Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › van 156 naar 177 pk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2009 om 19:24 #17508307
We zijn er toch al uit:
Opel4ever heeft een P3E kop of tewel een gewone 30E kop op een blok met andere zuigers die de compressie verlagen,ook Keesjr bevestigd dit…Wat is nu het probleem???
Dat iemand als MR-Turbo andere zuigers heeft gehad als er serie in een C30NE 156pk zitten zal mij worst wezen,maar ie moet niet hier wat chaos gaan maken en gaan vertellen dat ik lieg….
8 augustus 2009 om 19:38 #17508308okee, mooisow…
scheelt mij weer een hoop loop en kijk werk:P:jerry
8 augustus 2009 om 19:46 #17508309heeft oemand toevallig een link naar de discussie die bij de big opels staat? :jerry
heb toch niks te doen…:P
8 augustus 2009 om 19:50 #17508310AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmmm, had extra een avondje vrij genomen :D:P
Laten we de dop er maar weer op doen en sluiten die fles :thumbup
Hopelijk leggen jullie het netjes bij, nu of na een afkoelingsperiode.
Jullie zitten beiden vol met bruikbare info voor de users,
dus kop omhoog,haha, en doorgaan, wij hebben jullie nodig hier :thumbup:thumbup:thumbup8 augustus 2009 om 19:52 #17508311dop er op ?:wtf trek er net ene los :P
ga ff die discussie opzoeken voor de liefhebbers :P
8 augustus 2009 om 19:54 #17508312tsja, als er zo’n discussie komt dan zou ik niet meer weten wie nou goede info heeft en wie hier nou zit te liegen…:o:hmmz
ik denk ook niet dat het moetwil is dat er iemand zit te liegen, maar om een grote zin kort te maken….king:
8 augustus 2009 om 19:54 #17508313AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Ghanz
dop er op ?:wtf trek er net ene los :Pga ff die discussie opzoeken voor de liefhebbers :P
ok, dan ga ik weer verder
8 augustus 2009 om 19:57 #17508314haha
nee ik ga me er niet mee bemoeien verder,
dus geen link ofzo, enkel een tipje van de sluier voor het zoeken :D
c30ne of 30ne :D
8 augustus 2009 om 19:58 #17508315je weet de letters op opt toetsenbord nog te vinden…. dus het kan nog…..:D
8 augustus 2009 om 20:03 #17508316kom op we gaan hier geen slap geouwehoer van maken :angel
proost heren :P
[edit] en nu allemaal op bigopels aan het lezen
:jerry
8 augustus 2009 om 20:22 #17508317AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok dan, nu ff serieus, ik wil de Users bedanken voor
de opwindende informatie omtrent het ‘blabla’ verhaal. :thumbupEen vurige discussie brengt meer info naar buiten,
dus laten we dat als een positief punt zien. ;)Aan de andere kant hoop ik vurig, dat de Users weer
beiden door 1 deur kunnen gaan, want daar hebben wij
allemaal in het forum baat bij :thumbupWe maken allemaal wel eens een ‘type-fout’, maar die zijn wel te herstellen.
