van 156 naar 177 pk?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17508307
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      We zijn er toch al uit:
      Opel4ever heeft een P3E kop of tewel een gewone 30E kop op een blok met andere zuigers die de compressie verlagen,ook Keesjr bevestigd dit…

      Wat is nu het probleem???

      Dat iemand als MR-Turbo andere zuigers heeft gehad als er serie in een C30NE 156pk zitten zal mij worst wezen,maar ie moet niet hier wat chaos gaan maken en gaan vertellen dat ik lieg….

      #17508308
      bettus accu
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 March 2009

        okee, mooisow…

        scheelt mij weer een hoop loop en kijk werk:P:jerry

        #17508309
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          heeft oemand toevallig een link naar de discussie die bij de big opels staat? :jerry

          heb toch niks te doen…:P

          #17508310
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            hmmm, had extra een avondje vrij genomen :D:P

            Laten we de dop er maar weer op doen en sluiten die fles :thumbup

            Hopelijk leggen jullie het netjes bij, nu of na een afkoelingsperiode.

            Jullie zitten beiden vol met bruikbare info voor de users,
            dus kop omhoog,haha, en doorgaan, wij hebben jullie nodig hier :thumbup:thumbup:thumbup

            #17508311
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              dop er op ?:wtf trek er net ene los :P

              ga ff die discussie opzoeken voor de liefhebbers :P

              #17508312
              bettus accu
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 March 2009

                tsja, als er zo’n discussie komt dan zou ik niet meer weten wie nou goede info heeft en wie hier nou zit te liegen…:o:hmmz

                ik denk ook niet dat het moetwil is dat er iemand zit te liegen, maar om een grote zin kort te maken….king:

                #17508313
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door Ghanz
                  dop er op ?:wtf trek er net ene los :P

                  ga ff die discussie opzoeken voor de liefhebbers :P

                  ok, dan ga ik weer verder

                  #17508314
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    haha

                    nee ik ga me er niet mee bemoeien verder,

                    dus geen link ofzo, enkel een tipje van de sluier voor het zoeken :D

                    c30ne of 30ne :D

                    #17508315
                    bettus accu
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2009

                      je weet de letters op opt toetsenbord nog te vinden…. dus het kan nog…..:D

                      #17508316
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        kom op we gaan hier geen slap geouwehoer van maken :angel

                        proost heren :P

                        [edit] en nu allemaal op bigopels aan het lezen

                        :jerry

                        #17508317
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Ok dan, nu ff serieus, ik wil de Users bedanken voor
                          de opwindende informatie omtrent het ‘blabla’ verhaal. :thumbup

                          Een vurige discussie brengt meer info naar buiten,
                          dus laten we dat als een positief punt zien. ;)

                          Aan de andere kant hoop ik vurig, dat de Users weer
                          beiden door 1 deur kunnen gaan, want daar hebben wij
                          allemaal in het forum baat bij :thumbup

                          We maken allemaal wel eens een ’type-fout’, maar die zijn wel te herstellen.
                          Het is nu aan de Users om met elkander in het reine te komen.

                          Succes gewenst aan die Users. :jerry

                          #17508318
                          bettus accu
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 March 2009

                            okee, nu kan de fles dicht… hij is op:vertag:afro:P

                            #17508319
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=10016&highlight=C30LE#post10016

                              ttp://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=331458&highlight=C30LE#post331458

                              http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=145028&highlight=C30LE#post145028

                              En zo kan ik nog lang doorgaan,en iedere keer komt het er op neer dat de zuigers van een C30NE/C30LE 156pk anders zijn als de rest van de 3 liters,dat door de zuigers de lage compressie ontstaat en dat de koppen van de C30NE/C30LE gelijk zijn aan die van een latere (84/85) 30E,ik heb hier zelf zo,n kop liggen bij het oud ijzer van een Monza GSE van 85 met een P3E kop,en das dezelfde als Opel4ever heeft op zijn C30NE 156pk…

                              Maar het is wachten totdat Opel4ever zijn kop loshaalt (als ie dat doet) of zoals MR-Turbo al heeft gezegd met een lampje naar binnen schijnt om naar de zuigers te kijken,wedden dat ie wat anders tegenkomt als vlakke zuigers……….:o

                              #17508320
                              Keesjr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 May 2006

                                Na het lezen van de commentaren van de Duitse vrienden is het me weer helemaal duidelijk :thumbup

                                #17508321
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  nog niet echt…na het lezen van deze commentaren :o
                                  ======================================
                                  1) Hallo,

                                  kann mir jemand sagen, worin sich die C30LE- und C30NE-Motoren mit 156 PS bzw.177 PS
                                  technisch voneinander unterscheiden?

