voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 96)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245905
    voyageboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2011

      aangezien me vader geen topic voor zijn wagens zal openen doe ik het maar.
      eerst hebben we de orginele nederlandse voyage.
      een project met manta neus, staat nu in de loods aangezien de geldboom beetje leeg is.

      de andere is een gele amerikaan,maar die heeft (denken we) al wat te verduren gehad.
      hier wat foto’s.
      (de witte aan de zijkant is gesloopt):



      het dakrek is ervan af omdat me vader gek werd van een zingende achteras en een fluitend dakrek.
      ook kan je op de laatste foto mooi zien dat het achterlicht niet helemaal netjes is.
      de trekhaak is zelfbouw, maarja na de aankoop moest er genoeg gebeuren.
      dus laatst een mooie, kamei voorspoiler erop gezet.
      hier voor dat er spoiler erop zat:

      hier zat die erop.

      later het kenteken plaatje erop gemaakt
      maar ik vond die auto zo vies en die spoiler zo schoon dat ik hem moest wassen.

      stukken beter vond je niet? ik wel.
      en ja het is officieel “kamei” (amai hij heeft een kamei).

      toen kwamen we er tijdens het wassen achter dat het rubber van de achterklep niet de fijnste meer was, die dus vervangen maar die wou niet blijven zitten.
      dus onze rol ducktape erbij gepakt:

      van het weekend hebben we de achteras maar omgewisseld de oude zong hartstikke vals.
      en er zit geen radio in die auto dus werd me vader een beetje van :swear .
      ook meteen de andere eind demper eronder gedaan klinkt er grappig.


      eerst de oude as er maar onderuit gehaald, en netjes tegen de muur gezet.
      maak kennis met een valse zanger(es).

      daarna de nieuwe as eronder (dat ging 4x zo snel als eronderuit), en de nette nieuwe veertjes eronder.
      de oude waren iets TE stug.

      By joeyvandam at 2012-01-29
      uit eindelijk hing dat er allemaal netjes onder inclusief de uitlaat.
      en stond alles weer op ze wielen naar in totaal 2 á 3 uur sleutelen.

      me vader vind hem voor te hoog maar ik juist wel leuk, al moet ik toegeven dat de voorkant nog omlaag gaat (er komt ook nog een gele vooras onder).
      even een net close upje van de nieuwe eindemper.

      dat was het weer, bij mee werkzaamheden laat ik het nog horen en vragen zijn altijd welkom.
      groeten joey.

      #17984966
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        gruwelijke mooie wagens, maar de ascona schreeuwt om twee dingen.
        een voor en een achter bumper, maar dat is dan mijn smaak.
        word hij nog verder gerestaureerd, of blijft hij zo.

        groeten.

        #17984967
        voyageboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2011

          Daar zijn we wel mee bezig. Maar dan worden het van die chrome europese.

          #17984968
          InjectTheVenom
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 December 2004

            Ziet er mooi uit die Mancona is weer eens wat anders, ben erg benieuwd hoe deze er uiteindelijk uit komt te zien :thumb

            #17984969
            stekeltje
              Lid sinds:
              15 July 2010

              heb de achterveren 1 ring ingekort en dat staat al beter
              nu de pot nog even bijdraaien en dan rammelt die ook niet meer tegen de bodem
              ben je blij dat het zingen weg is gatie rammelen
              oja ook de as even voorzien van een vers sapje olie
              en de rest krijgen jullie weer van zoonlief te horen tzt

              #17984970
              JohnC
                Lid sinds:
                22 October 2006

                leuke auto’s hoor. :thumbup
                als je die manta ooit eens weg wil doen heb ik wel belang. :jerry

                #17984971
                Kermitkiller
                  Lid sinds:
                  26 March 2005

                  leuke projecten :wors heb ik ook gehad met een manta neus maar weer verkocht en een manta terug gekocht :thumb

                  #17984972
                  voyageboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2011

                    Sorry john ik denk niet dat die er snel vandoor gaat.
                    Beste popke ik heb je toen er nog over hemaild alleen was die verkocht voor ik een bod kon doen hij heeft toen een tijd in je tuin gestaan. Nog met ascona neus,weet je waar die is dat lijkt me best leuk.
                    Groeten joey

                    #17984973
                    stekeltje
                      Lid sinds:
                      15 July 2010

                      zo en vandaag in die kou eventjes een slot veranderd
                      deur wilde niet meer op slot dus nieuw(ander)slot erin gezet en nu werkt het weer
                      ook even de uitlaat andersopgehangen en nu ramelt het niet meer
                      nou nog even kijken of we het benzinegebruik(1op7) weer terug kunnen krijgen op de 1op10 zoals die altijd gelopen heeft
                      en zoon: snachts moet je slapen jong

                      #17984974
                      manta_dennis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Die voyage van Popke is naar een vriend van mij gegaan. Staat nu ergens tussen apeldoorn en deventer.

