende ochtend vanaf.. daar werd ik toch wel wat gek van van dat geruis.
daarna is gewassen en gekeken wat nou echt krassen was en gewoon viezigheid, wat me dus goed meeviel.
door de drukte was ik nog niet veel verder gekomen, een kameraad vond het wel meteen nodig om de letters er achter vanaf te trekken… want een corsa a 1.2 naast een polo g40 (sorry voor het vloeken voor sommige ik heb er nix op tegen)
dat kon niet natuurlijk :angel ….
eerst maar ff wat plaatjes bij de praatjes
natuurlijk is een auto van die leeftijd niet zonder werk….
dus vandaag maar is gekeken naar de vlotter (tank meter werkte niet).
nou kan je er gelukkig makkelijk bij, maar….. de aansluiting van de gene die erin zit is anders dan de nieuwe…. :hmmz
dus helaas moet dat even wachten, ook heb ik nog geen tijd gehad om me andere velgen te passen (en daar is het weer ook niet voor).
ik ben al wel aan het ondehandelen over kadett gsi remmen en een gsi achteras+ rembekrachtiger.
alleen is de andere motor nog niet uit gekozen maarja… mocht dat klaar zijn: liever overberemd dan overpowered.
en zoals verwacht staan de 2 projecten (ascona met manta neus en kadett) dus zo goed als stil… de gele voyage heeft wat problemen met de automaatbak, dus dat word waarschijnlijk een GeTrag :wors
maarja ook dat komt hier wel weer te staan… en speciaal voor corsaagsi: je krijgt hem niet meer terug ben helemaal :wub :wub19 augustus 2015 om 17:18 #17985006Fijn dat je er zo blij mee bent! Ik zei toch dat het een kicken bakkie is? Ben benieuwd wat je er van maakt. Wel jammer dat die andere vlotter niet past, maar misschien kun je van 2, 1 maken..
26 augustus 2015 om 16:17 #17985007ja dat is het zeker, ik heb weer het een en het andere gedaan maar nog te druk dat ik nog geen foto’s heb kunnen maken, ik zal verklappen er zit een lip onder en hij mist wat letters achterop haha, inderdaad nog een goeie van je corsaagsi, maar dan moet ik eerst de tank weer leeg hebben :thumbup :angel
30 augustus 2015 om 17:36 #17985008nou hierbij de beloofte :kewlpics van de afgelopen paar weken
de “schone” kofferklep
en het stuk plastic voor onder de auto van VW ik vind het :wors
en dat voor 5 euro :thumbup
en dit heb ik dus altijd al willen doen bij 1 van me auto’s:
nou het andere slecht nieuws… corsaagsi (de vorige eigenaar) heeft heel veel geluk gehad…
ik dus wat minder, ik ben aangehouden met de punten: de achterlichten zijn te donker, mijn uitlaat zou teveel lawaai maken… en mijn banden steken voor te ver uit.. vinden jullie dit ook?
volgens mij is het gewoon gezeik omdat ze zondag’s sochtends moeten werken… want ze zitten onder de 3 cm wat volgens mij dus toegestaan is… nou moet ik vrijdag naar het bureau met me nieuwe wielen (die als het goed is perfect met de rand vallen) :hmmz
dus donderdag avond (denk ik) foto’s van de corsa met nieuwe schoentjes, ook zijn er al veerpootbruggen onderweg voor de corsa, en ga ik binnenkort even bij de jongste van “van het ende cusoms” langs voor wat kleine dingetjes :thumbup dus gaat het helemaal goed komen30 augustus 2015 om 20:32 #17985009Het gaat niet alleen om die 3cm uitsteken… Het gaat ook om je spoorbreedte en die mag dacht ik 2 of 3% afwijken…
Ik heb nog wel velgen met getrokken bandjes(165/50/15) erop misschien iets voor jou?1 september 2015 om 19:05 #17985010Ik heb het destijds met mijn GSI ook gehad, had ik ook brede wieltjes onder en kreeg ik ook een boete omdat ze te ver uit zouden steken. Vervolgens met een kopie van de APK regel van 30mm, een foto met rolmaat erbij en brief gestuurd, gelijk gekregen en mijn geld terug.. :angel
Dat met die spoorbreedte klopt wel maar het ligt er aan waar ze de boete voor geven, als zij zeggen dat ze te ver uitsteken gaat het op dat moment om dat punt en moet je, je mond houden over dat andere regeltje waar ze je dus wel voor kunnen pakken (als ze hun huiswerk zouden doen). Gewoon aanvechten dus!
Maar heb je iets aan de uitlaat veranderd dan? Hij was bij mij namelijk compleet origineel met een RVS opzetstukje erop geschoven. Maakte dus gewoon een standaard geluid.
Tsja, de achterlichten zijn natuurlijk wat donkerder maar geven gewoon een normale lichtopbrengst (zoals gezegd nooit een vermelding met de APK ook). Denk dat ze gewoon aan het zoeken waren, zodat ze weer een paar boetes kunnen noteren. Vind hun baas fijn…
Succes in ieder geval vrijdag! Ben benieuwd naar de nieuwe schoentjes!
1 september 2015 om 20:36 #17985011okee nou ik dan laat ik ze er lekker onder zitten, de uitlaat heb ik nog nix aan verandert alleen het chrome stukje opgepoetst, dan gaan we lekker nix aan de auto doen, en ja ik heb de nieuwe schoentjes even getest maar kwam erachter dat er 1tje nog niet schade vrij is :swear dus even opnieuw laten doen (direct weg gebracht en word garantie)
2 september 2015 om 11:51 #179850121 kleine early suprise… nieuwe telefoon nu dus de foto’s gaan beter worden (had het plasticje er nog voor zitten :swear )
maar paar foto’s van de wielen moest ze toch ff passen.
voor:
en achter:
en aangezien 2 september mijn geboorte datum is.. mezelf getrakteerd op een klein kado’tje.
veerpootbruggen :thumbup
en zo blijven we langzaam bezig, maandag avond 2 deuren opgehaald in de seat cordoba van me vriendin met me vriendin en een goeie vriendin van ons… dus zie het voor je 3 mensen +2 deuren in een cordoba en nee de deuren pasten niet in de kofferbak :hmmz :swear maar is gelukt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.