Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Voorstellen/vragen Insignia 2.0 Turbo 4×4
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 november 2019om 15:18 door AstraTh.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2016 om 18:18 #18321903
Nou we blijven nog even bezig.
De dag na reparatie achteras kwam het motormanagement lampje weer in beeld. Uitgelezen en gaf aan dat sensor nokkenasversteller uitlaat kant geen signaal o.i.d. er schijnen zeefjes in te zitten die verstopt raken en 99% kans dat het met een nieuwe opgelost is.
Een nieuwe is besteld maar was helaas niet op voorraad dus die komt 1 dezer dagen.
De auto reed verder prima dus ik gebruikte hem nog.
Zo ook gisteravond, onderweg op de snelweg, 130 op zn cruisecontrol. Ineens vermogen verlies en raar geluid wat bij de turbo vandaan komt. Onderweg snel gekeken, geen rook, geen oververhitting, alles fijn.
Op plaatst van bestemming snel uitgelezen met bluetooth dongel, gelukkig geen 2e foutmelding maar stond de p000b foutnelding van nokkenasversteller in het rood wat eerst oranje was. Mijn gedachtengang was: die sensor is nu echt kapot en de auto is in zn noodloop geslagen.
Foutmelding gewist maar helaas het vermogenverlies bleef en het geluid ook. De terugweg naar huis(40km) heel de weg geen lampje gezien maar wel het geluid en geen turbo. Nu vermoed ik dat er een slang geklapt/ los is van de turbo dus hopelijk is het straks droog en ga ik m is op krikken om te kijken!Iemand die hier ervaring mee heeft?
6 augustus 2016 om 08:45 #18321904Helaas had ik niet het geluk van een geklapte slang.
Slang van luchtfilter naar turbo gedemonteerd en aan het inlaat wieltje gedraaid/gevoeld. Hier zit speling op maar niet extreem en is ook niet in het slakkenhuis gesleten.
Als ik aan het wiel draai hoor je wat ratelen,net of er een knikker in zit. Vermoedelijk aan de uitlaatkant, met een spiegeltje en zaklamp in de turbo gekeken maar niets te zien.
Maandag ga ik de turbo demonteren en breng ik hem naar de reviseur. Ben benieuwd wat de oorzaak is!24 november 2018 om 17:42 #18361982Inmiddels is het achterdifferentieel gereviseerd en blijven de meldingen terug komen. Aan de pomp was niks te zien maar reparateur vermoed dat de pomp nu ook vervangen moet worden. Vraag me dan wel af of de revisie van het differentieel dan niet overbodig is geweest. Wat zou anders de meldingen service achteras en service awd kunnen veroorzaken? Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een pomp? Nieuw of slooponderdeel? En heeft dit communicatieproblemen met het differentieel opgeleverd? Wat is wijsheid…….
17 november 2019 om 21:53 #18369956Is het probleem nu verholpen met awd en achteras service? wat is nu de beste oplossing geweest en bij welke garage hebben jullir dit laten maken? want ik heb hetzelfde probleem.
18 november 2019 om 10:08 #18369962Uiteindelijk is de hele Haldex koppeling gereviseerd en was het klaar met de foutmeldingen. Het is een dijk van een wagen met zat pit maar deze jongen zat niet lekker meer in zn eigen auto dus ik heb m opgeruimd. Degene die m nu rijdt zal een stuk lekkerder zitten want ik had er net 4000 euro tegenaan gegooid in een half jaar tijd.
18 november 2019 om 14:49 #18369974wat is je advies aan mij? welke garage ben je geweest? dan maak ik van hun ervaring gebruik.
19 november 2019 om 12:48 #18369983Ik ben daarvoor bij Opel Dekker geweest in Krimpen aan den IJssel. Hun hebben alles uit en ingebouwd en het differentieel is bij Brunnekreef gereviseerd. Auto bijna 2 weken kwijt geweest.
24 november 2019 om 15:18 #18370106Mensen kunnen bij een geïmporteerde auto zoooo naïef zijn soms
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.