Het is nu aan de Users om met elkander in het reine te komen.Succes gewenst aan die Users. :jerry
8 augustus 2009 om 20:24 #17508318okee, nu kan de fles dicht… hij is op:vertag:afro:P
8 augustus 2009 om 20:56 #17508319http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=10016&highlight=C30LE#post10016
ttp://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=331458&highlight=C30LE#post331458
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&postID=145028&highlight=C30LE#post145028
En zo kan ik nog lang doorgaan,en iedere keer komt het er op neer dat de zuigers van een C30NE/C30LE 156pk anders zijn als de rest van de 3 liters,dat door de zuigers de lage compressie ontstaat en dat de koppen van de C30NE/C30LE gelijk zijn aan die van een latere (84/85) 30E,ik heb hier zelf zo,n kop liggen bij het oud ijzer van een Monza GSE van 85 met een P3E kop,en das dezelfde als Opel4ever heeft op zijn C30NE 156pk…
Maar het is wachten totdat Opel4ever zijn kop loshaalt (als ie dat doet) of zoals MR-Turbo al heeft gezegd met een lampje naar binnen schijnt om naar de zuigers te kijken,wedden dat ie wat anders tegenkomt als vlakke zuigers……….:o
8 augustus 2009 om 21:24 #17508320Na het lezen van de commentaren van de Duitse vrienden is het me weer helemaal duidelijk :thumbup
8 augustus 2009 om 21:53 #17508321AnoniemLid sinds:
1 January 1970nog niet echt…na het lezen van deze commentaren :o
======================================
1) Hallo,kann mir jemand sagen, worin sich die C30LE- und C30NE-Motoren mit 156 PS bzw.177 PS
technisch voneinander unterscheiden?Vielen Dank im Voraus
==============================================================================2) Der wesentliche Unterschied liegt in der Verdichtung, der C30 NE mit 177 PS hat eine Verdichtung von 9,2:1,
der C30LE hat nur 8,6:1 durch die Verwendung anderer Kolben.
Diese haben eine Mulde auf der Oberseite…eine Umrüstung
ist also NUR durch Kolbentausch möglich!Weitere Details:
C30 NE hat größere Ventile: 45/41 mm gegenüber 41/37mm (Einlass/Auslass)
C30 NE hat größere Kanäle im Kopf
C30NE hat Motronic Motorsteuerung, C30LE hat LU-JetronicBevor die Frage kommt:”Wie kann ich von 156 PS auf 177 PS umrüsten?”…
Gar nicht!..Kompletten Motor tauschen!…
(Bei Original-Motoren das man einen C30LE auch tunen KANN , ist klar.)==============================
3) Hai,
fast richtig, mein LE hatte auch ne Motronic.Gruß …..
=====================================waarom heeft gast 3 een Motronic, en niet zoals beweert wordt, een LU-Jetronic, wat is hier het verschil,
en wat dat heeft tot gevolg met de zuigers die erin zitten.??8 augustus 2009 om 22:03 #17508322C30NE uit een Monza/Senator had een LU-jetronic het blok C30LE uit een Omega/Senator B had een Motronic 4.1 injectie.
Het blok was bijna hetzelfde als de 156pk C30NE op het injectie systeem na.
8 augustus 2009 om 22:04 #17508323AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb dat ook al gevonden excuses daarvoor :agent
hier dan verder:
===========
im Senator B ! hieß der Motor halt “LE” und hatte auch sofort eine MOTRONIC-Motorsteuerung.C30NE BIS MJ 87 hatte 156 PS und LU-JETRONIC ( Senator A!!!! und Monza )
C30LE ab MJ 87 hatte 156 PS und MOTRONIC ( Senator B !!!)
C30NE ab MJ 88 hatte 177 PS und MOTRONIC ( Senator B !!!)
edit, om maar ff terug te komen op het blok van opelforever
hier de volgende info van senator-monza.de
3.0 E Baujahr ab 1982 : Leistung 180 PS, 12 Gegengewichte an der Kurbelwelle,
Ventilgrößen Zylinderkopf E / A 42 / 37 mm, LE-Jetronic
Einspritzanlage ( Deutschland), Zylinderkopftypen 30E und X30E,
ab Baujahr 1985 bleifrei mit Kopftyp P30E und gehärteten
Ventilsitzringen, Verdichtung 9,5:1, Nockenwellenkennung “K”C3.0 NE ab Baujahr 1984: Leistung 156 PS, 12 Gegengewichte an der Kurbelwelle,
Ventilgrößen E / A 42 / 37 mm, LE-U Jetronic mit G-Kat
Zylinderkopf Typ: P30E, Verdichtung 8,6:1
Nockenwellenkennung “U”ps: dit zijn schijnbaar de enige P30E blokken,
verbeter me als ik iets fout doe :hmmz:jerry
8 augustus 2009 om 22:34 #17508324Klopt de latere 3 liters de “180pk” 30E en de 156pk C30NE hadden dezelfde kop de P3E kop.
