Vooras stabilisator

Forumindex Forums Modellen Ascona Vooras stabilisator

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208033
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Heeft er iemand tekeningen/foto’s van een zware of rally uitvoering. van de voorste stabilisator. Heb begrepen dat het de wegligging veel kan verbeteren van een schokdemperfabriek uit Veghel:vertag

    #17448242
    ar
    • Topics 5
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    20 November 2004

    Ken ik niet , maar ik heb een zware van bilstein onder mijn race manta en dat maakt een heel verschil:thumbup
    Die uit veghel is voor mij onbekend ,maar ben wel benieuwd.

    #17448243
    Jaccoooo
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    9 December 2006

    een 2e originele eronder bevestigen word ook weleens gedaan.

    #17448244
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    ik rij het liefste zonder:P geeft net wat meer grip

    #17448245
    M@ntaMi@
    • Topics 11
    • Reacties 81
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door Jaccoooo
    een 2e originele eronder bevestigen word ook weleens gedaan.

    Heb je daar ook foto’s van toevallig? Hoe zit dat dan gemonteerd?

    #17448246
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Een 2e heb ik er ook al onder moet er voor apk onderuit stuurstang komt ertegen als auto helemaal uitgeveerd is en maximaal gestuurd.

    #17448247
    golfkiller
    • Topics 0
    • Reacties 270
    Lid sinds:
    27 March 2005

    wij deden het ook bij rally auto’s. Nooit gezeik gehad met APK of zo………….

    #17448248
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    hoe kom je aan een dikkere dan? biesheuvel????
    ik zou dat ook wel eens willen zien met 2 stangen

    en het is volgens mij geen gewoon staal dus zelf maken zit er ook niet in

    #17448249
    ar
    • Topics 5
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    20 November 2004

    Ik heb ze via bilstein gekocht.
    Ik had een set voor voor en achter.

    #17448250
    mantaroel
    Bijdrager
    • Topics 5
    • Reacties 197
    Lid sinds:
    11 September 2005
    #17448251
    ar
    • Topics 5
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    20 November 2004

    origineel gepost door mantaroel

    http://www.manta-b.de/strauss/neues/stabi_kit.htm

    misschien zoiets:thumbup

    Dit komt bij bilstein vandaan.

    #17448252
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    dat is best geld voor 2 van die stangetjes

    #17448253
    mantaroel
    Bijdrager
    • Topics 5
    • Reacties 197
    Lid sinds:
    11 September 2005

    origineel gepost door larsjeG40
    dat is best geld voor 2 van die stangetjes

    Hmm, als je veel geld aan pk´s en velgen en achteras en remmen uitgeeft dan zijn die 500 euro van zo´n stabilisatorstangenset toch in verhouding niet zo duur.

    #17448254
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    nou vind ik wel aangezien het verschil nooit echt zo onwijs veel zal zijn
    en wat zit hier nou voor techniek in? het is gewoon een massa product

    #17448255
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Ik vind het ook best veel geld maar mij is verteld door Intrax (schokdemperfabrikant) dat dit veel scheelt. Dit was het eerste wat hij mij vertelde dat een goede stabilisator veel “rol” over de voorkant voorkomt.;)

    #17448256
    Jaccoooo
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    9 December 2006

    tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.
    ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi’s voor te krijgen,of beter nog te maken.

    #17448257
    m400
    • Topics 5
    • Reacties 518
    Lid sinds:
    22 November 2004

    origineel gepost door Jaccoooo
    tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.
    ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi’s voor te krijgen,of beter nog te maken.

    Ik hoef het je denk ik niet te zeggen, maar doe het toch. Hoe stugger je de Ascona achter maakt , hoe minder de wegligging zal zijn(vooral grip).

    #17448258
    Jaccoooo
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    9 December 2006

    hoe bedoel je?
    dat de vering en demping niet harder moet dat begrijp ik,maar hij mag van mij wel iets minder overhellen,vooral op het moment als je na de drift weer grip krijgt,vind ik dat de carrosserie behoorlijk heen en weer schud,(om het simpel uittedrukken)dit zou van mij wel iets minder mogen,en mijn idee was dat een stuggere stabi achter dit zal verbeteren.
    als jij een andere visie hebt hoor ik het graag.

    #17448259
    ar
    • Topics 5
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    20 November 2004

    origineel gepost door m400

    origineel gepost door Jaccoooo
    tis veel geld voor een stukkie ijzer,maar als je hard wilt gaan is een goed sturende (en remmende) auto belangrijker dan een dikke tuf.
    ik zou mijn rallyauto achter wel iets stijver willen, maar de veren (ingekorte voorveren)en schokkers(bilstein rally)zijn hard genoeg,zijn daar ook stabi’s voor te krijgen,of beter nog te maken.

    Ik hoef het je denk ik niet te zeggen, maar doe het toch. Hoe stugger je de Ascona achter maakt , hoe minder de wegligging zal zijn(vooral grip).

    Ben ik met je eens voor een rally auto, maar voor een circuit auto op een droge baan heeft het wel zin.Met een natte baan wil je hem ook iets minder stug hebben.

    #17448260
    m400
    • Topics 5
    • Reacties 518
    Lid sinds:
    22 November 2004

    De stabi achter zal het overhellen niet weg nemen, eerder nog meer de grip laten verdwijnen daar (zoals bekend) de stabi beide wielen naar beneden wil drukken. Als je dan een toch een stuggere wil monteren zal je zachtere veren moeten monteren om de grip te bewaren.
    Het overhellen ligt voornamelijk voor, dus zul je eens naar de mogelijkheden voor moeten kijken.

    #17448261
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Als je achter meer grip wilt moet je de panhardstang vervangen door een Mumfordlink gaat je rolcenter van naar beneden http://www.lescanfield.info/rear_geometry.htm effe deze site checken. Het is effe werk om het onder je auto te krijgen

    #17448262
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    jezus die mumfordlinks zien er wel erg professioneel uit vraag me alleen af of het echt zo veel beter is als een Z link (watt link)

    #17448263
    mr-turbo
    Bijdrager
    • Topics 46
    • Reacties 1060
    Lid sinds:
    1 July 2004

    M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerry

    en circuit auto op droge baan: bla bla bla :P

    #17448264
    m400
    • Topics 5
    • Reacties 518
    Lid sinds:
    22 November 2004

    Okee, je hebt gelijk, heb me een beetje laten meeslepen……Zal het niet meer doen:D:D:D

    #17448265
    Jaccoooo
    • Topics 5
    • Reacties 137
    Lid sinds:
    9 December 2006

    origineel gepost door mr-turbo
    M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerry

    gaan jullie ook rally’s rijden dan:P

    ik probeer met mijn posts uittevogelen of er nog want winst te behalen is op gebied van wegligging,ik dacht dat er achter nog wel wat te verbeteren viel,maar als ik dat hier zo hoor werkt dat juist averechts.

    maar dan rijst mijn vraag hoe komen jullie aan die wijsheid,ervaring?op welk gebied?

    begrijp me niet verkeerd,ik wil graag iets van iemand aannemen,maar wil graag weten hoe men aan deze wijsheid komt.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.