turbo op kenteken krijgen????

Forumindex Forums Overige APK & RDW turbo op kenteken krijgen????

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310993
    mayhem
      Lid sinds:
      13 June 2006

      t blijven regeltjes..

      als ik alles goed begrijp (correct me if i’m wrong)

      de regel zegt dat de by wijziging motorcode dit moet worden aangegeven by de RDW en dat je daarvoor moet langskomen en eventueel een weggedragstest moet afleggen.

      dus een XE met turbo is een XE volgens de motorcode.. dus een let bouwen op een xe onderblok en in een 16v auto gooien is safe rijden.

      #17310994
      opcxtreme
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Die prijzen zijn toch eigenlijk te verwaarlozen?
        Ik bedoel, je koopt voor 2500 euro een C20Let met 6bak erbij.
        Dan koop je voor nog eens 1000 euro een goeie ombouwset,
        je huurt een brug bij een garage en gaat een aantal dagen sleutelen.
        Dan ben je alles bij elkaar (incl tegenslagen) zo’n 4000 euro kwijt om je
        droom auto te maken.
        Dan maakt die laatste 500 euro toch ook niet meer uit?
        Hij staat dan wel op kenteken!!

        Feit blijft wel dat het Eikels blijven bij de RDW en dat ze eigenlijk eens
        met duidelijke regels moeten komen!

        #17310995
        opcxtreme
          Lid sinds:
          29 October 2004

          ps Als je verzekering de auto accepteerd wil dat niet zeggen dat de politie dat bij een controle ook doet!!
          De politie zal zich altijd beroepen op de type goedkeuring, helaas
          zijn er in Nederland nooit kadetts, corsa’s en vectra’s turbo geleverd en
          is er dus ook geen Nederlandse type goedkeuring.

          Een andere optie is om je auto om te bouwen, te exporteren naar Engeland, daar een type goedkeuring erop krijgen en dan importeren.
          Dan heb je alleen een nieuw kenteken nodig.

          Op die manier zijn er ook Skyline’s R33 en 34 in nederland gekomen.

          #17310996
          henkjan_80
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2006

            Kleine verbetering: Vectra A Turbo is in NL wel leverbaar geweest van sept 92 tot aug 94 voor ong. 76500 gulden, toch nog zo’n 10.000 goedkoper als de Calibra

            #17310997
            seh power
              Lid sinds:
              20 September 2004

              en hoe zit het dan als je een kadett op een vectra bodemplaat zet?

              dan is het een kadett casco maar op papier een vectra turbo, want de bodemplaat waaraan de identiteit van de auto is gekoppels is immers vectra.

              enige waar je dan mee zit zijn carroserie maten en wielbasis.

              groeten

              #17310998
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                klinkt logies ..

                maar ik vraag me dan wel af van welke vectra a je de modem moet hebben!

                want ik heb laats eens naar een vectra turbo en een vectra gt gekeken.

                maar dr zit nog al een verschil in volgens mij

                meen dat vectra turbo een andere bodem heeft als een gewone vectra

                #17310999
                seh power
                  Lid sinds:
                  20 September 2004

                  ja lijkt me het handigste om de bodem van een turbo te pakken.

                  groeten

                  #17311000
                  opcxtreme
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    @henkjan_80 : Aha, dacht dat die alleen via grijze import naar Nederland waren gekomen.

                    Dan hoeven de vectrarijders alleen een technische keruring te ondergaan bij de RDW. Kost je dan bij elkaar 500 euro’s extra, maar dan heb je wel je veccie als turbo op kenteken.

                    groeten Arjan

                    #17311001
                    rallyastra
                      Lid sinds:
                      12 July 2004

                      Heb niet alles gelezen, maar las iets over Vectra en LET. LET is in de vectra geleverd, keuring kost je dus maar 55 euro ;) Ik weet onderhand bijna ALLES over RDW keuring dus als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

                      #17311002
                      kadett4x4
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 July 2004

                        Origineel gepost door seh power
                        en hoe zit het dan als je een kadett op een vectra bodemplaat zet?

