tevreden opel grandland rijders

Forumindex Forums Modellen Grandland X tevreden opel grandland rijders

  • Dit onderwerp bevat 171 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 mei 2024om 09:37 door Anoniem.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 172)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552246
    quandor
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2017

      Jazeker, maar het gaat om het totaal plaatje. Om maar 4 simpele voorbeeldjes van jullie Premiummerkauto te noemen  zoals ik deze op het forum tegenkwam : niet efficiënt (verouderd / traag) werkzaam navigatiesysteem, krakende en kort daarna defect rakende achterklep(veer)armen, bij een bepaalde snelheid inhoudende / haperende motor en daarnaast de kwaliteit (snel defect raken) van de stoelbekleding. Zo waren er nog vele andere items die de rijders noemden.

      Van alle voorbeeldjes meerdere klachten gelezen op ‘jullie’ form. Wow, wat premium!

      #18552247
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Jazeker wel en daarnaast gaat ‘t om het totaal plaatje. Om maar 4 simpele voorbeeldjes van jullie Premiummerkauto te noemen  zoals ik deze op het forum tegenkwam : niet efficiënt (verouderd / traag) werkzaam navigatiesysteem, krakende en kort daarna defect rakende achterklep(veer)armen, bij een bepaalde snelheid inhoudende / haperende motor en daarnaast de kwaliteit (snel defect raken) van de stoelbekleding. Zo waren er nog vele andere items die de rijders noemden.

        Van alle voorbeeldjes meerdere klachten gelezen op ‘jullie’ form. Wow, wat premium!

        Neem de Mercedes van een forumlid die in een bepaald topic over zijn auto postte. Toen ik las dat er een Renaultmotor inzat dacht ik gelijk, “Oef, dan is die auto gelijk niet meer premium, want Renaultmotoren -en mogelijk alle Franse motoren-, zijn zeer zeker niet premium.”

        Daarnaast : wát maakt een auto dan premium als je bijv. de gebruikte materialen buiten beschouwing moet laten?

        Oeps, het forum bleef hangen en daarom bijna een identiek bericht tweemaal.

        #18552248
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Mijn auto is nu 3½ jaar, met ruim 45.000 km, en nog nergens sporen van slijtage aan de bekleding waar te nemen. Het navigatie/ multi media systeem werkt bij mij in een split van een second. Nog nooit geen hapering of storing gehad. Zo ja, zou ik dat eerlijk toegeven. Die gevallen van een even kort inhoudende motor rond de 100 km/u, is alleen bij enkele PIH,s. Ik heb nog nooit een storing ondervonden. Een keertje gehad, dat de volumeknop van de radio bleef hangen. Kon hem niet meer harder of zachter zetten. Even gestopt, en opnieuw gestart, en alles was weer gereset. Dus waar gaat het over? Het gaat nergens over. Volvo is gewoon een super veilige, mooie, en betrouwbare auto, waarmee je gezien kan worden. Als ik s,zomers langs terrassen rij, zie je al die koppen naar mijn auto draaien. Dat gebeurt je echt niet met een B merk hoor.

          #18552249
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Je had het over vierkant en te klein? Hier wat plaatjes. Als jij dat vierkant noemt, word het echt tijd voor een goede opticien.

             

            2

            3

            XC40

            #18552250
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Het ding is toch bijna vierkant?  Imho zodanig rechthoekig gebouwd dat ‘ie iig ‘bijna’ vierkant is.

               

              “Premium” betekent in wezen gewoon dat je meer betaalt voor iets extra’s. Je verwacht dus dat een “premium auto” meer biedt voor meer geld. Een premium merk zou dan duurdere auto’s verkopen die beter zijn. Bekende merken die “premium” worden genoemd, zijn de Duitse drie BMW, Audi en Mercedes, de Japanners hebben vooral Lexus (en wat minder succesvolle/bekende pogingen als Nissan’s Infiniti, Honda’s Acura en Mazda’s Xedos), de Koreanen (Kia/Hyundai) hebben Genesis. Volvo probeert ook heel hard om premium te zijn.

