Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Vooras stabilisator
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2008 om 11:55 #17448266
door te proberen en weer te veranderen en uittesten en weer rijden en testen. schokdemper aanpassen instellingen veranderen en uittesten , icm met verschillende diameter velgen en banden proberen ;)
maar er zijn ook een aantal standaard oorzaak en gevolg regels die gelden voor de meeste applicaties ,
DECREASE UNDERSTEER….. CORRECTION…..DECREASE OVERSTEER
higher pressure……………………tire pressure – front………………….lower pressure
larger contact area………………..tire section – front……………smaller contact area
more negative…………………….wheel camber – front…………………..more positive
softer……………………………………..springs – front…………………………………..stiffer
thinner (softer)………………………..sway bar – front…………………….thicker (stiffer)
larger…………………………………….spoiler – front…………………………………smaller
lower pressure…………………….tire pressure – rear…………………higher pressure
smaller contact area……………..tire section – rear………………larger contact area
more positive…………………….wheel camber – rear………………….more negative
stiffer……………………………………..springs – rear…………………………………..softer
thicker (stiffer)………………………..sway bar – rear…………………….thinner (softer)
smaller……………………………………spoiler – rear………………………………….larger
weight bias rearward…………….weight distribution…………..weight bias forward
het is natuurlijk ook van belang hoe je zelf het liefste je auto wil hebben sturen (bepaalde voorkeuren)
de een heeft bv liever wat meer onderstuur als een ander.
@M400 , heb jij toevallig nog een leuke foto van jouw ascona in actie ? ik kon zo snel niets vinden :(16 november 2008 om 12:23 #17448267klik op de www button onder mijn bericht,er staan foto’s en video’s op. en op de site http://www.imra.nl staan bij de video’s,2 filmpjes van de testdag niederrhein,daar kom ik ook zeer regelmatig door het beeld glijden.
gr. Johan Bruggeman;)
ohw ik zie net dat je m400 bedoelde,maar goed dan weet je nu in ieder geval met wie je te maken hebt.
16 november 2008 om 13:34 #17448268origineel gepost door mr-turbo
M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerryen circuit auto op droge baan: bla bla bla :P
Ik weet het ,ik heb er ook zeker geen verstand van :hmmz(en de jongens van intrax al helemaal niet:hmmz)en al helemaal nooit iets uitgeprobeerd:hmmz:hmmz
Maar één ding is zeker je moet het allemaal zelf testen en wat voor jou het beste aanvoelt rijdt voor jou meestal het snelst.16 november 2008 om 18:37 #17448269joh, het maakt mij helemaal niet uit, als je lekker 400 euro of meer wilt uitgeven om te zorgen dat je minder grip krijgt, moet je dat vooral doen :jerry
16 november 2008 om 20:01 #17448270Het blijft natuurlijk wel een combinatie van veren dempers en stabi en ja je moet er zelf mee rijden maar info en advies kun je hier wel krijgen. Ik heb ook al het een en ander geprobeerd van gele koni, rode koni, jamex en nu bilstein dempers (achter zitten er van een C kadett ook op aanraden) met de veren wil ik ook nog wat veranderen. Een kennis doet slalom met Ascona en heeft voor veren van100kg en achter 50kg en als je dat ziet rijden.Op de duitse site kun je ook veel info over wegligging vinden.
Maar de bevestiging van de voor stabi aan de draagarmen zie je ook wel eens met unibolts en daar was ik erg benieuwd naar.16 november 2008 om 20:08 #17448271dit is wat ik doe met m’n Ascona……
Hij is eventueel te koop.16 november 2008 om 22:01 #17448272wij rijden oa. ook slalom in duitsland, zo’n beetje elke maand. M400 heb ik daar ook wel eens gezien ;) momenteel bij mij 400ponders voren en 300 achter. Ben een paar weken terug overgestapt van koni geel naar instelbare billsteins. Betwijfel of ze net zolang meegaan als de konis, maar ze zijn wel beter instelaar. En vind ze wat fijner sturen. Misschien dat de konis met andere olie net zo goed kunnen zijn maar wel wat robuster:hmmz
23 november 2008 om 13:48 #17448273we zakken een beetje af, zijn we eruit dan?
23 november 2008 om 14:34 #17448274Ik ben er nog niet uit had graag foto’s willen zien van div. bevestigings methode’s unibolst, pu rubbers en zelf bouw dubbele maar word er wel wijzer van weet niet wat jij m400 er onder heb zitten
23 november 2008 om 19:47 #17448275voorstabi is gehalveerd in dikte(kun je ook van een 1200 gebruiken maar die zijn schaars) achter zit er geen onder. Voor gewoon de originele rubbers(nieuw) aangezien deze aardig wat klappen opvangen en m’n ophangpunten niet uit scheuren, achter aan de as de originele rubbers, voorkant as pu-bussen om de zelfde reden.
24 november 2008 om 09:29 #17448276dus in princiepe is de achterste stabilisator stang weg te laten?
is dit ook enig sins merkbaar bij ruig straat gebruik?24 november 2008 om 19:49 #17448277Gaaf filmpje en een hoop bekenden. ;) Bert en Jefke, Bert en Jeroen, Gotz, Angeliqeu en robert, :thumbup Gaaf!!!
2009 ook eens buurten daar.
Maar wat betref een goeie wegligging…. Goed uitlijnen en het wil ook wel helpen om de voorwielen erg negatief te zetten, en de voorkant flink stug afveren/dempen;)
25 november 2008 om 20:25 #17448278En dit doe ik maar dan met de manta.
Hieronder zitten dikke stabi’s van bilstein in combi met gele koni’s en spaxx veren.En dit is af en toe ook wel leuk!!
26 november 2008 om 19:28 #17448279Dat ziet er leuk uit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.