Vooras stabilisator

Forumindex Forums Modellen Ascona Vooras stabilisator

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17448266
    mr-turbo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      door te proberen en weer te veranderen en uittesten en weer rijden en testen. schokdemper aanpassen instellingen veranderen en uittesten , icm met verschillende diameter velgen en banden proberen ;)

      maar er zijn ook een aantal standaard oorzaak en gevolg regels die gelden voor de meeste applicaties ,

      DECREASE UNDERSTEER….. CORRECTION…..DECREASE OVERSTEER

      higher pressure……………………tire pressure – front………………….lower pressure

      larger contact area………………..tire section – front……………smaller contact area

      more negative…………………….wheel camber – front…………………..more positive

      softer……………………………………..springs – front…………………………………..stiffer

      thinner (softer)………………………..sway bar – front…………………….thicker (stiffer)

      larger…………………………………….spoiler – front…………………………………smaller

      lower pressure…………………….tire pressure – rear…………………higher pressure

      smaller contact area……………..tire section – rear………………larger contact area

      more positive…………………….wheel camber – rear………………….more negative

      stiffer……………………………………..springs – rear…………………………………..softer

      thicker (stiffer)………………………..sway bar – rear…………………….thinner (softer)

      smaller……………………………………spoiler – rear………………………………….larger

      weight bias rearward…………….weight distribution…………..weight bias forward

      het is natuurlijk ook van belang hoe je zelf het liefste je auto wil hebben sturen (bepaalde voorkeuren)
      de een heeft bv liever wat meer onderstuur als een ander.


      @M400
      , heb jij toevallig nog een leuke foto van jouw ascona in actie ? ik kon zo snel niets vinden :(

      #17448267
      Jaccoooo
        Lid sinds:
        9 December 2006

        klik op de www button onder mijn bericht,er staan foto’s en video’s op. en op de site http://www.imra.nl staan bij de video’s,2 filmpjes van de testdag niederrhein,daar kom ik ook zeer regelmatig door het beeld glijden.

        gr. Johan Bruggeman;)

        ohw ik zie net dat je m400 bedoelde,maar goed dan weet je nu in ieder geval met wie je te maken hebt.

        #17448268
        ar
          Lid sinds:
          20 November 2004

          origineel gepost door mr-turbo
          M400, laat toch doen, als ze denken dat minder overhellen ook altijd beter is, wordt het verschil tussen hun en ons alleen nog maar wat groter :jerry

          en circuit auto op droge baan: bla bla bla :P

          Ik weet het ,ik heb er ook zeker geen verstand van :hmmz(en de jongens van intrax al helemaal niet:hmmz)en al helemaal nooit iets uitgeprobeerd:hmmz:hmmz
          Maar één ding is zeker je moet het allemaal zelf testen en wat voor jou het beste aanvoelt rijdt voor jou meestal het snelst.

          #17448269
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            joh, het maakt mij helemaal niet uit, als je lekker 400 euro of meer wilt uitgeven om te zorgen dat je minder grip krijgt, moet je dat vooral doen :jerry

            #17448270
            cuupi
              Lid sinds:
              18 February 2008

              Het blijft natuurlijk wel een combinatie van veren dempers en stabi en ja je moet er zelf mee rijden maar info en advies kun je hier wel krijgen. Ik heb ook al het een en ander geprobeerd van gele koni, rode koni, jamex en nu bilstein dempers (achter zitten er van een C kadett ook op aanraden) met de veren wil ik ook nog wat veranderen. Een kennis doet slalom met Ascona en heeft voor veren van100kg en achter 50kg en als je dat ziet rijden.Op de duitse site kun je ook veel info over wegligging vinden.
              Maar de bevestiging van de voor stabi aan de draagarmen zie je ook wel eens met unibolts en daar was ik erg benieuwd naar.

              #17448271
              m400
                Lid sinds:
                22 November 2004

                dit is wat ik doe met m’n Ascona……
                Hij is eventueel te koop.

                #17448272
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  wij rijden oa. ook slalom in duitsland, zo’n beetje elke maand. M400 heb ik daar ook wel eens gezien ;) momenteel bij mij 400ponders voren en 300 achter. Ben een paar weken terug overgestapt van koni geel naar instelbare billsteins. Betwijfel of ze net zolang meegaan als de konis, maar ze zijn wel beter instelaar. En vind ze wat fijner sturen. Misschien dat de konis met andere olie net zo goed kunnen zijn maar wel wat robuster:hmmz

                  #17448273
                  m400
                    Lid sinds:
                    22 November 2004

                    we zakken een beetje af, zijn we eruit dan?

                    #17448274
                    cuupi
                      Lid sinds:
                      18 February 2008

                      Ik ben er nog niet uit had graag foto’s willen zien van div. bevestigings methode’s unibolst, pu rubbers en zelf bouw dubbele maar word er wel wijzer van weet niet wat jij m400 er onder heb zitten

                      #17448275
                      m400
                        Lid sinds:
                        22 November 2004

                        voorstabi is gehalveerd in dikte(kun je ook van een 1200 gebruiken maar die zijn schaars) achter zit er geen onder. Voor gewoon de originele rubbers(nieuw) aangezien deze aardig wat klappen opvangen en m’n ophangpunten niet uit scheuren, achter aan de as de originele rubbers, voorkant as pu-bussen om de zelfde reden.

                        #17448276
                        larsjeG40
                          Lid sinds:
                          23 January 2008

                          dus in princiepe is de achterste stabilisator stang weg te laten?
                          is dit ook enig sins merkbaar bij ruig straat gebruik?

                          #17448277
                          Manta 24V
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 September 2004

                            Gaaf filmpje en een hoop bekenden. ;) Bert en Jefke, Bert en Jeroen, Gotz, Angeliqeu en robert, :thumbup Gaaf!!!

                            2009 ook eens buurten daar.

                            Maar wat betref een goeie wegligging…. Goed uitlijnen en het wil ook wel helpen om de voorwielen erg negatief te zetten, en de voorkant flink stug afveren/dempen;)

                            #17448278
                            ar
                              Lid sinds:
                              20 November 2004

                              En dit doe ik maar dan met de manta.
                              Hieronder zitten dikke stabi’s van bilstein in combi met gele koni’s en spaxx veren.

                              En dit is af en toe ook wel leuk!!

                              #17448279
                              cuupi
                                Lid sinds:
                                18 February 2008

                                Dat ziet er leuk uit

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.