turbo op kenteken krijgen????

Forumindex Forums Overige APK & RDW turbo op kenteken krijgen????

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206143
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    ik hoor de laatste tijd dat er mensen zijn van wie hun kenteken papieren in beslag zijn genomen.
    nu mij vraag: hoe kun je je auto met ingebouwde turbo motor nou goed gekeurd krijgen zodat ze je kenteken papieren niet in beslag nemen.
    ik weet zeker dat ik hier alleen al een paar jongens blij kan maken met hier een antwoord op.
    groeten.

    #17310944
    peoples_OPC
    • Topics 0
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    30 June 2004

    naar het RDW gaan!!

    Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie, neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW. Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast.
    (bron:www.rdw.nl)

    #17310945
    jblfreak
    Bijdrager
    • Topics 55
    • Reacties 3520
    Lid sinds:
    30 June 2004

    een e kadett met orgineel een xe naar let keuren ze niet goed

    beetje heel erg jammer

    waarom ga je naar de rdw ze snappen t daar zelf niet echt denk ik

    ---

    kadett gsi champion 2.5 V6 '91''
    honda prelude 2.0 '99'
    honda prelude 2.2 JDM type S '97'

    #17310946
    JACR
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    21 November 2005

    Heeft iemand meer info voor een keuring van een vectra A naar een C20LET
    hoe groot is de kans op goed keuring en wat moet er allemaal aangepast worden?

    Gegroet

    Jeffrey

    #17310947
    bladeofdarkness
    • Topics 6
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    4 August 2004

    goedkeuring zal je alleen maar krijgen als natuurlijk punt 1 alles netjes is in gebouwd.

    punt 2 goede remmen. Schijfremmen achter hoef je niet perse te hebben, maar het is wel een must.

    punt 3 hoe is de wegligging van het voertuig in bochten etc. (dus niet dat hij de neiging heeft om alleen maar rechtdoor te gaan).

    verder zal het wel meevallen….gewoon zorgen dat het technisch helemaal in orde is natuurlijk king:

    #17310948
    JACR
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 28
    Lid sinds:
    21 November 2005

    Inbouw daar zal het niet aan liggen, de remmen zijn van een V6 dus dat remt wel en de wegligging is wel oke maar een sper zou geen overbodige luxe zijn.

    Maar bedankt

    #17310949
    bladeofdarkness
    • Topics 6
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    4 August 2004

    bij wegligging speelt natuurlijk ook de gewichtsverdeling van de auto een grote rol

    maar met een c20let zal dat ook niet zo’n probleem opleveren….als ik jou was zou ik gewoon een keuring aanvragen bij het rdw…(nadat je natuurlijk zelf alles technisch perfect hebt gecontroleerdking:)

    #17310950
    jblfreak
    Bijdrager
    • Topics 55
    • Reacties 3520
    Lid sinds:
    30 June 2004

    vectra a is ooit met let gebouwd orgineel dus doen ze niet moeilijk over

    een kadett e met een let zeiken ze over want dat is nooit orgineel gebouwd

    ---

    kadett gsi champion 2.5 V6 '91''
    honda prelude 2.0 '99'
    honda prelude 2.2 JDM type S '97'

    #17310951
    seh power
    • Topics 0
    • Reacties 110
    Lid sinds:
    20 September 2004

    nu wou ik is wat weten, heb dit namelijk niet nagevraagd toen ik bij de rdw was.

    andre botter heeft zijn kadett op kenteken met let, daar is dus typegoedkeuring voor afgegeven, kunnen ze dan niet die typegoedkeuring voor de volgende kadett let gebruiken?? in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.

    zo niet dan zit het zwak inelkaar, als ze nou gewoon een hele nette deugdelijke ombouw als maatstaaf houden is er niks aan de hand.

    groeten

    #17310952
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Origineel gepost door seh power
    in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.

    bijna 2 :wub

    #17310953
    jblfreak
    Bijdrager
    • Topics 55
    • Reacties 3520
    Lid sinds:
    30 June 2004

    volgens een maat van mij die nogaleens bij botter komt

    botter is bij hem ook bezig geweest

    begreep van hem da botter een xe onderblok heb

    ---

    kadett gsi champion 2.5 V6 '91''
    honda prelude 2.0 '99'
    honda prelude 2.2 JDM type S '97'

    #17310954
    seh power
    • Topics 0
    • Reacties 110
    Lid sinds:
    20 September 2004

    het nummer 1 was meer een symbolisch getal:angel

    tsja, motornummer c20let eruit en c20xe erinking:, getunede pk`s telde niet mee toch:vertag

    groeten

    #17310955
    folkyc20xe
    • Topics 20
    • Reacties 434
    Lid sinds:
    13 February 2005

    tsja als dat zo kan…. dan is die keur meester ook wel errug dom.. bij meer als 40% vermogenstoename moet hij alsnog gekeurd worden….

    in feite rijdt hij dan dus met xe op kenteken en niet met let..
    of begrijp ik t niet??

