Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2007 om 21:26 #17369717
De laatste keer heb ik een paar diffs gesloopt om ze te krijgen, je moet toch wat.
Levert die nog meer of was het een particulier?
11 december 2007 om 21:37 #17369718Geen idee of ze meer hebben, moesten er iig naar zoeken om het setje compleet te maken.
11 december 2007 om 21:45 #17369719Origineel gepost door henk 400rr
De laatste keer heb ik een paar diffs gesloopt om ze te krijgen, je moet toch wat.Zit ik ook al aan te denken
11 december 2007 om 22:15 #17369720guido je bent weer goed bezig, heb helaas niks meer kunnen vinden van de afstelgegevens die je me vroeg, zondag as. is de verhuizing / omruil van ….. dan is het zover. ik bel je wel als het zover is. :hmmz
chris
11 december 2007 om 22:26 #17369721is ok Chris, heb de gegevens ook inmiddels hier op forum kunnen krijgen.
Heb er niet meer aan gedacht je te informerenJa enne.. ik ben benieuwd naar die omruil :thumbup
12 december 2007 om 07:55 #17369722Bij opel classic parts op ebay zijn ze nog wel te krijgen volgens mij. De laatste keer heb ik wat shims van een cola blikje geknipt. Toen had ik precies genoeg.
12 december 2007 om 16:33 #17369723kan ook, en dan goed glad afbramen. Ik heb eens een vulringetje op maat moeten maken.
Dat kan enigzins op een vlakke ondergrond en een wetsteen. T’is veel werk maar
gaat wel.14 december 2007 om 21:33 #17369724Had je geen type 1 as? Kwam dit nog tegen in verband met die “gouden” steekaslagers.
16 december 2007 om 14:27 #17369725Type 1 as is met borgringen op de steekas in het differentieel?
16 december 2007 om 19:00 #17369726Ja, deze heeft de beruchte rollagers met losse oliekeerring. De steekas draait direct in het lager. Te herkennen aan de ventilatie van de as en de posities van de steekasbouten.
19 december 2007 om 16:38 #17369727Oly, type 1 as heb ik toch inmiddels door de A Manta as vervangen, wat een
betere optie is. Borging van steekassen met “C” clips bij die GT assen is niks waard in mijn geval.
Bovendien gaat het ook niet met inbouwen van mijn sperdiff. Gt heeft een standaard “open” diff.
waar je de C clips of ring plaatst op de steekas einden. (binnenin) dit gaat met een dicht differentieel
niet zoals het ATB sper is uitgevoerd.19 december 2007 om 21:24 #17369728Had ik niet aan gedacht dat dichte differentieel.
Kun je binnenkort al eens testrijden?29 december 2007 om 21:52 #17369729Kobelko,
kun je de foto van je schokbrekerbevestiging aan de as nog eens weer plaatsen? Ik ben bezig met m’n C-Kadett as en moet dus ook de bevestiging veranderen.
Ben erg nieuwsgierig hoe je veranderde ophanging rijdt. In ieder geval prachtig gemaakt!
Henk.
7 januari 2008 om 18:20 #17369730hoi Henk, ik ben een tijdje niet meer met mijn topic bezig geweest.
Maar ik kan geen fotos meer uploaden want ik kom voorlopig niet op
de webspace van tiscali ingelogd. :hmmz
stuur anders je Em via u2u, dan zend ik de foto via deze weg.:vertag
Dit topic zal de komende tijd niet geupdate worden, daar ik te weinig tijd heb,
door teveel andere dingen, zoals de woning vooral. Die moet dit jaar
een opknapbeurt krijgen.Ook verloopt het werk aan de auto stroef. Twee stappen vooruitgang en
weer een stap terug. Dat gaat je op den duur ook ergeren. Dus ik laat dit even
staan, en maak eerst eens de belangrijkere zaken af.De wagen word uiteindelijk hoe dan ook af gebouwd en getest, alleen
zal dit niet snel gebeuren helaas.7 januari 2008 om 22:08 #17369731origineel gepost door kobelko
hoi Henk, ik ben een tijdje niet meer met mijn topic bezig geweest.
