Vierde motorsteun, ben er blij mee!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Vierde motorsteun, ben er blij mee!

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #18170986
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ik vergat er misschien bij te zeggen dat mijn XE op carburateurs liep met een stel speciale nokkenassen en dat ie stationair niet zo mooi liep als een injectiemotor. Dat helpt ook niet mee natuurlijk.

      #18170987
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Overigens bedoelde ik niet te zeggen dat jij nou persé die zijkerd bent hoor Fearless! ;)

        En idd. zo zie je maar hoe afhankelijk het is van de hele auto. Mijn PU steunen heb ik ook nooit op mijn huidige XE gehad, en mijn vorige deugde vanaf dag 1 eigenlijk niet. Die klonk na een tijdje sowieso als een diesel, ook met de rubber steunen.

        Daar naast is mijn vierde steun eigenlijk helemaal niet eens zo creatief, zoals ik al postte is het idee het zelfde als met zo’n nep dempertje, alleen dan met een gewone steun gedaan. De functie van deze oplossingen is identiek en niks nieuws aan, en valt dus best bij meer mensen in de smaak doordat het gewoon goed werkt. En die nep dempertjes heb je ook in heel veel kwaliteiten en kun je ook op heel veel plekken monteren, dus is ook niet over één kam te scheren.

        #18170988
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Topictitel even veranderd, vorige deed het idee geen eer aan en deed iets te veel stof opwaaien.

          #18170989
          CQPV6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2008

            Vectra B, Zafira en nog een paar hebben origineel ook zo’n kantelsteun.. had je ook kunnen gebruiken. Vind dit er eerlijk gezegd wel wat lomp uitzien zo.
            maar verder :thumb

            #18170990
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ik vind het een hele goede en nette oplossing. Deze steun zal ook beter dempen dan een steun zoals bij de zafira en vectra b. want nogsteeds zitten deze steunen aan de onderzijde. Hier vang je het aan de bovenzijde op waardoor het kantelen op een hele andere manier beperkt word.

              En zonder herrie dat vind ik toch echt wel een heel goed uitgangspunt.

              #18170991
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Tja, met het uiterlijk van dit soort dingen trek je altijd wel vriend en vijand, de een vind het er gaaf technisch uit zien, de ander lomp. Voor mij geld functie boven vorm, maar vind het er niet lelijk uit zien.

                Heb bij een d kadett wel eens eentje gezien die een soort staafje aan de voorkant van de motor was die in een rond rubber in een plaatje achter de radiateur stak, en dan zie je er van boven bijna niks van, maar die werkte niet zo goed als deze…

                #18170992
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Uit de Braziliaanse Cepchev katalogus:

                  Lijkt er op dat die Chevrolet Kadett, die veel jonger is dan onze Kadettjes ook een vierde steun gebruikt..

                  #18170993
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Die 2 Linkse zijn onderste steun en . Zien er het zelfde uit. Zulke hebben de b Corsas ook.
                    Denk dat het verschilt per motor…De 1 met een beugel aan de bak en bij de ander met een steuntje aan de motor

                    #18170994
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Okee, vond het nogal onduidelijk op de tekening, en het leek mij in de weg te zitten voor de aandrijfas? Dus die loopt er dan njog net achterlangs ofzo?

                      Kon ook al geen bevestigingspunt op hun voorbalk vinden, dus vond het al onlogisch…

                      #18170995
                      freek corsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2004

                        @Vinci wrote:

                        Okee, waar dan? Plaatje er bij zegt ook 1000 woorden heh…

                        Niet de meest nette oplossing, wel simpel en goedkoop en effectief.

                        #18170996
                        Mr. Bone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2009

                          Zo zit het bij mij ook. Niets mis mee. Daarna nog volgegoten met PU hars en een spuitbus zwart er overheen. Die LV zit, zit ook een plaatje over bij mij en ook volgegoten, en RV is alleen volgegoten. Dit ook met 3 nieuwe Febi rubbers.

                          #18170997
                          modfreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            In mijn romeo zit het standaard mooi ..

                            hier een plaatje van het blok.

                            hier een plaatje van mijn motor waar die aan de zeikant opzit

                            #18170998
                            opelpower89
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 September 2009

                              in een ascona c heb je standaard 4 motor steunen :angel

                              #18170999
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Heb het nu zo:

                                Ree al een tijdje zonder, omdat de constructie me wat in de weg zat met mn ontsteking ombouw, maar begon het flink te missen. Vorige week met de bak met sper plaatsen maar eens een Astra G steun er op gezet. Dat werkt heel erg goed ook!

                              14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.