Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › van 156 naar 177 pk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2009 om 16:50 #17508407
Ja maar 1 had er toch gelijk…Wat de ander abosluut tegensprak…
11 september 2009 om 23:18 #17508408AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSE
Ja maar 1 had er toch gelijk…Wat de ander abosluut tegensprak…Ach, je weet het nu toch wel,
andere mede-users hebben mede hun steentje bijgedragen aan deze boeiende topic,
en die gaan we netjes bedanken voor hun bijdrage in dit forum, toch? :thumbupHopelijk heeft ‘opelforever’ genoeg info kunnen verzamelen,
en blijven de blokken gesloten in zijn container,
want stel je voor dat wij een blokje nodig hebben,
en dan missen we waarschijnlijk een zuigertje :D:D12 september 2009 om 11:25 #17508409hoho wacht ff.
wie beweerde nou dat het “speciale aftermarket zuigers” waren ?
en zijn dit speciale aftermarket zuigers ?
o nee het waren speciale export zuigers toch ?
en zijn het speciale export zuigers ?
wie beweerde dat er een kom in de zuigers zat ?
en zit er een kom in de zuigers ?om nou te zorgen dat daar ook weer geen verdraaiing van kan komen, heb ik hier de letterlijke betekenis van “kom” uit de dikke van dale :
1kom de; v(m) -men; -metje 1 bakje, schaal; kop (zonder oor) 2 komvormige diepte in een oppervlaktedit is een zuiger met een kom :
als jij die 30LE zuiger als een “kom” ziet, denk ik dat het een beetje een bende is bij jullie thuis als jullie een kom soep eten :jerryorigineel gepost door GSE
De C30NE/C30LE 156pk cilinderkop is P3E kop,kijk maar staat aan de bougiezijde net boven de 2de bougie P3E
Hier heb je weer wat te lezen,of grijp je in en zeg je dat de cilinderkoppen van een C30NE 156pk met de code anders zijn als die van de 30E na 85 terwijl ze beide P3E zijn….
en heb je dit geschreven of heb je dit allemaal niet geschreven ??
en kijk dan nog maar eens goed naar deze fotoen ik kan me goed voorstellen dat je met het het prikken van een schroevendraaier door een bougiegat zoals je gezegd heb , deze “kom ” zo zonder de kop eraf te halen hebt gevoeld ???
maar ik had natuurlijk niet anders verwacht van iemand die mensen aanraad om de cih kopbouten met 150nm vast te zetten….
en waarschijnlijk nog nooit zelf een motor opgebouwd heeft.
hij zei dat er een kom inzat, ik laat hem een foto zien van de zuigers die in zo’n motor zitten, en hij zegt, NEE dat zijn niet de originele zuigers.
Het lijkt me dan ook vrij logisch wie zichzelf tegenspreekt
een ieder die de moeite neemt om te lezen weet genoeg….er is toch zo’n gezegde :Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?
die lijkt me hier wel van toepassing :)
12 september 2009 om 11:45 #17508410AnoniemLid sinds:
1 January 1970, dacht echt dat het voorbij was :o :hmmz
gaan we nu door naar de volgende ronde ?
12 september 2009 om 15:53 #17508411Tja, zo heb ik me een komzuiger ook altijd voor gesteld.
Ik begon al aan mezelf te twijfelen12 september 2009 om 16:18 #17508412volgens mij heeft ie een lange vakantie….:P
o nee wacht hij is denk op big opels meet..:hmmz
:jerry jongens laten we stoppen… de een denkt dit en de ander denkt dat… niemand zal toch toegeven..:angel
12 september 2009 om 16:46 #175084132de ronde nieuwe ronde nieuwe kansen:
:jerry:jerryDe C30NE 156pk heeft een KOM in de zuigers in de vorm van een D ik heb dit zelf gevoelt en gezien door het bougie gat.