                                  Vielen Dank im Voraus
                                  ==============================================================================

                                  2) Der wesentliche Unterschied liegt in der Verdichtung, der C30 NE mit 177 PS hat eine Verdichtung von 9,2:1,
                                  der C30LE hat nur 8,6:1 durch die Verwendung anderer Kolben.
                                  Diese haben eine Mulde auf der Oberseite…eine Umrüstung
                                  ist also NUR durch Kolbentausch möglich!

                                  Weitere Details:
                                  C30 NE hat größere Ventile: 45/41 mm gegenüber 41/37mm (Einlass/Auslass)
                                  C30 NE hat größere Kanäle im Kopf
                                  C30NE hat Motronic Motorsteuerung, C30LE hat LU-Jetronic

                                  Bevor die Frage kommt:”Wie kann ich von 156 PS auf 177 PS umrüsten?”…
                                  Gar nicht!..Kompletten Motor tauschen!…
                                  (Bei Original-Motoren das man einen C30LE auch tunen KANN , ist klar.)

                                  ==============================

                                  3) Hai,
                                  fast richtig, mein LE hatte auch ne Motronic.

                                  Gruß …..
                                  =====================================

                                  waarom heeft gast 3 een Motronic, en niet zoals beweert wordt, een LU-Jetronic, wat is hier het verschil,
                                  en wat dat heeft tot gevolg met de zuigers die erin zitten.??

                                  #17508322
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    C30NE uit een Monza/Senator had een LU-jetronic het blok C30LE uit een Omega/Senator B had een Motronic 4.1 injectie.

                                    Het blok was bijna hetzelfde als de 156pk C30NE op het injectie systeem na.

                                    #17508323
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      heb dat ook al gevonden excuses daarvoor :agent

                                      hier dan verder:
                                      ===========
                                      im Senator B ! hieß der Motor halt “LE” und hatte auch sofort eine MOTRONIC-Motorsteuerung.

                                      C30NE BIS MJ 87 hatte 156 PS und LU-JETRONIC ( Senator A!!!! und Monza )

                                      C30LE ab MJ 87 hatte 156 PS und MOTRONIC ( Senator B !!!)

                                      C30NE ab MJ 88 hatte 177 PS und MOTRONIC ( Senator B !!!)

                                      edit, om maar ff terug te komen op het blok van opelforever

                                      hier de volgende info van senator-monza.de

                                      3.0 E Baujahr ab 1982 : Leistung 180 PS, 12 Gegengewichte an der Kurbelwelle,
                                      Ventilgrößen Zylinderkopf E / A 42 / 37 mm, LE-Jetronic
                                      Einspritzanlage ( Deutschland), Zylinderkopftypen 30E und X30E,
                                      ab Baujahr 1985 bleifrei mit Kopftyp P30E und gehärteten
                                      Ventilsitzringen, Verdichtung 9,5:1, Nockenwellenkennung “K”

                                      C3.0 NE ab Baujahr 1984: Leistung 156 PS, 12 Gegengewichte an der Kurbelwelle,
                                      Ventilgrößen E / A 42 / 37 mm, LE-U Jetronic mit G-Kat
                                      Zylinderkopf Typ: P30E, Verdichtung 8,6:1
                                      Nockenwellenkennung “U”

                                      ps: dit zijn schijnbaar de enige P30E blokken,
                                      verbeter me als ik iets fout doe :hmmz

                                      :jerry

                                      #17508324
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Klopt de latere 3 liters de “180pk” 30E en de 156pk C30NE hadden dezelfde kop de P3E kop.

