Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › van 156 naar 177 pk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2009 om 20:59 #17508382
Geloof ik gelijk optisch komt ie ook tot bovenin,aan 1 kant teminste de foto,s komen morgen hiero en dan zie je gelijk hoe het precies zit.
Der zit 1mm verschil in tussen L en R,maak maar zuigerbodem schoon dan zie je het gelijk ;)
Die zuigers zien eruit hoe een overgang van een auto dak naar een motorkap om maar ff stom uit te drukken tussen dak en motorkap zit 1mm verschil in hoogte de vooruit is dan de overgang.
Als de foto,s online zijn begrijp je het gelijk,dan zie je meteen dat het door de zuigers komt en niet door de kop zoals MR-Turbo beweert.
21 augustus 2009 om 21:03 #17508383hm… begin er inmiddels wat van te snappen :D
maar wacht geduldig, maar akelig nieuwschierig, de foto`s af ;)
21 augustus 2009 om 21:35 #17508384:o moet ik zelf de foto`s plaatsen :jerry:jerry
mensen houd je vast :P
:thumbup
21 augustus 2009 om 21:40 #17508385Geloof dat MR-Turbo dit voor vlak aanhoud :jerry :jerry
Het verschil zit um echt in zuigers zoals die dikke volgevreten bierzuipende Duitsers al gezegt hadden.
En Twakkie MR-Turbo doet zijn voorbereidend werk niet zo heel goed anders had ie dit wel gezien.
Het viel me binnen een paar minuten op,
MR-Turbo maak maar een zuigerbodem schoon dan zie je het ook gelijk.2-0 :jerry
21 augustus 2009 om 21:43 #17508386ben het met je eens ben dat dit niet vlak is,
kom zojuist uit de schuur gehobbeld en heb daar een aantal zuigers bekeken.
ok uit andere motoren maar wel van cih.en die waren echt VLAK glasplaatje erbovenop gehad en je kunt het mooi zien.
maar vooruit.deze is niet vlak, mijn idee.
maar op de andere 2 foto`s staat toch een soort van uitsparing, of verbeeld ik me die balk?21 augustus 2009 om 21:52 #17508387Nope is geen uitsparing:
Midden zuiger boven de piston pen is een naad en vanuit die naad gaat ie 18mm naar 1 kant met een daling van 1mm en vanuit de 2de naad gaat ie recht naar de zijkant van de zuiger,ik heb alleen schuurpapier gebruikt en MR-turbo kan zelf ook kijken.Gelukkig is nu de ellende wereld uit:
C30NE Monza/Senator 156 heeft kom zuigers en een gewone loodvrije P3E kop zoals ook op de latere 30E,s zit.C30LE heeft andere compressie verlagende zuigers (zie foto,s) en een cilinderkop die gelijk is aan de P3E kop alleen met kop code C30LE,de nokkenas is wel anders,verder zijn de koppen gelijk met de oudere generatie.
(Ach ja MR-Turbo sorry dat ik ze aftermarket zuigers noemde voor de 3de x)Boring en slag is 69,8mm bij een boring van 95 en klepdiameter bij beide blokken inlaat 42 en uitlaad 37mm
21 augustus 2009 om 21:59 #17508388hooooooooooo wacht eens even! :D
heb nog eens goed gekeken maar de zuiger loopt als het ware
een sterk overdreven _/- (laatste streepje wat hoger)
dr zit dus een verzet in de zuigerkop….:hmmz
21 augustus 2009 om 22:10 #17508389Precies _/- en niet vlak en tussen _ en – zit 1mm verschil.
