Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › turbo op kenteken krijgen????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2006 om 19:06 #17310968
niemand meer nieuws hier over dan zal het ook wel mee vallen
5 juli 2006 om 20:04 #17310969ik heb er ok niks meer van vernomen, maar deze vraag heb ik gesteld naar aanleiding van een telefoontje met botter.
hij wou van mij weten hoe ik mijn kadett als 4×4 goedgekeurd heb gekregen en of ik iemand wist die het zou kunnen doen.
mijn kadett is goed gekeurd maar staat niet als 4×4 op het kenteken omdat die wagen niet bestaat, maar de gegevens zijn wel bij het rdw bekent.
ik rij zelf nog niet met een turbo maar dat gaat nog wel komen en dan ga ik dat toch op papier zien te regelen.
groeten.22 maart 2007 om 11:59 #17310970AnoniemLid sinds:
1 January 1970Origineel gepost door jblfreak
een e kadett met orgineel een xe naar let keuren ze niet goedbeetje heel erg jammer
waarom ga je naar de rdw ze snappen t daar zelf niet echt denk ik
Waarom zouden ze dit niet goedkeuren ? Zolang jij geen opgefokte C20let erin donderd voor de keuring zit je altijd nog binnen de 40% vermogenstoename.
23 maart 2007 om 21:54 #17310971Natuurlijk keuren ze dit goed!
Ik las wel ergens dat RDW-keurmeesters autoliefhebbers zijn. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Van sommigen vroeg ik me af, of ze niet beter bij de politie of milieupolitie af waren.
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik durf bijna wel te zeggen de helft.23 maart 2007 om 23:27 #17310972Origineel gepost door Jo
Ik las wel ergens dat RDW-keurmeesters autoliefhebbers zijn. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.Ik ook niet,volgens mij zijn het op een enkele uitzondering na allemaal automonteurs die niet goed genoeg waren daarna ontslagen zijn en toen alleen nog maar ambtenaar konden worden.
27 maart 2007 om 21:06 #17310973Origineel gepost door manus
Origineel gepost door Jo
Ik las wel ergens dat RDW-keurmeesters autoliefhebbers zijn. Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.Ik ook niet,volgens mij zijn het op een enkele uitzondering na allemaal automonteurs die niet goed genoeg waren daarna ontslagen zijn en toen alleen nog maar ambtenaar konden worden.
Dat valt ook nog wel mee volgens mij. Steekproefcontroleurs zijn ook niet allemaal zeikerds hoewel je d’r soms wel een paar tussen hebt zitten….
29 maart 2007 om 10:03 #17310974zoals in ieder vak:vertag
er zijn ook genoeg monteurs/ garagehouders die auto’s alleen zien als geld-verdienen, maar er zijn er ook met passie voor de wagens/ het vak…
30 maart 2007 om 05:44 #17310975ik denk dat het wat autoritair gedrag is van sommigen bij RDW, net als bij politie.
Een houding van ” ik bepaal dat wel ff knul ” zo ongeveer. En soms een wat onvakkundig
iemand zal er ook bij kunnen zijn ( lees te weinig ervaring )17 april 2007 om 10:01 #17310976:offtopic van die mannetjes die thuis door hun vrouw afgeslagen worden
17 april 2007 om 18:04 #17310977opgezocht bij de RDW
turbo-kit mag zolang het maar doorgegeven word i.v.m. verzekering en het aanpassen van het vermogen (Kw) op het kentekenbewijs
DIT IS DUS VERPLICHT
doe je dit niet dan loop je het risico om je papieren + auto kwijt te raken i.v.m. te grote verschillen ten op zichte van het originele goedkeurings attest.
dit betekent dat je de auto opnieuw kan aanbieden bij de RDW en dan word alles gecontroleerd.
p.s. overigens doet lang niet iedereen dit i.v.m. papierwinkel maar als je een ongeluk hebt dan krijg je hoogstwaarschijnlijk niks uitbetaald tenzij je zwaar gaat hielenlikken ;)
30 april 2007 om 14:39 #17310978maar dat is nou het mooist van de RDW in den bosch, ze snappen hun eigen regels niet.
de regels zijn pas weer veranderd, dus wie weet wat ze nu weer weten.
ik ga er van uit dat botter met zijn kadett niet in den bosch is geweest.
maar als het allemaal zo makkelijk is, snap ik niet dat er nog zoveel mensen rond rijden met een andere motor zonder dat die omgekeurd is.groeten.
