Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › voyageboy’s corsa en stekeltje’s voyage en rekor.. commodore
- Dit onderwerp bevat 95 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 mei 2017om 22:41 door voederbiet.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2012 om 21:27 #17245905
aangezien me vader geen topic voor zijn wagens zal openen doe ik het maar.
eerst hebben we de orginele nederlandse voyage.
een project met manta neus, staat nu in de loods aangezien de geldboom beetje leeg is.
de andere is een gele amerikaan,maar die heeft (denken we) al wat te verduren gehad.
hier wat foto’s.
(de witte aan de zijkant is gesloopt):
het dakrek is ervan af omdat me vader gek werd van een zingende achteras en een fluitend dakrek.
ook kan je op de laatste foto mooi zien dat het achterlicht niet helemaal netjes is.
de trekhaak is zelfbouw, maarja na de aankoop moest er genoeg gebeuren.
dus laatst een mooie, kamei voorspoiler erop gezet.
hier voor dat er spoiler erop zat:
hier zat die erop.
later het kenteken plaatje erop gemaakt
maar ik vond die auto zo vies en die spoiler zo schoon dat ik hem moest wassen.
stukken beter vond je niet? ik wel.
en ja het is officieel “kamei” (amai hij heeft een kamei).
toen kwamen we er tijdens het wassen achter dat het rubber van de achterklep niet de fijnste meer was, die dus vervangen maar die wou niet blijven zitten.
dus onze rol ducktape erbij gepakt:
van het weekend hebben we de achteras maar omgewisseld de oude zong hartstikke vals.
en er zit geen radio in die auto dus werd me vader een beetje van :swear .
ook meteen de andere eind demper eronder gedaan klinkt er grappig.
eerst de oude as er maar onderuit gehaald, en netjes tegen de muur gezet.
maak kennis met een valse zanger(es).
daarna de nieuwe as eronder (dat ging 4x zo snel als eronderuit), en de nette nieuwe veertjes eronder.
de oude waren iets TE stug.
By joeyvandam at 2012-01-29
uit eindelijk hing dat er allemaal netjes onder inclusief de uitlaat.
en stond alles weer op ze wielen naar in totaal 2 á 3 uur sleutelen.
me vader vind hem voor te hoog maar ik juist wel leuk, al moet ik toegeven dat de voorkant nog omlaag gaat (er komt ook nog een gele vooras onder).
even een net close upje van de nieuwe eindemper.
dat was het weer, bij mee werkzaamheden laat ik het nog horen en vragen zijn altijd welkom.
groeten joey.30 januari 2012 om 20:39 #17984966gruwelijke mooie wagens, maar de ascona schreeuwt om twee dingen.
een voor en een achter bumper, maar dat is dan mijn smaak.
word hij nog verder gerestaureerd, of blijft hij zo.groeten.
31 januari 2012 om 08:39 #17984967Daar zijn we wel mee bezig. Maar dan worden het van die chrome europese.
31 januari 2012 om 19:17 #17984968Ziet er mooi uit die Mancona is weer eens wat anders, ben erg benieuwd hoe deze er uiteindelijk uit komt te zien :thumb
31 januari 2012 om 21:13 #17984969heb de achterveren 1 ring ingekort en dat staat al beter
nu de pot nog even bijdraaien en dan rammelt die ook niet meer tegen de bodem
ben je blij dat het zingen weg is gatie rammelen
oja ook de as even voorzien van een vers sapje olie
en de rest krijgen jullie weer van zoonlief te horen tzt31 januari 2012 om 22:27 #17984970leuke auto’s hoor. :thumbup
als je die manta ooit eens weg wil doen heb ik wel belang. :jerry1 februari 2012 om 07:30 #17984971leuke projecten :wors heb ik ook gehad met een manta neus maar weer verkocht en een manta terug gekocht :thumb
1 februari 2012 om 15:19 #17984972Sorry john ik denk niet dat die er snel vandoor gaat.
Beste popke ik heb je toen er nog over hemaild alleen was die verkocht voor ik een bod kon doen hij heeft toen een tijd in je tuin gestaan. Nog met ascona neus,weet je waar die is dat lijkt me best leuk.
