Super stille server bouwen [ kan dicht ]

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Super stille server bouwen [ kan dicht ]

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207293
    Onderbroekie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Wie kan mij tips geven om een stille server te bouwen die van mij heeft het zonet begeven :cry

      wat heb ik nodig: mobo, ram,cpu, stille koelers

      #17414915
      Hendrik
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2005

        Een server die stil is:D
        Zal wel om een desktop server gaan?

        Voor de stilte zijn stille fans uiteraard het belangrijkst. Die zul je dan minimaal in 120mm formaat moeten nemen.
        Dan kun je nog een stille hardeschijf nemen of zelfs ssd’s. :P

        Je zit toch ook op wht? Daar worden nog genoeg servers en server mobo,s aangeboden.

        #17414916
        Onderbroekie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2007

          Hahah lol je weet precies :P jaa ik zit daarop :P jaa het gaat om een desktop server

          #17414917
          Hendrik
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 August 2005

            Hehe :thumbup
            Ik zag toevallig iemand met dezelfde naam een vraag stellen over virtualhosts. :P

            Die van mij is lekker stil.
            http://s201.photobucket.com/albums/aa14/Hendrik83/?action=view&current=PICT0602.flv

            Heb je een snelle verbinding dan dat je hem (denk ik) thuis hebt staan.
            Of zijn het kleine site’s?

            #17414918
            Onderbroekie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2007

              Hahaha klopt dat ben ik
              :afro
              Heb hem gwn thuis staan ja..

              Ik draai gwn me eigen site

              Jaa heb een snelle verbinding die van telfort 20mb

              van mij was een celeron 2,66 ghz @ 256mb ram :P

              Hijs lekker stil die server van je, wat heb je allemaal erin zitten??

              #17414919
              Hendrik
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2005

                Is een chieftec 1u case met 8 fans.
                Op de cpu zit een 6200rpm koeler

                Asus desktop mobo met een x2 4400+ 2Gb ram en de overige hardware.
                Draait ubuntu en werkt al 300 dagen zonder problemen.
                Moet wel zeggen zijn belangrijkste taak is gameservers serveren.
                Geen website’s dat heb ik apart genomen omdat het niet samen kan.

                300 dagen geleden wist ik er nog niets vanaf. :)

                #17414920
                Onderbroekie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2007

                  Ik ben van plan om een x2 4600 aan te schaffen en 2gb @800mhz aan te schaffen, met een MSI K9AGM3-F bordje

                  Ik draai gwn windows 2003 enterprice edition, weet jammer genoeg weinig om te gaan met linux vandaar.

                  #17414921
                  Smarron
                    Lid sinds:
                    26 January 2006

                    De 2 grootste herrieschoppers:

                    – Harde schijven
                    – Koelers

                    Heb je deze stil, kun je er vanuit gaan dat je in de basis een stille server hebt. Zowel systeemfans als de cpu-fan zo groot mogelijk nemen, minimaal 120mm. Dan hoeft deze minder rpm’s te maken om even goed te koelen als kleinere fans, dus minder geluid. Ik kan je Nexus of Scythe fans aanraden. Je kunt ze op 5v laten lopen waardoor ze echt compleet onhoorbaar zijn, dmv weerstandjes. Hoe beter je cpu-koelblok is, hoe beter de koelprestaties en je cpu-fan hoeft daardoor maar weinig “rondjes” te maken wat ten goede komt aan de geluidsproductie.

                    Harde schijven hoeven tegenwoordig geen geluid meer te maken. Samsung maakt enorm stille schijven. De nieuwe F1-serie is extreem snel en behoorlijk stil (1TB voor € 110,- ongeveer), maar als keiharde performance iets minder belangrijk is, kun je ook de iets oudere T166-serie nemen.

                    Er zijn ook “stille” behuizingen. Deze zijn logisch opgebouwd: Grote fans mogelijk, goede airflow en er zijn kasten waarin al standaard dempingsmateriaal meegeleverd is in de zijkant en bovenkant (Bijv. Antec). Goedkope kasten kunnen voor onnodig veel resonantie zorgen wat irritant is. Mijn behuizing heeft elastieken om de harde schijven in op te hangen. Dit voorkomt eveneens trillingen.

                    Kijk eens op mijn site: http://www.smarron.nl voor een voorbeeld. (onderste link op de pagina).