Dus de compressie verlaging zit toch in zuiger en NIET IN DE KOP zoals hier door sommige word vertelt die het zeker weten omdat ze:
Ik heb nog wat leuke citaten uit het verleden:
Ben, met alle respect, als ik schrijf dat de verbrandingskamer groter is van een LE en er geen klepuitsparingen in de zuigers zitten ,doe ik dat niet omdat ik dat denk maar omdat ik dat ZEKER WEET
het is zoals ik geschreven heb, en NIET zoals jij het schrijft, en of het logisch is of niet dat doet er in dit geval niet helemaal toe, ik wil best een wedje met je maken , omdat ik toevallig nog zo’n 30LE hier open heb liggen …. die heb ik namenlijk ook speciaal voor die andere cilinderkop met grotere verbrandingsruimte gekocht
de kop IS anders
Ik snap het niet, als ik nu zeg dat ik zo’n kop en blok heb en het zo is, en ik die indertijd speciaal daarvoor ook heb gekocht, hoe kan jij dan blijven volhouden dat het niet zo is, terwijl je klaarblijkelijk zelfs nog nooit zo’n blok hebt opengemaakt ?????
er zijn op dit forum meer mensen die weten waarover ze spreken als alleen jij uit eigen persoonlijke ervaring ipv wat iemand via via ergens gehoord heeft en er zelf nog maar wat bijverzint
gettverrr
Ben, als je het zeker weet, waarom dan geen wedje maken, dat die zuigers wel tot het pasvlak komen ? (jij zegt net dat het nooit kan, als je een beetje nadenkt)
voor 250 euro wil ik wel de moeite nemen om de krukas een stukje te verdraaien totdat de zuigers op hun hoogste punt zijn, dit lijkt me toch een mooie manier om ten overstaan van alle anderen hier op het forum te bewijzen dat ik (en Joe)het mis hebben en jij gelijk hebt, of durf je dat niet ??21 augustus 2009 om 22:17 #17508390Maar goed nu is alle ellende de wereld uit,ik heb het ook niet altijd bij het juiste eind gehad ben ik eerlijk in,maar het verschil in compressie verlaging zit um wel degelijk bij beide 156pk blokken in de zuigers ipv in de kop.
Ik denk dat ik wel genoeg bewijs heb geleverd en als je goed naar de foto kijkt die MR-Turbo heeft geplaats wat betreft zijn open blok met de zuigers duidelijk zichtbaar dan zie je ook vaag de naden/lijnen die op de door Manta 24V opgestuurde zuiger zichtbaar zijn.
Als MR-Turbo de zuigerbodem schoonmaakt komt ie ook tot die ontdekking.Damm had ik nu voor 250€ gewed dan had ik de helft gekregen de ene helft komt tot boven in het motorblok de andere blijft er 1 mm onder.
22 augustus 2009 om 00:00 #17508391had net je mailtje geopend,maar zie dat ze er al op staan :afro
22 augustus 2009 om 19:11 #17508392Gelukkig staan ze er op:
nu is er duidelijk bewijs,dat ik het toch goed had wat betreft de zuigers die de compressie verlagen,ook al zijn de zuigers anders als ik in eerste instantie in gedachte had……Maar goed nu is de al meer dan een jaar slepende discussie tussen MR-Turbo toch voorbij en al heeft het lang geduurt de juiste informatie is boven water gekomen,waarbij ik toch gelijk had ook al dacht MR-Turbo daar iets anders over.
22 augustus 2009 om 20:13 #17508393Yep, voor alles overzichtelijk te maken, zou je per motortype de boel in een tabel kunnen zetten, dat is voor iedereen snel te zien hoe en wat het allemaal zit en te zien is.
bv. – zuigers – kleppen- klepuitsparingen-overigen……..
30E ……….. ………….. ………………….. ………………..
C30LE ………. …………. ……………….. ………………….
C30NE 156……. ………….. ………………. ………………..
C30NE 177……. ………….. ……………… …………………23 augustus 2009 om 08:12 #17508394En niet vergeten o.a. de 30NE (zonder C) waar hier weinig over wordt gesproken.
Nog mooier zou het zijn als van allen een foto van de zuiger en cilinderkop bij staat, en voor mij het liefst ook nog een foto van de auto – motorruimte – motorcode.
