streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling streetracer Kadett B ( tijdelijk nieuw ) topic.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206314
    kobelko
      Lid sinds:
      16 October 2006

      mijn topic is weg. ik hoop dat men al het verloren gegane info materiaal weer
      terug vind.
      Hier een update na lang stilte door tijdgebrek.

      #17369693
      Laue
        Lid sinds:
        19 September 2006

        :cool: Kobelko’s topic:cool:
        Altijd mooi om te zien.

        ps nog bedankt voor de V4 info
        ;)

        #17369694
        Oly
          Lid sinds:
          30 August 2006

          Meet je de speling met een klok op het kroonwiel, de pignon 100% vastgezet en dan het kroonwiel binnen de speling te draaien?

          #17369695
          kobelko
            Lid sinds:
            16 October 2006

            @Laue, succes met je projekt.


            @Oly
            , net zoals op de foto. Pignon zit met bepaalde voorspanning vast.
            Blokje hout houd het verdraaien pignon tegen, zodat ik de speling
            op beiden aan het kroonwiel kan meten.

            #17369696
            Maartuh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2004

              kobelko,

              ik heb nog een sper liggen voor inbouw bij een manta B
              (zit in een rekord as)
              Is er misschien een mogelijkheid om dit (tegen betaling uiteraard!) voor/met mij in te bouwen (evt samen, vind het wel interessant, en leer graag bij)

              Zou je me een u2u kunnen sturen hierover?

              Op het moment ben ik bezig met mijn remmen, dus het is niet voor nu meteen oid, maar op termijn.

              #17369697
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                jammer, jammer,jammer, een hoop info en pics van dit project weg:cry:cry:cry.
                ik hoop dat er wel weer nieuwe bij gaan komen.
                retegaaf topic dit, blijf het volgen.

                groeten.

                #17369698
                kobelko
                  Lid sinds:
                  16 October 2006

                  Maartuh, ik ben al blij dat ik een paar uurtjes voor mijn eigen hobby heb
                  Helaas dat zit er niet in.
                  Voor mij is dat ook geen routine werk, geduld en technische boeken
                  raadplegen en vooral doen is mijn advies.

                  kadett4x4, ja is jammer maar ik hoop er nog wat van terug te zien komen.

                  Na talloze keren van in en uit bouwen door andere vulring combinaties, is
                  het diff afgesteld. De “backlash” waarde bedraagd nu 0,15 mm. Deze word
                  iets kleiner als de nieuwe lagers erop geperst worden (deze zetten iets uit)
                  en dan zal het rond de 0,145mm uitkomen
                  :hmmz

                  Op de foto de contrast kleur en tandafdruk. Nagenoeg hetzelfde als de
                  orginele afdruk (was nog vaag te zien)

                  #17369699
                  kobelko
                    Lid sinds:
                    16 October 2006

                    Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
                    aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
                    Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
                    invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
                    hoog zijn volgens mij.
                    Iemand anders nog ervaringen met UPS?

                    #17369700
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Origineel gepost door kobelko
                      Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
                      aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
                      Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
                      invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
                      hoog zijn volgens mij.
                      Iemand anders nog ervaringen met UPS?

                      het enige wat ik van UPS weet is dat ze snel zijn, van de kosten heb ik geen idee (xbox 360 is 3 keer stuk geweest :swear )

                      #17369701
                      josje mobiel
                        Lid sinds:
                        14 April 2005

                        probeer de DHL anders

                        #17369702
                        kobelko
                          Lid sinds:
                          16 October 2006

                          Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
                          de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
                          te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf

                          #17369703
                          Laue
                            Lid sinds:
                            19 September 2006

                            Origineel gepost door kobelko
                            Even een vraag aan jullie forum leden tussendoor. Ik had nog een kleinigheid nodig
                            aan onderdelen vanuit California, voor een ander motorblok. Ter waarde van 259 $ (175E)
                            Nu moet ik aan UPS nog eens 197 Euro! afrekenenen. Ik vraag mij af hoe ze daarbij komen.
                            invoerrechten is over 259$ en btw over 259 + verzendkosten. Zulk bedrag Kan toch nooit zo
                            hoog zijn volgens mij.
                            Iemand anders nog ervaringen met UPS?

