voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17985013
    corsaagsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Leuke wieltjes maar volgens mij steken ze net zo ver (of stiekem verder) uit dan met de GT wielen?

      Maar je bent lekker bezig! Leuk om te volgen!

      #17985014
      voyageboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2011

        ze steken verder uit, dus probleem nu is, hou ik ze of ga ik opzoek naar wat anders? aangezien ik nog genoeg andere ideeën heb :jerry

        #17985015
        motormuis012
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 October 2012

          de wielen mogen 3 cm uit steken buiten de body als je de body verbreed met spatboardverbreeders mag je daar ook weer 3 cm buiten uit steken

          #17985016
          voyageboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2011

            ja maar dat vind ik persoonlijk nix,zit nog wel te denken om ze uit te rollen
            :jerry

            #17985017
            voyageboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2011

              zo beetje bezig geweest met de corsa, niet teveel maar wel weer iets:
              ik heb een setje speakers enzo opgehaald:



              voor net even wat meer geluid in de corsa ook niet teveel maar ietsje mocht wel vond ik,
              alleen dan de radio

              van dit kan je niet verwachten dat er dit aan draden achter zit: (zoals de bedoeling is:

              en dat klopt het is maar dit:

              dus dat word nog even propere draden trekken en zorgen dat de nieuwe radio (de nieuwe bestelde die nu onderweg is)
              even mooi speelt en alles onthoud enzovoort enzovoort,
              ondertussen zit deze er voor ook in:

              achter past niet dus dat word weer even opzoek gaan naar, ook heb ik nog geen tankvlotter en moet ik me lip opnieuw doen (even perfectioneren) en zo nog allemaal klusjes,
              ook staat de kadett er iets anders bij maar dat is volgende week aan de beurt.

              #17985018
              voyageboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2011

                zo dit zou een weekje kadett worden maarja, je hebt van die mensen die hun afspraken niet nakomen en dan zit je met je handen in het haar :swear

                dus zou staat de kadett nu :cry
                maarja ondertussen hebben we nog een corsa en is daar alsnog het 1 en ander aan gebeurd, zoals deze nieuwe radio versterker en subwoofertje geinstalleerd


                ook hebben we hem even gewassen, en toen ik zo goed als klaar was en de auto nog in de wax stond in de spuitcabine had ik zo iets van:

                NU WIL IK HEM GEPOETST HEBBEN!! :wors maarja daar is het helaas geen weer voor dus dat maar niet gedaan.
                wel wat anders leuks:

                gele folie, nee niet om me ramen te blinderen :puke
                maar wel om de koplampen mee te doen:

                dus we gaan weer vrolijk verder met dingetjes, en we zien wel weer wanneer er een update verschijnt. :thumbup

                #17985019
                voyageboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2011

                  nou helaas geen corsa verhaal dit x maar een kadett gedeelte:
                  gister avond is de motor op gehaald die er nog onder verstopt lag dus was het hoog opkrikken en er onderdoor.
                  al ging dat niet zoals gepland want we kregen de auto niet hoger als dit:

                  dus dan heb je een probleem gelukkig was het front al nix meer waar dus dan moet het maar zo


                  zoals te zien is is de radiateur steun gewoon doorgeslepen dat was toch al nix meer waard want die bestond al uit 3 radiateur steun en de maat klopte ook al niet.
                  dus is de motor opgehaald:

                  :cry :cry :cry doet wel pijn hoor :(

                  dan nu de lege plek :thumbdown

                  #17985020
                  voyageboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2011

                    natuurlijk update tijd:
                    maar ja zo druk was ik weer is dat het uiteindelijk is gebleven bij wielen halen, dingen bestellen, en deuren kaal make, langs de spuiteren….. wacht even nieuwe wielen? ja nieuwe wielen, zag dit setje staan en kon ze niet laten liggen, dus even in een avond naar rotterdam:

                    ja ze staan er hier los voor en ja het zijn opknappers maar het heeft potentie.
                    ook heb ik een middag uitgetrokken om alles uit de deuren te halen en er vanaf dus dan zit de tuin er zo uit:

                    nog even met een karamel schijf over de lijm en sticker rest heen het slot dicht lassen en dan kunnen ze strak gemaakt worden om te spuiten…. maar hoe ga je hem op slot doen als er geen sloten meer in de deur zitten, nou dat is simpel.. zo:

                    ook zijn mijn schoonouders nog geweest voor me verjaardag (dat was 2 september maar okee voorruit. daarbij kregen we dit:

                    dus nu mogen ze niet meer klagen over vliegend gereedschap en gevloek want daar zijn ze voor gewaarschuwd :vertag
                    dat was hem weer voor deze week en ik zeg : tot de volgende :thumbup king:

