Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › turbo op kenteken krijgen????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2007 om 18:25 #17311018
origineel gepost door rallyastra
Moet binnenkort toch weer naar de RDW voor een V6 keuring, dus ik zal ff voor je vragen. Misschien matsen ze me wel :angelGoeden avond kerel,
Hou me op de hoogte ik ben benieuwd………..
30 december 2007 om 11:40 #17311019dat zou wel mooi zijn, als je er een lepel in de pap kunt krijgen rallyastra.
dat zou voor veel mensen een uitkomst zijn hier.
ik weet wel dat ik nooit meer naar den bosch ga voor een keuring.groeten.
30 december 2007 om 17:37 #17311020Laatste keer bij de RDW met paar mensen van de politie staan praten waren voor cursus ofzo bij de RDW. Vroegen nog vanalles over de motor ombouw :vertag Hele aardige lui, alleen snapten ze niet dat een getunde auto er zo standaard uit zag. Heb ik ze gelijk ff verteld dat heel veel van de getunde auto’s vaak gewoon netjes standaard zijn en dat het om de hobby gaat en dat het echt liefhebbers zijn. De meeste mensen wat hun altijd aanhouden zijn wannabee’s en vanalles maar doen omdat anderen het ook hebben.
3 januari 2008 om 21:33 #17311021heb nog een vraagje niels
spookt al een tijdje in mijn hoofd.
komt er op neer ik heb kadett cabrio 1600 op kenteken met c20ne dr in dat kost 55 euro mits goed omgebouwd. om dat op kenteken te krijgen. daar zijn we over uit..
maar het onderblok van een ne xe let schijnt hetzelfde te zijn..
je kan alles van een let op xe onderblok overbouwen zoals botter heeft gedaan.
kan je dat ook bij een ne doen??
en kom je dr dan mee weg?
ik denk dat het technisch wel mogenlijk is. maar de motercode van de ne zit op de kop daar valt dan denk ik de 16v cilinderkop overheen.
of niet?
mijn vraag kan je hetzelfde uithalen met een ne onderblok wat botter met een xe onderblok heeft gedaan?
9 januari 2008 om 23:39 #17311022Volgens mij zijn de onderblokken gewoon hetzelfde van een NE en XE. Ik weet alleen niet hoe het staat met de lagerpunten in het blok waar de krukas in draaid of daar verschil in hoogte zit ofniet. Anders is het gewoon simpel het XE drijfwerk overzetten en koppie dr op turbo dr op en gaan. Als je de regels weet kun je ze omzijlen. NE onderblok met XE onderdelen mag gewoon omdat de motorcode niet wijzigd !
9 januari 2008 om 23:45 #17311023owkee gaaf ik vraag me alleen af of dat in de praktijk te brengen is omdat ik vermoet dat de 16v cilinderkop over de motercode van de c20ne valt :P
16 januari 2008 om 21:09 #17311024hmm ok,
dan heb ik nog ff 1 vraag…
k heb nu n calibra c20xe gekocht…als ik hier dus gewoon alles van een LET aanhang hoef ik m niet om te keuren,maar kan het dus wel makkelijk doen omdat er een type goedkeuring bestaat voor een calibra let…en stel…je heb een corsa gsi ( std 78 kw ), daar hang je een c20xe in ( 110 kw ) dat is 41% kw verschil, moet je dan voor die ene kw een keuring in lelystad ondergaan….
of; je hebt een kadett met een 1.6je ofzo, dan pak je een c20ne…dat is geen 40% verschil… je laat m met die ne keuren, ( je hebt dan toch al alles gedaan voor een ombouw,oa motorsteunen e.d. ) en je hangt daarna een XE erin, weer geen 40% verschil vergeleken met de NE en kan je m weer zo laten keuren…
ff bijwijze van spreken dan…30 januari 2008 om 22:54 #17311025Hoopte dat ik het nu al wel duidelijk genoeg uitgelegd had, ale motor wat er in komt en waar geen type goedkeuring voor is moet je de geluids test mee ondergaan in lelystad. Als je dus eerst een NE er in hangt moet je naar lelystad, en als je dr later een xe in hangt moet je weer naar lelystad. Schiet dus niets op…
12 februari 2008 om 08:41 #17311026je hebt het ook duidelijk genoeg uitgelegd :sleeping
3 april 2008 om 16:35 #17311027Erg interesante discussie. Wij hebben een C24NE in een ascona B1600. kunnen we deze gewoon ter keuring aanbieden bij het RDW? hoe zit het nu we een nieuw (europees) kentekenbewijs hebben
waar veel meer gegevens op staan?spreek jullie leuter
13 maart 2009 om 17:41 #17311028nog een vraag, volgens mij is deze combinatie nog niet voorbij gekomen maar kan aan mij liggen.
wat dan als er WEL een goedkeuring voor is, maar je stijgt met MEER als 40% vermogen ?
14 maart 2009 om 20:49 #17311029Alsje een andere motor in je auto hangt en er een typegoedkeuring is voor de betreffende auto/motor combinatie is het volgens mij gewoon een motorwijziging en kun je langs het dichtsbijzijnde rdw station (kost 55 euro?)
Is er geen goedkeuring voor dan moet je in Lelystad een geluidstest ondergaan
Is daarbij het motorvermogen met meer dan 40 % omhoog gegaan dan moet je een weggedragtest ondergaan.Dus als je een B-Ascona met c24ne hebt moet je dus het hele traject doorlopen
Als je een motor/auto combinatie hebt waar een goedkeuring voor is heb je volgens mij geen probleem. Bijv. van Kadett c 1200 naar 2.0 .