                        #17984975
                        voyageboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 July 2011

                          dennis zou jij misschien is foto’s van die voyage kunnen maken lijkt me best wel leuk om te zien.

                          #17984976
                          JohnC
                            Lid sinds:
                            22 October 2006

                            ik denk dat de auto er nog net zo bij staat als toen hij hem bij popke opgehaald hebt.
                            er zijn wel wat plannen mee.
                            hij is van manta turbo hier op forum.

                            #17984977
                            manta_dennis
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              auto staat in een stalling.
                              tijdje terug heeft ie er een tweede bijgekocht.

                              #17984978
                              Kermitkiller
                                Lid sinds:
                                26 March 2005

                                yep is nu van manta turbo :thumb en is idd nog under construktion hij was de enige serieuze reactie die ik er toen op gehad heb had hem anders weer gesloopt en gebruikt als donor voor de manta delen

                                hij was toen net op tijd weet je iedereen vind zoiets prachtig totdat je hem tekoop zet dan zijn er ineens niet zoveel liefhebbers meer :hmmz

                                #17984979
                                voyageboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 July 2011

                                  ik had je toen gemaild erover maar toen had ik het geld niet optijd voor elkaar :(

                                  #17984980
                                  voyageboy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 July 2011

                                    zo even het topic weer naar boven schroeven.
                                    even wat foto’s gemaakt onder de kap van die gele (logisch die ander is gewoon leeg).
                                    de motorkap aan de binnenkant was zwart dus dat is alweer netjes schoon gemaakt.
                                    ook is die niet zo “goed” meer, dus misschien een kapje type 2 kopen en een 400 kap van maken :angel .

                                    voor de rest stelt de rare 1900 niet veel voor hij zuipt veel (of dat moet verbeterd zijn ondertussen?).
                                    mooi lucht bak erop :puke maar wel weer een mooi chrome kleppendekseldop.

                                    voor de rest nog even niks.
                                    mischien van het weekend een betere vooras eronder, en dan even verder kijken wat me pa’s planning is.
                                    groeten joey

                                    #17984981
                                    voyageboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 July 2011

                                      ik had gehoopt dat me vader erop zou happen maar jammer genoeg weer niet.
                                      nou de achteras was gedaan en dus was het zaterdag tijd voor de vooras.
                                      eerst maar is kijken hoe we de motor op gingen hangen.

                                      ondertussen kwam ik erachter dat me vader het demping materiaal van het schutbord had gehaald

                                      ondertussen de auto maar op paar mooie bokken gezet.

                                      de oude as even laten zien…

                                      toen de motor eenmaal hing maar begonnen met de zooi los te halen

                                      ondertussen ook voor spoiler eraf enzo anders zou de as er niet onder door kunnen dus hadden we een gereedschap hoekje

                                      toen de as er eenmaal onder van dan was toch een best lege ruimte.

                                      en aangezien we de kettingen kwijt waren van de motor steun hebben we de ketting van de hond maar gepakt, werkte prima.

                                      toen de nieuwe as maar even schoongemaakt, me vader zei: ja nu kan je er nog bij…
                                      dat is een punt wat zeker is :afro

                                      toen moest die er weer onder , nou geen probleem

                                      maar aangezien die as ook een tijd stil heeft gelegen zal dit nog wel even eraf geremd moeten worden

                                      toen werd het heel erg hektisch, want wat bleek de motorsteunen waren niet hetzelfde (helaas geen foto’s van).
                                      dus op naar de loods en die steunen gezocht, waar bij zowel me vader en ik dachten : dat word nog een uur of 2 zoeken… :swear nee 3de krat en we riepen bingo (helaas nix gewonnnen.)
                                      daarna stond die weer netjes op zijn wielen een rondje gereden… paar foto’s geschoten en ik moet zeggen. dat ik deze foto vooral vind om op te kwijlen :wub .

                                      nou de rest van de foto’s en dan zeg ik : tot de volgende keer maar weer.


                                      #17984982
                                      stekeltje
                                        Lid sinds:
                                        15 July 2010

                                        de meeste roest is er nu wel afgeremd
                                        onderhand een keer de schijven van de ouwe as laten afdraaien/slijpen
                                        deze zijn krom dus dat remt niet lekker en dan krijgt ie zijn dikke remmen weer terug
                                        ook heb ik al een aanvaring gehad met een drempel gelukkig geen kapotte kamei
                                        maar een erg naar gehoor zoiets

                                        #17984983
                                        voyageboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 July 2011

                                          weer een paar kleine dingetjes gedaan…
                                          zoals de tape voorop het spatbord vervangen (voor de eerste x).
                                          de tape die erop zat was alleen nog maar het karkasje van over dus eraf getrokken.
                                          en toen troffen we dit aan:

                                          daarna netjes er weer zwarte tape overheen gedaan.