                    Ik heb daar (weliswaar geen server) een PC samengesteld met 2 doelen: Keiharde performance (incl. overclocken) voor zeer weinig geld en extreme stilte. Ik kan je zeggen dat dat 200% is gelukt (zelfs met luchtkoeling, waar ik hiervoor waterkoeling had, maar dat dus veel meer geluid maakte). Dit is dan wel mijn all-round werk-PC, maar extreem snel, niet te horen (zelfs mijn vriendin moest af en toe kijken naar het lampje kijken of de PC wel aan stond, omdat ze deze niet hoorde), met een leuke videokaart om lekker te kunnen gamen (semi-passief gekoeld, dus vrijwel geen geluid) en met iets 2,25TB genoeg storage om een server genoemd te mogen worden. (Buiten mijn 24mbit-verbinding om, maar dat heeft niks meer met een stille PC te maken).

                    Succes ermee!

                    #17414922
                    Onderbroekie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2007

                      origineel gepost door Smarron
                      De 2 grootste herrieschoppers:

                      – Harde schijven
                      – Koelers

                      Heb je deze stil, kun je er vanuit gaan dat je in de basis een stille server hebt. Zowel systeemfans als de cpu-fan zo groot mogelijk nemen, minimaal 120mm. Dan hoeft deze minder rpm’s te maken om even goed te koelen als kleinere fans, dus minder geluid. Ik kan je Nexus of Scythe fans aanraden. Je kunt ze op 5v laten lopen waardoor ze echt compleet onhoorbaar zijn, dmv weerstandjes. Hoe beter je cpu-koelblok is, hoe beter de koelprestaties en je cpu-fan hoeft daardoor maar weinig “rondjes” te maken wat ten goede komt aan de geluidsproductie.

                      Harde schijven hoeven tegenwoordig geen geluid meer te maken. Samsung maakt enorm stille schijven. De nieuwe F1-serie is extreem snel en behoorlijk stil (1TB voor € 110,- ongeveer), maar als keiharde performance iets minder belangrijk is, kun je ook de iets oudere T166-serie nemen.

                      Er zijn ook “stille” behuizingen. Deze zijn logisch opgebouwd: Grote fans mogelijk, goede airflow en er zijn kasten waarin al standaard dempingsmateriaal meegeleverd is in de zijkant en bovenkant (Bijv. Antec). Goedkope kasten kunnen voor onnodig veel resonantie zorgen wat irritant is. Mijn behuizing heeft elastieken om de harde schijven in op te hangen. Dit voorkomt eveneens trillingen.

                      Kijk eens op mijn site: http://www.smarron.nl voor een voorbeeld. (onderste link op de pagina).

                      Ik heb daar (weliswaar geen server) een PC samengesteld met 2 doelen: Keiharde performance (incl. overclocken) voor zeer weinig geld en extreme stilte. Ik kan je zeggen dat dat 200% is gelukt (zelfs met luchtkoeling, waar ik hiervoor waterkoeling had, maar dat dus veel meer geluid maakte). Dit is dan wel mijn all-round werk-PC, maar extreem snel, niet te horen (zelfs mijn vriendin moest af en toe kijken naar het lampje kijken of de PC wel aan stond, omdat ze deze niet hoorde), met een leuke videokaart om lekker te kunnen gamen (semi-passief gekoeld, dus vrijwel geen geluid) en met iets 2,25TB genoeg storage om een server genoemd te mogen worden. (Buiten mijn 24mbit-verbinding om, maar dat heeft niks meer met een stille PC te maken).

                      Succes ermee!

                      Ziet er goed uit !!
                      En hoeveel was jij ong kwijt? En waar heb je alle onderdelen gehaalt, want ik zit via internet beetje overal te kijken maar jou fans, koelers, videokaart, CPU koeler systeemkast trekken mij erg aan :thumbup dus vandaar dat ik het vraag :agent

                      #17414923
                      Smarron
                        Lid sinds:
                        26 January 2006

                        Shitzooi, net een heel verhaal getikt, sluit mijn vriendin het internetvenster. Alles weg. :swear

                        Maar goed, dan maar even heel beknopt.

                        http://www.azerty.nl
                        Hier heb ik vrijwel alles besteld. Groot assortiment, had op het geheugen na alles te koop, maar let op levertijden van producten. Koop alleen wat op voorraad is (of tot 3 dagen), anders kan het erg lang duren. Meningen over levertijden en service zijn verdeeld. Prijzen zijn wel behoorlijk laag.

                        http://www.afuture.nl
                        Alles op voorraad wat op de website staat, zeer scherpe prijzen, goede service, maar assortiment is niet heel groot (wordt wel steeds groter).

                        Totaal was ik ongeveer 600 euro kwijt zonder die videokaart.