Ik weet hier in de buurt nog een 156pk Monza blok te liggen en daar ga ik heen zo snel ik weer kan praten (zal wel dinsdag of woensdag zijn heb nl een operatie aan de stembanden gehad) en dan kijk ik zelf eventjes.
En dan kom ik er achter hoe het komt dat een 30E kop op vlakke zuigers die tot bovenin komen een compressie verhouding geeft van 8.6:1,en bij een 30E een verhouding van 9:4 geeft en bij een C30NE 177pk tot 9.2:1 komt,terwijl het toch allemaal vlakke zuigers zijn..:jerry:jerry
9 augustus 2009 om 00:21 #17508325Zal ik de kortzichtige ongelovigen dwalend op het pad der onwetendheid hier dan maar even op het juiste pad van de waarheid brengen ?
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=99244
Maar ach , die zuigers van manta 24v dat zullen ook wel weer speciale niet standaard zuigers zijn natuurlijk :sleeping:
Verder nog het volgende : Het gaat in dit topic helemaal niet om ruzie maken , om liegen , of om samen allebei door de opel-deur te kunnen . Het gaat er om wat JUISTE INFORMATIE is . En er is hier gewoon iemand die van toeten noch blazen weet en nog nooit zo’n blok in zijn handen heeft gehad , maar desondanks gewoon DOOF is voor kant en klare argumentatie en bewijs , want BEN HEEFT ALTIJD GELIJK HOE DAN OOK :puke
Het is toch kip-simpel , Mr-turbo heeft toen juist speciaal een (niks bijzonders , standaard ) C30LE blok op de sloop gekocht voor de lagere compressie en daar een turbo op gebouwd , uitgebreid alles bekeken en langdurig mee geexperimenteerd , rondgereden en er over nagedacht (WAT NORMAAL VOOR HEM IS ALS IE ZO’N PROJEKT BEGINT) en oa de kop losgehad en GEMILLILITERD om de verbrandings-ruimte te kunnen bepalen . en die verbrandings-ruimte is , zucht :swear
GROTER non de ju , en de kop is
ANDERSHoe kan iemand nou toch stug vol blijven houden dat het niet zo is ?
Ben : ik moet gewoon denken aan een griffo met de bijbel onder de arm , dat soort mensen daar valt ook niet mee te discussieren op een goede manier , alleen zij kennen de juiste waarheid en niets kan ze daar vanaf brengen.
Ik zie je al lopen met die monza/senator.de en hecktrieblerforum -bijbels onder je arm :D maar de wereld zit toch anders in elkaar dan je denkt…..
9 augustus 2009 om 07:15 #17508326moet ik dan toch nog ff kieken?:hmmz
9 augustus 2009 om 07:45 #17508327Ach jee de vaste vriend van MR-Turbo is ook weer van de partij,het feest kan beginnen….
Twappie als jij het zo zeker weet dat MR-Turbo gelijk heeft dan durf je toch wel 100€ in te zetten als ik toch altijd gelijk moet hebben,fact is C30NE 156pk heeft compressie verlagende zuigers en een kop die gelijk is aan die van een 30E de P3E kop.
(dat is nu ook al gebleken aldus Opel4ever zat er een P3E kop op)
9 augustus 2009 om 08:13 #17508328AnoniemLid sinds:
1 January 1970ok dan, ik ga ook weer verder lezen in de hoop
dat dit thema snel tot een goed einde komt.deze komt uit de hecktrieber – bijbel :D:D:D
===================================
A und B-Senator miteinander zu vergleichen…ist etwas müßig:Senator A: 3,45er Hinterachsdifferenzial, CW-Wert bei A1 schlecht…A2 schon besser
Senator B: 3,70er Hinterachsdifferenzial, CW-Wert weitaus besser !