De C30LE 156pk heeft die schuin afgevlakte zuigers zoals je zelf ook in je blok hebt MR-Turbo,alleen jij verklaart ze als vlak….Want je had de zaak goed bekeken en opgemeten.:puke:puke
MR-Turbo lees eens fatsoenlijk dit topic ging over een 156pk C30NE naar 177pk te krijgen en die 156pk C30NE blokken hebben een D in zuigers zitten een kom,nu kom jij met een C30LE aan liggen te zeiken,die heeft weer andere zuigers…
De cil kop van een 30E en C30NE 156pk en C30LE 156pk zijn gelijk aan elkaar als ze kaal zijn,alleen heeft die van een C30LE ook kopcode C30LE en niks geen grotere verbrandingskamers zoals jij beweert en opgemeten hebt…
(Misschien dat een kanaal iets anders is gevormt bij een C30LE maar dat is bij een 30E ook al 3 of 4 veranderd)Al bouw je 1000 motor uit oudijzer op,mag je nog niet leugens gaan vertellen.
Ik heb het niet altijd bij het juiste eind gehad maar ga nu nogmaals schrijven zoals het echt is:
C30NE 156pk:
D in de zuigers en kop gelijk aan 30E met kopcode P3E klep diameter 37/42mmC30LE schuin afgevlakte zuigers en een kop gelijk aan de 30E maar dan met de code C30LE nokkenas is anders van een C30LE kop als de 30E nokkenassen.
Nu moet het toch wel duidelijk zijn.
En een C30LE heeft GEEN GROTERE verbrandingskamers zoals MR-Turbo beweert,en idd zoals ik eerder schreeft zit het compressie verschil in de zuigers ipv in de koppen zoals MR-Turbo zegt.
Is het nu duidelijk???
12 september 2009 om 18:45 #17508414AnoniemLid sinds:
1 January 197012 september 2009 om 18:47 #17508415Ow en MR-Turbo ik heb idd geschreven dat de koppen P3E koppen zijn.
Kijk maar eens achteraan bij jou kop ergens ter hoogte van cil 4/5/6 staat P3E net als bij een C30NE 156pk staat er ook P3E maar niet als kopcode het staat ergens op de kop gegoten en een C30NE heeft P3E als kopcode,en de C30LE heeft C30LE als kopcode maar de koppen zijn gelijk op de code na en nokkenas.
12 september 2009 om 18:52 #17508416kijk,hier heeft rob wat aan…………..
16 september 2009 om 06:34 #17508417:P
ik heb naar aanleiding van de “kom” bewering een foto geplaatst die ik zelf gemaakt heb van een eigen motor van een originele c30LE motor waarop gse ijskoud beweerde dat het niet de originele zuigers zouden zijn.
en waarom deed hij dat ?
omdat hij nog nooit zo’n motor / zuiger gezien had.
maar alleen ergens van horen zeggen…
zou hij nu, nadat manta 24v er een opgestuurd heeft naar hem dat nog steeds beweren ?nee , en waarom niet, omdat hij nu zelf WEL zo’n zuiger met eigen ogen gezien heeft.
dat is het grootste probleem met allerlei internet forums.
Iedereen schijft vanalles terwijl men vaak geen eigen ervaring heeft op allerlei gebieden.zou dat wel gebeuren, dat blijft het waarschijnlijk erg stil van sommigen :jerry
16 september 2009 om 06:54 #17508418AnoniemLid sinds:
1 January 1970is wel n heel vaag topic geworden:hmmz:thumbdown
anyway zelf post ik nooit wat als ik t niet zelf gezien /aangeraakt heb
of ik zet het erbij dat ik der niet helemaal cker van ben
helaas doet niet iedereen dat:thumbdown:thumbdownhoe t nu precies met deze motoren zit
ik weet t niet meer
hoop dat de topic starter er wat aan heeftenkel vermoed ik dat hij der al spijt van heeft dat hij de vraag gesteld heeft
16 september 2009 om 07:59 #17508419Der zijn ook mensen die hebben dingen wel eigen ogen gezien en opgemeten en beweren dat het zo is en houden het vol en zitten er compleet naast…….
MR-Turbo aan u de vragen:
Zijn die zuigers die jij als compleet vlak beschreef ook compleet vlak??????
En komen die ook 100% tot bovenin het motorblok zoals zelf had gezien????
En hebben die koppen een grotere verbrandingskamer??????
Jij hebt dit allemaal opgemeten en goed bekeken en als je het zelf niet zeker wist zou je ook niet schrijven,maar kloppen deze dingen wel allemaal????
En graag andwoorden ipv een verhaal op te hangen dat ik niet wist wat voor zuigers erin zaten,daar heb ik idd fouten mee gemaakt,maar je eigen fouten die durf je niet toe te geven….