Groeten joey1 februari 2012 om 21:40 #17984973zo en vandaag in die kou eventjes een slot veranderd
deur wilde niet meer op slot dus nieuw(ander)slot erin gezet en nu werkt het weer
ook even de uitlaat andersopgehangen en nu ramelt het niet meer
nou nog even kijken of we het benzinegebruik(1op7) weer terug kunnen krijgen op de 1op10 zoals die altijd gelopen heeft
en zoon: snachts moet je slapen jong3 februari 2012 om 21:08 #17984974Die voyage van Popke is naar een vriend van mij gegaan. Staat nu ergens tussen apeldoorn en deventer.
5 februari 2012 om 10:57 #17984975dennis zou jij misschien is foto’s van die voyage kunnen maken lijkt me best wel leuk om te zien.
5 februari 2012 om 12:03 #17984976ik denk dat de auto er nog net zo bij staat als toen hij hem bij popke opgehaald hebt.
er zijn wel wat plannen mee.
hij is van manta turbo hier op forum.5 februari 2012 om 21:13 #17984977auto staat in een stalling.
tijdje terug heeft ie er een tweede bijgekocht.5 februari 2012 om 23:30 #17984978yep is nu van manta turbo :thumb en is idd nog under construktion hij was de enige serieuze reactie die ik er toen op gehad heb had hem anders weer gesloopt en gebruikt als donor voor de manta delen
hij was toen net op tijd weet je iedereen vind zoiets prachtig totdat je hem tekoop zet dan zijn er ineens niet zoveel liefhebbers meer :hmmz
6 februari 2012 om 14:03 #17984979ik had je toen gemaild erover maar toen had ik het geld niet optijd voor elkaar :(
22 maart 2012 om 19:57 #17984980zo even het topic weer naar boven schroeven.
even wat foto’s gemaakt onder de kap van die gele (logisch die ander is gewoon leeg).
de motorkap aan de binnenkant was zwart dus dat is alweer netjes schoon gemaakt.
ook is die niet zo “goed” meer, dus misschien een kapje type 2 kopen en een 400 kap van maken :angel .
voor de rest stelt de rare 1900 niet veel voor hij zuipt veel (of dat moet verbeterd zijn ondertussen?).
mooi lucht bak erop :puke maar wel weer een mooi chrome kleppendekseldop.
voor de rest nog even niks.
mischien van het weekend een betere vooras eronder, en dan even verder kijken wat me pa’s planning is.
groeten joey27 maart 2012 om 12:32 #17984981ik had gehoopt dat me vader erop zou happen maar jammer genoeg weer niet.
nou de achteras was gedaan en dus was het zaterdag tijd voor de vooras.
eerst maar is kijken hoe we de motor op gingen hangen.
ondertussen kwam ik erachter dat me vader het demping materiaal van het schutbord had gehaald
ondertussen de auto maar op paar mooie bokken gezet.
de oude as even laten zien…
toen de motor eenmaal hing maar begonnen met de zooi los te halen
ondertussen ook voor spoiler eraf enzo anders zou de as er niet onder door kunnen dus hadden we een gereedschap hoekje
toen de as er eenmaal onder van dan was toch een best lege ruimte.
en aangezien we de kettingen kwijt waren van de motor steun hebben we de ketting van de hond maar gepakt, werkte prima.
toen de nieuwe as maar even schoongemaakt, me vader zei: ja nu kan je er nog bij…
dat is een punt wat zeker is :afro
toen moest die er weer onder , nou geen probleem
maar aangezien die as ook een tijd stil heeft gelegen zal dit nog wel even eraf geremd moeten worden
toen werd het heel erg hektisch, want wat bleek de motorsteunen waren niet hetzelfde (helaas geen foto’s van).
dus op naar de loods en die steunen gezocht, waar bij zowel me vader en ik dachten : dat word nog een uur of 2 zoeken… :swear nee 3de krat en we riepen bingo (helaas nix gewonnnen.)
daarna stond die weer netjes op zijn wielen een rondje gereden… paar foto’s geschoten en ik moet zeggen. dat ik deze foto vooral vind om op te kwijlen :wub .
nou de rest van de foto’s en dan zeg ik : tot de volgende keer maar weer.