                            He guido,

                            Ik werk zelf bij een expediteurs bedrijf en ik weet dat auto onderdelen/ machines / lagers/ tandwielen e.d. wat uit amerika komt, dat daar veel invoer rechten opzit. Soms wel 15% en aangezien het ingeklaart word door UPS willen zij daar natuurlijk ook nog op verdienen. Als je bij je spullen een zogenoemde HS code weet kan ik je zo het aantal procent vertellen.

                            Laats hebben wij voor iemand een V8 blok geimporteerd. Daar zat een dikke 2000,- aan invoerrechten op.:o

                            #17369704
                            Oly
                              Lid sinds:
                              30 August 2006

                              Had je de pignon ook nog op diepte gesteld?

                              #17369705
                              kadett-b
                                Lid sinds:
                                19 November 2005

                                hey guido, goed bezig. jammer van de hele topic dat ie verdwenen is.

                                chris

                                #17369706
                                kobelko
                                  Lid sinds:
                                  16 October 2006

                                  @Laue, wat is een HS nummer? Ik heb de spullen en factuur nog niet binnen.
                                  Heb alleen de “conformation” en “tracking” nummer gemaild gekregen van de
                                  motoren firma in Cal.


                                  @Oly
                                  , ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.


                                  @Chris
                                  , is jammer ja, alleen ga ik dat niet allemaal opnieuw meer plaatsen.
                                  Als ik tijd heb ga ik verder aan de website over deze wagen.

                                  #17369707
                                  Ronaldo
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Origineel gepost door kobelko
                                    Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
                                    de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
                                    te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf

                                    je kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:

                                    #17369708
                                    Oly
                                      Lid sinds:
                                      30 August 2006

                                      @Oly, ja pignon moest ook op diepte gesteld, 0,2 vulring geplaatst.

                                      Uitgemeten vanuit originele situatie of met de beruchte doornen?

                                      #17369709
                                      Laue
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2006

                                        Origineel gepost door Ronaldo

                                        Origineel gepost door kobelko
                                        Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
                                        de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
                                        te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf

                                        je kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:

                                        haha denk je dat mensen dat niet eerder geprobeerd hebben? daarom zit er op motoronderdelen opgeteld net zoveel invoerrechten als een compleet blok ;)


                                        @Kobelko
                                        : een HS code is een internationale code die refereert aan het aantal procent invoerrechten. Zou je eventueel kunnen opvragen bij het bedrijf waar je het spul gekocht hebt. Als UPS je flest door er nog eens 5 procent aan “handover fee” over te gooien,zou je een andere weg van vervoeren kunnen overwegen. ligt er natuurlijk aan of je veel spul importeert of niet.

                                        #17369710
                                        Ronaldo
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Origineel gepost door Laue

                                          Origineel gepost door Ronaldo

                                          Origineel gepost door kobelko
                                          Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
                                          de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
                                          te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf

                                          je kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:

                                          haha denk je dat mensen dat niet eerder geprobeerd hebben? daarom zit er op motoronderdelen opgeteld net zoveel invoerrechten als een compleet blok ;)

                                          .

                                          er zijn idd veel die dat doen …….en nog kom je goedkoper uit als je de goede containervervoerder weet :jerry als voorbeeld een complete rubberset( deuren motorkap ect ect voor een amerikaan ) wat hier in nederland 800 euro kost en in Atlanta 40 dollar :cool: vervoer was omgerekend 30 euro als ik me nie vergis . een complete 5.7L met een paxtondingblower (zelfs overkompleet gezien extra pakkingen die erbij zaten ) was 2700 $. verschepen was 100 euro in de container het was nog wel ff wachten op een carterpan die in een andere doos zat en die kwam een weekje later:cool:…… ( om ff “haha” aan te halen …. ) we doen het overigens ook met divegear vanuit Istanboel:jerry

                                          #17369711
                                          Laue
                                            Lid sinds:
                                            19 September 2006

