To flush or not to flush….

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum To flush or not to flush….

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #18203289
    ElRenegado
      Lid sinds:
      27 June 2010

      @lucas1975 wrote:

      Dat is wel wat ik gelezen heb, als de bak gespoeld is en er zit verse olie in moet hij gereset worden. Zo gaat de oude adaptatie eruit.

      precies,
      omdat het een zelflerende bak is heeft deze zich nu ingeleerd met de oude, waarschijnlijk dikkere olie.

      kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe via op-com ?
      Daar heb je de securitycode voor nodig denk ik ?

      #18203290
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        Het bedrijf waar ie geflushed wordt, die moeten dat kunnen.

        En het hoort bij de flush
        Geen securitycode nodig hoor.

        #18203291
        ElRenegado
          Lid sinds:
          27 June 2010

          Afspraak is vastgelegd voor 8-1 om 13:00

          Hij gebruikt atf olie met specificatie 3309,
          op mijn vraag of hij de bak ook resette zei die dat dit enkel nodig was indien er schakelproblemen waren.
          ik heb aangegeven dat ik zowiezo een reset wil,
          echter weet hij niet of hij dat kan bij Opel.

          Ik neem me lappie met op-com dus wel mee.

          maar kan iemand mij de stappen uitleggen hoe ik de bak reset via Op-Com ??

          #18203292
          lucas1975
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012

            Naar welk bedrijf ga je straks ?

            #18203293
            ElRenegado
              Lid sinds:
              27 June 2010

              tpr in ter aar,
              is voor mij dichterbij dan uden.

              #18203294
              ElRenegado
                Lid sinds:
                27 June 2010

                ok, weekje later dan gepland, vorige week kwam er plots iets tussen waardoor ik het een weekje heb verplaatst.

                dus vanmiddag naar Raymond gereden van TPR.
                Zaakje valt niet op, lijkt eerder op een hobbyloods, was er dus ook de eerste keer voorbij gereden, want het bordje is wel heel onopvallend.
                Binnen staan 2 nette bruggen, wat goed gereedschap, veel olie en wat rommel.
                Maar ach, waar niet… de koffie was heet, das belangrijk ;-)

                Raymond is een aardig kerel die 5 kwartier in een uur lult over van alles en nog wat.
                Auto op de brug, onder de kap kijken of hij erbij kon , maar dan moest de accu en bak eruit.
                dus motorplaat er onder vandaan en vandaar uit aftakking gemaakt voor naar dat apparaat van hem.
                eerst even de spoelrichting bepalen dmv een apparaatje, en vervolgens het andere apparaat erop waar de oude olie in komt.
                Starten, tijdje laten lopen, middeltje erbij, vervolgens steeds 2 seconden in elke schakelstand zetten, dus ook in 1, 2, 3 en 4, de 5 werkt niet als je stilstaan dus die slaan we over.
                daarna motor uit, versie olie in het andere reservoir, motor weer starten en weer het proces van doorlopen van schakelstanden zodat de olie met middel vervangen word voor verse.

                de oude olie stonk verschikkelijk, er even aan ruiken resulteerde in brandend gevoel in je neus…
                mooi om te zien dat de olie uiteindelijk mooi rood van kleur was.

                daarna rijden, en hoewel ik eigenlijk geen noemenswaardige schakelproblemen had, enkel het lomp terugschakelen van 3 naar 2 bij steenkoude motor, of in druk stadsverkeer.
                maar ik merkte toch dat de bak nu een stuk soepeler schakelde, veel vloeiender.
                ook terugschakelen ging beter, evenals zelf schakelen.
                het lompe terugschakelen heb ik niet meer waargenomen, wel lijkt de bak beter op te pakken en z’n lock-up beter te te passen.

                kortom…. prima investering geweest.

                #18203295
                sjoerdie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 September 2005

                  mooi zo :thumb

                  #18203296
                  remutr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 August 2012

                    Dan heb je het niet voor niks gedaan.