                        #17414924
                        Onderbroekie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 July 2007

                          dat is behoorlijk veel voor zo’n ding :o

                          #17414925
                          Smarron
                            Lid sinds:
                            26 January 2006

                            Vind ik persoonlijk wel meevallen. Ik zie om mij heen PC’s van minimaal het dubbele. Maar nogmaals, jouw eisen zijn iets minder intensief dan mijn eisen, dus het moet makkelijk goedkoper kunnen. Wat is jouw maximale budget, dan kan ik wel wat moois in elkaar proberen te flansen.

                            En wat zijn de verdere eisen, puur stilte en grote opslag of moet je er ook games op kunnen spelen ? Dit gaan dan behoorlijk in prijs schelen. Wat je altijd kunt doen om eerst zonder (onboard) of met een goedkope videokaart werken, beeld heb je dan sowieso. Mocht je later nog uit willen breiden kan dat makkelijk.

                            #17414926
                            Onderbroekie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2007

                              Ik zoek alleen een, kast, mobo,cpu, videokaart met tv out zodat ik me gedownloade filme op tv kan afspelen, uhmmm goed gekoelde fans die stil zijn, krachtige voeding, ram geheugen.

                              Nou ik ga niet game op me server :P helemaal niks alleen apache runnen, mailserver, ftp, torrent, dat was het zo’n beetje en owja remote op afstand heel belangrijk voor me :P :jerry

                              Dit was zo en dan me opstelling:

                              Winkel : Paradigit

                              AMD Athlon 64 X2 4600+ Socket-AM2 Boxed

                              MSI K9AGM3-F AM2 AMD 690V DDR2 VGA

                              2048 MB A-Data DDR2/800 Dimm Retail

                              Midi tower

                              Ik heb geen flauw idee of het wel goed is voor een pc die 24/7 aan staat

                              #17414927
                              Hendrik
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 August 2005

                                Het aan/uitzetten van een pc is “minder goed” dan een die continu draait.
                                Als de temperaturen maar stabiel blijven is er niets aan de hand.

                                Je hebt iig genoeg overcapaciteit. :)

                                #17414928
                                Onderbroekie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 July 2007

                                  Dat is wel zo als je hem uit zet dat ie minder goed is.

                                  nu op Smarron kijken wat hij kan flansen voor me :jerry

                                  #17414929
                                  Onderbroekie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 July 2007

                                    Ik denk dat ik later wel sata schijven ga halen heb nu nog ide maar dat zijn test harde schijven :cool:

                                    #17414930
                                    Smarron
                                      Lid sinds:
                                      26 January 2006

                                      Ben weer terug (ff dagje Utrecht gedaan). Dat moederbord is opzich prima, maar heeft onboard VGA en je wilt ook een losse videokaart. Dan kun je geld besparen op hetzelfde mobo, maar dan zonder VGA. Heb je trouwens iets van een LCD of plasma met een GDMI-aansluiting? Dan is het wel aan te raden om een videokaart te nemen met 2x DVI of zelfs met HDMI-uitgang. Er gaat niets boven digitaal beeld. :)

                                      De meeste nieuwe moederborden hebben overigens buiten de S-ATA poorten ook nog wel ergens een IDE poort, ik had ook nog een IDE-schijf over en had deze via een converter aangesloten op de S-ATA poort. Werkt prima, 2 stekkertjes erin en gaan. :)

                                      Ik ga nu even alles bij elkaar sprokkelen voor je. Nog een paar kleine vraagjes:

                                      – AMD is de eis en geen Intel ?
                                      – 2GB geheugen genoeg of 4GB ?
                                      – Moet de behuizing een bepaalde grootte hebben of kleur ?

                                      #17414931
                                      Smarron
                                        Lid sinds:
                                        26 January 2006

                                        Behuizing: Antec Sonata III incl. 500watt voeding, zwart: € 95,07
                                        Moederbord: MSI K9AGM3-F: € 37,94
                                        Processor: AMD Athlon 64 X2 4450E boxed: € 52,37
                                        Geheugen: Corsair TwinX PC6400 DDR2 2x2GB: € 39,26
                                        Videokaart: MSI RX2600XT 512MB DDR3 PCI-e (2x DVI en passief gekoeld!): € 35,16
                                        Systeemfans: Nexus 120mm 2x: € 10,86

                                        Totaal incl. verzendkosten: € 280,64 (op basis van iDeal en verzenden). Oh ja, bij Azerty samengesteld.