                                            Origineel gepost door Ronaldo

                                            Origineel gepost door Laue

                                            Origineel gepost door Ronaldo

                                            Origineel gepost door kobelko
                                            Het californische bedrijf verzend alleen met ups, had dus weinig keus want van
                                            de zending zelf regelen weet ik niet veel, zodoende. Ik verbaasde mij over de
                                            te betalen kosten aan UPS. Snel zijn ze , maar kennelijk willen ze daar ook dik op verdienen. :wtf

                                            je kan beter eerst landelijk laten verzenden en dan een container vervoerder zoeken en dan over laten komen in onderdelen ……een nieuw 360 blok voor zo’n 600+ pk ( compleet !!met toebehoren ) kost omgerekend zo’n 12000 euro …..landelijk vervoer naar bijvoorbeeld washington kost 70 euro ( via een kleine eenmansbode en een beetje gewicht ) daarna de container in naar nederland voor 100 euro ………………alles ligt apart en verpakt ….;) en is dus geen compleet blok voor de douane :cool:

                                            haha denk je dat mensen dat niet eerder geprobeerd hebben? daarom zit er op motoronderdelen opgeteld net zoveel invoerrechten als een compleet blok ;)

                                            .

                                            er zijn idd veel die dat doen …….en nog kom je goedkoper uit als je de goede containervervoerder weet :jerry als voorbeeld een complete rubberset( deuren motorkap ect ect voor een amerikaan ) wat hier in nederland 800 euro kost en in Atlanta 40 dollar :cool: vervoer was omgerekend 30 euro als ik me nie vergis . een complete 5.7L met een paxtondingblower (zelfs overkompleet gezien extra pakkingen die erbij zaten ) was 2700 $. verschepen was 100 euro in de container het was nog wel ff wachten op een carterpan die in een andere doos zat en die kwam een weekje later:cool:…… ( om ff “haha” aan te halen …. ) we doen het overigens ook met divegear vanuit Istanboel:jerry

                                            Rubbers en divegear is natuurlijk ander spul dan motoronderdelen,lagers,tandwielen e.d. daar zit gewoon veel invoerrechten op en daar kun je niet onder uit. of je nu een heel blok of een deel koopt. Qua vervoer moet je gewoon een goede expediteur hebben met een wekelijkse consoldatie container uit de USA Intervracht.nl:angel

                                            #17369712
                                            Ronaldo
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              :hmmz hier gaat het via Delft ……en geen dure invoerkosten…

                                              #17369713
                                              Ronaldo
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                maar goed …weer ontopic…………Kobelko en de “b” ;)

                                                #17369714
                                                kobelko
                                                  Lid sinds:
                                                  16 October 2006

                                                  Goed, bedankt weet ik dat voor de volgende keer. Ik heb het pakketje vandaag gekregen.
                                                  Het waren 120 Euries aan vrachtkosten.


                                                  @Oly
                                                  , ik heb geen dummyas en pignon, dus kon het niet opmeten berekenen zoals
                                                  het in de boeken staat.
                                                  Maar ik bereik dat met de backlash meten op tanden en een tandvlak afdruk maken.
                                                  Net zolang shim combinaties maken, totdat het gewenste resultaat bereikt is.
                                                  Men moet bovendien rekening houden met het iets uitzetten(oprekken) van de
                                                  nieuwe lagers, en men neemt daar een bepaalde maat voor die mee verrekend word.
                                                  Overigens monteren gaat prima als je lagers eerst in de oven op ca. 150C opwarmt.
                                                  Eraf krijgen was lastiger :D

                                                  Afgelopen weekeind het spul de garage in, schoot mij te binnen dat ik een
                                                  afgebroken stukje rand waar de oliekeerring in zit, nog moest repareren.
                                                  Pas gelakt en dan weer lassen :swear
                                                  Dat is inmiddels gebeurt, en moet het nu nog bewerkt worden.
                                                  Weer schoonmaken, dan kan het definitief inbouwen beginnen. Steekas lagers moet
                                                  ik nog zien te demonteren, en vernieuwen. :hmmz

                                                  #17369715
                                                  henk 400rr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    Kon je die shums nog bestellen bij de dealer? of heb je ze ergens anders weg?

                                                    #17369716
                                                    kobelko
                                                      Lid sinds:
                                                      16 October 2006

                                                      Henk, die heb ik na lang zoeken op een adres in duitsland nog kunnen krijgen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 85)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.