                                          daarna netjes de auto gewassen en gestofzogen van binnen geef toe ziet eruit als een nieuwe:


                                          zonder al die speeltjes dan haha.
                                          me vader had een dynamo laten reviseren nou netjes terug gekomen en erop gezet, nou toen begon de lol.
                                          op de ampere meter bleef in het hoekje 30+ hangen de ruiten wissers op standje 1 leek standje 2.
                                          en standje 2 was het een wonder dat ze erop bleven zitten.
                                          dus toen de spanningsregelaar (nieuwe) eraf gehaald en weer op de orginele oude gezet toen was het weer goed.
                                          dus even nieuwe spanningsregelaar halen.

                                          dat was het weer volgende (grotere geplande klusje) is eindelijk de bumpers.
                                          aangezien de neus en kont dubbelwandig zijn (rot america) worden ze waarschijnlijk niet helemaal orgineel europees opgehangen.

                                          #17984984
                                          City
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2004

                                            Volgens mij heb ik deze in Wageningen ook al eens zien rijden en staan.
                                            Succes met sleutelen.

                                            Mvg Patrick

                                            #17984985
                                            stekeltje
                                              Lid sinds:
                                              15 July 2010

                                              @patrick:ik woon idd in wageningen

                                              probleem met dynamo is opgelost
                                              de fout zit em in de spanningsregelaar die zat tegen het dynamohuis aan en maakte daarom valse aarde
                                              dus even wat klein aanpassingen doen en nu warkt ut als een tierelier
                                              vandaag ook ff koplampies gesteld en dat was hard nodig na de plaatsing van de andere as
                                              ook gelijk even weer een accu bevestiging erop gemaakt die was afgedraait en ook ff een plaatje gelast op het binnenspatbord naast de accu

                                              @joey
                                              :je mag em weer wassen haha hij ziet eruit als een beest ;)

                                              #17984986
                                              voyageboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 July 2011

                                                zet hem 21 april maar bij m&m zal ik hem daar persoonlijk wassen :thumbup

                                                #17984987
                                                stekeltje
                                                  Lid sinds:
                                                  15 July 2010

                                                  en nu het volgende weer
                                                  hij houd af en toe er gewoon mee op
                                                  heb kap en rotor vervangen en onsteking weer op tijd gezet
                                                  als ik rij dan hapert ie soms en ook af en toe valtie uit bijn het stoplicht
                                                  daarna is het wel gewoon weer starten en lopen
                                                  zeer vreemd
                                                  wie weet er wat er aan de hand kan zijn?

                                                  #17984988
                                                  stekeltje
                                                    Lid sinds:
                                                    15 July 2010

                                                    vandaag weer de auto gewassen en de achterkant iets bewerkt enzo en morgen poetsen want dit:

                                                    zit er niet uit….
                                                    ook is het probleem opgelost van de vorige post: dat was de bobine en de condensator.

                                                    bij deze zit ook de bovenkant van het achterklep rubbertje met ducktape.

                                                    de roest sporen aan de binnenkant schoongemaakt met betume remover.
                                                    ook helaas de orginele sticker van california eraf moeten halen.
                                                    niet meer krijgen natuurlijk maarja dit was ook nix
                                                    nog een inzending voor vermogen die ik moet doen haha: een orginele 1900 amerikaanse (afgevoerde) versie de motor is zich alleen aan het voorbereiden voor het bejaardenthuis en werkt zich er alvast naar toe:

                                                    hier nog wat “random” foto’s:

                                                    aan het werk als de oud ijzerboer (al had de motor het al zwaar met 600 kilo erachter dat is dan wel inclusief aanhanger, vandaar : hij word slecht)

                                                    ff snel bij de gamma geweest heerlijk weertje heerlijk smoeltje :wub
                                                    dat was het weer groeten joey…
                                                    en misschien tot morgen want dan word die gepoetst en op sommige punten aan de buitenkant op roest bijgewerkt

                                                    #17984989
                                                    stekeltje
                                                      Lid sinds:
                                                      15 July 2010

                                                      zo mijn zoon zijn zin maar hij zal ook de fotos niet plaatsen
                                                      de bumpertjes zitten erop
                                                      dat na het gepoets van onderlaats
                                                      was wel een klusje om em weer wat glimender te krijgen
                                                      maar hij en zijn neefje hebben hun best gedaan

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 96)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.