              Waar het vooral om lijkt te gaan, is beleving. Een premium auto geeft het gevoel in een duurdere en meer luxe auto te rijden. Extreem veel aandacht gaat daarbij naar het dashboard, de materialen die daarvoor gebruikt zijn. Zachte kunststoffen zijn functioneel waar je er met je hoofd tegenaan kan klappen bij een botsing, maar zijn toch ook vooral “premium”. Verder kun je denken aan leer, aluminium of zelfs koolstofvezel. Meestal zijn het plastics die er als zodanig uitzien. De marketeers en de automedia hebben het er met geweld bij de consumenten ingeduwd dat hel ont-zet-tend belangrijk is dat je een “premium” dashboard voor je ziet. Dat verkoopt auto’s. De gemiddelde automobilist zit niet continu aan zijn dashboard te voelen, dus dat bevreemdt mij ergens wel, functionaliteit/degelijkheid vind ik veel belangrijker. Qua zachtheid en comfort zijn het toch vooral de stoelen die van belang zijn, lijkt me. Qua aanraking doen ook het stuurwiel en de versnellingspook mee.

              Een premium uiterlijk is ook belangrijk voor de meeste consumenten: denk aan neppe, kunstig gevormde opzetstukken voor de uitlaat, zodat een Audi viercilinder diesel de stortkokers lijkt te hebben van een Lamborghini V10. Een nep diffusor, dat oogt als een raceauto. Bij een SUV, nep beschermingsplaten voor de bodem (alleen stukje plastic aan de achterkant), dat oogt stoer. Heel veel plastic nepchroom. Misschien zelfs wat stroken nep koolstofvezel. En natuurlijk nep uitlaatgeluid uit de speakers. Lekker dik doen voor weinig geld.

              Wat heb je eigenlijk aan een zacht dashboard? Volgens mij bijzonder weinig. Het is een concept dat is bedacht door met name de Duitse auto-industrie: daar gaan wij ons op onderscheiden. De automedia in Europa worden zwaar beïnvloed door de eigen auto-industrie: het is aan hen om de consument er van te overtuigen dat het belangrijk is. Dat hebben ze met enorm succes gedaan. De Japanners met hun harde plastics, die moet je niet hebben! Dat is niet premium joh.

              Inmiddels maken ook de Aziaten auto’s met zachte dashboards. Lexus en Genesis doen dat ongeveer net zo goed als Ze Germans. Wat nog veel belangrijker is: hun auto’s gaan niet of nauwelijks stuk. Want dat is iets dat de automedia je niet vertellen: de Duitse premium-merken BMW, Audi en Mercedes hebben wel zachte dashboards, maar qua betrouwbaarheid zijn ze allesbehalve leidend, op dat vlak zijn ze dus helemaal niet “premium”. Audi en BMW zijn zelfs benedengemiddeld; je betaalt extra, maar krijgt dus niet alleen meer, maar ook minder. Mercedes doet het iets beter maar is ook niet geweldig. Ook Volvo volgt tegenwoordig het bekende recept: waar Volvo’s vroeger onverwoestbaar waren, zijn moderne Volvo’s dat absoluut niet meer. Wel zijn Volvo’s tegenwoordig hip en “premium”, want dat verkoopt, dat heeft eigenaar Geely goed door. Je kunt het ze nauwelijks kwalijk nemen.

              Dat de Duitse premium-merken vrij onbetrouwbare auto’s verkopen, komt niet doordat ze geen betrouwbare auto’s kunnen maken. Dat kunnen ze prima. Maar het is een prachtig verdienmodel: zorg dat er kosten ontstaan na aflopen fabrieksgarantie, dan verkoop je een nieuwe automatische versnellingsbak voor een PREMIUM prijs. Kost je zo een 4000 euro, kostprijs nog geen 10%. Dan moet je wel zorgen dat de consument dit niet door heeft en dom blijft, dat de automedia weinig aandacht besteden aan betrouwbaarheid. Ik volg de automedia al decennia, en dit viel me altijd al op, omdat ik betrouwbaarheid enorm belangrijk vind. Het duurde heel lang (zeg maar een jaar of 20) voor het kwartje viel, dat dit wel eens opzet kon zijn.