16 september 2009 om 11:24 #17508420AnoniemLid sinds:
1 January 1970he gse we weten t nu wel
houd toch es op te zeurensorry hoor maar beetje kinderachtig om steeds weer t zelfde te postten
enkel om iemand anders in kwaad daglicht te zetten:o:o:onog ff en ik zal es vragen aan n moderator of hier geen slotje opkan;)
16 september 2009 om 12:00 #17508421ja, beter slotje op…
et begint nu ook egt kinderachtig te worden….16 september 2009 om 17:04 #17508422Na tig pagina,s zijn we toch achter de waarheid
En het word ook kinderlijk,alleen is maar hoe je het bekijkt van wie uit.(lees de laatste pagina eens door en kijk eens hoe iemand over mijn ideeen van zuigers aan het hameren blijft terwijl ie zelf niet eens wat er in zijn blok zit en toch beweert dat ie alles goed had nagekeken)
Ik heb het ook fout gehad met die zuigers vormen,maar begin punt was de compressie verlaging komt door de zuiger en niet door de kop.
En een C30NE en C30LE hebben verschillende zuigers die beide een compressie verlaging veroorzaken.
En geen grotere koppen.Maar de waarheid is nu boven tafel en of je de kennis van inet afhaalt of zelf denkt te weten,niks is meer 100% betrouwbaar kwa info.
17 september 2009 om 06:31 #17508423hmm, waarheid,of geen waarheid…..
bewijzen……Ik zou graag wat meer foto’s willen zien van de 2 versies C30NE met hun verschillen.
Ik was altijd van mening dat de ‘N’ juist voor compressie stond.
Foto’s dus van liefst type auto, motorcodes, verbrandingskamers enof zuigers.
Foto’s aub, geen verhaal.17 september 2009 om 15:02 #17508424inderdaad, verhalen zijn er nu zat :D
tijd voor plaatjes bij die wijze praatjes :D
18 september 2009 om 07:38 #17508425ja klopt… fkes alles op een rijtje..:hmmz
wie durft het aan..:P
18 september 2009 om 10:06 #17508426AnoniemLid sinds:
1 January 1970In het begin was het nog leuk en boeiend,
maar nu zakken we steeds verder weg in het drijfzand van deze discussieDuidelijkheid laat te wensen over in deze topic,
duidelijk in die zin,dat er aangegeven wordt welke zuigers in welke motor.
Wij willen het dan niet hebben over ‘aftermarket’ zuigers,
maar de orginele zuigers vanaf de fabriek.En welke impact dat kan geven op je krachtbron,
in pk’s dan wel te verstaan.Om het voor een ieder even simpel te houden,
ook voor de in discussie geraakte heren monteurs/ theoreticussen, is het belangrijk
dat er in deze moeilijk geraakte topic foto’s en de info
gepost wordt van elke motor afzonderlijk. :worsOm die onzinnige woede/teleurstelling even weg te spoelen,
vragen we die users het volgende, als goedmakertje
voor de in verwarring geraakte aanhang/users,
breng ons de volledige en overzichtelijke
info betreffende de zuigers/koppen van de [opel] 6 cilinders, in types en bouwjaren.:thumbupAlvast bedankt voor jullie inzet :jerry
18 september 2009 om 15:58 #17508427als jullie nou zorgen voor alle type 3.0 lijn motoren, draai ik ze wel los, en schiet wel plaatjes.
:cool:
kunnen we dan dit zooitje afsluiten :D
18 september 2009 om 16:24 #17508428AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
als jullie nou zorgen voor alle type 3.0 lijn motoren, draai ik ze wel los, en schiet wel plaatjes.
:cool:
kunnen we dan dit zooitje afsluiten :DKijk, daar is de aanbieding van de week :o:D:thumbup
Dan ben ik wel bereid om die blokken bij Hans weer dicht te draaien,
ahum, dan weten we zeker dat ze als 4 cilinder weer de deur uit gaan :D:D:D18 september 2009 om 17:38 #17508429Ik heb hier nog een 3.0E blok liggen. Dus niks L of C of N. Blok is uit 83-er monza. euro 25,- mag je het hebben. :D:D
18 september 2009 om 18:41 #17508430ho ho brengen, en later weer ophalen haha
by the way een goed gebruikte 30e ligt hier ook nog ergens in een hoek..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.