                                        Ik weet hier in de buurt nog een 156pk Monza blok te liggen en daar ga ik heen zo snel ik weer kan praten (zal wel dinsdag of woensdag zijn heb nl een operatie aan de stembanden gehad) en dan kijk ik zelf eventjes.

                                        En dan kom ik er achter hoe het komt dat een 30E kop op vlakke zuigers die tot bovenin komen een compressie verhouding geeft van 8.6:1,en bij een 30E een verhouding van 9:4 geeft en bij een C30NE 177pk tot 9.2:1 komt,terwijl het toch allemaal vlakke zuigers zijn..:jerry:jerry

                                        #17508325
                                        twappie1
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2007

                                          Zal ik de kortzichtige ongelovigen dwalend op het pad der onwetendheid hier dan maar even op het juiste pad van de waarheid brengen ?

                                          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=99244

                                          Maar ach , die zuigers van manta 24v dat zullen ook wel weer speciale niet standaard zuigers zijn natuurlijk :sleeping:

                                          Verder nog het volgende : Het gaat in dit topic helemaal niet om ruzie maken , om liegen , of om samen allebei door de opel-deur te kunnen . Het gaat er om wat JUISTE INFORMATIE is . En er is hier gewoon iemand die van toeten noch blazen weet en nog nooit zo’n blok in zijn handen heeft gehad , maar desondanks gewoon DOOF is voor kant en klare argumentatie en bewijs , want BEN HEEFT ALTIJD GELIJK HOE DAN OOK :puke

                                          Het is toch kip-simpel , Mr-turbo heeft toen juist speciaal een (niks bijzonders , standaard ) C30LE blok op de sloop gekocht voor de lagere compressie en daar een turbo op gebouwd , uitgebreid alles bekeken en langdurig mee geexperimenteerd , rondgereden en er over nagedacht (WAT NORMAAL VOOR HEM IS ALS IE ZO’N PROJEKT BEGINT) en oa de kop losgehad en GEMILLILITERD om de verbrandings-ruimte te kunnen bepalen . en die verbrandings-ruimte is , zucht :swear

                                          GROTER non de ju , en de kop is
                                          ANDERS

                                          Hoe kan iemand nou toch stug vol blijven houden dat het niet zo is ?

                                          Ben : ik moet gewoon denken aan een griffo met de bijbel onder de arm , dat soort mensen daar valt ook niet mee te discussieren op een goede manier , alleen zij kennen de juiste waarheid en niets kan ze daar vanaf brengen.

                                          Ik zie je al lopen met die monza/senator.de en hecktrieblerforum -bijbels onder je arm :D maar de wereld zit toch anders in elkaar dan je denkt…..

                                          #17508326
                                          bettus accu
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 March 2009

                                            moet ik dan toch nog ff kieken?:hmmz

                                            #17508327
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Ach jee de vaste vriend van MR-Turbo is ook weer van de partij,het feest kan beginnen….

                                              Twappie als jij het zo zeker weet dat MR-Turbo gelijk heeft dan durf je toch wel 100€ in te zetten als ik toch altijd gelijk moet hebben,fact is C30NE 156pk heeft compressie verlagende zuigers en een kop die gelijk is aan die van een 30E de P3E kop.

                                              (dat is nu ook al gebleken aldus Opel4ever zat er een P3E kop op)

                                              #17508328
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                ok dan, ik ga ook weer verder lezen in de hoop
                                                dat dit thema snel tot een goed einde komt.

                                                deze komt uit de hecktrieber – bijbel :D:D:D

                                                ===================================
                                                A und B-Senator miteinander zu vergleichen…ist etwas müßig:

                                                Senator A: 3,45er Hinterachsdifferenzial, CW-Wert bei A1 schlecht…A2 schon besser

                                                Senator B: 3,70er Hinterachsdifferenzial, CW-Wert weitaus besser !