Wat ik mij dan wel afvraag of ze ook kijken naar aslasten want een 1200 had een lichtere vooras dan een 1600 en hoger maar waarschijnlijk gaat dat wel goed.14 maart 2009 om 23:49 #17311030bij het voorbeeld van de ascona B neem ik aan dat je alleen de geluidstest bedoeld? want je vermogen blijft binnen de 40% er is alleen geen goedkeuring voor
voorbeeld van de c kadett: wel goedkeuring, maar meer als 40% stijging
15 maart 2009 om 20:34 #17311031vrijdag met de corsa b met c20xe naar rdw geweest,
de corsa was een c16xe, a 108pk/80kw, nieuwe motorcode c20xe a 150pk/110kw.deel dat ff door elkaar, maakt 38% verschil, dus onder de 40%, er bestaat geen type goedkeuring voor corsa b met 2l, dus moest eerst technisch keuren en daarna geluidstest.
nja is goedgekeurd, moet volgende week naar lelystad voor de geluidstest, kreeg wel compliment omdat de motor er zo netjes in hing…
over 2 weken moet de TR met xe onder de kap ook naar de rdw, die mag daarna de geluidstest en dan de weggedrag test ondergaan… we zullen zien hoe dat uit pakt….
en dan: de corsa B van me vriendin ombouwen naar LET op kenteken, zelfde verhaal als de TR…ik mag de rdw weer beetje rijker maken…
23 maart 2009 om 23:16 #17311032als er nu8 gewoon iemand een keer een diagram maakt of op zoekt dan krijg je ook niet van deze langdraderige discussies die doorgaan tot iedereen met de handen in het haar zit omdat hier alles door elkaar heen verteld word;)
14 april 2009 om 08:29 #17311033hier weer een vraag.
ik heb jaren geleden al eens met de rdw gesproken over een ombouw.
ze zijden toen dat je ook een bewijs moet hebben uit welke auto je blok komt.
in mijn kadett 16v komt een turbo maar ik heb verder geen gegevens van het blok. komt uit een calibra maar verder??
is dit een probleem??15 april 2009 om 06:25 #17311034AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb corsa vorig jaar ook laten keuren bij de RDW met een 16v uit een kadett, maar ze hebben mij niet gevraagd voor bewijs waar het blok vandaan kwam, dus ik denk dat het geen probleem moet geven.
15 april 2009 om 07:33 #17311035AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door E+Bkadett
hier weer een vraag.ik heb jaren geleden al eens met de rdw gesproken over een ombouw.
ze zijden toen dat je ook een bewijs moet hebben uit welke auto je blok komt.
in mijn kadett 16v komt een turbo maar ik heb verder geen gegevens van het blok. komt uit een calibra maar verder??
is dit een probleem??Wel als het blok uit een gestolen voertuig blijkt te komen.
Als je een motorblok van iemand overneemt, is het altijd verstandig een kopie van de autopapieren en paspoort van wie je hem gekocht hebt mee te nemen, al willen sommige deze dus echt niet afgeven.Als je gekocht hebt van een sloperij, dan heb je er een bon bij gekregen, waarop de motorcode staat vermeld.
Dat is ook afdoende.En als je geluk hebt, is er niemand die er om vraagt
16 april 2009 om 13:39 #17311036heb hem via een groothandel in auto motoren gekocht.
maar heb er geen bon van. maar zal zo te horen wel goed komen.1 oktober 2009 om 21:02 #17311037origineel gepost door mayhem
t blijven regeltjes..als ik alles goed begrijp (correct me if i’m wrong)
de regel zegt dat de by wijziging motorcode dit moet worden aangegeven by de RDW en dat je daarvoor moet langskomen en eventueel een weggedragstest moet afleggen.
dus een XE met turbo is een XE volgens de motorcode.. dus een let bouwen op een xe onderblok en in een 16v auto gooien is safe rijden.
Gewoon met een 500 euro XE keuren, dan later een LET erin hangen, plekje waar de motorcode staat laagje af frezen en C20XE erin slaan.
Motorblokken zien er toch hetzelfde uit, de leek weet het verschil niet :jerry
9 oktober 2009 om 14:39 #17311038dat is nou de reden waarom er in gendt geen RDW zit, er wonen zo te zien alleen maar leken.
groeten.
9 oktober 2009 om 18:54 #17311039origineel gepost door kadett4x4
er wonen zo te zien alleen maar leken.groeten.
Er woont er in ieder geval 1 :sleeping
11 oktober 2009 om 09:03 #17311040origineel gepost door manus
origineel gepost door kadett4x4
er wonen zo te zien alleen maar leken.groeten.
Er woont er in ieder geval 1 :sleeping
in ieder geval een hele grote.
groeten.
19 oktober 2009 om 10:11 #17311041origineel gepost door rallyastra
Als je de regels weet kun je ze omzijlen. NE onderblok met XE onderdelen mag gewoon omdat de motorcode niet wijzigd !Denk dat RDW hier ook al aan gedacht heeft helaas:
– de motorcode of het motortype
20 oktober 2009 om 16:43 #17311042origineel gepost door kadett4x4
dat is nou de reden waarom er in gendt geen RDW zit, er wonen zo te zien alleen maar leken.groeten.
-offtopic
Auwww :jerry
Back on topic :vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.