                        dan is het een kadett casco maar op papier een vectra turbo, want de bodemplaat waaraan de identiteit van de auto is gekoppels is immers vectra.

                        enige waar je dan mee zit zijn carroserie maten en wielbasis.

                        groeten

                        dan blijft het een kadett op kenteken.
                        de mijne is een kadett op kenteken, alleen het 4×4 gedeelte staat er niet op.
                        dus de kans is groot dat er dan ook geen turbo op komt te staan.

                        het kenteken in engeland gaan regelen is wel weer erg overdreven, duitsland is een stuk korter bij.
                        en de TUV zit ook in vaassen, gewoon hier in nederland.

                        aangezien ik zelf wat grotere problemen had met mijn kadett 4×4 op kenteken te krijgen, zou ik eerst maar eens bellen en vragen voor je wat op je nek haalt.

                        groeten.

                        #17311003
                        seh power
                          Lid sinds:
                          20 September 2004

                          als je een vectra bodemplaat met chasisnumemr en als gebruikt, en dara zet je de kadett vorm bovenop blijft het een kadett??? weet niet wat er bij een vectra op kentekenpapieren stata maar das geen kadett hoor.

                          in feite bedoel ik dit, sloop de bovebouw van een vectra en zet daar een kadett bovenop, klinkt makkelijk ik weet het:D.

                          maaruh niels vraagje aan jou:

                          die sierra van mij is in het buitenland (oostenrijk engeland enz. geleverd met de 2.9 v6 erin , in nederland aleen met een 2.3.

                          hoe komt het dan met de type goedkeuring? kan ik die uit het buitenland overhalen en gebruiken bij de rdw?

                          want als ik een 2.9 uit oostenrijk haal kan ik hem hier zonder problemen invoeren en krijg ik ook geen gezeik van ja maar is geen nederlandse auto dus moet wegtest en al doen.

                          in het kort: kan ik een buitenlandse typegoedkeuring gebruiken om in nederland een zelfde auto voor de kentekenkeuring aan te bieden?

                          groeten

                          #17311004
                          kadett4x4
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 July 2004

                            ik heb dat ook geprobeerd, omdat ik dacht dat het makkelijker was.
                            helaas, pech, dat was bijna geen doen en onbeschoft duur.
                            dus zijn we ervan uitgegaan dat het chassisnummer omzetten minder kosten, was mondeling toegezecht door het rdw.
                            helaas, weer pech, ze wisten ineen keer van niets meer.
                            VOER JE WAGEN UIT NAAR DUITSLAND.
                            LAAT JE WAGEN KEUREN DOOR DE TUV.
                            GA MET JE DUITS KENTEKEN EN JE WAGEN NAAR HET RDW, EN BIED HEM AAN VOOR IMPORT.
                            EEN DUITS KENTEKEN MOETEN ZE NAMELIJK EEN OP EEN OMKEUREN(ZEGGEN ZE ZELF).
                            WIL JE JE EIGEN KENTEKEN BEHOUDEN MET EEN 1 EROP, VRAAG DAN NAAR HERIMPORT.

                            groeten.

                            #17311005
                            seh power
                              Lid sinds:
                              20 September 2004

                              dat verhaal ken ik idd ja, en dat mijn kenteken veranderd,… who cares:D

                              ach wil de auto toch houden dus desnoods gewoon nederlands rdw testje erop .

                              groeten

                              #17311006
                              Dion-C14NZ
                                Lid sinds:
                                5 December 2006

                                Nu mijn vraag,

                                Astra G 1.8 (z18xe) naar Astra G z1.8xe met Turbo kit

                                Vermogens toename van 88%, (125->235pk) maar dit hoeft niet gekeurd te worden ivm het zelfde blijvende motortype? (XE)

                                #17311007
                                kadett4x4
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 July 2004

                                  volgens de regels van het rdw niet.

                                  groeten.

                                  #17311008
                                  rallyastra
                                    Lid sinds:
                                    12 July 2004

                                    Helemaal correct, nog over die bodemplaat omlassen. Je kunt nog beter je eigenbodemplaat omlassen dan een bodem van een Vectra of Calibra pakken. Je auto moet voor minimaal 2/3 uit de originele auto bestaan, anders word het een samengesteld voertuig.