                                                Die C30NE aus Senator A/Monza und der C30LE sind rein mechanisch gleich….
                                                lediglich der neuere C30LE hat ein auf mehr Drehmoment ausgelegtes Saugrohr

                                                …die Einspritzanlage ist eher nebensächlich…
                                                .bei der Leistung…bei Verbrauch hat aber die neuere Motronik wieder einige Vorteile.
                                                ======================================
                                                en hier nog 1:
                                                ======================================
                                                Ich gerade mal in den Motorraum geguckt und da steht C30NE…? Warum..?
                                                Er hat aber den blauen Deckel auf dem Luftmengenmesser
                                                und im Brief ist er auch als LE eingetragen…

                                                Was haben die Motoren denn, außer der Verdichtung für Unterschiede..?
                                                Ist EZ 3/87

                                                antwoord:

                                                Der 30NE Motor im Senator A hat Muldenkolben mit 156PS.
                                                Dieser Motor heißt im Omega A/Senator B 30LE und ist mechanisch der gleiche Motor.
                                                =========================================
                                                Mechanisch gelijkwaardig , de C30NE en de C30LE :hmmz

                                                Het voordeel van een C30LE is dat dit blok goed te tunen is,
                                                dit had ik ook ergens gelezen in die technische bijbel,
                                                maar nu ff kwijt ben, tja, tis ook een bijbel :D

                                                #17508329
                                                opelforever
                                                  Lid sinds:
                                                  22 November 2008

                                                  wel leuk stel ik hier een klein vraagje krijg ik me daar toch een discussie

                                                  maar het gaat helemaal goed komen ik heb hier een aantal

                                                  c3.0ne met lu jetronic [monza senator a]
                                                  c3.0le met motronic senator b
                                                  c3.0ne met motronic senator b

                                                  ik haal ze allemaal uit elkaar [ongeveer 10 stuks] en dan maar kijken op wat , wat zit
                                                  deze auto`s waren allemaal orgineel en nog nooit getuned of zo

                                                  eerlijkheids halve denk ik wel dat de 156 pk uit de monza lage compressie zuigers heeft en kleine kleppen
                                                  omdat die in tegenstelling tot de c3.0ne uit de b senny 21 pk minder heeft en das veel omdat ze allebei 3.0 liter zijn

                                                  maar op de foto van twappie zag ik dat de zuigers geen 2 halve maantjes hebben en ook geen kommetje
                                                  dus dan zijn er toch 3 uitvoeringen van onderblok

                                                  vlakke zuigers [hoe hoog ze gaan weet ik nog niet]
                                                  kom zuigers [gaan helemaal tot aan de rand]
                                                  vlakke zuigers [met halve maantjes gaan ook tot aan de rand ]

                                                  in samenhang met die kleine en grote kleppen zal die dan wel tot de vermogens verschillen komen

                                                  dacht ik :hmmz

                                                  #17508330
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    Als je goed naar de zuigers in de link kijkt zie dat deze bol zijn,er zit een lijn op in het midden en het lijkt alsof ze bol zijn.

                                                    Maar Opel4Ever je kunt toch zo het andwoord geven:
                                                    kijk met een lampje door het bougie gat en vertel maar er te zien is,misschien krijg ik dan gelijk van Twappie en zijn MR-Turbo.

                                                    Voor zover het schijn en wat ik uit eigen ervaring weet zijn de onderblokken allemaal gelijk ah heb je een 30S of een C30NE de blokken zijn gelijk.
                                                    De koppen (verbrandingskamers) zijn ook ook allemaal gelijk bij de 42/37mm kleppen (ook al zijn er 2 die zeggen van niet) na mijn idee en ervaring zit het verschil um puur in de zuigers.

                                                    En als jij nu ff zou willen kijken dan zijn we denk ik al een heel eind uit de brand,wat betreft de vraag of het um in de kop of zuiger zit……

                                                    #17508331
                                                    opelforever
                                                      Lid sinds:
                                                      22 November 2008

                                                      tja dat gaat nu een beetje moeilijk de blokken staan tegen elkaar in een zeecontainer
                                                      beetje lastig zo door een bougie gat te bekijken en ik wil zeker niet een verkeert antwoord geven anders wordt de discussie nog heviger wat ik wel kan doen is de losse koppen die ik heb alle goed bekijken
                                                      maar toen ik ze gister even vlug bekeek zag ik geen visueel verschil maar ik heb ze natuurlijk niet met vloeistof gemeten

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 149)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.