              Er is overigens een Duitse uitzondering: Porsche. Die maken doorgaans wel betrouwbare auto’s, veel dichter bij perfectie kom je sowieso niet qua auto. De echte premium merken van deze wereld (dan neem ik de extreem dure merken als Rolls Royce en Bentley niet mee) zijn dan ook niet BMW, Audi en Mercedes maar Porsche, Lexus en Genesis. Daar krijg je echt meer voor meer geld.

              De rest is vooral marketing onzin. Ergens ook wel weer nuttige onzin: de Nederlandse economie is gekoppeld aan de Duitse die zwaar wordt beïnvloed door zijn auto-industrie.

              #18552251
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                En weet je? Het onderling inbouwen van dezelfde krachtbron, binnen hetzelfde concern, zoals de 1.2 Pure Tech, die je vind in Peugeot, Opel en Citroen, kan ik nog begrijpen. Ook als ze verschillende types bouwen op hetzelfde platform. Maar dat ze in een Mercedes, Renault motoren hangen, snap ik echt niet. Omdat juist MB over zoveel kennis en eigen motoren beschikt. Zelfs Volvo heeft een tijd in bepaalde types, Ford motoren gebruikt. dat zijn dingen, die ik niet snap. Ik meen in de 340, lag ook een Renault motor. In de V50 een Ford motor.

                #18552252
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  En bij echt vierkant, denk ik aan de Jeep Renegade, of de Hummer, die je bijna niet meer ziet. En andere Jeep achtige auto,s. Maar de Volvo XC40/EX40 is wel stoer en mannelijk qua uiterlijk, maar zeker niet vierkant. Dan kijk jij toch echt door een andere bril. We hebben hier wel met een SUV te maken. Dus de hoogte bepaald ook het beeld. Bij de V en S60, en d V en S90 krijg je een andere indruk omdat dit lage wagens zijn.

                  #18552253
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    Ik ga een tijdje terug in de postings : “over smaak valt nimmer te twisten”. Zoveel mensen, zo veel smaken.

                    #18552254
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Bij vierkant, denk ik meer aan dit. Vergelijk dat uiterlijk eens met Volvo…..

                      defender

                      Jeep 1

                      MB 1

                      #18552255
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        @quandor, ik citeer: Volvo probeert ook heel hard om premium te zijn.  …..???

                        Nee, Volvo probeert niet premium te zijn. Volvo “is” Premium. Wereldwijd, tot in de verste hoeken de USA, staat Volvo bekend als een Premium merk. Dat is zo, dat kan ik ook niet veranderen. Ik snap echt niet, dat dit er bij jouw niet ingaat. Volvo is gewoon een klasse apart. Van de kleinste EX30 tot de grootste EX90. En alles wat daar tussen zit. Kijk eens naar testen van Volvo in: Autoblog, ANWB, Autoweek, What Car, Top Gear. Overal en door iedereen, word Volvo als Premium merk erkend en benoemd. Kijk ook eens naar Multi testen waar deXC40 meedoet. Overal is hij aan het eind van de regel de nummer 1.

                        #18552256
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Ik twijfel er niet aan, maar als jij goed hebt gelezen hoe een merk aan het predikaat komt / is gekomen, dan heb je net zoals ik en alle anderen, kunnen lezen dat dat woord voortvloeit uit 1. gebruikte materialen, 2. reputatie als gevolg van marketing en 3. de beleving van mensen.

                          En nu gaat weer tellen : over smaak valt niet te twisten. In het lange verhaal dat ik van het WWW plukte en hierboven plaatste lees je ook dat de schrijver ervan het niet boeit of er harde kunststof onderdelen in zijn dashboard zijn verwerkt, veel belangrijker zijn volgens de auteur de rij-eigenschappen en het algemene ‘gevoel’ dat mensen bij een auto hebben.

                          Laat ik er dit nog aan toevoegen : een Dacia zal nimmer premium kunnen worden en de reden daarvan is gelegen in het feit dat Renault eigenaar is van Dacia en Renault zijn uit gefaseerde modellen / motoren en overige technieken nog jarenlang gebruikt voor de Dacia modellen.

                           

                          #18552257
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            De XC40  vierkant ????????   Laat ons een fonds opzetten voor die man,  hij heeft een bril nodig……….