                                    Als je voertuig zo samengesteld is krijg je bij de RDW een identificatie onderzoek om nou te kijken wat voor auto het is. Meestal weten ze zelf niet hoe ze met dit soort dingen om moeten gaan dus kun je tig keer weer komen. Beste kun je gewoon je originele bodem houden met je originele chassis nummer, en daar de nodige delen van de 4×4 inlassen.

                                    Bij de RDW zijn geen keuringen voor een aandrijving dus zegt de RDW het hoefd niet gekeurd te worden. Enige wat ze kunnen doen is de auto beoordelen en afkeuren op slecht las werk. Zorg dus als je dit doet dat je alles 110% netjes afwerkt. Ze zijn bij de RDW niet heel erg zeikerig, ja oke ze zitten er altijd wel tussen. Maar als jij bij de RDW komt met een auto die er gewoon spik en span uitziet, en waar veel tijd geld en aandacht aan besteed is kunnen ze dat alleen maar waarderen. Een auto waar wel type goedkeuring voor is, is normaal een simpele keuring maar als je daar dan komt met een ranzige ongewassen auto van het type “the fast and the autostyle” waar de peuken de asbak uit stromen, word je sneller afgekeurd als een auto waar je vanalles goed aan gedaan hebt. De eerst keuring van de V6 duurde ook maar een half uur.

                                    #17311009
                                    henkjan_80
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2006

                                      origineel gepost door Dion-C14NZ
                                      Nu mijn vraag,

                                      Astra G 1.8 (z18xe) naar Astra G z1.8xe met Turbo kit

                                      Vermogens toename van 88%, (125->235pk) maar dit hoeft niet gekeurd te worden ivm het zelfde blijvende motortype? (XE)

                                      Moet je als je meer dan 40% vermogenstoename hebt niet heen keuren? Of is dat alleen van toepassing als er een ander type motor in gekomen is?

                                      #17311010
                                      Kilat
                                        Lid sinds:
                                        25 July 2005

                                        alleen bij een ander type motor

                                        #17311011
                                        Jo1
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 September 2004

                                          Tjonge jonge, wat lees ik hier toch weer een hoop bullshit
                                          – Vectra let-keuren 500euro??
                                          – Kadett let keuren niet mogelijk??
                                          – Overzetten op vectra/ calibra bodemplaat??
                                          – Eerst TUV keuren??

                                          Vraag me af hoe ik eigenlijk al meerder malen bij TCL een 24V in een oude manta A kreeg goedgekeurd met komplete andere ophanging, andere uitlaat, enorm verschil in aslasten, verzaagde tunnel, verzaagde en verwijderde voortrein enz enz.

                                          Nou is d’r iemand hier die mij kan vertellen WAAROM een let in een Ekadett nou NIET wordt wordt goedgekeurd??
                                          Iets makkelijker bestaat toch niet??
                                          Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik géén ervaring met het 4×4 heb, maar ook dat durf ik zekers aan.

                                          En bespaar je in godsnaam de kosten om eerst TUV te keuren, want daar trekt RDW zich geen zak van aan. (ondanks het mooie EU-systeem)

                                          #17311012
                                          rallyastra
                                            Lid sinds:
                                            12 July 2004

                                            Precies Jo, komt gewoon door dat mensen interresant willen doen en maar iets verzinnen zodat het lijkt alsof ze er verstand van hebben. Ken ook wel lui die een VR6 in een Golf 1 gebouwd hebben en niet door de keuring kwamen en dan tegen iedereen gaan vertellen nee de RDW keurt geen auto’s meer om naar 6 cilinders, waarheid was gewoon dat dat ding zo botergaar ingebouwd was dat die niet eens de volgende APK haalde, maar omdat ze zelf niet lukkig willen lijken zeggen ze maar dat het de schuld van de RDW is.