                                        Wil je nog meer stilte, kun je overwegen om er een andere cpu-koeler op te zetten, maar de nieuwe E-serie verbruikt minder stroom en dus hoeft de cpu-koeler ook minder werk te verrichten. 2 fans van 120mm geselecteerd, want de meegeleverde Tri-cool fan van Antec in de behuizing maakt zelfs op de langzaamste stand nog meer geluid dan de Nexus-fans. De videokaart beschikt over 2 DVI-uitgangen en via een verloopje naar HDMI kun je deze op je TV aansluiten. Even van uit gegaan dat je een HDMI-aansluiting hebt op je TV. Ook 2x2GB geheugen, omdat het toch geen drol meer kost. Heb je genoeg aan 2GB, kun je er de helft vanaf halen.

                                        #17414932
                                        Onderbroekie
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 July 2007

                                          origineel gepost door Smarron
                                          Ben weer terug (ff dagje Utrecht gedaan). Dat moederbord is opzich prima, maar heeft onboard VGA en je wilt ook een losse videokaart. Dan kun je geld besparen op hetzelfde mobo, maar dan zonder VGA. Heb je trouwens iets van een LCD of plasma met een GDMI-aansluiting? Dan is het wel aan te raden om een videokaart te nemen met 2x DVI of zelfs met HDMI-uitgang. Er gaat niets boven digitaal beeld. :)

                                          De meeste nieuwe moederborden hebben overigens buiten de S-ATA poorten ook nog wel ergens een IDE poort, ik had ook nog een IDE-schijf over en had deze via een converter aangesloten op de S-ATA poort. Werkt prima, 2 stekkertjes erin en gaan. :)

                                          Ik ga nu even alles bij elkaar sprokkelen voor je. Nog een paar kleine vraagjes:

                                          – AMD is de eis en geen Intel ?
                                          – 2GB geheugen genoeg of 4GB ?
                                          – Moet de behuizing een bepaalde grootte hebben of kleur ?

                                          1. Het mag amd en intel zijn als het maar een x2 is
                                          2. 2GB is ruim voldoende
                                          3. Hij moet een goede airflow hebben voor de rest de kleur maakt niet uit

                                          #17414933
                                          Kadett-E
                                            Lid sinds:
                                            8 January 2008

                                            Is het gewoon een home servertje? Dan kan je voor de AMD Athlon 5400+ Brisbane gaan, die zijn lekker koel, ze vebruiken maximum 65W en ze zijn vrij sterk. Daarbij koop je een Scythe Ninja Mini SCMNJ-1000 of een ASUS Triton 75. De iets duurdere zoals de Thermalright Ultra120 Extreme koelen nog beter, maar betaal je wel meer.

                                            Wat voor een video kaart heb je nodig? Maakt in principe niet zoveel uit voor een servertje, maar er zijn genoeg passief gekoelde koelingen in de winkel. Een van de betere is de Arctic-Cooling Accelero S1 Rev2.

                                            Wat betreft de voeding… Een uitgebreid keuze… Heb je voldoende geld? Dan raad ik je het volgende aan, Zalman ZM500-HP.

                                            In je case plaats je nog minimum 2x120mm (liefst Noctua) Fans die te verkrijgen zijn voor ongeveer 20 euro of minder.

                                            #17414934
                                            Onderbroekie
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 July 2007

                                              Ik heb gwn een losse videokaart nodig met een tv out dat is alles eigelijk

                                              Het is idd een homeserver

                                              Mijn buget is onder de €250,- te blijven als het kan

                                              #17414935
                                              Smarron
                                                Lid sinds:
                                                26 January 2006

                                                origineel gepost door Kadett-E
                                                Is het gewoon een home servertje? Dan kan je voor de AMD Athlon 5400+ Brisbane gaan, die zijn lekker koel, ze vebruiken maximum 65W en ze zijn vrij sterk. Daarbij koop je een Scythe Ninja Mini SCMNJ-1000 of een ASUS Triton 75. De iets duurdere zoals de Thermalright Ultra120 Extreme koelen nog beter, maar betaal je wel meer.

                                                Wat voor een video kaart heb je nodig? Maakt in principe niet zoveel uit voor een servertje, maar er zijn genoeg passief gekoelde koelingen in de winkel. Een van de betere is de Arctic-Cooling Accelero S1 Rev2.

                                                Wat betreft de voeding… Een uitgebreid keuze… Heb je voldoende geld? Dan raad ik je het volgende aan, Zalman ZM500-HP.

                                                In je case plaats je nog minimum 2x120mm (liefst Noctua) Fans die te verkrijgen zijn voor ongeveer 20 euro of minder.