28 maart 2012 om 03:29 #17984982de meeste roest is er nu wel afgeremd
onderhand een keer de schijven van de ouwe as laten afdraaien/slijpen
deze zijn krom dus dat remt niet lekker en dan krijgt ie zijn dikke remmen weer terug
ook heb ik al een aanvaring gehad met een drempel gelukkig geen kapotte kamei
maar een erg naar gehoor zoiets11 april 2012 om 08:43 #17984983weer een paar kleine dingetjes gedaan…
zoals de tape voorop het spatbord vervangen (voor de eerste x).
de tape die erop zat was alleen nog maar het karkasje van over dus eraf getrokken.
en toen troffen we dit aan:
daarna netjes er weer zwarte tape overheen gedaan.
daarna netjes de auto gewassen en gestofzogen van binnen geef toe ziet eruit als een nieuwe:
zonder al die speeltjes dan haha.
me vader had een dynamo laten reviseren nou netjes terug gekomen en erop gezet, nou toen begon de lol.
op de ampere meter bleef in het hoekje 30+ hangen de ruiten wissers op standje 1 leek standje 2.
en standje 2 was het een wonder dat ze erop bleven zitten.
dus toen de spanningsregelaar (nieuwe) eraf gehaald en weer op de orginele oude gezet toen was het weer goed.
dus even nieuwe spanningsregelaar halen.
dat was het weer volgende (grotere geplande klusje) is eindelijk de bumpers.
aangezien de neus en kont dubbelwandig zijn (rot america) worden ze waarschijnlijk niet helemaal orgineel europees opgehangen.11 april 2012 om 16:26 #17984984Volgens mij heb ik deze in Wageningen ook al eens zien rijden en staan.
Succes met sleutelen.Mvg Patrick
12 april 2012 om 20:11 #17984985@patrick:ik woon idd in wageningen
probleem met dynamo is opgelost
de fout zit em in de spanningsregelaar die zat tegen het dynamohuis aan en maakte daarom valse aarde
dus even wat klein aanpassingen doen en nu warkt ut als een tierelier
vandaag ook ff koplampies gesteld en dat was hard nodig na de plaatsing van de andere as
ook gelijk even weer een accu bevestiging erop gemaakt die was afgedraait en ook ff een plaatje gelast op het binnenspatbord naast de accu
@joey:je mag em weer wassen haha hij ziet eruit als een beest ;)12 april 2012 om 20:21 #17984986zet hem 21 april maar bij m&m zal ik hem daar persoonlijk wassen :thumbup
3 mei 2012 om 19:49 #17984987en nu het volgende weer
hij houd af en toe er gewoon mee op
heb kap en rotor vervangen en onsteking weer op tijd gezet
als ik rij dan hapert ie soms en ook af en toe valtie uit bijn het stoplicht
daarna is het wel gewoon weer starten en lopen
zeer vreemd
wie weet er wat er aan de hand kan zijn?20 juli 2012 om 19:02 #17984988vandaag weer de auto gewassen en de achterkant iets bewerkt enzo en morgen poetsen want dit:
zit er niet uit….
ook is het probleem opgelost van de vorige post: dat was de bobine en de condensator.
bij deze zit ook de bovenkant van het achterklep rubbertje met ducktape.
de roest sporen aan de binnenkant schoongemaakt met betume remover.
ook helaas de orginele sticker van california eraf moeten halen.
niet meer krijgen natuurlijk maarja dit was ook nix
nog een inzending voor vermogen die ik moet doen haha: een orginele 1900 amerikaanse (afgevoerde) versie de motor is zich alleen aan het voorbereiden voor het bejaardenthuis en werkt zich er alvast naar toe:
hier nog wat “random” foto’s:
aan het werk als de oud ijzerboer (al had de motor het al zwaar met 600 kilo erachter dat is dan wel inclusief aanhanger, vandaar : hij word slecht)
ff snel bij de gamma geweest heerlijk weertje heerlijk smoeltje :wub
dat was het weer groeten joey…
en misschien tot morgen want dan word die gepoetst en op sommige punten aan de buitenkant op roest bijgewerkt14 augustus 2012 om 18:08 #17984989zo mijn zoon zijn zin maar hij zal ook de fotos niet plaatsen
de bumpertjes zitten erop
dat na het gepoets van onderlaats
was wel een klusje om em weer wat glimender te krijgen
maar hij en zijn neefje hebben hun best gedaan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.