                    #17985021
                    voyageboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2011

                      nu wil ik even duidelijk antwoord op een paar vragen:
                      ik heb 2.0 16v remmen van een vectra a: past dat met de 14inch gt’s?
                      ik wil 1.6 of 2.0 remtrommels van een astra F: wat heb ik daarvoor allemaal nodig?
                      en staal gevlochten remleidingen: mag dat voor de apk? en in de hoeveel tijd of iets moet je die vervangen?
                      PU bussen: wanneer is dat apk afkeur of zit daar ook een tijdslimiet aan?
                      nou heb ik op marktplaats een 22mm rembekrachtiger gezien van een E kadett: nou zag ik dat daar maar 2 remleidingen in kunnen
                      ik heb er nu 4 maakt dat veel uit?
                      alvast bedankt

                      #17985022
                      motormuis012
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 October 2012

                        wat betreft de stalen gevlochten remleiding dat is voor de apk geen probleem en Pu bussen ook niet is toe gestaan

                        #17985023
                        corsaagsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Die remmen passen bij mijn weten gewoon. Met die combi rijden er wel meer mee rond.

                          #17985024
                          voyageboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 July 2011

                            zo jongens dat duurde even maar we hebben nog wat kunnen doen de corsa is voorzijn van centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, maarja dat is allemaal weg gewerkt en dus eigenlijk niet te zien, ook zit er een engels achterlicht in maar heb ik nog geen foto van :(
                            maar daarin tegen zijn we ook bezig geweest met de kadett… waarom is voor iedereen een raadsel en dat houden we ook nog even zo :vertag

                            even snel rolbaar gemaakt.
                            even wat wielen gepast:
                            .
                            staat wel goed vind ik zelf
                            nou we hadden nog een andre vooras liggen die we eronder gepropt hebben waardoor goed te zien is hoe krom die is

                            dit is linksvoor en rechtsvoor zit die op alle punten nu vast.
                            ik heb nu een mail gesprek met de bergers die hem dus waarschijnlijk krom getrokken heeft aangezien die hem er haaks uit heeft getrokken….
                            dus tot zover.

                            #17985025
                            spijkerjr
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 September 2007

                              Begrijp me goed ik wil je niet zwart maken maar ik zou niet meteen de berger de schuld geven. Een kadett is van zichtzelf nou eenmaal niet zo sterk en aan de foto’s te zien van het ongeluk denk ik niet dat de berger hier de grote schuldige is ;) .

                              #17985026
                              voyageboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 July 2011

                                Ik snap je punt maar als een auto tegen drie boompjes staat lijkt het me voor de wetten der natuur logisch dat je hem er recht achteruit uit trekt en niet haaks om trekt (waardoor die neus dus alleen maar harder in de boom gedrukt word)

                                #17985027
                                voyageboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 July 2011

                                  even heel erg voor de speedy gonzales enzo:
                                  even een us module aangesloten in de cors vind toch wel erg gaaf:

                                  ook met de 2l remmen voor de corsa begonnen: revisie setje erin alles schoon gemaakt

                                  en de werkplek ervoor :agent

                                  dat was het weer tot de volgende :thumbup

                                  #17985028
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    @voyageboy wrote:

                                    natuurlijk update tijd:
                                    nog even met een karamel schijf over de lijm en sticker rest heen het slot dicht lassen en dan kunnen ze strak gemaakt worden om te spuiten…. maar hoe ga je hem op slot doen als er geen sloten meer in de deur zitten, nou dat is simpel.. zo:

                                    Ik heb 2 Rode Corsa A deuren te koop die al het slot dicht gelast hebben en er zitten ook al CPV pompjes in. Rechterdeur heeft totaal geen roest, Linkerdeur een klein plekje onderin. Scheelt je een boel werk denk ik.
                                    Doe me maar een PM :thumb

                                    #17985029
                                    voyageboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 July 2011