10 mei 2007 om 08:13 #17310979Is er dan niet onlangs een aanpassing van de wet geweest waardoor een ombouw niet persé omgekeurd hoeft te worden:hmmz
Zo ga ik van 44 naar 110 kW maar op het kenteken staat bij mij geen kW aangegeven. Alleen benzine en 4 cilinder(als dat er al opstaat?), en dat blijft dus gelijk:angel
10 mei 2007 om 09:33 #17310980Originally posted by DKadett
Is er dan niet onlangs een aanpassing van de wet geweest waardoor een ombouw niet persé omgekeurd hoeft te worden:hmmzZo ga ik van 44 naar 110 kW maar op het kenteken staat bij mij geen kW aangegeven. Alleen benzine en 4 cilinder(als dat er al opstaat?), en dat blijft dus gelijk:angel
helaas staat er in hun database wel de juiste gegevens. zelfs cilinder inhoud…
Dus dat het niet op jouw papieren staat betekent helemaal niets helaas… :cry
16 mei 2007 om 21:35 #17310981jongens dit is al 100 keer besproken….. :wtf
17 mei 2007 om 09:56 #17310982Ik ben in onderhandeling met het RDW om mijn vectra C20let op kenteken te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte:thumbup
22 mei 2007 om 19:08 #17310983@JACR , ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
ik hoop dat ze een beetje aardig voor je zijn en dat je binnenkort een grote TURBO op je kenteken hebt staan.groeten.
22 mei 2007 om 19:26 #17310984Ik heb zojuist bericht gekregen: (ik dacht dat de regels makkelijker waren geworden maar dat is niet het geval)
Geachte heer Van Hamersveld,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U stelt ons de vraag welke aanpassingen en stappen u moet doen om bij het ombouwen van uw Opel Vectra.
Als u een motor met een andere motorcode in een voertuig plaatst, dan moet u het voertuig laten keuren bij een RDW keuringsstation. Na goedkeuring past de RDW de gegevens aan in het kentekenregister en op het kentekenbewijs.
Kentekenkeuring
Tijdens de keuring controleert de RDW of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel moet u dit aantonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of de in Nederland gemachtigde vertegenwoordiger.Als er een typegoedkeuring bestaat, dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval, dan moet u naar het Testcentrum in Lelystad (TCL) om met het voertuig een geluidstest af te leggen. Als het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen moet het voertuig ook een weggedragtest afleggen.
Kosten geluidstest
De kosten voor een geluidstest bedragen € 356,00
Kosten weggedragtest
Een weggedragtest kost € 282,00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
2 juni 2007 om 17:43 #17310985ja, het blijven zeikerds bij het RDW.
wat ga je nu doen?
groeten.
2 juni 2007 om 18:24 #17310986Helemaal niks meer, na de taxatie heb ik begrepen dat als de verzekerings maatschappij het taxatie raport accepteerd dan doen ze dat in alle factoren dus ook dat er een 2.0 16V turbo in licht dus dan ben ik hoe dan ook verzekerd. En dat is waar ik het voor doe!;)
Dus ik ga nu effe op die resutaten wachten.:vertag
Thank voor de intresse:P
3 juni 2007 om 11:56 #17310987Ik heb pas ook contact gehad met het RDW en deze vertelden mij uitdrukkelijk, dat een turbo op een motor plaatsen geen motorwijziging is. Dus een aangepast C20XE blok met turbo is nog steeds een XE en dus niet aan keuring onderhevig.
3 juni 2007 om 20:03 #17310988Origineel gepost door kadett-c-coupe
zoals in ieder vak:vertager zijn ook genoeg monteurs/ garagehouders die auto’s alleen zien als geld-verdienen, maar er zijn er ook met passie voor de wagens/ het vak…
ga dan maar voor de 2 de:)
3 juni 2007 om 20:05 #17310989Origineel gepost door Manta-aero
Ik heb pas ook contact gehad met het RDW en deze vertelden mij uitdrukkelijk, dat een turbo op een motor plaatsen geen motorwijziging is. Dus een aangepast C20XE blok met turbo is nog steeds een XE en dus niet aan keuring onderhevig.kut regels, dit gaat helemaal nergens meer over, en als je met turbo, twin-turbo of supercharger nog eens 40 procent vermogen erbij krijgt hoeft hij dus niet gekeurd te worden:argue
1 november 2007 om 12:42 #173109905 november 2007 om 19:53 #17310991na het zien van deze brief, zal het wel druk worden bij het RDW.
maar dat zal wel weer tegenvallen als de meeste de prijzen lezen.
ik zal maar zwijgen over mijn prijzen.groeten.
9 november 2007 om 18:40 #17310992maar het probleem wat ik zo vaak hoor is dat je niet van atmo naar geblazen moter kan keuren.. lijkt mij erg sterk…
dus je kan gewoon auto wegbrengen (kadett e) met de c20let er in en dan komt het goed indien goed ingebouwd enzow en je krijgt dan letterlijk c20let op kentekenpapieren.??
dat verhaal van de jurist kende ik al.. (student financial serveses managment) pa is verzekerings agent. die is ook niet blij met mijn 2.0 en 1600 op kenteken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.