    #17310956
    jblfreak
    Bijdrager
    • Topics 55
    • Reacties 3520
    Lid sinds:
    30 June 2004

    voor zover ik begreep wel

    zal t nog eens navragen aan die maat van me

    ---

    kadett gsi champion 2.5 V6 '91''
    honda prelude 2.0 '99'
    honda prelude 2.2 JDM type S '97'

    #17310957
    bladeofdarkness
    • Topics 6
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    4 August 2004

    sow da zou wel heel erg makkelijk zijn king:

    enne standaard typegoedkeuring voor kadett met let krijg je denk ik niet omdat het afwijkt van hoe het model standaard was…..

    #17310958
    janbal
    • Topics 0
    • Reacties 1
    Lid sinds:
    3 July 2004

    mn kijkt bij de rdw volgens mij alleen naar het standaard vermogen van de motor, bij andre botter dus 150 pk, dat er een turbo op zit maakt niet uit
    Dat het stiekum een let is kunnen ze eigenlijk wel nagaan, maar ambtenaren he, moeten volgens de regels werken.
    Als je alles netjes inbouwd, en gewoon een nette auto hebt, zal het niet zoveel problemen opleveren denk ik, maar kom je aan met een kachel pijp, en 4 adviesbanden op je velgen, dan word het anders. Mensen bij de RDW zijn ook liefhebbers, vergeet dat niet, ben zelf ook een keer voor typegoedkeuring geweest naar inname kentekenbewijs, als ze maar door hebben dat je kennis van zaken hebt doen ze daar niet moeilijk.
    Als je naar lelystad moet voor typegoedkeuring word het wel moeilijker volgens mij, DB-meting en zo.

    #17310959
    bladeofdarkness
    • Topics 6
    • Reacties 223
    Lid sinds:
    4 August 2004

    gewoon zorgen dat er een “normale” uitlaat onder zit dan king:

    #17310960
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    Origineel gepost door seh power
    nu wou ik is wat weten, heb dit namelijk niet nagevraagd toen ik bij de rdw was.

    andre botter heeft zijn kadett op kenteken met let, daar is dus typegoedkeuring voor afgegeven, kunnen ze dan niet die typegoedkeuring voor de volgende kadett let gebruiken?? in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.

    zo niet dan zit het zwak inelkaar, als ze nou gewoon een hele nette deugdelijke ombouw als maatstaaf houden is er niks aan de hand.

    groeten

    heb botter pas aan het lulplastick gehad en zei dat hij niet omgekeurd is naar turbo om dat het veel werk en geld kost(ambtenaren zijn niet zo erg slim).
    groeten.

    #17310961
    seh power
    • Topics 0
    • Reacties 110
    Lid sinds:
    20 September 2004

    mooie auto = dure hobby.

    botter zijn bak blijft super offie nou op kenteken staat of niet

    groeten

    #17310962
    kadett4x4
    Bijdrager
    • Topics 121
    • Reacties 2713
    Lid sinds:
    6 July 2004

    mijn wagen is in den bosch afgekeurd en geblokeerd:fy1:fy1:fy1 en in zwolle was alles goed, perfect en netjes.
    maar omdat die homo’s daar in grotemoelenstad(dat hebben ze daar) geen zak verstand van hun eigen regels en hun computer hebben, heeft het mij 3 duitse kentekens en 1.5 jaar gekost voor ik mijn kenteken had.
    mijn advies, GA OVERAL KEUREN BEHALVE IN DEN BOSCH.
    de groeten.

    #17310963
    Ronaldo
    • Topics 25
    • Reacties 1483
    Lid sinds:
    30 June 2004

    op welke punten is je 4×4 afgekeurd eigenlijk ……zwolle en denbosch:o zijn toch wel twee verschillen ……

    #17310964
    fredje
    • Topics 9
    • Reacties 133
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Kan er over meepraten, in Den Bosch lopen idd wat eikels rond.
    Kwam voor een vers chassisnummer, veel gezeik, uiteindelijk een nieuw nummer en me kenteken afgenomen omdat de auto niet in orde was volgens hun (klein gaatje achteras en een kromme stuurkogel).

    Bij de herkeuring, een ex-opel monteur, in 10 minuutjes weer klaar en legaal op weg :thumbup:thumbup

    Gr Ferdie

    #17310965
    voederbiet
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 1756
    Lid sinds:
    9 May 2006

    je cilinder aantal blijft hetzelfde, en je blijft benzine rijden

    wat maakt dat slakkenhuisje dan uit op de zijkant:angel

    :jerry:jerry

    #17310966
    seh power
    • Topics 0
    • Reacties 110
    Lid sinds:
    20 September 2004

    tsja, zeg je gewoon dat daar het luchtfilter inzit met cycloon techniek.

    groeten

    #17310967
    a-manta-turbo
    • Topics 4
    • Reacties 457
    Lid sinds:
    5 March 2006

    wie van julie is het kenteken kwijtgeraakt en moest opnieuw keuren want wat ik hier lees is nieuw voor mij

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 101)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.