                                            Snap ook niet wat iedereen loopt te zeuren, we mogen in Nederland helemaal niet klagen. Dat gelul van de TüF is ook dikke bullshit, hier in nederland krijg je MEER goed gekeurd als in Duitsland aangezien daar de regels strenger zijn. Wil je echt iets idioots op kenteken hebben of je eigen kitcar moet je naar Engeland naar de MoT gaan voor een SVA keuring.

                                            #17311013
                                            kadett4x4
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              6 July 2004

                                              toch wel raar dat ze bij het rdw in den bosch tegen mij zeiden; wij zien ervan af, dit gaat je nooit lukken, dit is illegaal en je bent aan het omkatten voor handels doeleinden.
                                              ga het maar in duitsland bij de tuv proberen met je ding.
                                              een paar kleine aanpassingen gepleegd en mijn kenteken gekregen met een compliment voor het bouwen van de wagen.
                                              terug in nederland met mijn duits kenteken weer naar den bosch.
                                              op hun site staat dat ze een duits kenteken 1 op 1 om moeten keuren.
                                              daar aangekomen zeiden ze; wij geven geen kenteken op zelf bouw wagens.
                                              ik zeg; donkervoort, super seven en al die bouwpakketen op basis van een eend?????
                                              niks mee te maken; was het antwoord.
                                              ik ga naar zwolle, en daar keuren ze hem in een keer goed met de nodige complimenten.
                                              rarara.
                                              ik krijg het vermoeden dat de rdw keurings stations, een beetje particuliren beunhaas garage’s zijn.
                                              ik dacht dat het allemaal de zelfde regels moest handhaven.

                                              maarja er zijn altijd mensen die geluk hebben.

                                              veel plezier met julie wagens, en ik wens dit niemand toe.

                                              groeten.

                                              #17311014
                                              rallyastra
                                                Lid sinds:
                                                12 July 2004

                                                Ligt er maar net aan wie je hebt, toen wij er waren met de V6 hadden ze het nog over jou. Wij moesten de Astra ook ombouwen naar 4×4, ik kijk die vent echt aan, en vraag of dat wel goedgekeurd word. Ja tuurlijk wel, ligt er dus maar net weer aan wie je krijgt, ik probeer hier nu bij de RDW goede naam te krijgen. Dus kan ik in de toekomst ook keuringen voor mensen gaan regelen die het zelf niet gekeurd krijgen.

                                                #17311015
                                                corsaracer
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 2005

                                                  origineel gepost door rallyastra
                                                  Ligt er maar net aan wie je hebt, toen wij er waren met de V6 hadden ze het nog over jou. Wij moesten de Astra ook ombouwen naar 4×4, ik kijk die vent echt aan, en vraag of dat wel goedgekeurd word. Ja tuurlijk wel, ligt er dus maar net weer aan wie je krijgt, ik probeer hier nu bij de RDW goede naam te krijgen. Dus kan ik in de toekomst ook keuringen voor mensen gaan regelen die het zelf niet gekeurd krijgen.

                                                  dit zijn erg goeie berichten:thumbup:thumbup:thumbup

                                                  #17311016
                                                  JACR
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 November 2005

                                                    origineel gepost door rallyastra
                                                    Heb niet alles gelezen, maar las iets over Vectra en LET. LET is in de vectra geleverd, keuring kost je dus maar 55 euro ;) Ik weet onderhand bijna ALLES over RDW keuring dus als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

                                                    Ook ik heb nu niet alles gelezen, maar wat je hier zegt is helaas niet waar, een vectra is inderdaad met turbo geleverd en met 4×4. En dat is waar een type goedkeuring op zit, dus moet je hem ook hebben omgebouwd naar 4×4 wat niet echt makkelijk te doen is dus bijna alle vectra’s met een LET blok hebben het op de voorwielen net als ik. En moeten dus een weggedrag test, geluidstest en keuring ondergaan dit gaat rond de 800 euro kosten.

                                                    :thumbdown:thumbdown

                                                    #17311017
                                                    rallyastra
                                                      Lid sinds:
                                                      12 July 2004

                                                      Moet binnenkort toch weer naar de RDW voor een V6 keuring, dus ik zal ff voor je vragen. Misschien matsen ze me wel :angel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.