                                                Die voeding is top en zeer stil, die fans zijn top (Maar kan de Nexusjes ook aanraden voor een kwart van de prijs) en de cpu-koeler en VGA-koeler zijn ook top (Die 2 heb ik zelf ook. :) ). Alleen veel te duur voor wat Onderbroekie gaat doen en totaal niet nodig.

                                                origineel gepost door Onderbroekie
                                                Ik heb gwn een losse videokaart nodig met een tv out dat is alles eigelijk

                                                Het is idd een homeserver

                                                Mijn buget is onder de €250,- te blijven als het kan

                                                Onderbroekie, ik had dit voor je gevonden (stond hierboven al). Alleen wat kleine dingen aangepast. Ik ben heel dicht in de buurt gekomen van jouw budget, maar net een tientje erboven:

                                                – Behuizing: Antec Sonata III incl. 500 Earthwatts voeding, zwart: € 93,34
                                                – Moederbord: MSI K9AGM3-F: € 37,75
                                                – Processor: AMD Athlon 64 X2 4050E boxed: € 46,27
                                                – Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400: € 34,58
                                                – Videokaart: MSI RX2600XT 512MB DDR3 PCI-e (2x DVI en passief gekoeld!): € 35,18
                                                – Systeemfans: Nexus 120mm 2x: € 10,86

                                                Wat toelichting:

                                                – Behuizing: Zeer stil, goede airflow met ruimte voor 2x120mm fans, zeer shiny en een stille 500 Earthwatts voeding. Deze is 80Plus gecertificeerd, wat inhoudt dat deze energiezuinig is (Wat je volgens Antec op je energierekening terug zult zien, maar goed, dat is verkooppraat). Ik heb deze voeding ook in een andere behuizing zitten. Ben er redelijk tevreden over. De fan die daar inzit, is het enige wat ik hoor als ik met mijn oor bij de PC hang. De rest van mijn 5! fans zijn op 5V stiller.
                                                – Moederbord: Had je zelf al geselecteerd. Prima klein plankje voor een zeer mooie prijs.
                                                – Processor: Nieuw type X2 geselecteerd, wil je 6 euro meer uitgeven, zou ik de 4450E nemen. 200Mhz sneller voor amper extra geld.
                                                – Geheugen: Gewoon no nonsense geheugen van Kingston PC6400. Ik heb er ervaringen mee, niks mis mee en goedkoop.
                                                – Videokaart: Passief gekoeld, dus geen geluidsproductie. Er zitten 2 DVI-uitgangen op, dus je kunt zowel je monitor als je TV digitaal beeld krijgen. Het is dus geen echte ouderwetse TV-out (wat meestal S-VHS was), maar dit is beter. Wel even zeker weten of je een HDMI of DVI-ingang op je TV hebt zitten. Anders moet je een andere videokaart nemen, welke wel goedkoper zal zijn.
                                                – Systeemfans: Zeer goede prijs/kwaiteitsverhouding. De Noctua’s zoals hierboven geprezen zijn de beste, no doubt. Maar je kunt 4 Nexusjes krijgen voor de prijs van 1 Noctua. Prijs is in dit geval belangrijk, dus neem je de nummer 2. Zijn behoorlijk stil en hebben een goede airflow.

                                                Totaal excl. verzendkosten (of afhalen): € 257,98

                                                Totaal incl. verzendkosten: € 267,96 (op basis van iDeal en verzenden).

                                                Oh ja, bij Azerty samengesteld. Wat vind je ervan ?

                                                #17414936
                                                Onderbroekie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 July 2007

                                                  Ik vind het een goede prijs voor zo’n goed systeempje !! Tnxs voor de tips en de moeite boys !! Ik denk dat ik eruit ben !! king::thumbup

                                                  #17414937
                                                  Onderbroekie
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 July 2007
                                                    #17414938
                                                    Smarron
                                                      Lid sinds:
                                                      26 January 2006

                                                      Ja, een kast blijft iets persoonlijks. De een vindt een deurtje irritant, de ander fijn. Dat glimmende is wel erg aanwezig. Ik kan je mijn kast (Antec Sonata Designer, die witte) aanraden. Iets duurder, maar heeft zelfs dempingsmatten!

                                                      Het lawaai komt van die meegeleverde fan, die moet je ook wegpleuren en daarom had ik 2 Nexus-fans geselecteerd als vervanger. Weg lawaai. Indeling en aansluitingen is ook iets persoonlijks. Als je het eenmaal in elkaar hebt gezet boeit dat allemaal niet meer.

                                                      http://www.azerty.nl/producten/product_detail/51/35897/sonata-designer.html

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.