Want ik heb nog steeds mijn twijfels.Jammer, ik heb in het verleden een boel van dat oud-ijzer gewoon weg gegooid.
23 augustus 2009 om 08:30 #17508395origineel gepost door Ghanz
:o moet ik zelf de foto`s plaatsen :jerry:jerryNog even voor alle duidelijkheid,
Is dit nu een zuiger uit een C30NE 156pk blok?
En noemt men dit nu een kom-zuiger?Om de een of andere reden blijft me dit topic toch wel boeien……
23 augustus 2009 om 08:51 #17508396Nee dit een C30LE zuiger uit een 156pk C30LE uit een Omega A/Senator B.
De zuigers in een 156pk C30NE uit een Monza/Senator zijn anders en hebben een kom/verdieping in de zuigerbodem zitten.
23 augustus 2009 om 19:39 #17508397Zet is een foto neer van het complete geheel, zoals ik ze geplaatst heb :kewlpics
23 augustus 2009 om 19:47 #17508398Hoe bedoel je?
Zuiger met drijfstang?
Ik ben niet zo heel goed met computers,maar als je zelf een zuiger schoonmaakt zie je gelijk dat de zuigerbodem in een _/- loopt misschien jij dan een foto plaatsen,ik ben niet zo goed met de PC.:(
25 augustus 2009 om 22:05 #17508399Hmmm die techniek,
Ik denk (weet het wel zeker) Dat Mr-Turbo zijn handen niet brand aan een 156pk ”sterke” 6-cilinder omdat dit gewoonweg (voor hem en meerdere) TE WEINIG vermogen heeft en hij zich daarom niet verdiept heeft in de zin en of onzin in een verspringing van 1mm in de zuigerbodem.
Ieder zijn ding, en het verhaal heeft een eind?
26 augustus 2009 om 10:53 #17508400Als ie zich er niet in verdiept heeft moet ie ook niet zo stug zijn en blijven volhouden dat de koppen groter zijn en de zuigers vlak tot bovenin komen,en zeggen dat ik niks weet en alles van inet afhaal en me voor dit en dat uitmaken.
Ik zeg er wel bij dat de zuigers met roet zoals in zo,n blok te zien zijn als de kop eraf is,dat het bijna niet tot echt zeer slecht te zien is.
26 augustus 2009 om 19:15 #17508401origineel gepost door Manta 24V
Hmmm die techniek,Ik denk (weet het wel zeker) Dat Mr-Turbo zijn handen niet brand aan een 156pk ”sterke” 6-cilinder omdat dit gewoonweg (voor hem en meerdere) TE WEINIG vermogen heeft en hij zich daarom niet verdiept heeft in de zin en of onzin in een verspringing van 1mm in de zuigerbodem.
Ieder zijn ding, en het verhaal heeft een eind?
Als ik ‘t goed begrepen heb heeft mr-turbo speciaal zo’n blok gekocht voor de lage compressie ivm turbo ombouw.
De hele discussie was dus waarom zo’n blok een lagere compressie heeft.31 augustus 2009 om 20:33 #17508402Ik vraag me af wanneer MR-Turbo eens een verklaring geeft voor zijn grote C30LE cilinderkop die ie opgemeten had en zeker wist dat ie groter was als een 30E kop……..
10 september 2009 om 20:39 #17508403Volgens mij heeft ie een lange vakantie…
11 september 2009 om 06:24 #17508404idd tis wel erg rustig
11 september 2009 om 11:54 #17508405AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb al drank ingeslagen voor de lange avonden die gaan komen :D:D:D
11 september 2009 om 16:20 #17508406Nou je het zegt, is idd al een poosje stil over dit onderwerp.
Begon eigenlijk al wat op een Duck & Bolderbast burenruzie te lijken, of Ome Henk en Buurman Floris-Jan van Fleppensteijn………….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.