                                      zo heel erg druk geweest de laatste paar weken en daarbij niet alleen met de corsa of de kadett, voor de mensen die mij op facebook hebben die weten dat ik nu een loodsje heb waar nog het 1 en ander in moet gebeuren voor de een kadett opzij gezet kan worden, ook ben ik al een paar dagen bezig om de belasting dienst te bereiken zodat de corsa kan blijven rijden vant winter.
                                      het enige wat gedaan is: de corsa uitlaat gemaakt op beunhaas manier om dat die voorpijp niet meer te bestellen is.. uiteindelijk een gebruikte eronder gezet maar die is weer net anders dus de hele uitlaat uit zijn fatsoen… moet maar even.
                                      dus vanaf nu ben ik opzoek naar en c20ne wat ik in de corsa kan hangen( het liefst zo compleet mogelijk in 1x, remmen heb ik al dus dat is het probleem niet… dat was het even voor deze keer de mensen die mij niet op facebook hebben: https://www.facebook.com/joey.vandam.3

                                      #17985030
                                      corsaagsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        http://uitlaat-winkel.nl/voorpijp-voor-opel-corsa-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        Is het deze? Volgens de site op voorraad.. c20ne is wel tof in een A!!

                                        #17985031
                                        voyageboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 July 2011

                                          Nee degene die ik nodig heb word niet meer geleverd dan krijg ik elke x de verkeerde, ja ben nog aan het zoeken voor een c20ne

                                          #17985032
                                          voyageboy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 July 2011

                                            niet heel erg veel gedaan, meer op onderzoek uit en delen aan het zoeken voor een 2.0 corsa a.
                                            zit voornamelijk met de aandrijving te klooien en natuurlijk de uitlaat maar ja ook het spuitwerk maar even af willen vinken van het lijstje dus dan daar ook voor bezig en de beste manieren zoeken enzo…. maar ook wou ik graag en sportstuur dus:
                                            tada….

                                            en natuurlijk een naaf is ook wel handig, mijn buurjongen had een corsa b die die voor zijn vriendin weer wat saaier ging maken (standaard dus)

                                            en de volgende een laatste foto is meer een statement foto, met zowel triest als goed nieuws:

                                            onze oprit is weer vrij, naar 1 jaar en 3 weken is de kadett van de oprit verdwenen hij staat nu binnen bij mijn loods, waar die nu als niemand hem ophaalt volgende week bij het oude ijzer beland :cry

                                            #17985033
                                            voyageboy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 July 2011

                                              ik had gister op facebook “de goede voornemens geplaatst en toen ik daar over naar dacht was het: wow dat word nogal een jaar waar de corsa nogal wat aandacht krijgt, mijn goede voornemens dit jaar zijn: deels spuiten, voorzien van een c20ne rvs uitlaat van blok tot achterbumper en andere wielen. en aangezien ik niet van half werk hou:
                                              we beginnen met de c20ne inbouwen: (de :thumbup staat voor heb ik of ga ik snel ophalen)
                                              een c20ne met versnellingsbak kabelboom enzovoort :thumbup
                                              f20bak
                                              gsi aandrijfassen (of die van mathijssentechnics) :thumbup
                                              remmen voor :thumbup
                                              remmen achter van een gsi (zijn wat breder dan de 1.2) :thumbup
                                              hoofdremcilinder van een e kadett (22,6 mm ipv 20.1)
                                              gsi tank met vlotter
                                              motorsteunen en bak steunen
                                              verstevingsplaten toe voegen (wil me corsa niet in 2e scheuren of krom trekken)
                                              een goed koel systeem
                                              nou dan direct rvs van voor tot achter leggen
                                              het spuiten:
                                              de slotloze deuren erin :thumbup
                                              auto strak maken
                                              motor eruit (wil hem in de motor ruimte ook spuiten na het laswerk en verstevegingswerk)
                                              opnieuw tectyleren
                                              nieuwe deurpennen erin zetten
                                              rubbertje voor de kabels zoeken (centrale vergendeling he)
                                              spuiten natuurlijk
                                              nou andere wielen
                                              ben ik nog niet over uit dus dat is makkelijk :thumbup :D
                                              en alles wat er dan overblijft? geen idee project erbij of de corsa wat sneller maken of gewoon sparen dat weet ik nog niet :hmmz

                                              #17985034
                                              voyageboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 July 2011

                                                voyage’s zijn eventueel te koop voor informatie mogen er mailtjes gestuurd worden
                                                https://www.facebook.com/groups/1497171010514075/permalink/1715202155377625/

                                                #17985035
                                                voyageboy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2011

                                                  @voyageboy wrote:

                                                  we beginnen met de c20ne inbouwen: (de :thumbup staat voor heb ik of ga ik snel ophalen)
                                                  een c20ne met versnellingsbak kabelboom enzovoort
                                                  f20bak
                                                  hoofdremcilinder van een e kadett (22,6 mm ipv 20.1)
                                                  homokineten
                                                  gsi tank met vlotter
                                                  motorsteunen en bak steunen
                                                  verstevingsplaten toe voegen (wil me corsa niet in 2e scheuren of krom trekken)
                                                  een goed koel systeem
                                                  nou dan direct rvs van voor tot achter leggen
                                                  het spuiten:
                                                  auto strak maken
                                                  motor eruit (wil hem in de motor ruimte ook spuiten na het laswerk en verstevegingswerk)
                                                  opnieuw tectyleren
                                                  nieuwe deurpennen erin zetten
                                                  spuiten natuurlijk
                                                  nou andere wielen
                                                  ben ik nog niet over uit dus dat is makkelijk :thumbup :D

                                                  zoals jullie zien is de lijst wat aangepast… dat is nu gedaan en mijn ideeën zijn wat veranderd.
                                                  de slotloze deuren kom ik op terug i.v.m. kabel breuk in het cv systeem dus dat gaat niet door, heb besloten om die andere deuren netjes te laten spuiten… de dorpel en wielkasten netjes te maken en zelf te spuiten, omdat ik toch een beetje het ratlook idee wil behouden hoeft het niet perfect op kleur te zijn maar wel zo ver dat het niet vanaf 100m afstand zichtbaar is…. waarom ik wil het cheap effect erin houden bij de stoplichten, tot je weg rijd.
                                                  ik zag op ebay een mooi verstevegings setje staan wat ik wil aanschaffen maar nou zag ik bij m-tech ook nog dit:
                                                  http://mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=550003&hid=862&lhid=&lvid=&mid=1 is dat echt wat om hem te verstevigen?
                                                  aangezien ik heb onder de motorkap ook spuit als de motor eruit is van wege een beetje roest…
                                                  nou dat aan de kant en wat heb ik nou wel gedaan:
                                                  de apk… kwam die er door heen? nee de uitlaat, remverschil voor en een handremkabel rechts achter, de uitlaat had ik verwacht maar hij ging even kijken voor me, de handremkabel was geen probleem (lang leve brezan) maar de remmen:
                                                  de 1.2 remmen voor schoongemaakt en gang baar gemaakt 2 weken terug en nou begonnen ze vorige week alweer te trillen en te irriteren als een gek…. hoe los je dat dan op? nou zo

                                                  gewoon de 2 liter remmen klaarmaken en erop zetten… past precies met het verbreed staal als je er geen plakloodjes heb zitten tenminste :swear
                                                  dus even snel balancere en klaar :jerry
                                                  zoek de verschillen:


                                                  en behalve dat ze van de verschillende kanten zijn is er verder nix anders aan toch :thumb
                                                  direct over de remmen bank en ze waren zeer tevreden, nou alleen die gekke uitlaat nog, maar dat komt nog.
                                                  voor nu zeg ik weltrusten..
                                                  p.s. 22 mei is de opel meeting in dronten, daar is hij natuurlijk te bewonderen aangezien het een struikel afstand is.
                                                  http://opeltreffen.nl/

                                                  #17985036
                                                  voyageboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 July 2011

                                                    de corsa is weer apk gekeurd! :jerry :jerry :wors :wors
                                                    met wat moeite maar het is gelukt…
                                                    aangezien ik werkeloos ben staan de rest van de ideeën even stil maar hij zal te zien zijn bij de opel meeting in dronten 22 mei
                                                    http://www.opeltreffen.nl/

                                                    #17985037
                                                    voyageboy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 July 2011

                                                      ondanks alles toch een paar kleine dingen gedaan.
                                                      heb hem laatst onder de motorkap helemaal gepoetst en netjes gemaakt, wat een :swear klus.
                                                      volgende week moet de voorwiel ophanging eraan gaan geloven, alleen daarna nog een keer corsa b draarmen en stabilisator en trekstangen eronder met pu bussen dan is de voorkant klaar voor een 2.0…
                                                      ook binnenkort even kijken of ik die oranje dorpel kan laten verdwijnen :hmmz
                                                      maar ondertussen heeft die wel:

                                                      andere wielen king:

                                                      knallen er wel echt uit dus moet er nog even aan wennen maar vind het leuker dan het staal aangezien je dat heel veel ziet

                                                      en dan over de ruimte nog niet gesproken :jerry :jerry
                                                      de naafkapjes moet ik nog even doen maar dat komt ook goed.

                                                      wel is het c20ne idee van de tafel :wors c20let of z20let it is, dit in verband met een kameraad van mij die een coraddo g60 heeft gekocht :angel

                                                      ook is de kadett is officieel weg, maar dat wil be continued alleen niet door mij ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 96)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.