                    TPR in ter aar zou het even in m,n geheugen zetten, misschien wel een goed adres voor de Omega

                    #18203297
                    EddyVectra3.2V6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 December 2012

                      Controleer wel even de slangklemmen. Die van mij begon na enige tijd langs de klemmen te lekken. Volgens mijn eigen garage waren er een verkeerd soort slangklemmen gebruikt. Ben je toch weer een paar tientjes armer om dit te laten herstellen. Ik heb Raymond hierover gebeld en benieuwd of hij nu betere slangklemmen gebruikt.

                      #18203298
                      ElRenegado
                        Lid sinds:
                        27 June 2010

                        ik heb dat nog aangekaart inderdaad toen die aangaf dat het makkelijkste was om de slang door te snijden.
                        hij wist nog wie ik bedoelde.

                        maar hij had inderdaad andere klemmen zei hij, de oude bleven niet rond bij aandraaien, en deze wel.
                        hij zei ook gelijk, mocht het lekken, bel even en kom langs dan fix ik het.

                        deze gebruikt ie, althans…. het lijkt er op….
                        http://www.iq-parts-shop.nl/images/BI-Norflex.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18203299
                        sjoerdie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 September 2005

                          ik snap alleen het doorsnijden niet.

                          zoals ik eerder ook al zei.

                          bij mij hebben ze de aansluiting op de radiateur losgehaald, en daar de juiste nippels opgezet.

                          stel je bent op vakantie, bergop, automaat wordt lekker heet.

                          de slang schiet kapot op de plek waar ie doorgesneden is, voor je het merkt is je automaat al compleet olieloos, met alle schade als gevolg.

                          zou je dan bij die slangensnijder terechtkunnen om de schade te verhalen?

                          verklaar mij maar voor gek, maar een bedrijf die kan flushen moet het goed voor elkaar hebben, en hoort geen originele slang kapot te snijden.

                          was et bij mij geweest, dan had ie een nieuwe slang originele slang kunnen monteren

                          #18203300
                          remutr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 August 2012

                            Sjoerd je heb helemaal gelijk, dit word niet het adres waar ik de Omega versnellingsbak laar flushen. Dit klinkt al een hobby bob verhaal.

                            #18203301
                            EddyVectra3.2V6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 December 2012

                              Het valt allemaal wel mee. Op die leidingen staat volgens mij niet of nauwelijks druk. Bovendien wordt er van alles aan een auto met slangenklemmen vastgezet, ook leidingen waar wel behoorlijke druk op staat. Er wordt in ieder deel van de slang een metalen koppelstuk gezet die je met elkaar kunt verbinden. Die koppelstukken zet je vast met een slangklem. Je moet uiteraard wel de juiste klemmen gebruiken.
                              Waar je de olie kunt aftappen is afhankelijk van merk en type auto. In het geval van de Vectra 3.2V6 kun je er gewoon niet bij heb ik begrepen zonder de halve auto te demonteren. Vandaar de oplossing met de doorgesneden slang.

                              #18203302
                              sjoerdie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 September 2005

                                ik heb een 3.2 v6……..

                                en was niet echt moeilijk om erbij te komen hoor.

                                bestuurderszijde onder bij de radiateur.

                                heb er zelf de hele tijd bijgestaan.

                                ieder moet het voor zich weten uiteraard, daarom zeg ik ook als het de mijne was geweest had ik het niet geaccepteerd.

                                ik ben bij AUTOTESS geweest, in deventer.

                                http://www.autotess.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                http://link.marktplaats.nl/764155994″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                goede service, nieuw apparaat, en honderd duuzend soorten koppelstukjes aanwezig

                                #18203303
                                ElRenegado
                                  Lid sinds:
                                  27 June 2010

                                  je kan inderdaad aan de onderzijde zo bij 1 kant van de slang, voor de andere zijde moet je idd het halve auto slopen (2.2 dti) omdat je simpelweg niet anders bij de oliekoeler komt.

                                  daarnaast heeft die het eerst gevraagd of het mocht, en heb ik achteraf de verbinding gecheckt, ik denk dat de aansluitingen op bak en oliekoeler eerder de zwakste schakel zijn dan het koppelstuk.

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.