Maar ik kan geen fotos meer uploaden want ik kom voorlopig niet op
de webspace van tiscali ingelogd. :hmmz
stuur anders je Em via u2u, dan zend ik de foto via deze weg.:vertag
Dit topic zal de komende tijd niet geupdate worden, daar ik te weinig tijd heb,
door teveel andere dingen, zoals de woning vooral. Die moet dit jaar
een opknapbeurt krijgen.Ook verloopt het werk aan de auto stroef. Twee stappen vooruitgang en
weer een stap terug. Dat gaat je op den duur ook ergeren. Dus ik laat dit even
staan, en maak eerst eens de belangrijkere zaken af.De wagen word uiteindelijk hoe dan ook af gebouwd en getest, alleen
zal dit niet snel gebeuren helaas.Guido, daar hebben we gisteravond lang en breed over gepraat, ik kom nog wel aanwippen. sterkte alvast.:thumbup
Chris
10 januari 2008 om 18:48 #17369732je hebt u2u
12 januari 2008 om 14:09 #17369733ik heb niets ontvangen ??
12 januari 2008 om 22:12 #17369734Nu wel, u2u werkte blijkbaar niet.
12 januari 2008 om 22:45 #17369735He goed bezig:thumbup
21 januari 2008 om 16:50 #17369736t’is geen update mensen, maar zoals eerder gezegd heb ik nu even andere dingen
te doen. Binnenkort word het dak van mijn garage vernieuwd, ik ga t.z.t eens goed
uit dokteren om een degelijk stuk speciaal gereedschap te maken. Ik kan die dure
gereedschappen in de handel niet betalen, en lenen word lastig. Bovendien hou ik daar
niet zo van.
Het blijft dus een tijdje stil rondom deze auto helaas. :sleeping21 januari 2008 om 17:05 #17369737Wat voor een gereedschap heb je nodig dan?
21 januari 2008 om 17:14 #17369738trekker voor schouderlagers van diff. en een trekker voor steekas lagers.
19 februari 2008 om 18:12 #17369739Aangezien mijn topic inmmiddels op pag. 5 was gezakt, laat ik even wat horen
wat er gebeurt is… niets. Ik heb momenteel weinig tijd, veel werken enz. Ik heb
pas mijn garage dak gemaakt gekregen, en moet nog wat knutselen om een
gaskachel aan te sluiten. Verder heb ik wat C45 staal gehaald, om de “vingers”
van een lager-trekker te maken. Zoals eerder vermeld, bleek de “backlash”
buiten de tolerantie te zijn na inbouwen met de nieuwe lagers. Dus weer
opnieuw afstellen.Intussen heb ik wel eindelijk een T.I.G las apparaat op de kop kunnen tikken, via
mijn werkgever. We hebben zelf ook zo een in gebruik in de werkplaats en het
last prima. Binnenkort nog lasdraad, een 10ltr. fles Argon en formeergas
huren ook via het werk. Het schijnt dan voordeliger te zijn als eigendoms flessen
die dan 250! euro per stuk kosten. Waanzin. :cryNu kan ik wel in toekomst in en uitlaat RVS pruitstukken “professioneel” :D gaan
maken. De rolkooi e.v. uit chro-moly maken enz.Al ben ik er straks 60, oltimers sneller maken zit in’t bloed.
groet, KB
19 februari 2008 om 18:22 #17369740succes met je andere dingen, en we wachten gewoon af naar meer.
groeten.
24 februari 2008 om 01:12 #17369741Ondertussen probeer ik ook nog een 3D modell te tekenen van
een B Kadett. Of het gaat lukken en ik het af krijg weet ik niet, met 3D heb
ik nog weinig ervaring, maar het lukt aardig vind ik.
Bedoeling is om motor, ophanging en wat nog meer allemaal te maken.Dit model word gemaakt in Anim8tor,
vrij voor gebruik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.