                            #18552258
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Dat ben ik met je eens. En Ford staat om zijn rijeigenschappen bekend, als een echte rijdersauto. Maar ja, als het je smaak niet is, koop je hem niet. Een verre kennis van mij, was op zoek naar en SUV, en dacht aan een Volvo XC40, maar kwam uiteindelijk met een witte Seat Ateco 1.5 van 2023 boven water. Daar wil je toch nog niet dood in gevonden worden zeker?

                              Thuis heb ik nog wat kleinere Volvo,s…

                              3x Volvo

                              #18552259
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                Zo had je vroeger aparte merken die gekoppeld werden aan speciale beroepen. Zo was ooit Saab een echte doktersauto. Al heb ik geen enkele Saab ooit mooi gevonden. En Buick, Pontiac, Caddilac, Chrysler, was weer meer voor diplomaten enz.

                                Caddilac V

                                #18552260
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @jopsa, ik schreef al naar @quandor, als je een XC40 vierkant vind, is het de hoogste tijd voor een goede Opticien. :yahoo:

                                  #18552261
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Over smaak valt nimmer te twisten.

                                    #18552262
                                    jopsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 May 2019

                                      smaak niet.

                                      Maar over wat nu vierkant of rechthoek is…….   dat is toch wel duidelijk.   Een vierkant heeft 4 gelijke zijden en 4 hoeken van 90° en een rechthoek heeft vier zijden en vier rechte hoeken.   de twee overliggende zijden zijn even lang.

                                      Volgens mij heb je last van maculadegeneratie.  Zoek dat toch maar even op.  Behandeling echter niet.

                                      #18552263
                                      jopsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2019

                                        straks ga je nog vertellen dat een kubus cirkelvormig is.

                                        #18552264
                                        jopsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 May 2019

                                          Maaaaar…..  het gaat hier niet over vierkant of rechthoekig.  Eerder over balkvormig of kubus.   Het is namelijk een “lichaam”.

                                           

                                          #18552265
                                          jopsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 May 2019

                                            Maar komaan, alle vierkanten op een stokje……………

                                            Wie o wie is hier nog tevreden over de grandland ?????  Iemand ????

                                             

                                             

                                            #18552266
                                            Floki
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 March 2022

                                              Moet je daar nu binnen 4 minuten 4 berichten over typen?

                                              Kun je niet even RUSTIG achteroven leunen, nadenken en het e e a. In 1 posting afhandelen?

                                              Maar het antwoord zal wel nee luiden omdat je zó gefrustreerd bent dat je roeptoetert, op de verzendknop drukt en vervolgens tot de conclusie komt dat je nog meer kwijt wilt…….

                                              Volgens mij is dat jochie met zijn vader in de supermarkt toch écht jouw jongere versie.

                                              Het wordt tijd om meelezers weer eens het filmpje te tonen van toen jij nog jong was

                                              #18552268
                                              Anoniem
                                                Lid sinds:
                                                1 January 1970

                                                @Floki, hou aub op met die flauwekul. We gaan hier als volwassen mensen niet kinderachtig doen.

                                                #18552269
                                                Floki
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 March 2022

                                                  Wordt het niet eens tijd dat je iets dergelijks naar jouw alter ego roept?

                                                  4 berichten binnen 6 minuten, wie is er  kinderachtig?

                                                  Even RUSTIG nadenken, dan typen wat je  kwijt wilt en NIET binnen 6 minuten 4 nieuwe berichten posten. Het is toch niet vreemd dat een ander dan denkt aan een gefrustreerd jochie dat zich ongecontroleerd gaat gedragen?

                                                  #18552270
                                                  jopsa
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 May 2019

                                                    nu gaat ie al de wet dicteren hoeveel posts men mag plaatsen.

                                                    Je zei indertijd dat ik geen roman mocht schrijven….  kattebelletjes blijkbaar ook niet.

                                                     

                                                    Jij bent knetter….

                                                    #18552271
                                                    jopsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 May 2019

                                                      Vreemde reactie wederom van Quandor alias Floki en omgekeerd…….

                                                      Die drinkt zeker ??

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 172)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.