Die C30NE aus Senator A/Monza und der C30LE sind rein mechanisch gleich….
lediglich der neuere C30LE hat ein auf mehr Drehmoment ausgelegtes Saugrohr
…die Einspritzanlage ist eher nebensächlich…
.bei der Leistung…bei Verbrauch hat aber die neuere Motronik wieder einige Vorteile.
======================================
en hier nog 1:
======================================
Ich gerade mal in den Motorraum geguckt und da steht C30NE…? Warum..?
Er hat aber den blauen Deckel auf dem Luftmengenmesser
und im Brief ist er auch als LE eingetragen…Was haben die Motoren denn, außer der Verdichtung für Unterschiede..?
Ist EZ 3/87antwoord:
Der 30NE Motor im Senator A hat Muldenkolben mit 156PS.
Dieser Motor heißt im Omega A/Senator B 30LE und ist mechanisch der gleiche Motor.
=========================================
Mechanisch gelijkwaardig , de C30NE en de C30LE :hmmzHet voordeel van een C30LE is dat dit blok goed te tunen is,
dit had ik ook ergens gelezen in die technische bijbel,
maar nu ff kwijt ben, tja, tis ook een bijbel :D9 augustus 2009 om 16:14 #17508329wel leuk stel ik hier een klein vraagje krijg ik me daar toch een discussie
maar het gaat helemaal goed komen ik heb hier een aantal
c3.0ne met lu jetronic [monza senator a]
c3.0le met motronic senator b
c3.0ne met motronic senator bik haal ze allemaal uit elkaar [ongeveer 10 stuks] en dan maar kijken op wat , wat zit
deze auto`s waren allemaal orgineel en nog nooit getuned of zoeerlijkheids halve denk ik wel dat de 156 pk uit de monza lage compressie zuigers heeft en kleine kleppen
omdat die in tegenstelling tot de c3.0ne uit de b senny 21 pk minder heeft en das veel omdat ze allebei 3.0 liter zijnmaar op de foto van twappie zag ik dat de zuigers geen 2 halve maantjes hebben en ook geen kommetje
dus dan zijn er toch 3 uitvoeringen van onderblokvlakke zuigers [hoe hoog ze gaan weet ik nog niet]
kom zuigers [gaan helemaal tot aan de rand]
vlakke zuigers [met halve maantjes gaan ook tot aan de rand ]in samenhang met die kleine en grote kleppen zal die dan wel tot de vermogens verschillen komen
dacht ik :hmmz
9 augustus 2009 om 16:22 #17508330Als je goed naar de zuigers in de link kijkt zie dat deze bol zijn,er zit een lijn op in het midden en het lijkt alsof ze bol zijn.
Maar Opel4Ever je kunt toch zo het andwoord geven:
kijk met een lampje door het bougie gat en vertel maar er te zien is,misschien krijg ik dan gelijk van Twappie en zijn MR-Turbo.Voor zover het schijn en wat ik uit eigen ervaring weet zijn de onderblokken allemaal gelijk ah heb je een 30S of een C30NE de blokken zijn gelijk.
De koppen (verbrandingskamers) zijn ook ook allemaal gelijk bij de 42/37mm kleppen (ook al zijn er 2 die zeggen van niet) na mijn idee en ervaring zit het verschil um puur in de zuigers.En als jij nu ff zou willen kijken dan zijn we denk ik al een heel eind uit de brand,wat betreft de vraag of het um in de kop of zuiger zit……
9 augustus 2009 om 16:45 #17508331tja dat gaat nu een beetje moeilijk de blokken staan tegen elkaar in een zeecontainer
beetje lastig zo door een bougie gat te bekijken en ik wil zeker niet een verkeert antwoord geven anders wordt de discussie nog heviger wat ik wel kan doen is de losse koppen die ik heb alle goed bekijken
maar toen ik ze gister even vlug bekeek zag ik geen visueel verschil maar ik heb ze natuurlijk niet met vloeistof gemeten -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.